Mijn kleine frustratie van de dag ...

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 344 keer
Contacteer:

Zou die dat serieus zelf geloven?
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Het wordt erger ... ze krijgt nog "Mainstream Media" aandacht :banana:
https://www.hln.be/binnenland/portret-c ... ~a1084b65/

En nog erger ... dat HLN zo'n artikel achter de betaalmuur steekt ... :bang:
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

De voetbal. Overal de voetbal. Overal de commerce. Overal het brainwashen over hoe fantastisch het toch niet is.

I don't care. Stop ermee met het in mensen hun strot te rammen.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

devilkin schreef:I don't care. Stop ermee met het in mensen hun strot te rammen.
Dag dat ze eruit liggen stopt het doorgaans meteen. Hoe sneller hoe liever.

En volgend jaar begint het weer van voor af aan :roll:
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

Idem hier. Blijkbaar ben je abnormaal als je niet naar de sjotterkes kijkt. De ronde en de spelen kunnen mij ook gestolen worden trouwens.
Dat er (veel) aandacht voor is kan ik begrijpen maar dat zowat alles moet wijken voor deze sporten snap ik dan weer niet.

Ik hoor veel "oudjes" klagen dat er nu wel echt "niets op TV" is en zelf zijn we maar al te blij met Netflix.
Sommige winkels deden de deuren zelfs vroeger dicht als de Belgen moesten spelen :bang:

Iemand een idee wat het nut is om 2 minuten nadat een wedstrijd gedaan is het journaal te beginnen met een verslag van diezelfde wedstrijd? Wie geïnteresseerd is heeft alles live gezien en heeft daar geen boodschap aan, de anderen kan het wss "aan de reet roesten".
Bye, Maurice
https://on4bam.com
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

inderdaad, dat stom spelleke steekt echt gigantisch mijn strot uit. Elke avond dezelfde kul op TV, elk radio programma wordt onderbroken voor BREAKING BREAKING, 'de lange' heeft zijn teennagel gescheurd. :bang:
En als het dat niet is, dan is het die domme koers, den basket, de vinkenzetting, hockey,...
Ik dacht dat sporza (radio & tv) waren ingeroepen om die zever van de rest weg te trekken, maar neen. :x
bruma
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 80 keer

En moesten ze dan nog belastingen betalen als iedere werkmens, maar nee bepamperen tot en met...
Hoe was dat ook al weer 'brood en spelen?
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster

cadsite schreef:hockey,...
Hela, de dag dat er een programmma onderbroken wordt voor hockey wil ik nog wel meemaken. Je krijgt het enkel op het betaalpakket van Telenet te zien (dus geen onvrijwillige subsidies), en dan nog onder de denigrerende titel "Lokale sporten," dezelfde klasse als sjoelbakken dus, terwijl het al meer dan 100 jaar een olympische sport is en we de vorige keer zilver gehaald hebben. Niet dat het de media toen interesseerde want het was geen voetbal of wielrennen.

Ook wat betreft de vogelsport is de media coverage slechts beperkt tot de Inlichtingen voor duivenliefhebbers op zondagochtend. Basket is IMHO slechts beperkt tot segmentjes in het nieuws. Allemaal duidelijk tweede/derdeklasse sporten voor de media.

De ergernis is voor mij vooral het exclusieve karakter dat voetbal krijgt, nog veel meer dan wielrennen. Je zal maar eens een jonge veelbelovende atleet zijn die toevallig geen voetballer is, je kansen zijn meteen veel minder. In de VS pakken ze dat veel beter aan: 4 grote sporten (nog zonder voetbal) die allen een deel van de koek krijgen, netjes verspreid over het jaar. En de atleten groeien door van de high schools via de colleges naar de profclubs. Niet zoals bij ons dus waar commerciële clubs de lijfjes van al heel jonge kinderen bedoezelen met logo's van biermerken of GazProm (Putin). Ongelofelijk dat ouders dat OK vinden.
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Heel die verering van sport en de "we zijn gewonnen" ontgaan mij compleet.
neen, live TV wordt niet onderbroken door hockey, maar radio wel.

