Coronavirus (Covid-19) outbreak [afgesplitst]

Niet-technische onderwerpen of technisch-gerelateerde onderwerpen waar maatschappelijk debat over bestaat. Lees de extra regels in de sticky, aub!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 271 keer

Dat is een gevolgtrekking die je natuurlijk kan maken...
Gevaccineerden geven het virus nog altijd door en we weten ondertussen dat de kans op mutatie recht evenredig is met het aantal besmettingen. Komt daar dan nog eens bij dat de vaccinatie een uitstekend middel is om dominantere varianten een streepje voor te geven. Vaccinaties dus, goed en wel.

Alleen schuilt er nu een enorm gevaar in het blind gevoel van veiligheid, ook bij overheden, naar aanleiding van die vaccinaties. Ik heb net nog gesproken met een vriendin uit Engeland. Gisteren hebben ze daar 56 000 besmettingen gehad. Uiteraard zijn de gevolgen minder erg door vaccinatie, maar dat gaat zo niet blijven en is nu al niet gegarandeerd meer want de opnames zitten er ook stevig in de lift. En 19 juli vallen er alle maatregelen weg. Heel veel mensen, ook eigenaars van supermarkten en dergelijke, zijn er helemaal niet voor te vinden, maar kunnen niks meer opleggen omdat de overheid versoepelt.
Laatst gewijzigd door petrol242 17 jul 2021, 11:56, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Rare kronkels.....
Die van 1207 zal wel sarcastisch bedoeld zijn, maar soit.
Natuurlijk helpt vaccinatie.... tegen de gevolgen van het virus dat op dat moment op ronde is.
Niet meer of minder dan dat.
Vaccinatie gaat dat virus niet uitroeien of temperen, integendeel zelfs, maar dat is imho nooit de bedoeling geweest(heeft dat nut ? Is dat leefbaar ?)
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 100 keer

Valt het iemand op dat Pierre Van Damme en Marc Van Ranst nauwelijk meer hoor in de media?

Het is nu enkel Steven van Gucht die ik zie in de media en af en toe Erika Vlieghe.
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Misschien hebben ze vakantie?
Trouwens Erika Vlieghe komt wel nog aan het woord :).

On-topic: de (besmettings)cijfers blijven gestaag stijgen hé.
"Total in hospital" blijft voorlopig vlak.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Mvr zit in Nederland, die is niet echt voor de mondvoddes :angel: 'k ga de foto's ni posten, ook een publiek figuur heeft recht op privacy
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2798
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 112 keer

boonpwnz schreef:Valt het iemand op dat Pierre Van Damme en Marc Van Ranst nauwelijk meer hoor in de media?
Als je van de duivel spreekt...
Van Ranst: 'Covid Safe Ticket moet waterdicht zijn'
Het Covid Safe Ticket kan werken, maar dan moet het wel op een waterdichte manier opgebouwd zijn. Dat zegt viroloog Marc Van Ranst na afloop van het Overlegcomité maandag.
Van Ranst vertelt het verhaal van Nederlandse jongeren, die screenshots maakten van andermans Covid Safe Tickets, en zo toch op evenementen toegelaten werden wanneer dat eigenlijk niet mocht. "Er moet een degelijke vorm van identiteitscontrole vasthangen aan het Covid Safe Ticket, we mogen het niet enkel aan de 'goodwill' van de mensen overlaten. De technologie is er om een waterdicht systeem op te zetten, het is aan de overheid om het uit te voeren.'
Op de andere beslissingen van het Overlegcomité reageert Van Ranst voorzichtig positief. 'De verscherpte controles op reizen waren verwacht, en waren ook nodig. Ik heb een déjà-vugevoel naar vorige zomer: toen werden er ook verscherpte controles aangekondigd, maar is het nooit echt goed uitgevoerd. Ik ben optimistisch, zoals ik altijd optimistisch ben.'
De viroloog denkt dat er geen zware maatregelen, zoals een harde lockdown, meer zullen nodig zijn. 'Daar zijn we volgens mij van verlost. Belangrijk is om goed te blijven vaccineren', aldus de viroloog.
Bron: https://www.standaard.be/cnt/dmf20200629_05004008
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 100 keer

