Corona paspoort

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
glda19
Premium Member
Premium Member
Berichten: 544
Lid geworden op: 22 aug 2006, 01:41
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 9 keer

Hi
Weet iemand waar de als burger het covid 19 paspoort kunnen opvragen. En vanaf wanneer?
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

VRTNWSwebsite geeft alle info.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
JAMIN001
Member
Member
Berichten: 87
Lid geworden op: 27 sep 2018, 12:32
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 2 keer

Vanaf nu: CovidSafe.be
JrCv
Plus Member
Plus Member
Berichten: 148
Lid geworden op: 12 nov 2003, 10:56
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 10 keer

Serieus, enkel iOS? :roll:
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1749
Lid geworden op: 24 aug 2011, 10:27
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 140 keer

Ik denk dat ze hem gewoon te vroeg in de appstore geplaatst hebben en nu damage control doen.
Maar ik vind hem ook in de playstore.
https://play.google.com/store/apps/deta ... health.DGC
JrCv
Plus Member
Plus Member
Berichten: 148
Lid geworden op: 12 nov 2003, 10:56
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 10 keer

Oh inderdaad, in de play store op men smartphone kan ik de app niet vinden, wellicht omdat het nog maar net uitgebracht is.
Gebruikersavatar
seagull
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1910
Lid geworden op: 23 nov 2006, 08:55
Twitter: WimVerlinden
Locatie: Kortenberg
Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
Bedankt: 91 keer
Contacteer:

Link voor Android app: https://play.google.com/store/apps/deta ... health.DGC

Bron: https://twitter.com/glennl85/with_replies

Edit: post van @Stroper te laat gezien :-)
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

Je mag niet in privé modus surfen en de browser die je gebruikt moet ingesteld zijn als standaardbrowser.

Op Android vermijd je best SamsungInternet als browser keuze.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
R2D2
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1170
Lid geworden op: 20 aug 2015, 15:07
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 67 keer

Deze ochtend om 7 uur al geïnstalleerd op mijn iPhone. En dadelijk certificaat gedownload. Aanmelden via ItsMe. Verliep vlekkeloos.

Maar nu is het blijkbaar te druk: "Aanmelden via CSAM/FAS is momenteel niet beschikbaar. We werken aan een oplossing. Probeer later opnieuw aub.
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2798
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 112 keer

R2D2 schreef:Deze ochtend om 7 uur al geïnstalleerd op mijn iPhone. En dadelijk certificaat gedownload. Aanmelden via ItsMe. Verliep vlekkeloos.
Ik heb het vanmorgen ook geinstalleerd en heb één vaccinatie erin staan (met als vervaldag de datum van vaccinatie).

Nu heb ik collega's die wel reeds twee vaccinaties hebben gehad en zij zien er dus twee, maar dit zijn aparte QR codes ?

Ik had verwacht dat je gewoon één QR code zou hebben die aangeeft wat je status is... waarom één per vaccinatie (idem trouwens bij het afdrukken via Mijn Burgerprofiel) ?

Dit lijkt me gewoon verwarrend en een slechte UX/UI design.
R2D2 schreef:Maar nu is het blijkbaar te druk: "Aanmelden via CSAM/FAS is momenteel niet beschikbaar. We werken aan een oplossing. Probeer later opnieuw aub.
Het ligt inderdaad al plat... gelukkig moet je niet inloggen om je status te tonen (certificaten worden éénmaal ingeladen).
R2D2
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1170
Lid geworden op: 20 aug 2015, 15:07
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 67 keer

Ja, inderdaad. 2 Verschillende QR-codes.

Eerste vaccin is zogezegd enkel maar geldig op de dag van toediening... :bang:
Het certifiicaat van tweede vaccin blijft een jaar geldig.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

R2D2 schreef:Eerste vaccin is zogezegd enkel maar geldig op de dag van toediening... :bang:
Het certifiicaat van tweede vaccin blijft een jaar geldig.
Nee, bij mij zijn ze beide geldig tot 2022 (1 jaar nà de resp. dagen van toediening)?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2798
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 112 keer

DarkV schreef:(met als vervaldag de datum van vaccinatie).
Correctie... is inderdaad tot 2022, dus één jaar geldig.

