Vandaag ging een technieker mijn fiber aansluiten. Dit ging gebeuren tussen 08u00 en 17u00. Om 15u00 telefoon van de technieker: Probleem in Brussel, het zal ons niet meer lukken met je aansluiting. Maar je krijgt een nieuwe afspraak, 9 augustus.
Ik ben een nieuwe klant, dit wil dus zeggen dat ik mijn huidig internet heb opgezegd. Dus geen internet, TV enzo.
Ik ben volop aan het verhuizen en heb de digitale wereld echt nodig. Opzeggen abonnementen, nieuwe energieleverancier, nieuw adres doorgeven aan allerlei diensten, leveranciers meubels en nog een hoop dingen.
Dit lukt dus niet momenteel, ook mijn telefoonnummer van de vaste lijn (voip) zal ik kwijt zijn!
Vandaag heb ik een vrije dag moeten nemen voor de aansluiting, dit moet ik de volgende keer weer doen.
Proximus bedankt! Als nieuwe klant begin je voor mij al met -10. En als het kan een vroegere datum voor de aansluiting aub, nog tijdens de maand juli.
Van een zeer boze en teleurgestelde klant.
Fiber aansluiting
- proximusboyke
- Elite Poster
- Berichten: 7403
- Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
- Locatie: kuurne
- Uitgedeelde bedankjes: 162 keer
- Bedankt: 387 keer
goh dit kan bij iedere provider gebeuren hoor ook in buitenland, kan erover meespreken.
Hier is al 500 000x gezegd nooit internet opzeggen voor u nieuwe is aangesloten. Ge betaald misschien 2 dagen overlapping maar je bent zeker.
Verhuizen in de zomermaanden is leuker en meer kans op goed weer groot nadeel is veel mensen in verlof en als er dan iets verkeerd loopt, loopt gans de planning in de war.
Hier is al 500 000x gezegd nooit internet opzeggen voor u nieuwe is aangesloten. Ge betaald misschien 2 dagen overlapping maar je bent zeker.
Verhuizen in de zomermaanden is leuker en meer kans op goed weer groot nadeel is veel mensen in verlof en als er dan iets verkeerd loopt, loopt gans de planning in de war.
iphone 13 : max 512gb flex unl emp
mercedes e220 = flex unl emp
AirCard 810S : free mobile + fiber in saint cyprien
imac : flex
ipad pro 12,9 : 256gb prox unl emp
mercedes e220 = flex unl emp
AirCard 810S : free mobile + fiber in saint cyprien
imac : flex
ipad pro 12,9 : 256gb prox unl emp
- Flying
- Premium Member
- Berichten: 521
- Lid geworden op: 22 apr 2014, 16:31
- Uitgedeelde bedankjes: 80 keer
- Bedankt: 80 keer
Wij hebben vorig jaar de overstap gemaakt naar Proximus en volgens mij is er daar een optie bij het bestellen om Proximus alles voor jou te laten opzeggen van zodra je nieuwe producten actief zijn. Op die manier heb je zelf geen administratie. Er kan dan nog steeds iets verkeerd lopen, maar als zij een fout maken dan word je vaak wel gecompenseerd.
Als je trouwens belt en je situatie uitlegt zoals je hier deed, dan zal je vermoedelijk ook al een compensatie krijgen. Ideaal zal het nooit worden, maar je kan er wel een maand gratis uithalen en dat is beter dan niets.
Als je trouwens belt en je situatie uitlegt zoals je hier deed, dan zal je vermoedelijk ook al een compensatie krijgen. Ideaal zal het nooit worden, maar je kan er wel een maand gratis uithalen en dat is beter dan niets.
-
- Plus Member
- Berichten: 206
- Lid geworden op: 24 jul 2012, 08:46
- Twitter: ON8SD
- Locatie: JO11ib
- Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
- Bedankt: 25 keer
Ik lees nochtans niet dat jij "niet slim bent", wel dat het een "niet echt slimme zet" was...
Niet echt "slim gelezen" van jou, denk ik dan
Maar hé, een mens leert uit zijn fouten: volgende keer dus inderdaad eerst een nieuwe provider en dan pas opzeggen. En in tussentijd eens horen als je de wifi van de buren even mag lenen voor een paar weken? Of de data van je GSM uitbreiden en je verbinding daarop delen?
Niet echt "slim gelezen" van jou, denk ik dan


Maar hé, een mens leert uit zijn fouten: volgende keer dus inderdaad eerst een nieuwe provider en dan pas opzeggen. En in tussentijd eens horen als je de wifi van de buren even mag lenen voor een paar weken? Of de data van je GSM uitbreiden en je verbinding daarop delen?
-
- Elite Poster
- Berichten: 2473
- Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
- Uitgedeelde bedankjes: 275 keer
- Bedankt: 141 keer
Alle begrip voor uw boosheid. Hiervoor zou ik toch een ferme klacht indienen en een compenstatie vragen. Mensen doen dit i.m.o. veel te weinig en laten de 2 grote monopolisten maar begaan ...Fonske45 schreef:Vandaag ging een technieker mijn fiber aansluiten. Dit ging gebeuren tussen 08u00 en 17u00. Om 15u00 telefoon van de technieker: Probleem in Brussel, het zal ons niet meer lukken met je aansluiting. Maar je krijgt een nieuwe afspraak, 9 augustus.
