Scarlet -> EDPnet zelf-installatie

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
Plaats reactie
carlogo
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 jun 2021, 16:42
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer

Hallo, ik ben momenteel klant bij Scarlet en aan't overwegen over te stappen naar EDPnet. Ik ben al in het bezit van een compatibele BBox3 dus zo een Fritzbox lijkt me overbodig, maar nu vroeg ik me af (om zoveel mogelijk kosten te vermijden): Wat houdt die zelf-installatie van EDPnet precies in? Moet ik daar zelf echt veel voor doen?

Merci
luukske
Plus Member
Plus Member
Berichten: 147
Lid geworden op: 10 mei 2020, 12:33
Locatie: Hasselt
Uitgedeelde bedankjes: 86 keer
Bedankt: 17 keer

Eerst even nakijken of de bbox3 niet toevallig een leentoestel is en moet worden ingeleverd bij opzeg van de huidige provider. Indien dat niet hoeft, dan is zelfinstallatie niet meer dan eens inloggen op de bbox3 en de dsl-naam en wachtwoord aanpassen van scarlet naar edpnet. Dat is denk ik best goed zelf te doen :)
phildww
Pro Member
Pro Member
Berichten: 370
Lid geworden op: 05 aug 2009, 21:57
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 38 keer

Helemaal juist,
de werkwijze staat op de website van EDPnet mooi uitgelegd:
https://www.edpnet.be/nl/support/instal ... reren.html
Gebruikersavatar
solid-killer
Premium Member
Premium Member
Berichten: 599
Lid geworden op: 20 jan 2011, 16:06
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
Bedankt: 48 keer

Ik ben een jaartje terug ook overgeschakeld naar EDPnet, maar heb me wel de FritzBox aangeschaft.
Nadeel aan de BBox is dat wanneer als je geen expert account hebt gevraagd bij de installatie van Scarlet je er eigenlijk weinig mee kunt aanvangen dan hem te gebruiken als een standaard modem/router. Admin modus is volledig geblokkeerd :-(

Overschakeling ging zeer vlot, ik heb in der tijd enkel mijn decoder moeten terugsturen dus normaal krijg je de bbox.
Maar zekere voor het onzekere had ik al de fritzbox met een mesh wifi AP aangekocht via EDPnet 8)
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”