De vraag is echter als ik in een land kom wat twee vaccinaties vereist... gaat men dan tweemaal een QR code scannen ?

Of is dit nog niet doorgedrongen en scant men gewoon het eerste het beste wat de reiziger afgeeft ?

Wie bedenkt toch zoiets ?
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

Het lijkt me logisch dat als je 2 keer gevaccineerd wordt dat je de tweede QR-code toont.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
R2D2
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1170
Lid geworden op: 20 aug 2015, 15:07
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 67 keer

Ik mag ook hopen dat het systeem zo intelligent is dat in die 2de QR de info van beide vaccinaties zit.

Maar waarom dient die eerste dan nog? (behalve verwarring veroorzaken). Frank Robben zal daar we een goede uitleg voor hebben.
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1749
Lid geworden op: 24 aug 2011, 10:27
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 140 keer

R2D2 schreef: Maar waarom dient die eerste dan nog? (behalve verwarring veroorzaken). Frank Robben zal daar we een goede uitleg voor hebben.
Ik dacht dat een land, minder sterke inreisvoorwaarden kon hebben voor mensen die al minstens 1 dosis gehad hebben.
Dus je moet een tussentijds certificaat hebben.
Als je al 2 dosissen gehad hebt, is het eerste inderdaad zinloos.
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8445
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Kunnen ze dat vaccin cert nu ni gewoon automatisch opsturen?
Bankkaart formaat, plastiek pasje, en schedulen voor verzending net na de tweede prik, met als startdatum 2 weken na die prik.

En idd, gewoon 1 code die een volledige vaccinatie bewijst.
(Desnoods een aparte tijdelijk geldige voor mensen die tussen twee prikken zitten).
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2798
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 112 keer

Stroper schreef:Ik dacht dat een land, minder sterke inreisvoorwaarden kon hebben voor mensen die al minstens 1 dosis gehad hebben.
Dus je moet een tussentijds certificaat hebben.
Inderdaad... maar dan ontwerp je het toch zo dat in de QR code verwerkt zit welk soort certificaat het is, en of je volledig gevacinneerd bent of niet.

Aan de ontvangende kant zorg je dan dat je kan instellen wat je vereisten zijn... en dan kan je gewoon scannen (met als resultaat OK/NOK) en moet de persoon geen verschillende certificaten meesleuren.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

Je kan vragen om dat op te laten sturen maar dit kost uiteraard meer dus is het logisch dat men zoveel mogelijk mensen via digitale weg wil helpen.

Je hebt maar 1 code nodig als je 2 keer gevaccineerd bent. De eerste is enkel voor mensen die maar gedeeltelijk gevaccineerd zijn.

Het werkt nu opnieuw want ik heb het net getest met it's me.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
glda19
Premium Member
Premium Member
Berichten: 544
Lid geworden op: 22 aug 2006, 01:41
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 9 keer

Waar kunnen we de papieren versie vinden?
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2798
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 112 keer

glda19 schreef:Waar kunnen we de papieren versie vinden?
https://www.vlaanderen.be/uw-overheid/m ... gerprofiel
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

DarkV schreef: Correctie... is inderdaad tot 2022, dus één jaar geldig.
Vind dit absurd, zeker gezien de geldigheid van het cert voor de gentech behandeling 1 jaar geldig is (echte corona vaccins zijn er nog niet, het zijn allemaal gentech producten die jouw lichaam bio hacken om zelf het spike aan te maken), en als men een positieve PCR test gehad heeft, dan is het op natuurlijke wijze aanmaken van antilichamen maar 180 dagen geldig ....

en zeker dit gezien

https://www.nature.com/articles/d41586-021-01442-9

Het lijkt er op dat ze iedereen aan de spuit willen, en hun keuzes niet wetenschappelijk onderbouwd zijn, maar agenda onderbouwd.

Het wordt nog absurder als zij met het certificaat nieuwe varianten mogen meenemen waar ze mogelijk niet tegen beschermd zijn en dus verspreiders worden, terwijl de rest in quarantaine moet. Omgekeerde wereld dus.

