Heb dan een andere reden verzonnen ... man man waar gaan we naartoe , het gaat hier over een paar duizend euro ...
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
En dat is dan jouw eigen geld...man man waar gaan we naartoe
Ik dacht dat ze dit enkel moesten doen bij transacties van +€10.000 waarbij er een vermoeden is van fraude.yaris schreef:Ze moeten de reden doorgeven aan de overheid
De overheden hebben de anti-witwasdetectie grotendeels uitbesteed aan banken. En dus moeten ze dat vragen, om zelf een veroordeling of een intrekking van de banklicentie te vermijden.yaris schreef:waar gaan we naartoe
Ja de limiet is nu verhoogd. Ik kan tot donderdag het geld in een automaat afhalen. Bediende was zeker behulpzaam hoor, gewoon dat ik een "reden" moet opgeven ... voor mijn eigen geld ...Kenniey schreef:Limiet afhalingen verhogen en in een paar keren/dagen het bedrag zelf afhalen aan de automaat?
Klopt niet; alle verdachte transacties moeten worden gemeld, ongeacht het bedrag. Voor de modale rekeninghouder zijn 100 transacties van 100 EUR verdachter dan 1 transactie van 10.000.cadsite schreef:Ik dacht dat ze dit enkel moesten doen bij transacties van +€10.000 waarbij er een vermoeden is van fraude.
Het is dus dankzij pipo's zoals u dat ze dit (moeten) beginnen vragen.ik zeg de waarheid om mijn aannemer te betalen in het zwart
Het is geen keuze, dat werkt inderdaad niet, het gaat gewoon automatisch eens er een transactie is boven x euro. De bank moet geen moeite doen en kan zich perfect achter de verplichting verbergen.cadsite schreef:In principe zou de bank nu dus moeten overmaken aan de overheid dat er een zeer sterk vermoeden van fraude is.
Ik ben benieuwd of ze dit effectief gaan doen, maar ik vrees dat ze dit niet zullen doen.
kijk, dit vind ik dus een politiek-klinkend BS antwoord.Dizzy schreef:Fraudeurs als deze stelen van de overheid maar wij zijn allemaal de overheid, ze stelen dus ook van ons. Het gemis aan inkomsten moeten uiteindelijk van elders komen, ook van de mensen die niet frauderen dus.
mensen die (een deel) "int zwart" betalen, doen ook niets mis.Dizzy schreef:Wat een foute vergelijking. Mensen met zonnepanelen hebben niets fout gedaan door te investeren in zonnepanelen, meer nog, ze hebben aan de vraag van de overheid gevolg gegeven.
Ik zal anders bij jou geld komen stelen. Maar ik beloof dat ik het in de economie steek hoor, dan doe ik volgens jou zeker niets mis.Splitter schreef: mensen die (een deel) "int zwart" betalen, doen ook niets mis.
Die 'belastingsoptimalisaties' zijn spijtig genoeg legaal. Als je dat niet wil, dan moet je maar op een partij stemmen die dit illegaal maakt. Ow ja, en die bedrijven steken dat geld ook in de economie.... dus ok voor jou?Splitter schreef:ik heb het hier niet over miljoenenfraude door grote bedrijven he (jeweetwel, het type fraude dat de staat mooi laat gebeuren),
ik heb gewerkt voor mijn geld, ik heb daar reeds bijdrages op betaalt, en op het einde van de rit moet ik er nog belastingen op betalen ook.Nob schreef: Ik zal anders bij jou geld komen stelen. Maar ik beloof dat ik het in de economie steek hoor, dan doe ik volgens jou zeker niets mis.![]()
als ze kunnen bewijzen dat hun winsten ook terug in de belgische economie gestoken worden wel ja.Nob schreef:Ow ja, en die bedrijven steken dat geld ook in de economie.... dus ok voor jou?
ik vind dat er veel meer prioritaire zaken zijn ja...Nob schreef:Maar dat is natuurlijk ok voor jou.
In uw ogen.Splitter schreef:mensen die (een deel) "int zwart" betalen, doen ook niets mis.
ok, maar dan:cadsite schreef:
In 't zwart = fraude. Dat hoeft geen uitleg.
Bedankt voor de prachtige beschrijving van whataboutism.Splitter schreef:...
Je kan bij de volgende overschrijving naar een vriend bij de mededeling het woord 'syrie' eens zetten en see what happens.yaris schreef:Ik belde daarnet naar mijn bank om een bedrag cash te kunnen afhalen. Vroeg die bediende aan mij "waarvoor het geld gaat dienen". Ze moeten de reden doorgeven aan de overheid ... ik zeg de waarheid om mijn aannemer te betalen in het zwart.... effe stilte aan de telefoon ... .
Heb dan een andere reden verzonnen ... man man waar gaan we naartoe , het gaat hier over een paar duizend euro ...
