Telenet verwittigd 100 gebruikers ?

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
Nob
Erelid
Erelid
Berichten: 3373
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:19
Locatie: Belgium, Bever
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 109 keer
Contacteer:

Hoorde ik dat goed vandaag op het nieuws, dat telenet 100 gebruikers zou verwittigd hebben omdat ze illegale bestanden zouden hebben gedownload (na tip van de MPAA). En ze bij herhaling zouden afsluiten.

Ten eerste: wat heeft de MPAA hier in godsnaam te zoeken? En ten tweede, denkt telenet nu echt dat ze nog klanten zouden overhebben moesten ze iedereen die iets illegaal gedownload heeft eraf gooien? (cfr. hun eigen nieuwsgroepen, ze hebben zelf keiveel warez op hun servers staan)

Wat is de visie van Skynet hier eigenlijk over? (vraagje voor Belgacom mods)

graag jullie mening/visie hierover aub

greetz,

Nob
Weetgraag
Erelid
Erelid
Berichten: 2117
Lid geworden op: 15 sep 2002, 08:50
Locatie: Zelzate Belgie
Contacteer:

Wat is MPAA??
Mocht dit waar zijn moet 90% van de gebruikers afgesloten worden,
en dan geef ik nog een klein percentage.
Maar het zijn wel de "diehard" downloaders die hier geviseerd worden denk ik.
Persoonlijk heb ik geen moeite met iemand die 30 gb download
als mijn verbinding maar stabiel blijft.
En wat is illegaal????

Greetz
Weetgraag :wink:
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

MPAA = Motion Picture Association of America

wat meer info: [url=http://www.gva.be/nieuws/Wetenschap/default.asp?art={6F2C01A4-45BB-4233-BAD1-3E8F4F4BEA51}]GVA.BE[/url] (met dank aan airzimmy)

Tja, ik weet niet goed waar ze mee bezig zijn. Natuurlijk dient Telenet dit te doen, want het mag niet, maar indien ze dat echt systematisch gaan doorvoeren, dan vrees ik dat het clienteel van de ISP zal zakken ;-)
Langs de andere kant staat er in bijgevoegd artikel dat het de MPA is, die Telenet 'dwingt' en op de hoogte stelt. Dat het dus Telenet niet is, die zelf op zoek gaat. Zij sturen immers enkel een briefje (afdreigend) naar diegene waarvoor MPA een klacht op het ip-adres heeft ingediend.

Ik denk dat zo eeen zaken een keer moesten gebeuren...
Laatst gewijzigd door The Oddity 11 mei 2003, 10:32, in totaal 1 gewijzigd.
I love it when a plan comes together!
Nob
Erelid
Erelid
Berichten: 3373
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:19
Locatie: Belgium, Bever
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 109 keer
Contacteer:

Als het ooit tot gerechtelijke vervolging komt in dit soort zaken, dan hoop ik dat telenet/skynet weigert van de identiteit van zijn gebruikers vrij te geven (net zoals die Hollandse provider) en ervoor naar de rechtbank stapt!

greetz,

Nob
airzimmy
Erelid
Erelid
Berichten: 1047
Lid geworden op: 19 sep 2002, 14:01
Contacteer:

Effe Telenet's info aan PUB schetsen:

Er is een abuse melding geweest dat iemand illegale content had gedownload op een bepaald tijdstip en vanaf een bepaald ip. TN heeft gevolg gegeven daaraan en heeft de klant daarvan via een schrijven op de hoogte gesteld daar dit een schending is van de algemene voorwaarden.

Op zich is daar niets mis mee en is dat in het verleden nog al gebeurd maar werd daat niet zo een heisa van gemaakt.

Nu is er iemand die op zijn vingers is getikt naar een redactie gestapt en heeft een journalist naar TN gebeld om uitleg.

Er zijn dus geen persoonsgegevens bekend gemaakt aan de MPA of aan wie ook, dat is een serieuze privacy schending en bij TN hebben ze ook advocaten die dat weten.

Op zich is er dus niets negatiefs gebeurt buiten die 1ne persoon die "betrapt" is geweest en dat niet pikte. TN heeft alvast niets mis gedaan, BC zal wel op dezelfde manier reageren.
Gebruikersavatar
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Berichten: 5132
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

Ach ja...
Mijn neef zijn buur heeft ook eens een brief van Skynet in de bus gehad omdat hij een film had gedownload via kazaa ofzo (ook MPA dacht ik)... en dat was al even terug (+ mijn neef is niet echt 100% te geloven altijd maar kom ;) ).
In Nederland gebruikten sommige providers een kaartensysteem (rooie kaart enzo), je wordt bvb ook meer in het oog gehouden als je een rode hebt... dan krijg je misschien een mail in de zin van "je bent toch niet weer aan het illegaal downloaden hé, want je hebt deze maand al 20gig verbruikt en we willen geen problemen meer".
Als je gesnapt wordt bij het downloaden is dat eigenlijk dik je eigen fout! De pakkans bij systemen als Kazaa bvb is vele malen hoger dan bij minder gekende niet nader vernoemde systemen ;)
'Sharen' is dan weer iets anders, daar kan je je via weer niet nader vernoemde systemen ook weer mooi mee 'anoniem' maken (niet bij kazaa enzo). Ook loop je bij sharen eerder de kans verklikt te worden om welke rede dan ook.
Bij de meeste ISP's in Nederland raak je je internet verbinding kwijt na 3 of 2 waarschuwingen. Het is soms ook verstandiger via een derde partij te werken, zo raak je in sommige gevallen eerder die derde partij kwijt, maar niet je internet verbinding :)
Wat Skynet betreft, ik weet niet of daar nog iemand op de abuse dienst zit na wat ik allemaal gelezen heb ik de newsgroups en andere plaatsen... ze zullen het in ieder geval heel druk hebben met spammail- en virusklachten, waardoor misschien de rest wat verwaterd :)
Laatst gewijzigd door NuKeM 11 mei 2003, 19:44, in totaal 1 gewijzigd.
NuKeM
Gebruikersavatar
Erik
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1321
Lid geworden op: 15 sep 2002, 02:46
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 18 keer

Nob,

ik heb begrip voor je ongenoegen hierover maar ik vrees dat skynet verplicht is de identiteit van de desbetreffende klanten vrij te geven (as de aanklager een gerechtelijk bevel heeft hiervoor)

gerechtelijke vervolging vanuit amerika zie ik niet echt zitten dat gaat hun meer kosten dan het hun mogelijk kan opbrengen dus ..........

ik denk niet dat telenet klanten de toegang tot het net gaat afsluiten hoor

het blijft wel tot de mogelijkheden horen natuurlijk

ik vraag mij af hoe die aan de ip adressen komen zou dat niet schending van de wet op de privacy kunnen zijn ?
Registered Linux user #286313
Gebruikersavatar
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Berichten: 5132
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

Van providers.be gehaald:
bron het belang van limburg , 11 mei :

10/05 Internetters door Telenet afgedreigd
Ruim honderd klanten van Telenet hebben de voorbije maanden bericht gekregen
dat ze illegaal bestanden hebben afgehaald van het internet.

Telenet zegt dat het zelf is aangeschreven en speelt de boodschap gewoon
door. De klanten moeten beloven dat ze met hun activiteit zullen stoppen
zoniet kunnen ze afgesloten worden van het internet en ze riskeren ook
gerechtelijke sancties.

Op die dag, op dat uur heeft u de volgende bestanden illegaal van het
internet geplukt. Wij verzoeken u dringend de inbreuken stop te zetten. Het
is een mail die ruim honderd Telenet-klanten hebben kregen. Jan de Grave van
Telenet: "Wij zijn zelf aangeschreven door buitenlandse maatschappijen zoals
de Motion Picture Association (MPA) die in Amerika de filmmaatschappijen
vertegenwoordigt. Zij sporen op wie illegaal bestanden van het internet
haalt via uitwisselingsnetwerken zoals Kazaa en ze sturen ons het IP-adres,
zeg maar het adres van die computer, door. Wij kijken dan na van wie dat
adres is en sturen dat door naar de desbetreffende klant."

Jan de Grave: "De klanten moeten beloven dat ze niet langer bestanden
illegaal zullen downloaden en wij sturen hun reactie door naar de MPA. Als
blijkt dat de klant verder blijft kopiëren, kunnen we de toegang tot het
internet afsluiten. Daarnaast kan de MPA uiteraard ook gerechtelijke stappen
ondernemen."


Volg het draadje maar op google hier
NuKeM
MarcelVdm
TIK vzw
TIK vzw
Berichten: 37
Lid geworden op: 04 maa 2003, 13:36

Hieronder de tekst die PUB - de Pandora User Base hierover verspreid heeft op zowel pandora.pub als be.providers:

Het versturen van verwittigingen wanneer Telenet een klacht ontvangt in verband met downloaden is iets dat al gebeurt zolang Telenet bestaat.
PUB weet dat al een eeuwigheid en kan daar geen zinnig argument tegen inbrengen.

Telenet krijgt een "abuse-melding" van /iemand/ die zegt dat IP xxx.xxx.xxx.xxx op dd-mm-yyyy:hh-mm-ss een bestand aangeboden of illegaal gedownloaded heeft via het internet.

Telenet is ingevolge de algemene voorwaarden verplicht de abonnee die op dat over dat IP beschikte te verwittigen.
Indien ze dit niet zouden doen kunnen ze zelf aansprakelijk gesteld worden.

Die klant wordt dus verwittigd, met een uittreksel uit de AV erbij, zoals gebruikelijk is bij iedere abuse-opvolging.

Wat is er gisteren gebeurd?
een journalist (van de Gva/HBvL) heeft Telenet gebeld nadat een "boze klant" een e-mail gestuurd had naar de redactie omdat hij het niet nam dat hij "op zijn vingers getikt" werd nadat hij op een illegale manier een film gedownloaded had.

Telenet heeft in alle objectiviteit geantwoord, en verzekerd dat ze de privé-gegevens nooit aan het MPA (of wat voor organisatie dan ook) zouden doorgeven. Dat kan enkel en alleen mits gerechtelijk bevel.
Dat telefoontje is pas binnengelopen nadat wij al vertrokken waren.

Dus wat is er gebeurd?
_niks_ maar dan ook absoluut _niks_ waar wij iets aan kunnen of zelfs
maar zouden willen doen.

Een klant heeft ooit een film gedownload op een manier dat hij kon
gelogd worden.
De MPA heeft dat ontdekt en heeft Telenet verwittigd.
Telenet heeft op zijn beurt de klant verwittigd en gewezen op de
algemene voorwaarden.
Die klant is kwaad geworden en heeft de gazet gemaild.
Die gazet heeft bloed geroken en publiceert een bericht dat halve
waarheden en halve leugens bevat.

De anglosaxons zouden zeggen (of zingen) "a storm in a teacup"



Editted by SeNsEi Ze0n
voor quotes moet je BB code enablen dit is nu gefixt
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”