Iets met eieren en een mand....cadsite schreef: pak dan scarlet trio hé...
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
Excuses voor het oprakelen van dit bericht maar ik heb owv matige ontvangst en na het lezen van dit topic precies deze aanpak gevolgd en dezelfde antenne aangekocht. Ik sluit die met een SMA-TS9 adapter aan op de Tadaam router maar dan gaat het lampje van signal strength naar rood en valt de verbinding weg.Ken schreef: Deze antenne is nog maar een maandje verkrijgbaar, dus nog niet overal te vinden.
Poynting XPOL-1-5G
X-Polarised, Omni-Directional, LTE MIMO Antenna; 698 – 3800 MHz, 3 dBi
https://poynting.tech/antennas-and-acce ... xpol-1-5g/
ThomasNu schreef:Ik sluit die met een SMA-TS9 adapter aan op de Tadaam router maar dan gaat het lampje van signal strength naar rood en valt de verbinding weg.Ken schreef: X-Polarised, Omni-Directional, LTE MIMO Antenna; 698 – 3800 MHz, 3 dBi
Is het mogelijk dat (sinds kort) de optie voor externe antenne bij Tadaam staat uitgeschakeld? Of zie ik iets anders over het hoofd?
Kijk, een uitleg welke HAM-waardig is!on4bam schreef:ThomasNu schreef:Ik sluit die met een SMA-TS9 adapter aan op de Tadaam router maar dan gaat het lampje van signal strength naar rood en valt de verbinding weg.Ken schreef: X-Polarised, Omni-Directional, LTE MIMO Antenna; 698 – 3800 MHz, 3 dBi
Is het mogelijk dat (sinds kort) de optie voor externe antenne bij Tadaam staat uitgeschakeld? Of zie ik iets anders over het hoofd?
Je ziet iets over het hoofd. 3dBi is eigenlijk niets. dBi is de "winst" van een antenne tegenover een "isitopische" antenne. Dat wil zeggen een antenne die naar alle richtingen hetzelfde straalt en dat bestaat eigenlijk enkel in theorie. Een dipool (standaard antenne) heeft een "winst" van 2.1 dBi dus eigenlijk geeft bovenstaande antenne een "winst" van 0.9 dBd (winst tegenover een dipool) en dat is eigenlijk bijna niets. Reken nog verlies van die 5 meter coax + extra connectoren en i.p.v. + x dB zal het - x dBi zijn. Als je al winst hebt zal het eerder zijn omdat de antenne vrijer en hoger staat dan vanwege het design.
Dat gaat. Keer gedaan met MV simkaart en werkte meteen zelf zonder apn invullen.ygeffens schreef:Kan je in de Tadaam modem een simkaart van een andere provider steken? En, gaat dat werken?
APN enzo zal je moeten invullen, maar gaat dat ?
Iemand een idee IVM mijn slechte kwaliteit tv?mgo72 schreef:Gebruik de tadaam app op een Samsung tv(bekabeld op Telenet) en op Google tv (wifi) verbonden. Helaas is de kwaliteit ellendig.
Iemand een idee hoe ik kan verbeteren of is het altijd zo slecht. Dacht mijn Telenet tv op te zeggen en tadaam voor tv te gebruiken. Heb de tadaam modem ergens anders voor internet.
Ok bedankt.on4bam schreef:Als je bij antennes een winst in dBi ziet staan wees dan maar op je hoedekrisken schreef:Kijk, een uitleg welke HAM-waardig is!
De vraag is of er een markt is voor pakweg 1Tb mobiele data?buthead schreef:300GB is echt wel te weinig voor normaal maandelijks gebruik
Beter ga je naar edpnet ofzo, maandelijks goedkoper maar wel nog box en aansluitkosten 1x
buthead schreef:300GB is echt wel te weinig voor normaal maandelijks gebruik
Beter ga je naar edpnet ofzo, maandelijks goedkoper maar wel nog box en aansluitkosten 1x
Toen ik mijn Tadaam modem terugstuurde heb ik dat zakje chips mee teruggestuurd, en een briefje geschreven dat ik nooit een TV box heb gehad omdat ik een early adopter was. Nooit werd er mij iets aangerekend.bvhalst schreef:TADAAM in september opgezegd en de modem opgestuurd… in september.
Nu bericht dat ik 50 euro zal moeten betalen omdat ik een item niet heb teruggestuurd…
De settopbox heb ik nooit ontvangen (was pakje chips en waardebon) want ze hadden er nog geen (klant eerste uur). Al verschillende discussies met hen gehad en was altijd in orde… blijkbaar niet…
Die hun administratie is kennelijk niet op punt daar!
https://tadaam.be/5g-leuven/SPR schreef:Blijkbaar kan je een jaar Tadaam uitproberen als je in Leuven woont voor 149 euro. Het gaat dan over het 5G abo en je bent ineens tester.
Ze schermen met hoge snelheden maar het is dan uiteindelijk maar 50 Mbit?
Geen TV box.
Aanlokkelijk in alle geval alleen jammer dat je adres in 3000 Leuven moet liggen.