Ik hoop dat deze zever maar één jaar duurt - één jaar niet reizen dan is het zo .....
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2798
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 112 keer

ub4b schreef:Het wordt nog absurder als zij met het certificaat nieuwe varianten mogen meenemen waar ze mogelijk niet tegen beschermd zijn en dus verspreiders worden
Op het certificaat staat welke vaccin je hebt gehad... de controlerende persoon kan hier dus selectief in zijn.
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1061
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 40 keer

Rotte itsme app.
Werkt voor geen meter.
tdemeyer
Premium Member
Premium Member
Berichten: 651
Lid geworden op: 19 jan 2013, 23:15
Locatie: Ronse
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 33 keer

Unicorn1 schreef:Rotte itsme app.
Werkt voor geen meter.
Beetje overbelast: half België probeert nu een account aan te maken :)

Op 'normale' dagen nog nooit problemen mee gehad (en gebruik dit beroepsmatig meerdere keren per dag). Als ik al een puntje van kritiek heb is dat je de app aktief moet starten om ze te gebruiken...
glda19
Premium Member
Premium Member
Berichten: 544
Lid geworden op: 22 aug 2006, 01:41
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 9 keer

Waar kunnen we de papieren versie bekomen?
sdecoster
Pro Member
Pro Member
Berichten: 275
Lid geworden op: 03 dec 2013, 23:11
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 16 keer

tdemeyer schreef:
Unicorn1 schreef:Rotte itsme app.
Werkt voor geen meter.
Als ik al een puntje van kritiek heb is dat je de app aktief moet starten om ze te gebruiken...
Off topic maar zou het kunnen zijn dat als de Itsme app altijd actief zou zijn, we wellicht massaal zouden overspoeld worden met 'valse' loginpogingen op allerlei overheidswebsites? Of zie ik iets over het hoofd?
glda19
Premium Member
Premium Member
Berichten: 544
Lid geworden op: 22 aug 2006, 01:41
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 9 keer

is de covidsfebe app die de toevloet niet aan kan. Deze middag tussen 11u30 en 12 u de app meerder keer geïnstalleerd. Daar ik ook niet kon inlogen.
Toen na het eten terug in de werkplaats geprobeerd en keer de melding inloggen nu niet mogelijk probeer over 29 sec nog eens. Maar lukte niet en nu thuis geprobeerd en werkt zoals het hoord
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4539
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

Je kunt dat dus ook als PDF document downloaden.
Ik vraag mij af, is dat dan voldoende als ik dat naar mijn gmail doorstuur, en het eventueel van daaruit open als ik het moet voorleggen?
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
decat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1656
Lid geworden op: 31 jan 2007, 11:53
Locatie: Brabant
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 104 keer

tdemeyer schreef:
Op 'normale' dagen nog nooit problemen mee gehad (en gebruik dit beroepsmatig meerdere keren per dag). Als ik al een puntje van kritiek heb is dat je de app aktief moet starten om ze te gebruiken...
Dat werkt inderdaad naar behoren. Zelden problemen mee gehad.
En nu snap ik ineens ook waarom men schoonvader daarstraks per sms vroeg of ik iets van Itsme afwist. :lol:
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2211
Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 62 keer

ub4b schreef:
DarkV schreef: Correctie... is inderdaad tot 2022, dus één jaar geldig.
Vind dit absurd, zeker gezien de geldigheid van het cert voor de gentech behandeling 1 jaar geldig is (echte corona vaccins zijn er nog niet, het zijn allemaal gentech producten die jouw lichaam bio hacken om zelf het spike aan te maken), en als men een positieve PCR test gehad heeft, dan is het op natuurlijke wijze aanmaken van antilichamen maar 180 dagen geldig ....

en zeker dit gezien

https://www.nature.com/articles/d41586-021-01442-9

Het lijkt er op dat ze iedereen aan de spuit willen, en hun keuzes niet wetenschappelijk onderbouwd zijn, maar agenda onderbouwd.

Het wordt nog absurder als zij met het certificaat nieuwe varianten mogen meenemen waar ze mogelijk niet tegen beschermd zijn en dus verspreiders worden, terwijl de rest in quarantaine moet. Omgekeerde wereld dus.