Dit vind ik een interessante waar ik me ook tegen wil wapenen.LoewieKatorz schreef:(en banken kunnen inspelen op de data die ze eruit halen).
Just volgende keer zet ik "voor de hoeren". Idd tis wat de werkman ermee doet hé, ik betaal gewoon.LoewieKatorz schreef:Als ze het verplicht moeten registeren zou ik steeds de antwoorden geven waar rood op de wangen van gaan staan zoals het is voor de wekelijkse prostituee, minnares, om vanuit een helikopter over de grote markt te strooien, om een of iemand om te kopen, drugs aan te kopen, thuis in de openhaard op te branden (dat noemen ze trouwens een vdb’ke doen) enz. Ben dan eens benieuwd of ze het iedere keer zo gaan noteren en liefst ga ik dan kleine bedragen vragen en om de paar dagen langs gaan dat er meer en meer onnozele dingen genoteerd staan…
Vind dat we dat allemaal zo moeten doen om dergelijke belachelijke praktijken aan de kaak te stellen!
Trouwens een werkman cash betalen betekent niet dat hij in het zwart werkt. Aan een particulier is immers geen factuur verplicht. Wat die werkman er dan met doet is zijn zaak (en verantwoordelijkheid).
Het is nog steeds bij wet vast gelegd dat tot bepaalde bedragen nog steeds cash moet kunnen.
Het verplicht maken om elektronische betalingen te aanvaarden is trouwens een eerste stap om cash geld uit circulatie te nemen, zodanig de overheid inzage krijgt in alles (en banken kunnen inspelen op de data die ze eruit halen).
En denk je nu echt dat ze bij de bank ook maar één seconde gaan wakker liggen over uw antwoord? Of dat gaan zeggen aan het koffie-machien: "Hoh, moet je ne keer weten wat die gezegd heeft...?". Denk je niet dat achter de schermen van een doorsnee bankinstelling er boeiender situaties zijn? En wie zou er het meest geambeteerd zijn door deze situatie? Jij als klant? Of misschien wel de bank zelf?yaris schreef:Just volgende keer zet ik "voor de hoeren". Idd tis wat de werkman ermee doet hé, ik betaal gewoon.LoewieKatorz schreef:Als ze het verplicht moeten registeren zou ik steeds de antwoorden geven waar rood op de wangen van gaan staan zoals het is voor de wekelijkse prostituee, minnares, om vanuit een helikopter over de grote markt te strooien, om een of iemand om te kopen, drugs aan te kopen, thuis in de openhaard op te branden (dat noemen ze trouwens een vdb’ke doen) enz. Ben dan eens benieuwd of ze het iedere keer zo gaan noteren en liefst ga ik dan kleine bedragen vragen en om de paar dagen langs gaan dat er meer en meer onnozele dingen genoteerd staan…
Vind dat we dat allemaal zo moeten doen om dergelijke belachelijke praktijken aan de kaak te stellen!
Trouwens een werkman cash betalen betekent niet dat hij in het zwart werkt. Aan een particulier is immers geen factuur verplicht. Wat die werkman er dan met doet is zijn zaak (en verantwoordelijkheid).
Het is nog steeds bij wet vast gelegd dat tot bepaalde bedragen nog steeds cash moet kunnen.
Het verplicht maken om elektronische betalingen te aanvaarden is trouwens een eerste stap om cash geld uit circulatie te nemen, zodanig de overheid inzage krijgt in alles (en banken kunnen inspelen op de data die ze eruit halen).
Is dat zo? Lijkt mij straf dat dat frauderen is. Van de kant van de leverancier sure, maar de klant? Dat slaat toch op niets? Klant kan dat vaak zelfs niet weten.cadsite schreef:In uw ogen.Splitter schreef:mensen die (een deel) "int zwart" betalen, doen ook niets mis.
Volgens de wet is dit frauderen.
Dat verlies aan inkomsten moet dus elders gerecupereerd worden. Bij de rest.
Als grote multinationals legaal belastingen ontduiken is het degoutant, maar als we zelf die fraude toepassen om belastingen te ontlopen, dan is er 'niks mis'.
In 't zwart = fraude. Dat hoeft geen uitleg.
yaris schreef:ik zeg de waarheid om mijn aannemer te betalen in het zwart.
U zei?powaq schreef:Is dat zo? Lijkt mij straf dat dat frauderen is. Van de kant van de leverancier sure, maar de klant? Dat slaat toch op niets? Klant kan dat vaak zelfs niet weten.
goh, het omgekeerde is evenzeer waar: de staat draait uw kloten af waar je bij staat.fryelectro schreef:In een ideale wereld betaalt dus iedereen belastingen en klopt de rekening maar in de praktijk wil iedereen alles voor niets en vaak het eerste wat men probeert is belastingontduiking. Welkom in België.