In Kortrijk komt er een oefencentrum voor de shotters, kostprijs €4.200.000 & de stad neemt 'een deel' van de kosten.
't is nog niet genoeg dat ze elke thuismatch massa's kosten aan extra politiebescherming.
In plaats van dat geld te steken in enkele geprivilegieerde snobs zouden ze dat beter steken in goede sportinfrastructuur, voor iedereen toegankelijk.
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Voor voetbal zetten ze alvast geen wegen af (tenzij misschien rond het stadion). Dus de grootste last zit bij de supporters zelf.
Voor fietserkes zetten ze gewoon de rijbaan dicht. Dat vind ik schandalig. Ik heb de lokale korfbalclub nog nooit de rijbaan weten inpalmen, voor fietserkes kan alles.
Dat je een hobby wil beoefenen, mij prima. Maar beperk de overlast voor de niet-beoefenaars.

En bij die 2 sporten (sjotterkes & fietserkes) worden ongelooflijk veel gemeenschapsmiddelen ingezet: er staat daar telkens een massa politie de wacko's in bedwang te houden.
Ondertussen hebben we wel een GIGA wachtlijst voor geestelijke gezondheidszorg en eet zowat het ganse land eieren die gekruid zijn met PFOS :lol: .
kurtcockaert
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 15 keer

Eindelijk kan ik eens lezen dat er nog mensen geen boodschap hebben aan al dat voetbalplezier dat overal door de strot geduwd wordt. Ik maak er me helaas veel te druk om maar kan het niet helpen. Een kindersport is verdekke een godensport geworden.
Btw; Eigenlijk kan geen enkele sport mijn interesse opwekken. Jammer dat er inderdaad veel publieke middelen in gestoken worden.
heist_175
Elite Poster
Elite Poster

En opnieuw: van voetbal heb je nog weinig last, tenzij
- je zelf gaat kijken, dan sta je in de file
- je in de buurt van Bosuil en aanverwanten woont
Eigenlijk kan geen enkele sport mijn interesse opwekken.
Mij wel, sport is belangrijk. Ik heb veel interesse in de resultaten van de zwemtraining van mijn kinderen, of de acrogymresultaten van mijn petekind.
Jammer dat er inderdaad veel publieke middelen in gestoken worden.
Dat is net de paradox: er zijn 2 sporttakken waar veel gemeenschapsgeld naartoe gaat: voetbal en fietsen. Maar dan voor "sporttempels" en "geen belastingen op lonen".
Voor alle andere sporten en alle andere niveaus is het huilen met de pet op: verouderde infrastructuur en/of hoge inkomprijzen.

Volgens mij kan het gemeenschapsgeld dus beter besteed worden:
- politie en aanverwante kosten rechtstreeks door de veroorzakers laten betalen
- niet participeren in "sporttempels" voor de happy few, laat dat aan die clubs die toch al geen belastingen betalen
- de uitgespaarde kosten en uitgaven kunnen dan besteed worden aan infrastructuur en ondersteuning (bv trainers) voor gewone sporten en gewone burgers (sporthallen, zwembaden, atletiekpistes, ...)
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Sasuke schreef:Die Carine Knapen heeft ne serieuze slag van de corona (fles) gekregen
Dit weekend ook eens haar Facebook bezocht uit nieuwsgierigheid. Ze gelooft dus zelfs in een op til zijnde Alien aanval omdat ze uit sommige toespraken van Willem-Alexander, Macron, etc... hints oppikte dat zij er meer van af weten. :roll:
Laatst gewijzigd door Tomby 28 jun 2021, 14:31, in totaal 1 gewijzigd.
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Godverdomme!!!
Dat mocht nog niet bekend gemaakt worden.
Nu kan ik fluiten naar mijn flobbydollars. :roll:
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Ivm voetbal snap ik de haat niet zo goed. Ik ben zelf overigens zeker ook geen die-hard voetbal-liefhebber en buiten de Rode Duivels kijk ik nooit een match op TV. Maar voetbal blijft nu eenmaal de meest gespeelde sport in België, met ook nog eens een zeer lage maatschappelijke drempel. Ik lees net dat naar schatting 2.5M Belgen naar de match keken. Dat is gewoon 25% van onze bevolking ! Dus het is zeker en vast iets dat bij een groot deel van de bevolking leeft, en daarom meer dan normale pers-aandacht krijgt.

