vverbeke schreef:De grote operatoren zullen hun vaste kleuren hebben, maar daar is verder geen regelgeving in. Wij (gemeentebestuur) hebben ook heel wat fiber laten leggen, is groene buis van ons. Onze oudere bekabeling zit in zwarte en oranje buizen.
Als er geen reglementeren is, is dit toch een gemiste kans? Lijkt me wel handig in geval iemand een leiding breekt of moet opzoeken.
Dus oranje kan dus koper leiding zijn? Kan niet zien of het effectief fiber is, maar zie niet direct onderbrekingen bij de huizen.
We hebben ook gele, maar die is van Telenet (ex Integan) voor de ondergrondse coax.
Ik hoop ook dat Proximus de FTTH ondergronds laat lopen, want vind die gevelleidingen aartslelijk en niet meer van deze tijd. Heb van de moment ik afwist van de werken, 2x Proximus geïnformeerd met de vraag on dit misschien ineens mee te nemen in de werken, maar nooit enige respons verkregen
Ze zijn immers tot 400m van ons huis met de uitrol (op gevels) bezig en zijn reeds foto's komen nemen van onze gevels.