Probleem met upload-snelheid

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail enz....
Plaats reactie
Funfile
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 69 keer
Bedankt: 27 keer

In mijn ogen is het absurd dat de internetproviders zo grote verschillen tussen down- en uploadsnelheid aanhouden. Ze schijnen blijkbaar een bepaalde verhouding (wisselend per aanbieder/formule) aan te houden om de verhouding te bepalen, en die blijft ook behouden als je door omstandigheden tragere download hebt (upload wordt mee trager).

Metingen met Ookla :

Mijn download schommelt tussen 3 en 20 Mbps.

Upload schommelt tussen 0,07 en iets boven de 2 Mbps.

Meestal is de upload minder dan 0,5 Mbps. Vooral sinds mei/juni. Eerder volgde ik het niet op. Maar omdat ik problemen met Teams had en naar de oorzaak zocht : tegenpartij hoorde mij niet/met horten en stoten (gewoon klanken, zeker geen verstaanbaar woord) beeld dat ze ontvingen waren enkel blokken, terwijl ik tegenpartij wel verstond en beeld van hen had.

Ik heb mijn provider al enkele keren gesmeekt om de uploadsnelheid gelijk te trekken met de download (omdat die download regelmatig terugvalt tot 3 Mbps).

Op dit moment zijn de snelheden (Ookla) 10,40 down, 0,05 up (géén grap : nul komma nul vijf). Trek dan toch die uploadsnelheid op naar minstens 3? Dat moet toch niet onmogelijk zijn? Er is al verschillende keren contact opgenomen door mij met de helpdesk van mijn provider. Maar verder dan : het is een algemeen issue met het netwerk en we zijn er aan het werken" komen ze niet.

Ben het beu om de volle prijs te betalen voor deze lage upload. Echt niet meer normaal.
Pluk de dag

Internet : Hoofdlocatie : Epic Combo Light Experience : 1 mobiel abo + Internet comfort + Light TV (Pickx)
2e locatie : Orange Flybox Easy Internet atHome 150 GB
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Euh, zijn beide waarden niet héél erg laag voor 2021?
Ik neem aan dat je bewust voor (wellicht) een DSL-provider kiest, maar bij die snelheden zou ik toch Telenet overwegen.

//edit:
Ik zie net locatie: Kinrooi. Mogelijk zit je kort bij de NL grens zoals in Molenbeersel? Ik kan me voorstellen dat, hoe dichter bij de grens, hoe verder verwijderd van centrale knooppunten met een hoger debiet.
JamesEarlGray
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 99 keer

Schommelingen zijn uiteraard niet ok.

Welk modem/router/whateverDarkV gebruik je? Eventueel kan je daar diagnostische data van uitlezen en hier delen.

Over welke provider gaat het hier? Tadaam over 4G zoals in je signatuur staat?
Funfile
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 69 keer
Bedankt: 27 keer

Zit inderdaad bij Tadaam over 4G. Bij Tadaam zeggen ze dat het een complex probleem is waar hun techniekers aan werken. Maar dat hoor ik al weken.

Waardes uit de modem uitlezen kan ik helaas niet. Test regelmatig de snelheden met Ookla, en die zijn heel wisselvallig. En de ping waardes gaan van laag tot heel hoog.
Pluk de dag

Internet : Hoofdlocatie : Epic Combo Light Experience : 1 mobiel abo + Internet comfort + Light TV (Pickx)
2e locatie : Orange Flybox Easy Internet atHome 150 GB
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

4G internet in een grensgemeente … das er ook wel een beetje om vragen … goedkoopste aanbod kiezen en dan klagen dat je niet hetzelfde krijgt als de duurdere ?!
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 112 keer

JamesEarlGray schreef:Welk modem/router/whateverDarkV gebruik je?
:| :???:
Indigiswe
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 15 keer

Als je aan een grensgemeente woont, en je hebt nog de oude modem/router van Tadaam (zwarte stroomdraad), kan je dan niet in de Huawei app op kpn forceren? Mss betere ontvangst daarmee?

Hier werkt de Tadaam (met goedkope plan) prima op kpn en zonder speedcap. Fun fact: zelf na over de FUP te gaan blijft speed uncapped :lol:
JamesEarlGray
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 99 keer

DarkV schreef:
JamesEarlGray schreef:Welk modem/router/whateverDarkV gebruik je?
:| :???:
Cf. Uw semantische discussie over hoe dat apparaat moet heten, voornamelijk in de topics over 'vrije modemkeuze' (sic)
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”