een speedtest doe met de gewone pc geeft een snelheid van 2400kbps, doe ik een test met de laptop dan is het 3560kbps
ben aangesloten via een speedtouch USB modem via skynet
het enige verschil is dat de laptop beschikt over een USB 2.0 poort en de PC niet
zou dit de reden kunnen zijn??
speedverschil tussen computers
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
Dat, maar ook: zijn het dezelfde drivers?
En de stabiliteit (lees: kwaliteit) van de USB-poort is ook nog een beïnvloedingsfactor (wat een woord!).
En de stabiliteit (lees: kwaliteit) van de USB-poort is ook nog een beïnvloedingsfactor (wat een woord!).
- Patje
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
- Bedankt: 79 keer
Bambike schreef:ja bij de installatie dezelfde drivers gebruikt
op de pc staat norton internet security2005 en de laptop staat kaspersky
moet ik daar een reden gaan zoeken??
Kan wel gebeuren dat norton beetje tegen werkt(zwaar verbruik en enorme beslasting voor de pc) en dat er zo snelheids verlies is waarom ook nie kaspersky erop zwieren of AVG Free dat heel licht is in verbruik( en Gratis!) en zeker evengoed zijn werk doet als norton.
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
De USB op het mainbord is géén 2.0 daarom heb ik enige tijd geleden een PCI-kaart gestoken met USB 2.0 en daar is nu de modem aangesloten. Maar er is geen verschil in snelheid te zien!
Op de laptop gaat de modem rechtstreeks in de USB 2.0-poort
Wat zou ik nog kunnen nagaan ?? heeft het mischien te maken met de processor zelf??
Op de laptop gaat de modem rechtstreeks in de USB 2.0-poort
Wat zou ik nog kunnen nagaan ?? heeft het mischien te maken met de processor zelf??