Overdrijven ze ? Wellicht wel, zo snap ik totaal de nieuwswaarde niet van in het Journaal even te gaan kijken naar de sfeer in het hol van pluto. Maar om daar nu gefrustreerd van te worden ? 8)
bruma
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 80 keer

Ik zie hier fietserkes passeren

Ik heb me al meermaals de vraag gesteld hoe kinderen later als ze groot zijn met 'verkeer' zullen omgaan.

Nu springt de een of andere kwiet of flik voor je wagen om ze de baan te laten oversteken.
En liefst zo vroeg mogelijk zodat ze dat met hun ogen dicht kunnen doen én dat ze zeker niet moeten trager stappen laat staan stoppen, foei!

Van verkeersopvoeding en hoe ze de straat moeten oversteken als de hulplijn niet aanwezig is, Joost mag t weten en zeker die kinderen niet, die worden bepampert.

Om dan nog maar te [emoji87] over die terugkerende ouders die denken t kind te mogen uithangen, allee t is hen om diezelfde rechten te doen.
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Tomby schreef:Overdrijven ze ? Wellicht wel, zo snap ik totaal de nieuwswaarde niet van in het Journaal even te gaan kijken naar de sfeer in het hol van pluto. Maar om daar nu gefrustreerd van te worden ? 8)
Je kan geen enkel radio programma beluisteren zonder constant lastig gevallen te worden met die sjotters. Dat interesseert me geen hol.
Plots is het van "we spelen" "we gaan", niks van. da klikske gaat,...
De afgelopen week startte ik NUplayer op en ging kijken bij live TV. Telkens minstens 2 van de 3 kanalen gekaapt door sport.
Op straat, in de winkel, op café, er bestaat plots blijkbaar maar 1 ding meer.
Het nieuws? Dat de US Iran opnieuw bombardeert, fait-divers... Dat Libanon aan het imploderen is? Niet belangrijk.
Neen, hoe hebben die sjotters tegen den bal gestampt, DAT is belangrijk. :bang:
heist_175
Elite Poster
Elite Poster

bruma schreef:Ik zie hier fietserkes passeren
Ik heb me al meermaals de vraag gesteld hoe kinderen later als ze groot zijn met 'verkeer' zullen omgaan. Nu springt de een of andere kwiet of flik voor je wagen om ze de baan te laten oversteken.
En liefst zo vroeg mogelijk zodat ze dat met hun ogen dicht kunnen doen én dat ze zeker niet moeten trager stappen laat staan stoppen, foei!
Ik vrees dat je hiermee "bloot" geeft dat je zelf niet naar schoolpoort fietst met kinderen?
De ene politie-agent die er aan de schoolpoort staat (50m ernaast eigenlijk, om autobestuurders eraan te herinneren dat het verkeersreglement ook voor hen geldt) is maar een druppel op een hete plaat of het ganse traject naar school. Op alle andere kruispunten en voorbij opritten is er gevaar genoeg (blinde & macho bestuurders) zodat kinderen, "ondanks" de agent, voldoende ervaring opdoen.

Vergis u overigens niet wat de oversteekhulp betreft: die staat er niet voor de kinderen, maar voor de auto's.
Bij ons op school is er sinds heel lang oversteekhulp aan het zebrapad. Nav corona werd de leerkracht die dat regelt mee ingezet aan de schoolpoort enzo. Dat duurde exact 1 dag, nadien stond die terug aan het zebrapad.
De reden? Een voetganger op het zebrapad heeft altijd voorrang en zonder oversteekhulp stak iedereen over wanneer ie aankwam. Vanaf +/- 8:15 was er vrijwel altijd iemand op dat zebrapad en kon er dus nauwelijks een auto passeren. Complete choas natuurlijk. Sindsdien is er dus terug iemand die auto's en voetgangers om de beurt doorlaat.

De fietserkes waar ze de baan voor afzetten trekken zich trouwens ook niets aan van regels als het geen wedstrijd is, die zijn onder de naam "wielerterroristen" bekend. Ga maar eens op een verhard stuk dijk wandelen (Netekanaal, Kleine Nete in Lier), als ze u al niet dood rijden, schelden ze u uit voor rotte vis.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

MSMigsihgfs$!hpghpe
Laatst gewijzigd door ubremoved_2964 08 aug 2021, 09:05, in totaal 1 gewijzigd.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

Wat een zure reacties over wat entertainment voor de mensen na zo'n lange periode van miserie.

