Een klein bedrijf zou voor enkele medewerkers Adobe Sign willen implementeren. Ze gebruiken Google Workspace als mail/storage platform, met Outlook als mailclient. Er zijn geen plannen om dit te veranderen.
Er is een Add-in voor Outlook, maar die moet je via de store installeren en dat kan alleen als je Exchange gebruikt, wat hier dus niet het geval is.
Je kan via de admin console van Google een Web App installeren, maar die gebruikt SAML en het Adobe pakket voor SMB ondersteunt geen SAML, daarvoor moet een enterprise abonnement hebben.
Heeft iemand hier al eens iets gelijkaardigs opgezet? Tips zijn zeker welkom...
Adobe Sign + Outlook + Google Workspace
- Sasuke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
- Bedankt: 332 keer
- Contacteer:
Om,een Outlook plug-in van de store te krijgen heb je helemaal geen Exchange nodig, je hebt er wel een Outlook van de O365 suite voor nodig, maar de app is voldoende, een koppeling met Exchange Online is niet nodig.
Welke Outlook versie hebben ze ? En hoe is de license ?
Lukt het echt niet met de app source link :
https://appsource.microsoft.com/en-us/p ... b=overview
Welke Outlook versie hebben ze ? En hoe is de license ?
Lukt het echt niet met de app source link :
https://appsource.microsoft.com/en-us/p ... b=overview
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 105 keer
Ze hebben Office365 (Microsoft 365 Apps for Business). Dus dat zou moeten lukken.
Ik heb zelf Office 2016 Home & Business, en ik heb een account (zonder license) op datzelfde O365 domein. Die app source link heb ik uitgerold maar bij mij gebeurt er niets; ik zal deze week eens kijken of die app uitgerold is bij de echte O365 users.
Ik heb zelf Office 2016 Home & Business, en ik heb een account (zonder license) op datzelfde O365 domein. Die app source link heb ik uitgerold maar bij mij gebeurt er niets; ik zal deze week eens kijken of die app uitgerold is bij de echte O365 users.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 105 keer
Voorlopig geen succes; de add-in verschijnt ook niet.
Ondertussen heb ik nog een bijkomend probleem: ik wil ook een aantal Adobe Acrobat licenties bijkopen.
We hebben er zo al één, en we hebben op dezelfde account dus ook die Adobe Sign licentie gekocht.
Onder orders zie ik zowel het order van Acrobat als Sign staan. Onder All Products and Services zie ik enkel de Sign licentie staan. Ik kan daar wel Acrobat licenties bijkopen, maar de prijs is verschillend en ik ben bang dat ik dan weer zaken op verschillende subaccounts ga zetten.
Heeft iemand dit al gedaan?
Ondertussen heb ik nog een bijkomend probleem: ik wil ook een aantal Adobe Acrobat licenties bijkopen.
We hebben er zo al één, en we hebben op dezelfde account dus ook die Adobe Sign licentie gekocht.
Onder orders zie ik zowel het order van Acrobat als Sign staan. Onder All Products and Services zie ik enkel de Sign licentie staan. Ik kan daar wel Acrobat licenties bijkopen, maar de prijs is verschillend en ik ben bang dat ik dan weer zaken op verschillende subaccounts ga zetten.
Heeft iemand dit al gedaan?