cpu met geintegreerde grafische chip

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee? Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 24 keer

wat gebeurt er wanneer je je systeem zou uitbreiden met een aparte grafishe kaart. schakelt je systeem dan zelf om van de gpu in de cpu naar de aparte kaart of moet je in de bios dit afstellen? Omwille van de nog te hoge prijzen gpu zou ik eerst een cpu met gpu erin willen kopen en achteraf als de prijzen terug wat genormaliseerd eeb aparte gpu maar geen idee of er dan conflicten ontstaan en of je software dan wel van de betere gpu gebruik maakt

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
joriz
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 40 keer

Op mijn moederbord (MSI) ging dat automatisch. De iGPU ging uit en de dedicated gpu aan.
In het bios kan er wel gekozen worden via welke GPU het bootscreen loopt. Dat heb ik op PEG staan (PCI-Express Graphics Device).
Edpnet VDSL XL + Voip @ 100/35Mbit / Fritzbox 7490
boran_blok
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 70 keer

Het is soms afhankelijk van waar je je monitor aan hangt. Hang je deze aan de poorten van je moederbord dan gebruik je de ingebouwde GPU, hang je het aan de gpu, dan gebruik je die.
selder
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

De meeste UEFI/BIOS versies zetten de iGPU uit als er een discrete videokaart gevonden wordt. Je kan die dan iGPU dan nog wel expliciet terug aanzetten. Let er bij Intel wel op dat je dan een niet-F CPU neemt (die hebben geen iGPU), en bij het rode kamp moet je kijken naar “with Radeon graphics”, maar daar heb ik weinig hands-on ervaring mee.
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
tien
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 102 keer
Bedankt: 65 keer

selder schreef:als er een discrete videokaart gevonden wordt
Maar wat met een niet zo discrete 3 slots dikke kaart met 37 jet powered fans en rgb waar ze in Brustem jaloers op worden?
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

tien schreef:
selder schreef:als er een discrete videokaart gevonden wordt
Maar wat met een niet zo discrete 3 slots dikke kaart met 37 jet powered fans en rgb waar ze in Brustem jaloers op worden?
https://nl.wiktionary.org/wiki/discreet

Discreet is niet enkel "geen aandacht trekken", maar ook "los van elkaar staand" of individueel.
JamesEarlGray
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 99 keer

Volgens mij was het een bewust mopje. :lol:
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”