Ik kan goed begrijpen dat niet iedereen voetbalfan is maar moet je daarom ook anti zijn omdat het aandacht krijgt?

Voetbal krijgt veel aandacht omdat veel mensen het WEL interesseert en omdat er dus ook geld mee te verdienen is, zo werkt heel ons economisch systeem.

En niets op TV, alsof er anders wel wat op TV is.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
heist_175
Elite Poster
Elite Poster

Dizzy schreef:Voetbal krijgt veel aandacht omdat veel mensen het WEL interesseert
Zullen we zendtijd of inzet van publieke middelen evenredig verdelen volgens ledenaantal :)?
https://www.statistiekvlaanderen.be/nl/ ... sportclubs
phildww
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 38 keer

heist_175 schreef:Ondertussen hebben we wel een GIGA wachtlijst voor geestelijke gezondheidszorg en eet zowat het ganse land eieren die gekruid zijn met PFOS :lol: .
Mocht iederéén sporten (en ja, met eventueel wat overlast, die sowieso beperkt is), die giga wachtlijsten zouden nogal verminderen hoor...

En verder kan ik alleen maar vaststellen dat voetbal voor héél veel mensen een bron van plezier en leute is. Niks is meer ontspannend dan samen met wat copains naar een match te kijken.
Argon
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 41 keer

om even on-topic te blijven:
...mensen die zich niet even kunnen inleven in andere mensen hun interesse/sport/bezigheid. Zeker gezien dit meestal maar over een korte periode van het jaar gaat :wink:
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster

Tomby schreef:Maar voetbal blijft nu eenmaal de meest gespeelde sport in België, met ook nog eens een zeer lage maatschappelijke drempel.
Ja, het is idd de meest gespeelde sport in de derde wereld, want ze is zeer toegankelijk. Voor andere sporten heb je doorgaans iets van specifieke infrastructuur, materiaal of beschermingskledij nodig, maar dat is er bij ons niet in het publieke straatbeeld (op een heel zeldzaam basketbalpleintje na) en zit voor velen ook niet in het budget.

Zo komt iedereen met iets van atletische aanleg bij voetbal uit, terwijl het lichaam misschien beter gemaakt is om een basket, hockey, honkbalpro te worden, maar er is geen kans om dat te spelen bij gebrek aan infrastructuur of gebrek aan ouders die het materiaal kunnen betalen. Ook vanuit de school komt er geen steun, behalve dan voor voetbal.

Zo krijgen we dus "elitaire sporten," die enkel voorbehouden zijn voor de betere klasses: hockey, golf, tennis, ... Is dat iets om toe te juichen? Bovendien produceren de betere klasses doorgaans niet veel sportkampioenen, dus ons land maakt amper indruk in de wereld met die sporten, behalve dan eens tijdelijk.

In de VS worden al die sporten allemaal gesubsidieerd op het niveau van de publieke school, daar kunnen ze zich echt - ongeacht hoeveel mama/papa verdient - volop atletisch ontwikkelen in de sport die het best voor hen past, en da's veelal niet voetbal. Natuurlijk halen ze dan altijd de meeste medailles binnen op de OS. En er is bijgevolg ook geen dominantie van 1 enkele sport.
Tomby schreef:Dat is gewoon 25% van onze bevolking !

Dus 3/4 interesseert het niet of kijkt misschien eens naar de samenvatting.

Breakdowns op niveau van leeftijd, geslacht, etc zouden heel nuttig zijn maar gaan we wel nooit krijgen.
Tomby schreef:Maar om daar nu gefrustreerd van te worden ? 8)
Bij mij persoonlijk zit de frustratie hem in de dominantie van 1 specifieke sport om verkeerde redenen, niet zozeer dat het nu zo vaak op TV komt, da's enkel maar een gevolg.
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Dizzy schreef:Wat een zure reacties over wat entertainment voor de mensen na zo'n lange periode van miserie.