Ik heb geleerd van beter niets te zeggen vanaf nu want dan gebeuren die zaken altijd :lol:
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6659
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

heist_175 schreef:On-topic: de (besmettings)cijfers blijven gestaag stijgen hé.
"Total in hospital" blijft voorlopig vlak.
Dat laatste bepaalt dan ook alles. Enfin, bijna alles, de besmettingen geven ons een oranje kleur in de EU wat tot reisbeperkingen in onze richting kan leiden. Ik denk niet dat we nog richting rood gaan voor september - wij zijn al in vakantiemodus in tegenstelling tot Nederland. Maar hoe dan ook, je zal hier geen maatregelen zien, want als er echt problemen waren, dan hadden we nu toch al een verhoogde (en stijgende) druk op de ziekenhuizen moeten zien. Nu zie je enkel een lichte stijging, klein genoeg om nog aan natuurlijke variabiliteit toegeschreven te kunnen worden. Nee, ik denk niet dat dit de vierde golf is. Laten we ook niet vergeten dat het huidige aantal gevallen nog steeds flink onder het "cijfers-waar-we-trots-op-moeten-zijn"-plateau van het schooljaar ligt.

Zoals ik zei: het zijn gezonde, jonge, niet-gevaccineerde (of net-gevaccineerde) mensen die op reis gaan en een gratis test afleggen die voor de cijfers zorgen. Eigenlijk besmettingen die er altijd al geweest zijn (of toch zeker in periodes van import van nieuwe varianten) - maar die we nooit gemeten hebben gezien ons testbeleid te sterk geconcentreerd was op "institutioneel testen". Het gaat hier dus veelal over mensen die hun eerste coronatest ooit krijgen.

De cijfers lijken dat te bevestigen. Ik zie geen "gestage" stijging, eerder tekenen van een beginnende stabilisering nu we echt op of net over de piek van de vertrekkers zitten en er dus dagelijks niet veel extra meer mensen positief testen dan de dag ervoor. In de loop van augustus verwacht ik een daling. NIET omdat er minder gevallen zijn, wel omdat er minder mensen vertrekken en zich dus laten testen. We zullen dan dus weer minder gevallen vinden.
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 271 keer

Ik zou dat niet te ver zoeken. Vertrekkers, terugkomers, de reizende populatie...
CCatalyst schreef:Nu zie je enkel een lichte stijging, klein genoeg om nog aan natuurlijke variabiliteit toegeschreven te kunnen worden.
Die natuurlijke variabiliteit kan wel eens snel omslaan. Zeker als we de logaritmische curve er bij nemen en dan zien we toch wel een kentering.
In het VK lopen ze ongeveer een dikke maand voor op de deltavariant en daar zien we toch een substantiële verhoging van de ziekenhuisopnames, ondanks de euforie van het wegvallen van de maatregelen.
coronavirus-data-explorer.png
Onderschat ook nu weer niet de gevolgen van mensen die covid-19 doormaken buiten het ziekenhuis.
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

CCatalyst schreef:
heist_175 schreef:On-topic: de (besmettings)cijfers blijven gestaag stijgen hé.
"Total in hospital" blijft voorlopig vlak.
Dat laatste bepaalt dan ook alles.
Dat ben ik met u eens.
Maar hoe dan ook, je zal hier geen maatregelen zien, want als er echt problemen waren, dan hadden we nu toch al een verhoogde (en stijgende) druk op de ziekenhuizen moeten zien. Nu zie je enkel een lichte stijging, klein genoeg om nog aan natuurlijke variabiliteit toegeschreven te kunnen worden.
Doe er nog een weekje bij, dan zijn we zeker.
De "total in hospital" is nu een beetje asymmetrisch: de nieuwe tellen natuurlijk meteen mee, maar de patiënten die er al lang liggen blijven voorlopig nog sneller buiten gaan. Ik zou er niet van schrikken als dat over enkele dagen verandert.
Nee, ik denk niet dat dit de vierde golf is.
In aantal besmettingen zitten we toch niet zo goed meer en al wel enkele weken (+/- sinds de scholen toen zijn, weet je wel :)).
Maar de vaccinaties zorgen voor minder problemen bij besmettingen, ergo minder hospitalisaties.
De cijfers lijken dat te bevestigen. Ik zie geen "gestage" stijging
De grafiek met de afgeleide, een notoir moeilijk concept in dit topic is eerder al gebleken, staat al enkele dagen consistent op +80%.
Ik zou daar toch niet te vrolijk over doen.
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 187 keer

En binnenkort al de Fransmannen die hier een feestje komen organiseren tot Max 1499 man.
Europa weer op zijn best.
Waarom nemen we gewoon de Franse coronapas regels niet over … :bang:
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6659
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

heist_175 schreef:[
In aantal besmettingen zitten we toch niet zo goed meer en al wel enkele weken (+/- sinds de scholen toen zijn, weet je wel :)).
Eerder sinds we 70k testen per dag doen denk ik. Of meer. Zoals ik al zei: veel van die gevallen zouden nooit gevonden worden was er geen testverplichting voor bepaalde bestemmingen. Augustus zal dat bevestigen wanneer onze politici jubelen over de daling van het aantel besmettingen en dat aan de vaccinatiecampagne zullen toeschrijven. Over het dalend aantal testen en de gevallen die niet gevonden worden zullen ze het dan niet hebben.

