Geluid mediaspeler naar versterker ?

Plaats reactie
karine
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1057
Lid geworden op: 04 aug 2006, 09:44
Locatie: Geel (Antwerpen)
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 8 keer

Wanneer ik via mijn mediaspeler een film afspeel heb ik wel geluid van de soundbar maar niet van de versterker.
Zet ik de soundbar uit dan valt ook het beeld van de mediaspeler naar de tv weg.
Kan iemand dit schema eens bekijken en een verklaring geven waarom de Sony versterker het geluid van de mediaspeler niet afspeelt ?
Ik zou denken dat de mediaspeler maar één geluid kan doorgeven en dat doet via de HDMI kabel en niet via de optische.
Bijlagen
schema.jpg
edwin.d
Member
Member
Berichten: 87
Lid geworden op: 14 sep 2012, 23:15
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 8 keer

Als je soundbar been HDMI pass throuh heeft, kan die geen video doorgeven naar de tv als deze in stand-by staat.

Waarom je geen geluid hebt op je versterker, zal wel een verkeerde instelling zijn.

Wat voor versterker gebruik je.
Een gewone stereo versterker of een home cinema versterker?

Waarom ga je niet van je media speler naar je tv en zo naar je soundbox?

Mvg
karine
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1057
Lid geworden op: 04 aug 2006, 09:44
Locatie: Geel (Antwerpen)
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 8 keer

edwin.d schreef:Als je soundbar been HDMI pass throuh heeft, kan die geen video doorgeven naar de tv als deze in stand-by staat.
Soundbar Samsung HW-K450
Waarom je geen geluid hebt op je versterker, zal wel een verkeerde instelling zijn.
Ik kan weinig meer doen dan de optische kabel in de versterker en in de mediaspeler steken.

Wat voor versterker gebruik je. Zie schema, SONY STR-495
Een gewone stereo versterker of een home cinema versterker?

Waarom ga je niet van je media speler naar je tv en zo naar je soundbox?
We hebben hier nog eens een discussie over gehad dat de normale opstelling was van alles via de soundbar te laten verlopen omdat er anders vaak problemen zijn dat je de tv en soundbar en digicorder apart moest aanzetten.
Nu zet je de digicorder aan en tv en soundbar worden automatisch mee gestart. Zet je de tv uit dan wordt de soundbar en digicorder ook uitgezet.

Mvg
Raketisch
Plus Member
Plus Member
Berichten: 122
Lid geworden op: 11 nov 2017, 15:57
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 3 keer

Het kan wel een instelling zijn op je mediaspeler dat hij het geluid moet versturen via HDMI en via optical.
karine
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1057
Lid geworden op: 04 aug 2006, 09:44
Locatie: Geel (Antwerpen)
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 8 keer

Heb intussen het probleem gevonden.
Ik had op de versterker een optische splitter geplaatst zodat er een signaal kon binnen komen van de mediaspeler en indien nodig een signaal van mijn digicorder.
Op één of andere manier zal dit ergens conflicten geven.
Ik heb nu enkel de mediaspeler optisch aangesloten zodat ik enkel vanaf de mediaspeler films met mijn home cinema versterker kan afspelen.
Je kan niet alles hebben met een versterker van 20 jaar oud.
Plaats reactie

Terug naar “Elektrische apparaten”