Ik kan goed begrijpen dat niet iedereen voetbalfan is maar moet je daarom ook anti zijn omdat het aandacht krijgt?
Moest het nu wat 'met rede' zijn had ik er absoluut geen last van. Maar het is ZO over de top, het is alsof er niks anders meer bestaat dan voetbal. Het is het van het, durf je het in vraag stellen ben je een rare kwiet. God is nedergedaald en gaat tegen een balletje schoppen, bekeer u allen, of wees eeuwig een ketter.
Dizzy schreef:Voetbal krijgt veel aandacht omdat veel mensen het WEL interesseert en omdat er dus ook geld mee te verdienen is, zo werkt heel ons economisch systeem.
Dat durf ik in vraag stellen: is het effectief interesse of groepsdruk? Of toevallig omdat het gezellig pintjes drinken is?
phildww
Pro Member
Pro Member

devilkin schreef:het is alsof er niks anders meer bestaat dan voetbal.
...is toch maar tijdelijk omdat er nu een EK is?

Intussen heb je de Tour, de Olympische spelen komen eraan, 't is dus niet alléén voetbal :-D
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Argon schreef: Zeker gezien dit meestal maar over een korte periode van het jaar gaat :wink:
Dat is nu juist het punt, er is altijd wel ergens een super belangrijk sport event bezig. Den tour, ek, wk, olympische spelen, gewone competitie,...

Maar hé, dit is wel het "frustratie topic" hé, als we zelfs hier al niet meer gefrustreerd uit de hoek mogen komen. :angel:
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

phildww schreef:
devilkin schreef:het is alsof er niks anders meer bestaat dan voetbal.
...is toch maar tijdelijk omdat er nu een EK is?
Dan nog - het is niet binnen proportie.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster

trhjtdjd
(
Laatst gewijzigd door ubremoved_2964 08 aug 2021, 09:06, in totaal 2 gewijzigd.
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Je moet het kind niet met het badwater weg gieten.
Sporten is leuk, naar sport kijken niet.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster

phildww schreef: Intussen heb je de Tour, de Olympische spelen komen eraan, 't is dus niet alléén voetbal :-D
Geen van die evenementen domineert zo. Tour is, naar mijn indruk, veel minder dan vroeger geworden. Schandalen gaan wel niet geholpen hebben.

OS vorige keer en ook deze keer gebeurt grotendeels tijdens onze nachturen of werkuren, men probeert wel zo te schuiven dat het hier in prime time komt als er een Belgisch team/atleet is maar dat lukt niet altijd. En zelfs dan is er amper interesse voor veel van die sporten, de mensen hier kennen amper sporten waar je wat meer nodig hebt dan enkel een bal.
heist_175
Elite Poster
Elite Poster

cadsite schreef: Sporten is leuk, naar sport kijken niet.
Tennis: tok, tok, tok, tok, kreun, kreun, ... Serieus man. Hoe kan je daar naar kijken.
Voetbal: een wei met stoelen die half boven elkaar staan, loopt er een bende kwieten (bijna allemaal belastingontduikers overigens) achter een bal aan. Fair play moet je er ook niet zoeken.

Sport kijken is niet aan mij besteed, idd :).
Behalve om mijn eigen kinderen een hart onder de riem te steken.

phildww schreef:
heist_175 schreef:Ondertussen hebben we wel een GIGA wachtlijst voor geestelijke gezondheidszorg en eet zowat het ganse land eieren die gekruid zijn met PFOS :lol: .
Mocht iederéén sporten (en ja, met eventueel wat overlast, die sowieso beperkt is), die giga wachtlijsten zouden nogal verminderen hoor...
Tja. Maar dat gebeurt niet, (oa) omdat er gebrekkige infrastructuur is.
Liever investeren in tempels voor een paar belastingontduikende "toppers", dan voor de ganse bevolking goede en nabije infrastructuur te voorzien.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster

$h^çi
Laatst gewijzigd door ubremoved_2964 08 aug 2021, 09:06, in totaal 1 gewijzigd.
tien
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 102 keer
Bedankt: 65 keer

cadsite schreef:Je moet het kind niet met het badwater weg gieten.
Sporten is leuk, naar sport kijken niet.
Als je naar de bestuursleden bij uefa of de clubs ziet denk ik niet dat die ooit iets anders dan sport gekeken hebben, bij ioc van't zelfde maar komen niet zoveel in beeld.