Nu we het over testen hebben - er is een absoluut nieuw testrecord gezet op 16 juli - dé vertrekdag (ook gezien het weekend erna begon en men nog snel test voor men in het weekend vetrekt). 95,565 testen, en het cijfer is nog niet volledig. Dat leverde 1,553 positieve gevallen op (ook nog niet volledig).

Het vorige record dateerde van net voor de pauspaze: 87,485 testen, daarin vonden we toen 6,066 nieuwe gevallen.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 100 keer

“In het begin dachten we dat je na vaccinatie het virus niet meer zo snel overdraagt. Dat blijkt voor de deltavariant toch niet helemaal op te gaan”, zegt klinisch viroloog Matthijs Welkers (Amsterdam UMC). “Wij zien zelfs mensen die al een infectie hebben doorgemaakt, daarna twee keer gevaccineerd zijn en nu tóch weer positief testen.”
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1749
Lid geworden op: 24 aug 2011, 10:27
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 140 keer

boonpwnz schreef: “Wij zien zelfs mensen die al een infectie hebben doorgemaakt, daarna twee keer gevaccineerd zijn en nu tóch weer positief testen.”
Zolang dat die dan (bijna) niet in het ziekenhuis belanden of sterven lijkt mij dat nu ook weer niet zo een probleem.
We gaan toch niet opnieuw beginnen met verstrengen omdat sommigen zich weigeren te vaccineren.
(En ja ik weet dat nog niet iedereen 2x gevaccineerd is, maar voorlopig zijn er nog beperkingen).
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 100 keer

Wel ik denk dat als we tegen eind van de zomer 90% gevaccineerd hebben dat dat geen probleem hoeft te vormen maar dat weet je niet volledig.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

boonpwnz schreef:“In het begin dachten we dat je na vaccinatie het virus niet meer zo snel overdraagt. Dat blijkt voor de deltavariant toch niet helemaal op te gaan”, zegt klinisch viroloog Matthijs Welkers (Amsterdam UMC). “Wij zien zelfs mensen die al een infectie hebben doorgemaakt, daarna twee keer gevaccineerd zijn en nu tóch weer positief testen.”
De vraag is hoeveel we nog moeten vertrouwen in die cijfers nu de +ve gevallen zo laag zijn....een heksenjacht voor niks is't
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

boonpwnz schreef:Wel ik denk dat als we tegen eind van de zomer 90% gevaccineerd hebben dat dat geen probleem hoeft te vormen maar dat weet je niet volledig.
Voila daar mee is het gezegd!
Wie niet mee aan hetzelfde eind wou trekken op de moment het aan hun was op de eerste vaccinatie vast te leggen zal daar zeker en vast de gevolgen van dragen.

Ik denk dat alle remmen los gaan in september met de start van het nieuwe schooljaar.
Je kan NIKS meer doen dan dat met de hedendaagse beschikbare vaccins of op z'n minst zal de gevaccineerde meerderheid het niet meer zo nauw nemen want iedereen had de kans volledig gevaccineerd te zijn (op uitzonderingen na).
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3395
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 95 keer

honda4life schreef:[
Je kan NIKS meer doen dan dat met de hedendaagse beschikbare vaccins of op z'n minst zal de gevaccineerde meerderheid het niet meer zo nauw nemen want iedereen had de kans volledig gevaccineerd te zijn (op uitzonderingen na).
de nietgevaccineerden kunnen uw ziekenhuizen nog steeds laten crashen, de oudjes die in januari hun spuit kregen zullen eind dit jaar een nieuw shotje moetne krijgen.
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

1207 schreef:
honda4life schreef:[
Je kan NIKS meer doen dan dat met de hedendaagse beschikbare vaccins of op z'n minst zal de gevaccineerde meerderheid het niet meer zo nauw nemen want iedereen had de kans volledig gevaccineerd te zijn (op uitzonderingen na).
de nietgevaccineerden kunnen uw ziekenhuizen nog steeds laten crashen, de oudjes die in januari hun spuit kregen zullen eind dit jaar een nieuw shotje moetne krijgen.
Uiteraard volgt er nog een derde vaccinatie, totdat het vaccin op punt staat.
Niet gevaccineerden kunnen inderdaad nog de zorg laten crashen maar zullen het wel benauwd krijgen deze winter en er uiteindelijk nog zélf voor kiezen.

