Online banken

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 962
Lid geworden op: 25 jun 2012, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 72 keer

Oei. Hier komen de referrals weer.
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4578
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer

macamba schreef: iemand die een alternatief kan aanraden voor een prepaid creditcard waarbij ik alles instant via een app kan volgen?
ik kan je van harte revolut aanraden. (5+ jaar gebruiker hier)

- eigenlijk gratis (tenzij je een van de extra's zou willen)
- prepaid kaarten (gewoon overschrijven naar een rekeningnr, gaat vrij vlug)
- fysieke en virtuele kaarten mogelijk
- kaarten instant te blokkeren/deblokkeren via app
- betalingen live te volgen via app (en indien onterecht ook vaak terug te draaien dacht ik, al heb ik dat nog niet gebruikt)
- samenvattingen / afschriften / ... te volgen in de app
- eenvoudige app, eenvoudige aanvraag, snelle levering van de fysieke kaart
- eventueel voor een premium een gepersonaliseerde kaart mogelijk (dacht ik, again, gebruik ik niet)
- en je kan er tegenwoordig ook crypto in kopen/beheren

die 1 keer dat ik een support nodig heb gehad was ook vrij vlot gegaan, maar dat is ondertussen 4-5j geleden, dus geen idee hoe dat nu zit
9livesuni schreef:Oei. Hier komen de referrals weer.
LOL, ik denk dat ondertussen heel userbase wel een keytrade account heeft? :D
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Revolut of n26. Beide werken goed. Revolut heeft wat meer bells and whistles.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
macamba
Pro Member
Pro Member
Berichten: 316
Lid geworden op: 26 jul 2008, 08:50
Uitgedeelde bedankjes: 143 keer
Bedankt: 29 keer

Bedankt voor de opmerkingen & tips.

Bunq heeft een NL IBAN, ook mogelijk FR en DE voor inwoners van die landen. Ze verwerken alles instant dus mijn ervaring is goed maar ik heb nu geen behoefte aan een betaald pakket van €35,88 per jaar, zeker nu traditionele banken als KBC ook Apple Pay en een goede app aanbieden. Wil ik geen dubbele kosten.

Enige voordeel van Bunq tegenover de rest lijkt me dat het een Nederlandse bank is met iDeal, dat kan al eens handig zijn ook voor “automatische incasso” verificaties.

Revolut heeft sinds de brexit een LT IBAN?
En N26 DE?

Als ik mensen ernaar zou willen laten overschrijven dan lijkt een IBAN van onze buurlanden nog betrouwbaar maar een rekening in Litouwen lijkt gevoelsmatig toch al wat exotischer hé. Ookal is iban discriminatie verboden natuurlijk. Het niveau van de gemiddelde mens is natuurlijk niet het zelfde als hier op UB :-D

En als we het over kredietkaarten hebben, Beo Bank met cashback zou dan ook een optie zijn hé i.p.v. betalen bij een ander..
fendtje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 774
Lid geworden op: 04 jan 2007, 01:06
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 70 keer

[quote="macamba"]Bedankt voor de opmerkingen & tips.

Als ik mensen ernaar zou willen laten overschrijven dan lijkt een IBAN van onze buurlanden nog betrouwbaar maar een rekening in Litouwen lijkt gevoelsmatig toch al wat exotischer hé. Ookal is iban discriminatie verboden natuurlijk. Het niveau van de gemiddelde mens is natuurlijk niet het zelfde als hier op UB :-D

Doe regel matig overschrijvingen naar onder andere Estland.
Een half uurtje na de instant overschrijving zijn de centjes er al.
Nu naar de buurlanden reken maar op 1 a 3 dagen.
Van nl naar be reken ook maar op 2 werkdagen.
Het mooie van dit alles gaat allemaal via dezelfde tussen persoon.
Dus waar het probleem is ....
Iban een probleem denk het niet.
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1749
Lid geworden op: 24 aug 2011, 10:27
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 140 keer

fendtje schreef:[
Nu naar de buurlanden reken maar op 1 a 3 dagen.
Van nl naar be reken ook maar op 2 werkdagen.
Das afhankelijk van het feit of beide banken flitsbetalingen ondersteunen, voor zowel bunq als N26 is dit het geval.
Gebruikersavatar
bralm
Member
Member
Berichten: 76
Lid geworden op: 30 jan 2011, 19:31
Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
Bedankt: 3 keer

Enkele maanden geleden heb ik ontdekt dat Revolut zowel flitsbetalingen als iDeal ondersteuning heeft. :banana:
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1749
Lid geworden op: 24 aug 2011, 10:27
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 140 keer

bralm schreef:... als iDeal ondersteuning heeft. :banana:
Ook voor mensen die niet in Nederland wonen en/of geen Nederlandse Identiteitskaart hebben?
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 962
Lid geworden op: 25 jun 2012, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 72 keer

Boon heeft het ook gebruikt voor zijn tv abo, of toch bijna.

