webmail & forum Skynet

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail enz....
Plaats reactie
Blue-Sky
Erelid
Erelid

Hallo,
Wie ondervind er nog moeilijkheden met controleren van webmail, zelfs indien er geen storingen gemeld staan bij info over de diensten?
Wie ondervind er moeilijkheden op 't forum van skynet?
bvb. Men klikt op Informatica> dit komt te voorschijn > men probeert een bericht te openen wat gisteren of vroeger geplaatst werd> er komt niets te voorschijn en downloadbalk gaat heel langzaam. :???:
Erratum: 1 min later kwam volgende melding>
Skynet-Forum-bericht
Het Skynetforum is tijdelijk niet toegankelijk. Gelieve later opnieuw te proberen.
Afbeelding
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Blue-Sky,

meldingen op de statuspage omtrent het forum zal je daar niet terugvinden. Die tickets zijn meer voor technische zaken zoals netwerkproblemen, mauilporblemen,news-server probs etc etc...
Men zal pas een ticket daar zetten of een 'hot-news' communiceren, wanneer door een specifieke reden het forum lange tijd offline zou zijn ;-)

Klein detail: het technisch forum is nog steeds accessible.

Blue-Sky wat bedoel je met problemen met de webmail?
Hierover staat dus wel degelijk een ticket open, dat je tijdens piekmomenten een beetje geduld moet hebben met de mailservers. Dit geldt dus zowel voor het ophalen van je mail via webmail of via pop-connectie, want het moet van die zelfde server komen, die het zwaar te verduren krijgt de laatste tijd.
Dus als de problemen zijn: het duurt lang éér ik binnen geraak in webmail
--> dat is normaal!

Heb net eens getest webmail werkt perfect. Skynet forum is nog steeds down.
I love it when a plan comes together!
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

The Oddity schreef:Dit geldt dus zowel voor het ophalen van je mail via webmail of via pop-connectie, want het moet van die zelfde server komen, die het zwaar te verduren krijgt de laatste tijd.
Dus als de problemen zijn: het duurt lang éér ik binnen geraak in webmail
--> dat is normaal!

Best vervelend,

Ik zat in Nederland, connectie via laptop, over gsm via infrarood over GSM (niet hscsd of gprs). Ingebeld op +3270... internationale inbelnummer van Skynet en had gehoopt dat ik dan eenvoudig een email zou kunnen sturen... Niet dus, het heeft denk ik 8 minuten geduurd eer ik m'n mail uiteindelijk weg had (ok, 9600 bps is traag, maar dan nog eens de extra vertraging van skynet uit, niet leuk).
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Mja, het is idd niet leuk,

nuja, 9600 das idd ook niet alles.. maar het heeft wel véél te maken met de overbelaste mailservers.

Nuja, indien het dringen is, kan je nog via een andere account proberen mailen? (vb die van je hosting?)

Nu ja je mail is uiteindelijk verstuurd geraakt dus :)
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Hotmail heb ik niet geprobeerd (wegens nogal overdreven extra traffiek van banners en popups), en die van m'n hosting gaf bij het posten van m'n bericht een gateway error (dang!).

Vandaar dat ik eens van de Skynet-diensten wilde gebruik maken.

Ik heb trouwens gemerkt dat ze daar een rich-text-wysiwyg editor gebruiken, very nice.
Blue-Sky
Erelid
Erelid

Ik zie nu wel een melding staan dat er problemen kunnen zijn in de zone 011- zal waarschijnlijk wel de oorzaak zijn.
Langs de gewone weg e-mail zenden en ontvangen geen probleem.
NB: Alle andere functies zoals Volume controle>Verbindingstijden> paswoord veranderen> enz.... geen probleem.
Ook als ik langs de directe weg langs Info&Helpcenter in het vak Webmail mijn e-mail adres en paswoord ingeef komt er na een poos de melding
" kan niet verbinden met de server " waarna de uitnodiging om e-mail adres en paswoord in te geven, zich telkens opnieuw aanbied.
ra-ra-ra?
Afbeelding
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Blue-Sky jouw probleem heeft nix te maken met die melding ivm zone, 011 maar wel met de melding:

Door een onderhoud aan één van onze servers zal het Selfcare gedeelte in de sectie 'Info en Help' tijdelijk niet beschikbaar zijn deze nacht tussen 3u en 5u.

Dit houdt in dat je de ene keer wel problemen hebt en de andere keer niet. Het duurt soms lang... en dat kan via webmail soms sneller een timeout veroorzaken.
Met de e-care site heeft dit dus ook volledig nix te maken. Enkel en alleen de mail-servers die af en toe overbelast zijn...

enige oplossing voorlopig: geduld hebben.

Meon, dat is natuurlijk wel pech hebben :p
Kzou zeggen nog een emailadres aanmaken bij een andere isp? Kwestie van permanentie te behouden :p

Ik heb er nog 1tje bij PI, maare de laatste dagen moet ge er ook niet op rekenen.... mailservers gaan er gewoon uit ;-)
connection refused, unknow user, etc etc.. is al een week zo..
Blue-Sky
Erelid
Erelid

Probleem opgelost: Bij het checken van webmail eens Norton Security (versie 2002) uitgeschakeld en OK grafik verschijnt 0 berichten.
(heb geprobeert deze instellingen te versoepelen, maar dat is dan ten koste van de veiligheid)
Norton instelligen dus gelaten zoals vroeger, hoofdzaak is dat ik nu weet wat de oorzaak was.
Afbeelding
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

NIS geeft inderdaad problemen bij de max. beveiliging op de portal site en de cgi-scripts op de webruimte.

Het is voldoende om de toelating te geven dat "Browser details" ofzo geraadpleegd mogen worden.. dit houdt voornamelijk in, het belangrijkste hierdoor is dat uwen HTTP_REF niet geblocked wordt. Dit is de pagina vanwaar je komt. Zo kan men niet via spoofing in de webmail geraken.

Hetzelfde geldt voor het gebruik van de mailprocessing forms op de webruimte van skynet. Meer info hieromtrent moet je eens zoeken in het fora. Er zijn hier reeds een aantal topics over open. ;-)
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”