Het is niet alleen maar aan een ander om z'n verantwoordelijkheid te nemen en een groepsimmuniteit trachten op te bouwen.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Als 10% de zorg nog kan laten crashen zegt dat meer over die zorg dan over die 10%, niet ? :bang:
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 271 keer

honda4life schreef:totdat het vaccin op punt staat.
Wat bedoel je daar mee? Voor zover ik weet kan je dat niet "op punt" stellen want SARS-CoV-2 verandert constant het geweer van schouder. De vaccins nu zijn maar een tijdelijk lapmiddel.
honda4life schreef:zullen het wel benauwd krijgen deze winter
Waarom specifiek in de winter? SARS-CoV-2 is tot op heden niet seizoen gebonden. Daarvoor moet het eerst endemisch worden en dat kan nog wel even duren. Hetzelfde over die groepsimmuniteit. Die gaat pas echt zijn werk doen als er een veelvoud aan besmettingen is op een langer tijdsdeel en dan spreken we al gemakkelijk van meerdere jaren.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

iceke schreef:Als 10% de zorg nog kan laten crashen zegt dat meer over die zorg dan over die 10%, niet ? :bang:
Neen, dat zegt meer over hoe belabberd de rekenkunde in ons land is geworden.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Er is maar 1 ding belabberd, 10% minder bedden voor 12% meer Belgen op 30 jaar.
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 271 keer

Je kan dat doen, maar dan moet je massaal inzetten op preventieve geneeskunde en dat is niet gebeurd in uitzondering van een paar pogingen die ondernomen worden door de ziekenfondsen en in de tandgeneeskunde.

Onze zorg is voor een stuk op consumptiegeneeskunde gestoeld en dan is het curatieve zeer winstgevend, terwijl tegelijk de sociale zekerheid onderuit wordt gehaald.
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Waar krijg je nu eigenlijk je covid safe ticket te zien? Of is dit die qr codes die je kan scannen in de covidsafebe app?
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Raketisch
Plus Member
Plus Member
Berichten: 122
Lid geworden op: 11 nov 2017, 15:57
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 3 keer

Covid safe ticket is nog niet beschikbaar.

https://www.hln.be/reizen/europees-coro ... ~ab9033b9/
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

petrol242 schreef:Je kan dat doen, maar dan moet je massaal inzetten op preventieve geneeskunde en dat is niet gebeurd in uitzondering van een paar pogingen die ondernomen worden door de ziekenfondsen en in de tandgeneeskunde.

Onze zorg is voor een stuk op consumptiegeneeskunde gestoeld en dan is het curatieve zeer winstgevend, terwijl tegelijk de sociale zekerheid onderuit wordt gehaald.
Achja, dat is imho het hele probleem, het is rendabeler om zieken te genezen dan om mensen gezond te houden. Opzich heb ik daar weinig problemen mee...tot je moet gaan bewijzen dat je ziek geweest bent om op een wei een pint te gaan pakken :bang:
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3395
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 95 keer

iceke schreef: Achja, dat is imho het hele probleem, het is rendabeler om zieken te genezen dan om mensen gezond te houden. Opzich heb ik daar weinig problemen mee...tot je moet gaan bewijzen dat je ziek geweest bent om op een wei een pint te gaan pakken :bang:
heb je met ons financieringsmodel, preventie is neit interessant voor ziekenhuizen

terwijl preventie net het interessantste is voor bv het riziv, voor een ziekenhuis is het interessanter om een paar mi's teveel te nemen
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

iceke schreef:tot je moet gaan bewijzen dat je ziek geweest bent om op een wei een pint te gaan pakken :bang:
Wat een toogpraat :).
Je moet links of rechts aantonen dat je
- ofwel antlichamen hebt (vaccinatie of ziekte)
- niet ziek bent (PCR, snel/zelftest, ...)

Lijkt me fair, nee?
ALs je met 60K in elkaars gezicht wil gaan hoesten en tegen elkaar aan wil schurken: bewijzen dat je geen gevaar bent voor de andere 59.999
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 187 keer

Toch straf dat net op de dag dat 60.000 mensen die de regels willen volgen om elkaar te beschermen en samen een pint op een wei gaan pakken dat er daar weer ene wil gaan tussenstaan op zijn eigen voorwaarden.

Ga dan een week vroeger of later op die wei een pint pakken :beerchug:
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

Sorry heist, dat is geen toogpraat maar "1984" op z'n best...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
Gebruikersavatar
timmermc
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 900
Lid geworden op: 07 nov 2012, 18:00
Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
Bedankt: 35 keer

Het word alsmaar straffer...

