heist_175 schreef:En de verplichting op MS account is er nu ook al. Je kan die nu al omzeilen en dat zal in de toekomst ook kunnen.
Nee, dus.
Bij Win11 Home is er geen optie meer om een offline account te maken, ook niet als je het netwerk niet inplugt.
De workaround die per toeval ontdekt is is alt-f4 gebruiken om de oobe te stoppen.
Maar dat kan je geen viable alternatief noemen, dat is gewoon zeer user hostile.
Het is ook veel restrictiever dan win10, dus je kan niet argumenteren dat ze nog harder pushen en echt wel van offline accounts af willen.
Voor mij alvast, zijn mijn pc en het internet twee aparte dingen, die ik niet wens te vermengen.
Een online account moeten hebben om gewoon mijn pc te kunnen gebruiken, zou er echt wel over zijn.
Ik mag dus hopen dat, als MS dat niet inziet, de EU acties onderneemt in naam van de bescherming van de gebruiker en diens privacy.
Also, ik gebruik zelf altijd 4-5 accounts per pc, soms meer (eentje per environment, admin, home, work, presentatie, opleiding, ...).
Als win11 en later 12 daar echt moeilijk gaat over doen... Ik voel me meer en meer als iemand die tegen zijn OS met vechten om het te laten doen wat het vroeger van nature deed.