Wederom serieuze phishing oplichting 25000 € na " Argenta" telefoontje

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3395
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 95 keer

680x0 schreef: Die mogen dat niet.
(...)
Als u die gegevens uiteraard zomaar geeft..
niet zomaar natuurlijk, vaak is het van moeten wil je iets bereiken
meestal nog op vraag vh privébedrijf of overheid.

ga naar park spoor oost en alle vrijwilligers hebben hun rijksregisternummer doorgegeven hé, zonder uitzondering
als ik als totale leek daar niet kan op afgaan ...
overheid, ZNA, ... werken daar tsnlotte ook gewoon aan mee hé

als gij zo consequent zijt zoudt ge uw eigen ni eens lid op dit forum mogen maken en zijt ge online compleet verlamd.
jij en ik gaan er ook vanuit dat de beheerders hier onze gegevens niet zomaar aan jan en alleman verkopen.
Gebruikersavatar
Matt555
Pro Member
Pro Member
Berichten: 242
Lid geworden op: 01 aug 2019, 09:37
Locatie: Thailand
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 10 keer

Matt555 schreef:Een naam ...."minister Gutt"... die ik mijn grootmoeder zaliger als een vloek regelmatig hoorde uitspreken als peuter ...... later opgezocht en gevonden ....( had heel goed geboerd in WW2 ) .....een verwittiging .....nu nog goudbezit reglementeren en ze hebben alles onder controle
:idea:

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/drafts/jan ... oorlog/WW2


Link is blijkbaar niet copierbaar ,
vandaar hier deze moderne verwijzingsversie naar die geld sanering na WW2 ,misschien iets dergelijks in de maak ....een Covid19 versie misschien..? :bang:

https://www.apache.be/2020/03/24/vermog ... -855485637
Laatst gewijzigd door philippe_d op 26 mei 2021, 08:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: fullquote verwijderd
680x0
Plus Member
Plus Member
Berichten: 135
Lid geworden op: 04 dec 2015, 22:00
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 9 keer

1207 schreef: als gij zo consequent zijt zoudt ge uw eigen ni eens lid op dit forum mogen maken en zijt ge online compleet verlamd.
jij en ik gaan er ook vanuit dat de beheerders hier onze gegevens niet zomaar aan jan en alleman verkopen.
Welke prive gegevens hebben ze hier van mij ?
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4657
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 344 keer
Contacteer:

680x0 schreef:
1207 schreef: als gij zo consequent zijt zoudt ge uw eigen ni eens lid op dit forum mogen maken en zijt ge online compleet verlamd.
jij en ik gaan er ook vanuit dat de beheerders hier onze gegevens niet zomaar aan jan en alleman verkopen.
Welke prive gegevens hebben ze hier van mij ?
Mochten ze slechte bedoelingen hebben, behoorlijk veel.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Afgelopen nachten, 3 of 4 oproepen voor phishing via mail, sms, verkoop op tweedehands sites,... Ge wilt het niet weten. 1 iemand was 2800 euro kwijt. Haar uitleg? Maar die persoon aan de andere kant van de lijn klonk vertrouwd, was heel behulpzaam. :bang: :bang: :bang:
Ja madam, ik zou dat ook zijn moest ik uw rekening kunnen plunderen.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1730
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 195 keer
Bedankt: 106 keer

Ik snap niet dat mensen mails van afzenders - en je moet niet veel moeite doen - met dubieuze / ongekende namen die door de mazen van het net van de spam filter geraken, niet direct deleten.
Idem voor sms berichten, telefoons van onbekenden met onduidelijke intenties etc. Direct inhaken.

Verder: mijn bank - Dexia - is duidelijk in haar communicatie. Wij contacteren u persoonlijk via telefoon of vragen u om even langs te komen in uw kantoor indien we u echt willen spreken. Uit principe contacteren we nooit onze klanten via sms, mail etc. over persoonlijke bankzaken. Dus da's duidelijk.

