Belgacom VDSL uit de startblokken op 2 november

Nieuws omtrent telecommunicatie
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

qless schreef:Telenet (huidig netwerk, niet eurodocsis 2): 34 Mbps per node, node bezetting (gemmideld) tussen 500 en 1500 gebruikers.
Dus, 34 Mbps ofwel 34816 Kbps, ofwel 69 Kbps (500 gebruikers) tot 23 Kbps (1500 gebruikers). Cijfers die dus in de lijn liggen van A2F (en alle andere providers).

Vandaar dat ook iedereen dezelfde limieten heeft, en zij die ze niet hebben er ook problemen mee hebben.
qless
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 155 keer

r2504 schreef:
qless schreef:Telenet (huidig netwerk, niet eurodocsis 2): 34 Mbps per node, node bezetting (gemmideld) tussen 500 en 1500 gebruikers.
Dus, 34 Mbps ofwel 34816 Kbps, ofwel 69 Kbps (500 gebruikers) tot 23 Kbps (1500 gebruikers). Cijfers die dus in de lijn liggen van A2F (en alle andere providers).

Vandaar dat ook iedereen dezelfde limieten heeft, en zij die ze niet hebben er ook problemen mee hebben.
In Nederland geldt voor kabel ongeveer hetzelfde, bij ADSL (KPN Netwerk)
geldt een overboeking van 1:40 (Bij dat netwerk geldt dat er per centrale minimaal 80 Mbps beschikbaarheid)
NuKeM
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 125 keer
Bedankt: 261 keer

Hetvolgende heb ik even van tweakers.net geript... daar weten ze blijkbaar meer :)
Bandbreedte

Met VDSL kunnen nog veel hogere bandbreedtes behaald worden. "De 9Mbps van nu is dan ook het resultaat van de eerste pogingen om een VDSL-netwerk uit te rollen", zo licht een Belgacom-medewerker toe. "Belgacom heeft zichzelf tot doel gesteld eind 2005 een bandbreedte van 40Mbps aan te kunnen bieden. Maar dat is nog toekomstmuziek." Uiteindelijk wil men tegen eind 2006 de volledige capaciteit van VDSL benutten met een bandbreedte van 50 tot 60Mbps. "De uploadsnelheden zal uiteraard ook verhoogd worden, waardoor we in 2005 of 2006 een upload van verschillende Mbps zullen hebben. Het is wel niet de bedoeling de verhouding tussen upload- en downloadbandbreedte te veranderen."
Hoewel de prijs met 59,95 euro voorlopig relatief hoog is, zal er de komende jaren niet in gesnoeid worden. "De klant krijgt voor dat bedrag binnenkort een bandbreedte die nog veel hoger is dan nu."
Belgacom wil de ADSL-snelheid echter volgend jaar overal verhogen naar 4Mbps. Dit gebeurt in het kader van digitale tv via dsl, waar meer bandbreedte dan de huidige 2-3Mbps voor nodig is.
Er is dus nog hoop precies.
NuKeM
dcc

inderdaad ik heb zo ook iets vernomen van deze morgen, via de telefoon van een belgacom medewerkster..naar de vraag die ik stelde voor de aansluiting voor vdsl die tot nog steeds in testfase is..heb ik besloten om af te wachten achter nieuwjaar..
Mahimahi
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Weet er iemand hoe het gaat gaan met die TV on demand?

Zal je echt kunnen vragen geef mij DIE film om DAT uur?
:wave: So long, and thanks for all the fish :wave:
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 248 keer
Bedankt: 544 keer
Provider
Te Koop forum

Mahimahi schreef:Weet er iemand hoe het gaat gaan met die TV on demand?

Zal je echt kunnen vragen geef mij DIE film om DAT uur?
Ongeveer ...

Het is maar zoiets van ... geef mij om DAT uur, DIE film (uit de lijst van deze dag/week/maand ...)

Het zal eerder een soort Canal+ zijn, met het verschil dat je zelf kiest wanneer je die film wil zien.

Grtz,

Sasuke
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
xr2i
Member
Member
Bedankt: 1 keer

NuKeM schreef:Hetvolgende heb ik even van tweakers.net geript... daar weten ze blijkbaar meer :)
Bandbreedte

Met VDSL kunnen nog veel hogere bandbreedtes behaald worden. "De 9Mbps van nu is dan ook het resultaat van de eerste pogingen om een VDSL-netwerk uit te rollen", zo licht een Belgacom-medewerker toe. "Belgacom heeft zichzelf tot doel gesteld eind 2005 een bandbreedte van 40Mbps aan te kunnen bieden. Maar dat is nog toekomstmuziek." Uiteindelijk wil men tegen eind 2006 de volledige capaciteit van VDSL benutten met een bandbreedte van 50 tot 60Mbps. "De uploadsnelheden zal uiteraard ook verhoogd worden, waardoor we in 2005 of 2006 een upload van verschillende Mbps zullen hebben. Het is wel niet de bedoeling de verhouding tussen upload- en downloadbandbreedte te veranderen."
Hoewel de prijs met 59,95 euro voorlopig relatief hoog is, zal er de komende jaren niet in gesnoeid worden. "De klant krijgt voor dat bedrag binnenkort een bandbreedte die nog veel hoger is dan nu."
Belgacom wil de ADSL-snelheid echter volgend jaar overal verhogen naar 4Mbps. Dit gebeurt in het kader van digitale tv via dsl, waar meer bandbreedte dan de huidige 2-3Mbps voor nodig is.
Er is dus nog hoop precies.
Inderdaad, in Namen zijn al testen begonnen met de nieuwe adsl synchro, een paar skynet abonnees zijn daar op 4.6/512 gesynchroniseert.
Die 4.6 snap ik wel, maar die 512 kbits/s up is raar, want dan heb je een hogere upload dan met vdsl...
qless
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 155 keer