Hier rally Haspengouw: half uur last op de plek waar ze bezig zijn en vrij goed doenbaar er rond te raken. Lawaaihinder meer en af en toe eens een toeschouwer die doet alsof hij meedoet.
Passeren er 10 minuten fietsers is heel het parcour een heel weekend afgesloten "hoort er bij". (maak me er eigenlijk niet zo druk over, korte tijd in G'Bergen gewoond en daar is het een week quarantaine)
Gelukig hier geen (belangrijke) voetbalploeg :)
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster

Joe de Mannen schreef: Maar ga ik daarover eindeloos klagen ? neen hoor, ik negeer dat gewoon.
Tjah, met voetbal is dat laatste helaas geen optie.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster

Alé, de cijfers van de wedstrijd tegen Portugal bewijzen nogmaals dat er wel degelijk heel veel mensen naar die matchen kijken.

Voetbalmatchen als deze gaan ook niet enkel over de sport maar zijn een uniek moment van samen iets beleven. Samen achter een team staan die het land vertegenwoordigen. Dat leidt tot enorme emoties zowel hoog als laag. Kleuren spelen dan even geen rol en iedereen bejubelt ineens nieuwkomers :lol:

Ik snap niet dat mensen niet graag naar sport kijken, welke sport dan ook. OK, het is makkelijker als je de sport zelf gespeeld hebt maar dat hoeft zelfs niet. Genieten van de klasse van anderen kan ook aangenaam zijn. Dat beperkt zich trouwens niet eens tot sport, mensen met uitzonderlijk talent spreken me altijd aan.

Ik merk ook dat de felste tegenstanders zelf vaak asportief zijn. De tegenzin komt vaak van slechte ervaringen op school waarbij de zwaksten als laatste uitgekozen worden of uitgelachen, dak kan traumatisch zijn.

Ook de bewering dat voetbal de enige sport op school zou zijn klopt niet. Wij kregen alle sporten... behalve voetbal. Voetbal mocht enkel in de allerlaatste les van het jaar en dan was iedereen zo opgefokt omdat we eindelijk mochten spelen wat wel wilden dat het uit de hand liep :lol:

Ik volg wel de opmerking dat men veel meer sport moet promoten. Voor mij zou de woensdagnamiddag geen vrije halve dag zijn maar een dag om te sporten. Geen opgelegde keuze maar een sport naar keuze die ondersteund wordt met deftig materiaal. Dat zou ook voor de ouders beter zijn om die woensdagen op te vangen en een enorme surplus voor de gezondheid en onze sportprestaties.
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Dizzy schreef:Ik snap niet dat mensen niet graag naar sport kijken, welke sport dan ook.
Tsja, en ik snap echt, oprecht, niet wat mensen zien in een ander zien sporten.
Ook die adoratie van ploegen en de vereenzelviging met ploegen ontgaat me compleet. Zeker als je dan ziet dat het gewoon 1 geldkwestie is.
Dizzy schreef:Ik merk ook dat de felste tegenstanders zelf vaak asportief zijn. De tegenzin komt vaak van slechte ervaringen op school waarbij de zwaksten als laatste uitgekozen worden of uitgelachen, dak kan traumatisch zijn.
n=1, maar ik keek uit naar LO, dat was altijd leuk. We hadden een leerkracht die echt werk maakte van zijn lessen en dat resulteerde in heel gevarieerde sportlessen. Heel mijn jeugd deed ik alles met de fiets, zat in de volleybalclub en rolschaatste vele km's/week.
Nu fiets en wandel ik nog regelmatig en hunker ik ernaar om terug te beginnen muurklimmen.
Dus dat is alvast niet de oorzaak hier.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster

cadsite schreef:Tsja, en ik snap echt, oprecht, niet wat mensen zien in een ander zien sporten.
Ook die adoratie van ploegen en de vereenzelviging met ploegen ontgaat me compleet. Zeker als je dan ziet dat het gewoon 1 geldkwestie is.
Ik heb redelijk wat fantasie dus ik kan me moeilijk inbeelden wat mensen zonder deze gave beleven. Als ik iemand uitzonderlijke dingen zien doen dan vormt dat een enorme motivatie en bewondering. Het is net als naar een schilderij kijken waarvan je beseft dat je het zelf nooit zou kunnen. Het is als naar een fantastisch natuurlandschap kijken, een wonder der natuur. Eigenlijk is sport dat ook.

Sport is de mogelijkheden van het menselijk lichaam naar het uiterste drijven. Het lichaam is een wonder der natuur waarmee men onwaarschijnlijke dingen kan verwezenlijken. Mensen kunnen genieten als dat gebeurt.

