Hallo,
Ik heb een heel vaag issue met mijn windows.
Op sommige momenten vertoont hij gedrag die tussen een freeze en een crash ligt maar in hij crasht of freezed net niet.
Het is precies een voorbode van een bsod en dan herpakt hij zich. Ik kan mijn programmas blijven gebruiken, geen errors of dergelijke enkel dat mijn besturing even laggy aanvoelt en het geluid daarbij ook.
Ik weet absoluut niet waar dit aan ligt maar normaal gedrag is het niet.
Iemand raad?
heeft alleszinds niets met temps of load te maken. Gebeurt zowel onder load als zonder load.
heel vage issue
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
- Bedankt: 194 keer
Dat je muis eventjes blijft hangen? Ik denk dat dat met Windows update te maken heeft -- 'k heb het al een paar keer gehad en was telkens opgelost na de updates te doen en dan eens herstarten. De laatste keer was zeer recent met de dikke update naar versie 21H1.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 100 keer
Ja muis blijft even hangen en geluid hapert ook even maar valt niet weg
Bij mij staat logboek en dan beveiliging in gebruik 20 MB en maximaal 20 MB en ik heb net hetzelfde weer gehad en die tijd is geregistreerd.
Dus ik vermoed dat als iets gebeurt in beveiliging dat het doordat slot vol zit. Ik weet het niet ik gis maar wat maar het feit dat hij niet crashed en geen kritieke melding geeft doet me dat vermoeden.
Heb nu voor dat specifieke logboek de settings gewijzigd.
Bij mij staat logboek en dan beveiliging in gebruik 20 MB en maximaal 20 MB en ik heb net hetzelfde weer gehad en die tijd is geregistreerd.
Dus ik vermoed dat als iets gebeurt in beveiliging dat het doordat slot vol zit. Ik weet het niet ik gis maar wat maar het feit dat hij niet crashed en geen kritieke melding geeft doet me dat vermoeden.
Heb nu voor dat specifieke logboek de settings gewijzigd.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
- Bedankt: 98 keer
Als je geen event viewer hebt, dan is er inderdaad iets mis met je Windowsboonpwnz schreef:en geen event viewer denk ik
Kijk in de event viewer of je relevante logs of errors vindt op tijdstippen dat het probleem voorkomt. Meest relevante logboeken zijn application en system.
Helemaal niet nodig om event log settings te wijzigen. Windows verwijdert zelf telkens de oudstre entries.boonpwnz schreef:Heb nu voor dat specifieke logboek de settings gewijzigd.
Je logs moet je echt maar groter maken als er extreem veel events op korte tijd gelogd worden.
-
- Elite Poster
Nee het enigste want gebeurt in logs is gewoon bij beveiliging enorm veel
Microsoft windows security auditing. Dat gebeurt soms 10 keer per seconde
Ik weet niet of dat het veroorzaakt maar dat is het enige dat ik zie die ook gebeurt als die gebeurtenis komt. Maar geen kritieke of foutmelding tijdens dat.
Microsoft windows security auditing. Dat gebeurt soms 10 keer per seconde
Ik weet niet of dat het veroorzaakt maar dat is het enige dat ik zie die ook gebeurt als die gebeurtenis komt. Maar geen kritieke of foutmelding tijdens dat.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
- Bedankt: 98 keer
Daar is niemand iets mee.
Rechtskik op een entry --> Kopiëren --> Details als tekst kopiëren
En dat dan hier plakken.
Maar security logs zijn vaak totaal niet relevant voor dergelijke issues. Toch niet in de context van een enkele PC (voor een PC in een domein zou dat wat anders zijn).
Rechtskik op een entry --> Kopiëren --> Details als tekst kopiëren
En dat dan hier plakken.
Maar security logs zijn vaak totaal niet relevant voor dergelijke issues. Toch niet in de context van een enkele PC (voor een PC in een domein zou dat wat anders zijn).
-
- Elite Poster
Ohh dan moet ik het daar niet zoeken.
Het kan dus ook update afhankelijk zijn. Heb het daarnet ook weer gehad.