Dus het is toch simpel: indien je dan toch meent een mail van de bank te hebben ontvangen dan contacteer je toch gewoon de bank telefonisch nadat hij al in uw prullenbak zit. Je kan hem nadien nog terug halen of vragen dat ze hem nog eens sturen maar nogmaals, de kans is klein.


Ik heb al ettelijke keren telefoon gehad van Microsoft in het Engels: direct inhaken is de boodschap.

Sms'en ivm. pakjes bezorging. Kan je toch ook altijd bij twijfel eens naar de verkoper bellen of de koerierdienst in kwestie?

Mensen moeten helaas leren om elke poging tot contact van ongekenden te wantrouwen ...

Zelf kreeg ik vorige week telefoon van het gemeentebestuur ivm. een bevraging rond verkeersoverlast in de buurt. Heb mevrouw netjes het nummer gevraagd waarop ik haar zelf terug kon contacteren ...

Jammer maar helaas moet we op onze hoede zijn willen we ook niet door midsdadigers gepluimd worden ... En die worden heel inventief. Zelfs zo ver dat ze over technologie beschikken die de politie niet kan volgen.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Nieuwe tactiek:oplichters laten verkopers van tweedehands spullen een account aanmaken bij... Koerierdiensten. Afgelopen nachten ging het over GLS, Mondial Relay, DPD. 1 klant zag dat een bedrag in afwachting van betaling stond. Die mens uitleg gegeven hoe hij het eventueel via de web banking site van de bank zelf kon proberen tegen te houden. Reactie van die klant: meneer, ik heb daar niet zo veel verstand van. Kunt u het voor mij oplossen? Ik zal u mijn codes geven :bang: :bang: :bang: :bang: :bang:
Serieus gast??? Dan vraag je je echt wel af of die het afgelopen jaar (of langer) ergens op een verlaten eiland heeft gezeten.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
680x0
Plus Member
Plus Member
Berichten: 135
Lid geworden op: 04 dec 2015, 22:00
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 9 keer

cadsite schreef:
680x0 schreef: Welke prive gegevens hebben ze hier van mij ?
Mochten ze slechte bedoelingen hebben, behoorlijk veel.
Ahja ? Vertel me eens welke ? Buiten een email adres, niets..
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

cadsite schreef: Mochten ze slechte bedoelingen hebben, behoorlijk veel
Mochten ze goede bedoelingen hebben, hebben ze behoorlijk weinig. Daar komt het op neer?
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4657
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 344 keer
Contacteer:

680x0 schreef:
cadsite schreef:
680x0 schreef: Welke prive gegevens hebben ze hier van mij ?
Mochten ze slechte bedoelingen hebben, behoorlijk veel.
Ahja ? Vertel me eens welke ? Buiten een email adres, niets..
Net zoals je niet eens een facebook account nodig hebt om toch heel wat data bij facebook achter te laten zouden hier ook allerhande trackers kunnen zijn.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

En het antwoord op 680x0 zijn vraag luidt dan.???
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4657
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 344 keer
Contacteer:

Jack Daniels schreef:En het antwoord op 680x0 zijn vraag luidt dan.???
Ik heb zelf geen verstand van 't klootzakske uithangen. Anderen zijn daar beter in.
Ik weet gewoon dat al je regelmatig naar een site surft dat er technieken genoeg zijn om mensen te tracken, ook voorbij de site.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Lang verhaal kort. Je hebt geen antwoord.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8445
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Het helpt niet dat elk bedrijf tegenwoordig perse facturen via email wil versturen, liefst zonder expliciete toestemming.

Laatst nog mijn autoverzekering niet betaald, ze hadden de factuur voor de eerste keer via email gestuurd en die is wss nooit aangekomen of eruit gefilterd.
Ik check daar overigens nooit naar facturen ofzo, dus bedrijven die zoiets doen krijgen geheid geen geld.