Ik ben er zelf niet zo happig op om bij mijn Revolut account identiteitsfraude te plegen.
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1872
Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
Locatie: Berlare (O-Vl)
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 119 keer

Zijn er mensen die al een iDeal betaling gedaan hebben met Revolut ? Ik lees in de 'Help' dat je adres hiervoor in Nederland moet zijn.
https://www.revolut.com/nl-NL/help/maki ... with-ideal
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
Indigiswe
Plus Member
Plus Member
Berichten: 166
Lid geworden op: 19 apr 2015, 11:50
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 15 keer

Van Revolut was ik eigenlijk altijd heel blij. Relatief goed geholpen (soms eens wachten op een tweede medewerker voor het juiste antwoord), leuke app, twee keer te maken gehad met fraude en steeds heel netjes opgelost.
Ik ben destijds weggegaan omdat hun kaarten prepaid waren, en dat gaf mij in het buitenland wel eens moeilijkheden. Was toen ook op geen manier voor offline transacties te gebruiken of in een naftstation enzo

Dan N26 gehad. Ook goed, meer een bankgevoel voor mij, werkte over het algemeen qua geaccepteerd worden iets beter, indien kaart verstuurd naar Belgie was die te gebruiken met iTunes ed, itt revolut nooit de vraag of ik in gbp wil betalen bij een automaat...
Maar echt rotslechte service voor mij. Eén keer een dispute moeten doen, had een sterke case met veel bewijs, en ze hebben niks voor mij gedaan. Vaak onkundige mensen op de chat en als je reist en je adres af en toe moet veranderen: echt een drama. Waren 6 medewerkers, twee maanden en een persoon hogerop voor nodig om mij een Maestro in duitsland te kunnen geven, nadat mijn legal address al lang geüpdate was.
Hun plastic doorzichtige kaartjes breken ook bij het minste. Heb er op bijna 4 jaar ruim 10 gehad, wel altijd gratis vervangen.

Wat ik wel een dik pluspunt vond voor N26 was hun online interface. Dat had Revolut niet, en ik denk dat je nog steeds geen overschrijvingen enzo kan doen online bij Revolut, enkel via de app? Dat vond ik wel belangrijk....
iktjilp
Plus Member
Plus Member
Berichten: 201
Lid geworden op: 23 jun 2013, 23:46
Twitter: IkTjilp
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 8 keer

Hier net Revolut aan mijn OV-chipkaart gekoppeld zonder problemen.

In het verleden was dat bij Bunq maar nadat ze me plotseling een mail stuurden dat die was afgesloten en plots betalend werden toch laten afsluiten.

En mocht het niet werken dan zal het een formulier invullen worden of automatisch herladen uitzetten kan ook altijd nog.
Edpnet VDSL XL - Mobile Vikings - Zon - APP TV

Zorg goed voor jezelf en de mensen om je heen.
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

N26 heeft net op z'n dak gekregen van de DE toezichthouder

https://www.standaard.be/cnt/dmf20210822_97538793
De Duitse banktoezichthouder Bafin heeft de neobank N26 slechte punten gegeven in het voorkomen van antiwitwasinbreuken. Bafin dreigde ermee hard in te grijpen en een tijdelijk verbod op klantenwerving op te leggen.
Waar Petercam Degroof ook eerder door de BE toezichthouder voor geblameerd is geweest (in 2018) en diens banklicentie dreigde kwijt te spelen. Deloitte is het toen daar gaan redden.
macamba
Pro Member
Pro Member
Berichten: 316
Lid geworden op: 26 jul 2008, 08:50
Uitgedeelde bedankjes: 143 keer
Bedankt: 29 keer

N26 geeft tot 30 sept €50,- aan nieuwe klanten die een gratis rekening openen. (Via refer a friend krijg je allebei €50).

Dus als je iemand kent met N26 is dat toch een schoon bedrag.
En anders via https://n26.com/r/roym1531 mag het natuurlijk ook
:beerchug:

Ben een paar maanden geleden overgestapt van Bunq en het bevalt uitstekend. Fijne app, prima service toen ik een vraag had over een transactie.
Hotels mee geboekt, buiten Europa gebruikt, prima koers, alles instant dus het gevoel van controle.

Aanmelden via de app ging heel vlot op 5 minuten direct een virtuele kaart voor online of Apple / Google Pay.
yezzer
Plus Member
Plus Member
Berichten: 157
Lid geworden op: 28 jan 2016, 09:15
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 6 keer

macamba schreef:N26 geeft tot 30 sept €50,- aan nieuwe klanten die een gratis rekening openen. (Via refer a friend krijg je allebei €50).
iemand een idee waar je effectief kan zien dat er een actie loopt van € 50 voor nieuwe klanten ?
Ik zie hier dat er inderdaad een referral is, maar nergens een bedrag te bespeuren hoeveel dat is...
https://n26.com/en-eu/invite-friends

***edit*** ik vond deze link waar er ook over € 50 gesproken wordt...: https://verwijzingscode.nl/n26/
en de link naar spaargids waarbij je deze buitenlandse rekening dient aan te geven in de personenbelasting
https://www.spaargids.be/forum/n26-aang ... 29-15.html
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2211
Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 62 keer

Ook al jaren N26-klant, werkt perfect. Je kunt er volgens mij niet gratis geld direct uploaden zoals bij Revolut, maar ze heeft toch zijn nut als tweede kaart als Revolut even lastig doet. N26 is ook goedkoper in het weekend.
Mijn referral: https://n26.com/r/bartg4772
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Je kan naar n26 perfect instant overschrijvingen doen, als je dat bedoelt?

Ik gebruik beide (n26/revolut), al gebruik ik de n26 meer. Geen idee waarom. De app staat me wel een pak beter aan, die van revolut is zo een zootje geworden...
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 100 keer

Je kan via een trucje met de debit/credit toch instant geld op Revolut plaatsen zonder dat je een instant overschrijving moet doen£.
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”