Dus niets crashed of stopt ermee enkel alles blijft even hangen maar niet freezen het is meer software matige trothlle
Het kan dus ook update afhankelijk zijn. Heb het daarnet ook weer gehad.
Dus niets crashed of stopt ermee enkel alles blijft even hangen maar niet freezen het is meer software matige trothlle
- iceke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
- Bedankt: 611 keer
idd, dat is het eerste dat ik zou proberen... ssd clonen naar een andere(de kans is groot dat je daar je probleem al ziet)680x0 schreef:Harddisk/ssd die de geest aan 't geven is?
I/O time outs? Read/write errors?
-
- Elite Poster
Zou het gek vinden dat een ssd de geest geeft na amper een maand Kan wel eens checken op errors
Edit 14:10u crystaldisk info geeft 100% aan qua health
Ik moet ook zeggen dit probleem is niet begonnen toen ik men pc samenstelde maar is pas sinds enkele dagen en nauwelijks reproduceerbaar.
Edit 14:10u crystaldisk info geeft 100% aan qua health
Ik moet ook zeggen dit probleem is niet begonnen toen ik men pc samenstelde maar is pas sinds enkele dagen en nauwelijks reproduceerbaar.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
- Bedankt: 104 keer
Eventueel Latencymon en WhySoSlow even laten draaien.
https://www.resplendence.com/whysoslow
https://www.resplendence.com/latencymon
https://www.resplendence.com/whysoslow
https://www.resplendence.com/latencymon
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
- Bedankt: 194 keer
Aangezien je dezelfde muis haperingen hebt, zou ik toch nog maar eens een "check for updates" bij Windows Update doen. 't Is altijd mogelijk dat een update moet wachten tot een andere geïnstalleerd staat.
Uiteindelijk loste dat het bij mij toch op, al weet ik niet meer welke updates ik toen allemaal deed -- deze heb ik recent als optionele geïnstalleerd: KB5003537 (.NET framework update) en KB5003690 (update preview for 21H1)
Bij Windows Update staat er een groen vinkske met "You're up to date" als je computer volledig bijgewerkt is. Als je in Windows Search dan "winver" intypt (of Windows Key + Pause/Break Key), kan je zien of je Windows naar versie 21H1 is geüpdated en welke 'build' je Windows is.
Uiteindelijk loste dat het bij mij toch op, al weet ik niet meer welke updates ik toen allemaal deed -- deze heb ik recent als optionele geïnstalleerd: KB5003537 (.NET framework update) en KB5003690 (update preview for 21H1)
Bij Windows Update staat er een groen vinkske met "You're up to date" als je computer volledig bijgewerkt is. Als je in Windows Search dan "winver" intypt (of Windows Key + Pause/Break Key), kan je zien of je Windows naar versie 21H1 is geüpdated en welke 'build' je Windows is.
-
- Elite Poster
Nee geen enkele via front panel enigste wat ik daar soms in steek is een usb stick of een yubikey.
Het is alleszinds niet begonnen sinds ik men pc heb maar denk idd na een update maar alles is up to date.
Het is alleszinds niet begonnen sinds ik men pc heb maar denk idd na een update maar alles is up to date.
-
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 8 keer
Een hele tijd terug had ik hetzelfde voor.
Het lijkt of de computer met wat anders bezig is.
Het lampje van de HDD licht constant op.
Ik heb bet opgelost door de computer uit te schakelen met de "aan knop".
Hou deze een seconde of 5 ingedrukt tot de pc uitvalt.
Bij mij was dit de oplossing.
Mvg
Mvg
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 9 keer
En je denkt echt dat dit een oplossing is voor zulke problemen?edwin.d schreef:Een hele tijd terug had ik hetzelfde voor.
Mvg
-
- Elite Poster
Ik merk dat het minder sterk hapert dan eerder. Weet niet waarom dit komt.
Het komt wel vaker voor maar dus minder sterk. Het houd me eigenlijk ook totaal niet tegen om de dingen te doen die ik wil doen. Het is bijvoorbeeld minder storend dat frequente lagg.
Het komt wel vaker voor maar dus minder sterk. Het houd me eigenlijk ook totaal niet tegen om de dingen te doen die ik wil doen. Het is bijvoorbeeld minder storend dat frequente lagg.