Met TN moet ik jaarlijks vechten om mijn facturen op papier te krijgen, maar "wij schakelen dat na x tijd altijd automatisch terug naar papierloos".
Electriciteti, dezelfde miserie; al maanden weer ns geen facturen gezien.

Ik word daar onnozel van, want de fysieke factuur in mijn bus is de enige manier voor mij om te onthouden wie of wat ik moet betalen.

Soit, back on topic: ongevraagde facturen in uw email krijgen, is dus normaal, dan verbaast het mij niet dat mensen zich laten vangen.
Je moet tegenwoordig al speurder zijn om de phishing rommel van de rest te onderscheiden.
(Nog een van de redenen waarom ik papieren facturen eis.)
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3395
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 95 keer

680x0 schreef: Ahja ? Vertel me eens welke ? Buiten een email adres, niets..
als ge niet weet wat er allemaal kan verdwijnt het vertrouwen en dat is wat je nu ziet gebeuren.
dan heb ik het niet over de verhalen zoals de nigeriaanse koning maar over die 1001 dingen als een digitale handtekening
allemaal zogezegd poepsimpel, veilig,... maar ge meot als normale mens gewoon vertrouwen dat da werkt en veilig is.
net zoals ik erop vertrouw dan mijn remmen werken hé

veel bedrijven dwingen u naar online,
maar gaat het mis ligt plots alle verantwoordelijkheid bij de burger, reageert hij ne keer online eens op iets niet scheurt hij misschien zijn broek.

jaja
als ge niets misdoet en ge verliest geld zult ge vergoed worden is de belofte. tot het zover is en dan pakken ze u wel op een futiliteit en ziet ge nix terug.
en ja, ge kluts altijd bestolen worden
ne zakkenroller zal bij mij nooit meer als 10 euro vangen, da is ni erg mo online is rap duizenden euros hé
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Als ge, zoals in dit verhaal, drie keer in de fout gaat en daardoor een pak geld verliest, gaat het helemaal niet meer over "niks misdoen".
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5339
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

Jack Daniels schreef:Nieuwe tactiek:oplichters laten verkopers van tweedehands spullen een account aanmaken bij... Koerierdiensten. Afgelopen nachten ging het over GLS, Mondial Relay, DPD. 1 klant zag dat een bedrag in afwachting van betaling stond. Die mens uitleg gegeven hoe hij het eventueel via de web banking site van de bank zelf kon proberen tegen te houden. Reactie van die klant: meneer, ik heb daar niet zo veel verstand van. Kunt u het voor mij oplossen? Ik zal u mijn codes geven :bang: :bang: :bang: :bang: :bang:
Serieus gast??? Dan vraag je je echt wel af of die het afgelopen jaar (of langer) ergens op een verlaten eiland heeft gezeten.
En hebt ge geholpen ? want als ik dat zo lees zit ge daar wel voor aan de andere kant van de lijn...

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Ik werk niet voor een bank. Heb bijgevolg geen toegang tot klanten hun gegevens of andere info. Wij kunnen niet helpen. Klant moet zijn bank contacteren van zodra de kantoren weer open gaan. Banken hebben namelijk geen permanentie buiten kantooruren. Oproepen naar de bank, buiten kantooruren, worden afgeleid naar een alarmcentrale. Het is maar dat je het weet. Helemaal verkeerd gelezen dus.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2798
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 112 keer