Eerst een pandemiewet erdoor duwen, waar ministers voortaan over beslissen en niet echt het parlement. Maar je moet dit maar in een mooi jasje kunnen stoppen.
Nu moet ik bijna aan een cafebaas of restaurateurke mijn gezondheidstoestand voorleggen, iets waar eigenlijk niemand anders dan mijn huisdokter zaken mee heeft.
Een BDW die in de krant laat opschrijven dat hij geen probleem ziet in een hereniging met Nederland. In 1830 was hij er natuurlijk niet bij...

Ik ben nu op een punt gekomen dat er absoluut niks meer mij verbaasd.
Aan zee schijnt de zon altijd...☀️
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

timmermc schrijft: ...Nu moet ik bijna aan een cafebaas of restaurateurke...

Dat is slechts collateral damage natuurlijk, want via covidsafe/itsme app kunnen banken en telco's ons in heel Europa blijvend in de gaten houden. Geen wonder dus dat Beke naar 90% vaccingraad wil!

...Ik ben nu op een punt gekomen dat er absoluut niks meer mij verbaasd...

Dat is een voordeel van formaat! Vroeger kocht ge bijvoorbeeld een boek van Geert Mak om 20 jaar later zijn vizie te lezen over Europa, nu kunnen we in realtime het (grotere) plaatje belijken om uit te vissen wat ons mogelijk overkomen gaat... :-D
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

wied schreef: Dat is slechts collateral damage natuurlijk, want via covidsafe/itsme app kunnen banken en telco's ons in heel Europa blijvend in de gaten houden.
Not sure of je nu sarcastisch bent of serieus. In geval het 2e, leg je gedachtengang daar eens uit?
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

Bloedserieus in feite, want de covidsafe app is een Vlaamse (overheids) app waarbij vooral de weg gewezen wordt naar een combinatie met itsme (BNP, KBC, Dexia, Ing, Proximus, Telenet, Orange). Het is helemaal niet moeilijk om te zien dat Duitsland een gelijkaardige approach volgt en dat de grootste partij op EU vlak nog steeds de EVP is. Ge moet dus geen raketgeleerde zijn om enz, enz...
In eigen land hebben we al meer dan 2 miljoen itsme gebruikers, ik hoef dus niet te wachten op een boek van Geert Mak om te zien welke kant we mogelijk opgaan...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Er is nog altijd een wezenlijk verschil tussen authenticatie (itsme) waarbij (authorisatie) tokens worden doorgegeven gebaseerd op bekende informatie, en het doorgeven van de informatie zelf.

De bank/... weet niks van wat er wordt opgevraagd in services waar je je gaat authenticeren.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

Natuurlijk, alles begint steeds met tussenschotten, beveiligingen, enz...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

heist_175 schreef: Wat een toogpraat :).
Toogpraat ?
Ik heb in heel mijn leven nog nergens moeten aantonen dat ik "besmet" of " niet besmet" was...waarom zou ik dat nu ineens wel moeten doen aan iemand die daar helemaal geen zaken mee heeft ?
Lijkt me fair, nee?
ALs je met 60K in elkaars gezicht wil gaan hoesten en tegen elkaar aan wil schurken: bewijzen dat je geen gevaar bent voor de andere 59.999
Nee, helemaal niet...die andere zijn mischien wel een "gevaar"voor mij, maar laat me dat vooral voor mezelf uitmaken.
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1730
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 195 keer
Bedankt: 106 keer

iceke schreef:Als 10% de zorg nog kan laten crashen zegt dat meer over die zorg dan over die 10%, niet ? :bang:
Zeker Iceke, we zijn het eens eens in dit topic. Laat ons hopen dat het zo blijft.

't Is maar één ding dat telt: da's dat iedereen asap gevaccineerd is en dat we van deze misere verlost zijn en weer back to normal kunnen ...
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3395
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 95 keer

duizend schreef:Toch straf dat net op de dag dat 60.000 mensen die de regels willen volgen om elkaar te beschermen en samen een pint op een wei gaan pakken dat er daar weer ene wil gaan tussenstaan op zijn eigen voorwaarden.
Ga dan een week vroeger of later op die wei een pint pakken :beerchug:
ik snap dit niet helemaal

heel de testing is nodig voor niet-gevaccineerden als ik het goed begrijp
zouden er in LVaanderne echt geen 66000 mensen te vinden zijn die voor 1/8/21 zijn 2 prikken gekregen heeft en naar pukkelpop wil?
Plaats reactie

Terug naar “Maatschappelijke uitdagingen / discussies (niet technisch)”