Je moet echter ook een minimum aan inzicht hebben over de sport om de schoonheid in te zien. Daar komt dan ook nog de spanning bij van of het zal lukken of eindigen in falen. Vaak is er maanden uitgekeken naar wedstrijden. Je moet je plaatsen, dan is er de loting, de blessures en uiteindelijk zal alles beslist worden op 90 minuten waarbij ingrediënten als inzet, doorzettingsvermogen, geluk, ongeluk en absolute klasse het verschil maken. Soms is het fair, soms totaal niet.

Neem de goal van Thorgan Hazard tegen de Denen. Dat was een voorbeeld van hoe mooi sport kan zijn. De Belgen staan achter na een blunder. Het wordt dus nagelbijten om terug te keren. De bal wordt heroverd achteraan. Een pass vertrekt naar Lukaku. Die neemt een stuk of 3 Denen mee die wanhopig de mensgeworden monstertruck in bedwang proberen te houden, tevergeefs. Hij maakt die gasten lichtjes belachelijk om dan de bal naar King Kevin te spelen. Elke andere speler zou direct op doel proberen schieten en waarschijnlijk missen. Wat doet the king? Hij tikt de bal een meter verder, zet daarbij 2 Denen in de wind en speelt dan doodleuk achteruit naar de aanstormende Thorgan, de god der doorzettingsvermogen, en die knalt de bal in doel. Heel die actie was pure perfectie en ongekende schoonheid. Je zit dan op het puntje van de stoel en de hoop bouwt langzaam op tot de hoop ineens de vervulling van de droom wordt. De ontlading van die spanning, de blijdschap en intens geluk allemaal samen in enkele seconden van extase. Mensen ervaren dat enorm sterk en ik snap niet dat je dat niet kan voelen, alé ik ben er niet jaloers op wat ze missen.

Sport is eigenlijk als een film maar je weet niet hoe het verhaal zal lopen, zelfs de acteurs weten het niet. Alles is mogelijk. Bekijk de wedstrijd van de Fransen gisteren. Zwitserland is underdog maar komt op voorsprong. Ze krijgen een penalty die gemist wordt. De Fransen komen terug en gaan erover. Van 1-0 naar 3-1. Alles is voorbij denk je dan MAAR dit is voetbal. De Fransen worden wat arrogant en krijgen een doelpunt te slikken en in de allerlaatste momenten scoren die Zwitsers toch wel 3-3!!! Verlengingen en ongeloof bij de Fransen die dachten dat ze er al waren. Euforie bij de Zwitsers. Dan penalty's waarbij alle ballen perfect getrapt worden tot het wonderkind Mbappé... mist. Zwitserland door en favoriet Frankrijk naar huis. Geen enkele film kent zo'n scenario.

Sport is inderdaad een geldzaak geworden en dat doet een beetje afbreuk aan het gegeven MAAR het fundament blijft wel. Zelfs de grootste verdieners zouden hun geld inwisselen voor een prijs/medaille. Als sporter wil je winnen en de verdiensten zijn leuk maar niet alles. Dat is het verschil met top en niet top. Je ziet dat ook in de muziek en andere domeinen. De echte artiesten zouden ook artiest zijn als ze er amper iets mee zouden verdienen. En laat ons eerlijk zijn, mocht men ons zo betalen zouden we ook niet weigeren.
phildww
Pro Member
Pro Member

Dizzy schreef:Voor mij zou de woensdagnamiddag geen vrije halve dag zijn maar een dag om te sporten. .
Dat is idd de regel in secundaire scholen in de VS (en ik dacht Duitsland ook); elke weekdag les van 7u30 tot 14u, daarna min of meer verplicht aansluiten bij een sportclub die meestal aan de school is verbonden, met mooie infrastructuur.

Je ziet de Amerikanen dan ook excelleren op Olympische spelen, wereldkampioenschappen enz... Er is door dat soort onderwijs een veel hogere sportcultuur dan bij ons.
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

phildww schreef:Je ziet de Amerikanen dan ook excelleren op Olympische spelen, wereldkampioenschappen enz... Er is door dat soort onderwijs een veel hogere sportcultuur dan bij ons.
De vraag is of dat een doel op zich zou moeten zijn.
't Is niet dat dit afstraalt op de algehele gezondheid daar. :roll:
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”