Jack Daniels schreef:Banken hebben namelijk geen permanentie buiten kantooruren. Oproepen naar de bank, buiten kantooruren, worden afgeleid naar een alarmcentrale.
Geen idee wat je verstaat onder alarmcentrale maar Argenta heeft alvast een nummer (03 285 53 33) om phishing en fraude te rapporteren... 24/7.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Het gaat niet over "melden" maar over het tegenhouden of annuleren van betalingen. Dat blijkt niet uit dit telefoon nummer van Argenta. Alarmcentrale, bijstandscentrale, toch al van gehoord? Grote banken laten hun oproepen daar toekomen buiten kantooruren. En die centrales moeten de klanten dan vertellen dat ze hun bank moeten contacteren tijdens kantooruren. Ik ga er mijn hand niet voor in het vuur steken dat Argenta op dat telefoonnummer wél een betaling kan tegenhouden. Het zal eerder blijven bij "een melding".
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
bollegijs
Premium Member
Premium Member
Berichten: 654
Lid geworden op: 31 jul 2019, 13:26
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 18 keer

Toen ik gefist ;) werd maar direct door had zocht ik dat nummer bij ING. ING heeft/had dit dus NIET in België.

De volgende ochtend (zondag) kreeg ik dan een telefoon van de IT/beveiliging dienst dat er verdachte transacties zijn gebeurd en tegen gehouden. Ik zei dat ik het al door had maar niemand kon bereiken. Stilte.

Nuja, op zo moment spring je wel een gat in de lucht natuurlijk...
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 100 keer

Ik word opvallend veel gebeld door een nummer in Antwerpen. Het is een vaste lijn. Belt op en haakt in nog voor ik zelf antwoord.
Didymus
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1091
Lid geworden op: 17 jun 2004, 15:23
Uitgedeelde bedankjes: 257 keer
Bedankt: 91 keer

Blijkbaar zijn er recent een paar vonnissen geveld die phisingslachtoffers in het gelijk stellen en de banken doen daveren op hun benen. Die laatste roepen graag "grove nalatigheid" in van de klant om niet te moeten terugbetalen na phising, negeren het advies van Ombudsfin om toch te compenseren waardoor de slachtoffers enkel de rechtbank rest. De rechtbanken lijken grove nalatigheid momenteel toch een stuk enger te interpreteren dan de banken, maar de banken hebben het geld en de tijd aan hun kant om in beroep te gaan.

Banken ruziën steeds vaker met hun klanten om gestolen geld: “Phishing-slachtoffers worden misleid en geïntimideerd”
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8445
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Paywall, vrees ik.
Gebruikersavatar
Matt555
Pro Member
Pro Member
Berichten: 242
Lid geworden op: 01 aug 2019, 09:37
Locatie: Thailand
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 10 keer

ITnetadmin schreef:Paywall, vrees ik.
Probeer deze eens , ik kan het lezen op laptop online en smartphone

https://www.demorgen.be/nieuws/banken-m ... ~b9fc4aa6/
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Zoek de statistieken eens op over fraude bij banken door phishing en vergelijk dat met de "250" gevallen van DeMorgen/HLN/DPG.
Ik denk dat banken miljoenen uitbetalen (= terugbetalen) aan slachtoffers van phishing, maar dat sommigen het misschien te gortig maken?
bollegijs
Premium Member
Premium Member
Berichten: 654
Lid geworden op: 31 jul 2019, 13:26
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 18 keer

heist_175 schreef:Zoek de statistieken eens op over fraude bij banken door phishing en vergelijk dat met de "250" gevallen van DeMorgen/HLN/DPG.
Ik denk dat banken miljoenen uitbetalen (= terugbetalen) aan slachtoffers van phishing, maar dat sommigen het misschien te gortig maken?
Dat geld kunnen ze beter gebruiken om goed lobbywerk te verrichten bij politiek (die justitie instrumenten heeft) om deze sterk aanwezige criminaliteit aan te pakken.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

De gemiddelde Belg blijkt toch een IQ te hebben dat onder het vriespunt zit
Man uit Bilzen is 8.000 euro kwijt door oplichting via WhatsApp
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/06/15 ... r-whaling/
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4657
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 344 keer
Contacteer:

De politie raadt aan om in zo'n geval altijd eerst naar het originele nummer te bellen om te zien of het verhaal kan kloppen.
Of gewoon naar het nummer bellen dat jou berichten stuurt?
Of even nadenken en bedenken of die rekeningen echt wel zo dringend zijn?
...

