Dat zijn de gerapporteerde cijfers vermoed ik? Realiteit zal wel eerder bij 4 keer per dag liggen.karine schreef:Groepsverkrachtingen, iets wat nu toch al enkele dagen door mijn hoofd spookt en zeker nu gisteren in de krant stond dat dit gemiddeld 4x per week gebeurt in België.
Ik acht de kans meer dan 1 op 2 dat ze in de studentenperiode ooit met een poging tot verkrachting te maken zal hebben, in de definitie van "geen toestemming geven" en toch ongewenste handelingen, daarom nog niet meteen de meest verregaande (handtastelijkheden kunnen ook ongewenst zijn), en ook niet noodzakelijk "in groep". Zeker als er alcohol of drugs in het spel is. In het overgrote deel van de gevallen stopt het wel als ze duidelijk maakt dat nee=nee of als ze weggaat etc, het aantal dat dan nog effectief overgaat tot verkrachting is gelukkig niet hoog.karine schreef:Wat het nog erger maakt is dat mijn dochter dit jaar op kot gaat in Antwerpen.
Er is vooral een grote noodzaak om haar te sensibiliseren over dit onderwerp. Jij moet dit dan want de hogeschool/universiteit zal dit NIET doen (maar wel gratis condooms uitdelen). Ze zal ook niet moeten komen klagen bij de vertrouwenspersoon van de univ, zij willen dit soort dingen niet horen want officieel komen ze niet voor aan de univ, dat gebeurt in de "prive-tijd," ze zal naar de politie verwezen worden maar da's meteen een grotere stap.
Alle nationaliteiten. Vlaamse jongens groeien ook vandaag nog op met het idee dat een meisje ja bedoelt als ze nee zegt. Dat wordt gepropageerd via media maar vooral steeds meer sociale media als Instagram en TikTok waar meisjes terug de "genotsobjecten" worden die ze in de jaren 60-90 waren. Je krijgt dat er gewoon niet uit. Ik zie het aantal verkrachtingen dan ook verder stijgen (ook wel omdat er meer gerapporteerd wordt).karine schreef:Ik blijf me de vraag stellen welke beesten zoiets doen ? Ik zou ook heel graag hun nationaliteit eens willen weten.
Alcohol/drugs/... en de opvoeding verdwijnt al snel in de vuilbak en het instinct komt boven.karine schreef:Ik kan er niet bij dat een normaal opgevoede Vlaming of Belg tot dergelijke zaken in staat is.
Onbegrijpbaar.