Bizar, het katje blijkt toch zeer goed gelukt. Was naar de bakker en toen ik terugkwam had zoontje zelf al de print van het bed gehaald en wat opgekuist. Al wat mislukt leek gisteren moet dus ondersteunend materiaal geweest zijn. Ik moet nog eens mijn foto's vergelijken met het eindresultaat, maar gisteren leek het alleszins alsof er wat structuren mislukt waren. Zag er alleszins ook niet echt uit zoals ik op sommige YouTube videos gezien had, dus zal toch nog eens moeten kijken waarom juist.
devastator schreef:Zorg dat je je plate level'd als de plate en nozzle op bedrijfstemperatuur zijn. Welke temperaturen gebruik je?
Heb eigenlijk enkel geleveld met de base plate op 60C, zoals ik op videos zag. Daar gaan ze pas na het levelen de nozzle op 200C brengen.
devastator schreef:
Staat de printer ergens in de tocht?
Dat is inderdaad iets wat ik me afvroeg. Want de printer staat onder een venster dat open kan (met vliegenraam), en liet ik initieel ook volledig open om de kamer ook wat te verluchten, maar ik voelde dan af en toe een briesje, en dacht ook dat dat een negatieve rol kon spelen. Volgende keer dus maar beter niet verluchten tijdens het printen.
devastator schreef:Zorg ook dat je de steppermotors disabled!
Yep, da's ook wat ik doe. Eerst autohome, zodat Z op 0 staat. Vervolgens Disable Steppers, zodat X en Y vrij kunnen bewegen. Maar dat levelen was dus echt miserie en frustratie, wellicht door de default veren. Vandaag eens checken wat ik met die dempers moet, maar lijkt me dat die gewoon de veren vervangen. Nu begrijp ik al waarom die BLTouch zo vaak aangeraden wordt.