Welke mens die het erg vindt dat zijn rekeningen te laat betaald worden heeft 'plots' 11 rekeningen liggen die geen dag kunnen wachten?
Ik spaar mijn facturen altijd op en betaal 1 keer per maand. Dan kom ik nog niet aan 11 betalingen. :roll:
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Mijn vriendin kreeg een identiek bericht maar veel verder dan het eerste bericht is de afzender niet geraakt. Zij heeft meteen dat nummer geblokkeerd.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2798
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 112 keer

Jack Daniels schreef:De gemiddelde Belg blijkt toch een IQ te hebben dat onder het vriespunt zit
Man uit Bilzen is 8.000 euro kwijt door oplichting via WhatsApp
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/06/15 ... r-whaling/
Zoiets begrijp ik ook totaal niet... dat je zelfs geen telefonisch contact opneemt dan met je dochter :bang:
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3395
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 95 keer

DarkV schreef: Zoiets begrijp ik ook totaal niet... dat je zelfs geen telefonisch contact opneemt dan met je dochter :bang:
hier ga ik akkoord
dit is geen oplichting, dit is gewoon lomp
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

1207 schreef:
DarkV schreef: Zoiets begrijp ik ook totaal niet... dat je zelfs geen telefonisch contact opneemt dan met je dochter :bang:
hier ga ik akkoord
dit is geen oplichting, dit is gewoon lomp
Ai, een belediging, voel je je nu beter :lol:
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 100 keer

Ik moet wel zeggen ik was ooit eens 140 euro lichter door oplichting. Facebookprofiel was vals maar was met echte foto's dus het was een bekende van het echte profiel. De truc die ze toen gebruikten was dat ik men nummer doorgaf en ik ontving codes en die moest ik doorgeven.
Gebruikersavatar
Matt555
Pro Member
Pro Member
Berichten: 242
Lid geworden op: 01 aug 2019, 09:37
Locatie: Thailand
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 10 keer

Juist verschenen op HLN , blijkbaar een gevaarlijk iets voor je smartphone , zou mogelijk al je persoonlijke wachtwoorden en dergelijke openbaren....

https://www.hln.be/nieuws/opgepast-safe ... a2afb75e6/

" Opnieuw doet een sms de ronde die het FluBot-virus verspreidt op smartphones."
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2798
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 112 keer

Wie klikt nu op een link die verwijst naar erfateknoloji.com :bang:
tdemeyer
Premium Member
Premium Member
Berichten: 651
Lid geworden op: 19 jan 2013, 23:15
Locatie: Ronse
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 33 keer

DarkV schreef:Wie klikt nu op een link die verwijst naar erfateknoloji.com :bang:
Véél mensen... We doen op het werk echt heel veel aan sensibilisatie/educatie/e-learning ivm (ook) phishing mails. We hebben een paar weken geleden bij wijze van test zélf een phishing mail rondgestuurd naar een kleine 1000 interne gebruikers. Mail had àlle klassieke kenmerken waaraan je met een klein beetje goede wil een phishing mail kon herkennen (inclusief een link naar ongewone domeinnaam) Tot onze afschuw klikte grofweg 45% van de gebruikers op de link in de mail. Je kwam dan op een office 365-achtige inlogpagina. Van de 45% waren er dan nog eens 10% die daadwerkelijk hun credentials daar ingaven...

Verbijsterende resultaten, en dus kan ik alleen maar besluiten dat phishing mails sturen wel heel efficiënt is....
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Pfffff
Koppel verliest 100.000 euro door "helpdeskfraude"
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/06/18/helpdeskfraude/
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4657
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 344 keer
Contacteer:

Dit gaat wel héél ver zeg.
Hier heb ik zelfs iets meer begrip voor dan de vorige gevallen.

Wie verwacht zich hier nu aan?
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”