Ik ben een nieuwe klant, dit wil dus zeggen dat ik mijn huidig internet heb opgezegd. Dus geen internet, TV enzo.
Ik ben volop aan het verhuizen en heb de digitale wereld echt nodig. Opzeggen abonnementen, nieuwe energieleverancier, nieuw adres doorgeven aan allerlei diensten, leveranciers meubels en nog een hoop dingen.
Dit lukt dus niet momenteel, ook mijn telefoonnummer van de vaste lijn (voip) zal ik kwijt zijn!
Vandaag heb ik een vrije dag moeten nemen voor de aansluiting, dit moet ik de volgende keer weer doen.
Proximus bedankt! Als nieuwe klant begin je voor mij al met -10. En als het kan een vroegere datum voor de aansluiting aub, nog tijdens de maand juli.
Van een zeer boze en teleurgestelde klant.
Kun je geen financiële schade aantonen? Dan kun je nog een stap verder gaan richting Ombudsdienst voor Telecom ... Stel dat je moet bereikbaar zijn voor je werk of een eigen zaak hebt ...
En dat ze dan nog enkele dagen opschuiven maar direct meer dan 2 weken. Ik zou niet aarzelen ...
Nu bij Telent is 't allemaal niet veel beter ... Dat is het probleem hier in België. Ze zouden beide spelers moeten verplichten hun netwerk ook ten volle ten dienste stellen van andere providers maar ja ... Er is allemaal veel geld mee gemoeid en het draait hem finaal niet om "die klant" maar om de poen. En ze weten ook allebei dat als je bepaalde spec wenst of nodig hebt, dat er geen alternatief is. Dus ja ...
- Marsmillo
- Plus Member
- Berichten: 204
- Lid geworden op: 16 jul 2009, 15:06
- Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
- Bedankt: 19 keer
Ik heb geen zicht op je abonnement, maar mocht je ook je mobiel abonnement via Proximus hebben, kan je vragen dat ze je data onbeperkt maken in de periode dat je geen vaste aansluiting hebt.
Tijdens wegenwerken hebben ze hier meermaals de kabels doorgetrokken. Soms met dagen / weken wachten herstel. Na wat telefoontjes met de helpdesk toch kunnen bekomen dat mijn mobile data onbeperkt werd in die periodes.
Misschien kan je dit in jou geval ook vragen?
Ik had nog een airport mini liggen die het 4g internet van mijn telefoon (in hotspot mode) kon doorgeven aan mijn bekabeld thuis netwerken. Tv, computers e.d. deden het allemaal gewoon prima. We waren online met 3. Online video vergaderingen, Netflix in HD, spelletjes spelen... het ging zonder probleem.
Tijdens wegenwerken hebben ze hier meermaals de kabels doorgetrokken. Soms met dagen / weken wachten herstel. Na wat telefoontjes met de helpdesk toch kunnen bekomen dat mijn mobile data onbeperkt werd in die periodes.
Misschien kan je dit in jou geval ook vragen?
Ik had nog een airport mini liggen die het 4g internet van mijn telefoon (in hotspot mode) kon doorgeven aan mijn bekabeld thuis netwerken. Tv, computers e.d. deden het allemaal gewoon prima. We waren online met 3. Online video vergaderingen, Netflix in HD, spelletjes spelen... het ging zonder probleem.
-*-
- cadsite
- userbase crew
- Berichten: 6839
- Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
- Locatie: Kortrijk
- Uitgedeelde bedankjes: 311 keer
- Bedankt: 710 keer
Mijn ex heeft net hetzelfde voor gehad.
Alles was geregeld, de dag voor de verhuis ging proximus de aansluiting in orde brengen. Die dag niemand gezien en na het bellen kreeg ze te horen dat het niet lukte, misschien de week erop.
Ze heeft dan alles geannuleerd en telenet kon de dag erop komen (en is ook gekomen).
Soms zou je denken dat ze geen nieuwe klanten meer willen hebben.
Alles was geregeld, de dag voor de verhuis ging proximus de aansluiting in orde brengen. Die dag niemand gezien en na het bellen kreeg ze te horen dat het niet lukte, misschien de week erop.
Ze heeft dan alles geannuleerd en telenet kon de dag erop komen (en is ook gekomen).
Soms zou je denken dat ze geen nieuwe klanten meer willen hebben.
- krisken
- userbase crew
- Berichten: 19763
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
- Bedankt: 1035 keer
Tja het kan natuurlijk diverse mogelijkheden hebben waarom men een klant die dag niet kan aansluiten. Dit heeft weinig te maken met "geen nieuwe klanten meer willen". Het is natuurlijk niet netjes dat men de klant niet even waarschuwt, maar dat is weer een andere discussie.
Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti