Ik ben opzoek naar een docking station dat kan gebruikt worden voor al mijn laptops.
Vereisten:
2 * scherm liefst HDMI
Optioneel:
- Netwerk via kabel
- USB
- Audio
- opladen.
Op dit moment zou ik graag volgende laptops zien werken met eenvoudige aansluiting op de docking station:
- Werklaptop DELL Latitude 5510
- Acer Chromebook 314
- Acer Aspire E5-573G-574T
Alle suggesties zijn welkom.
Docking Station
- iceke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
- Bedankt: 611 keer
iiyama heeft tegenwoordig schermen met usb-c dock ingebouwd. Werkt perfect als je laptop dit ondersteund(beetje trail en error, vele fabrikanten geven niet alle specs van hun usb-c poorten mee)
Dell lattidude = no problem
Thinkbook = no problem
Thinkpad = no problem
ideapad = no go
Asus Tuf = schermen no problem/niet opladen via usb-c
Dell lattidude = no problem
Thinkbook = no problem
Thinkpad = no problem
ideapad = no go
Asus Tuf = schermen no problem/niet opladen via usb-c
- honda4life
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 315 keer
Heb zelf zo'n universele dock gekocht op AliExpress, aansluiting via USB-C.
Enorm veel varianten qua aansluiting, dus voor ieder wat wils voor een budget van rond de 30€.
Ik wou per sé 1xDP en heb ook 1xHDMI maar deze werken wel niet gelijktijdig samen. Het alternatief is 1 scherm via VGA aansluiten (niet ideaal maar ach).
2 schermen gaat maximum tot 1080p resolutie.
M'n nieuwe Lenovo heeft 2x USB-C in de connector van het originele dock, daar gaan 2 4k schermen wel.
Enorm veel varianten qua aansluiting, dus voor ieder wat wils voor een budget van rond de 30€.
Ik wou per sé 1xDP en heb ook 1xHDMI maar deze werken wel niet gelijktijdig samen. Het alternatief is 1 scherm via VGA aansluiten (niet ideaal maar ach).
2 schermen gaat maximum tot 1080p resolutie.
M'n nieuwe Lenovo heeft 2x USB-C in de connector van het originele dock, daar gaan 2 4k schermen wel.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 17 keer
Kan zeker, Ik gebruik zelfs een met 3 4K schermen.DarkV schreef:Kan zoiets trouwens... ik dacht dat je aan een laptop geen twee externe schermen kon hangen ?KenVdB schreef:Vereisten:
2 * scherm liefst HDMI
Ik heb een van StarTech. Zeer goed, compatibel met zowel Windows als Mac en heeft zware USB-C PD. Kan dus zowel USB-C (inclusief voeding) als USB-3 (exclusief voeding) gebruikt worden. Is wel van de duurdere categorie.
De Startech heb je zowel met Displayport als HDMI, tot 4 schermen. Tikt alle checkboxen aan van TS.
- heist_175
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
De oude HP G3 van mijn huidig project kan dat toch ook: ik werk permanent op 2 schermen van 24" met het laptopscherm uit (hoewel het ook aan kan, dan heb ik 3 schermen, maar zo werk ik niet).DarkV schreef:ik dacht dat je aan een laptop geen twee externe schermen kon hangen ?KenVdB schreef:Vereisten:
2 * scherm
- OpThaCop
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
- Bedankt: 13 keer
Ik heb hier volgende in gebruik:
https://tweakers.net/pricewatch/1310274 ... ekker.html
Voldoet volledig aan jouw vraag, en je kan kiezen tussen 2x HDMI of 2x Displayport (of een mix).
Bijna een jaar in gebruik hier, en altijd stabiel met een DELL laptop van het werk (en voorheen een HP laptop).
Hier in gebruik via USB-C en 2x Displayport schermen
https://tweakers.net/pricewatch/1310274 ... ekker.html
Voldoet volledig aan jouw vraag, en je kan kiezen tussen 2x HDMI of 2x Displayport (of een mix).
Bijna een jaar in gebruik hier, en altijd stabiel met een DELL laptop van het werk (en voorheen een HP laptop).
Hier in gebruik via USB-C en 2x Displayport schermen
-
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 3 keer
Uiteindelijk is het de Lenovo ThinkPad Hybrid USB-C with USB-A Dock (EU-stekker) geworden.
Alle laptops en de chromebook schakelen vlot over bij het insteken van de kabel.
Bedankt voor het advies.
Alle laptops en de chromebook schakelen vlot over bij het insteken van de kabel.
Bedankt voor het advies.