Ik hoop dat deze zever maar één jaar duurt - één jaar niet reizen dan is het zo .....
Herstelcertificaat lijkt me de way to go voor velen die al even in contact kwamen met C. Maar nu blijkt dat je je antilichamen niet mag bewijzen via bloedtest... Maar ook enkel via pcr... Excuse me?

Qua geldigheid : vaccins maar 1 jaar. Ah, en wat moet je doen na 1 jaar? Opnieuw aan de spuit? Is dat OK voor al de trotse bezitters van een vaccin of komt dit toch een beetje als een ongemakkelijke verrassing?
johann
Plus Member
Plus Member
Berichten: 196
Lid geworden op: 18 nov 2011, 00:44
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 29 keer

Dat is moeilijk te voorspellen op dit moment. Wie J&J gekregen heeft, mag er vrijwel zeker van zijn dat er nog een extra inenting nodig zal zijn als het virus in vele varianten blijft circuleren.
En verder: de werking van een vaccin is nu eenmaal tijdelijk. Als alles goed evolueert hebben we over een jaar geen nood meer aan het bewijzen van immuniteit, als het slecht gaat volgen verdere dosissen om bescherming te bieden tegen varianten.
In grote delen van Europa ziet het er intussen wel goed uit, maar de problemen situeren zich elders. Het nieuws dat het CureVac-vaccin voorlopig de norm niet haalt, is in ieder geval geen positief vooruitzicht met het oog op een snelle vaccinatie van o.a. het Afrikaanse continent.
Niet alleen in Afrika stellen zich nog grote problemen. Twee weken terug was bijvoorbeeld nog maar 2% van de Oekraïense bevolking gevaccineerd en het ziet er niet naar uit dat het daar plots zal vlotten.
stefke
Pro Member
Pro Member
Berichten: 425
Lid geworden op: 19 dec 2002, 20:15
Locatie: Tremelo
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 21 keer

Hoe snel passen ze hun database aan? gisteren tweede vacin gehad rond de middag en nu nog steeds geen melding dat de tweede vacin is gegeven. Zou toch één en dezelfde datbase moeten zijn waaruit ze hn gegevens halen.
axs
Moderator
Moderator
Berichten: 2548
Lid geworden op: 18 dec 2010, 11:56
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Bedankt: 215 keer

Gisterenochtend gevaccineerd - Corona paspoort laat ook vanochtend nog steeds geen vaccinatie certificaten zien. Had toch gehoopt dat deze binnen 24u up-to-date zou zijn.

Edit: gelijke post met Stefke blijkbaar
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1749
Lid geworden op: 24 aug 2011, 10:27
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 140 keer

Dat kan een dag of 3 duren naar 't schijnt.
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3395
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 95 keer

Stroper schreef:Dat kan een dag of 3 duren naar 't schijnt.
tot een week volgens vrijwilligers in A'pen
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4657
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 344 keer
Contacteer:

Ik probeer een Itsme account aan te maken, maar dat werkt nu niet.
:bang:
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 64 keer

Op IOS 12.5 werkt de app alleszins niet. Er zijn nochtans nog veel mensen met een iphone 6.
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

1207 schreef:
Stroper schreef:Dat kan een dag of 3 duren naar 't schijnt.
tot een week volgens vrijwilligers in A'pen
Hoe kan dit zelfs, in tijden van volle digitalisatie? :cry: Ik zou dit quasi realtime verwachten eigenlijk?
ooh. shiny.
ygeffens
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1308
Lid geworden op: 08 sep 2011, 19:19
Locatie: Arendonk
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 69 keer

axs schreef:Gisterenochtend gevaccineerd - Corona paspoort laat ook vanochtend nog steeds geen vaccinatie certificaten zien. Had toch gehoopt dat deze binnen 24u up-to-date zou zijn.
Maar is het belangrijk?
Het vaccin is toch maar geldig 2 of 4 weken na de laatste prik, toch?
I'm a bilingual. I'm a bilingual illiterate. I can't read in two languages.
Gesloten

Terug naar “Allerlei”