xr2i schreef:
Inderdaad, in Namen zijn al testen begonnen met de nieuwe adsl synchro, een paar skynet abonnees zijn daar op 4.6/512 gesynchroniseert.
Die 4.6 snap ik wel, maar die 512 kbits/s up is raar, want dan heb je een hogere upload dan met vdsl...
Nee hoor da's niet raar, Telenet doet ook 512 K ... ;)
Mahimahi
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

@ Sasuke

Hmmm...

Ik heb jaren filmnet gehad, maar heb het opgezegd omdat ze op het laatst begonnen met shows en voetbal en maar 2 of 3 films per maand die, voor mij dan, echt te genieten waren.

Spijtig, ik had gehoopt dat het een soort "betere" videotheek zou geworden zijn.

Groetjes, Mahi
:wave: So long, and thanks for all the fish :wave:
kwaksalver

Dit is gewoon belachelijk!

1) Voor de prijs van 60 euro kunnen ze in nederland een 20mbit/5mbit lijntje kopen zonder limiet!

2) Hardcore gamers of mensen die een website vol filmpjes zetten met een snelheid van 400kbps en een limiet van 15GB zullen ook juichen :roll:
PowerSoft
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 3 keer

kwaksalver schreef:Dit is gewoon belachelijk!

1) Voor de prijs van 60 euro kunnen ze in nederland een 20mbit/5mbit lijntje kopen zonder limiet!
in Nederland kun je ook legaal softdrugs kopen... Dit is nu eenmaal België
Weetgraag
Erelid
Erelid

PowerSoft schreef: in Nederland kun je ook legaal softdrugs kopen... Dit is nu eenmaal België
Dit heeft niks met VDSL enzo te maken lees de forumrules,
Drugs komen hier niet aan de orde

Greetz
Weetgraag :wink:
"Carpe Diem"
Kwabber
Pro Member
Pro Member

Weetgraag schreef:Dit heeft niks met VDSL enzo te maken lees de forumrules,
Drugs komen hier niet aan de orde
Tis een vergelijking die gij blijkbaar niet snapt. Hij bedoelt dat er zoveel in Nederland is wat hier niet is/kan. Dus uw commentaar is zelf een beetje overbodig! En is dat geen forumregel ?
  • Post geen onzinnige antwoorden.
Greetz
Kwbbr :wink:
blabla
Gast

Weetgraag heeft hier 100 % gelijk. Niet zijn opmerking is overbodig, wel ADSL met drugs vergelijken.

Het ene heeft te maken met cultuur verschillen en wetgeving, terwijl VDSL en ADSL snelheid te maken heeft met technisch kunnen.
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 246 keer
Bedankt: 102 keer
Provider

Die topic is al van vorig jaar, ... en intussen is er nog niet veel vdsl te zien. het gaat gewoon te traag om dit uit te rollen, daarom starten ze binnenkort met adsl2+ (skynet belgacom) dat ook zo rap zal gaan en waarvan ze de bestaande koperdraad kunnen gebruiken.
Zo zal men vlugger en meer mensen BelgacomTV kunnen aanbieden.
mvg
Intel® i3-10100 Quad-Core @4,10 GHZ. Ram:16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung Galaxy A13 @ Hey!
Afbeelding Afbeelding
Hey! LiveBox Cable Modem 150/15 Mbps* https://www.speedtest.net/nl/result/16739853024.png
PowerSoft
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer

Anonymous schreef:Weetgraag heeft hier 100 % gelijk. Niet zijn opmerking is overbodig, wel ADSL met drugs vergelijken.

Het ene heeft te maken met cultuur verschillen en wetgeving, terwijl VDSL en ADSL snelheid te maken heeft met technisch kunnen.
het ging totaal nie over dien drugs, gewoon dat dat gezaag over Nederland de spuigaten uitloopt, leer er mee leven dat dit Belgie is en niet Nederland, het leek mij een duidelijke vergelijking toch, eentje die iedereen kan begrijpen, blijkbaar niet dus, whatever

kwil jullie wel nog iets meegeven: je hoeft niet alles letterlijk te lezen, dan mis je heel veel boodschappen in onze maatschappij
deej
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

Kan er een mod deze thread sluiten want die kwaksalver slaat één jaar na de feiten pas deze onzin uit zijn botten.
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

ik dacht al tiens.. is dit niet al een heel oude topic? want zover ik weet is vdsl er al een hele tijd..
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 581 keer
Bedankt: 780 keer
Provider

Deej_1977 schreef:Kan er een mod deze thread sluiten want die kwaksalver slaat één jaar na de feiten pas deze onzin uit zijn botten.
Idd, da's de pest aan Google natuurlijk :)
Je valt binnen in een topic en ziet niet altijd dat ie al een jaar oud is. Enfin, slotje er op.
Gesloten

Terug naar “Telecom nieuws”