Mijn kleine frustratie van de dag ...

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
heist_175
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 518 keer
Bedankt: 1176 keer

karine schreef:Heel veel mensen trappen erin en nemen iemand in vertrouwen, ik daarintegen vertrouw dan weer eerder niemand wat ook weer niet gezond is.
Spijtig genoeg krijg ik vaak bevestiging van mijn wantrouwen en ga ik nu even wat dieper graven wanneer ik nog informatie krijg.
Ik blijf het er moeilijk mee hebben laat ons zeggen.
Je hebt overschot van gelijk :).
Bij elk werk dat we laten uitvoeren door aannemers zijn er wel kloefkappers die gewoon met onzin afkomen: fouten, onwaarheden, nonsens, ...
Ik noem dat "huiswerk maken": voorbereid zijn voor het onderwerp waarover de werken zullen gaan.
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 347 keer

Rotte appels zitten overal. Van de 4 mensen die hier al over de vloer gekomen zijn voor offerte thuisbatterij waren er 2 zeveraars waar de info zo te doorprikken was. Maar iemand die niks van elektriciteit kent valt er misschien wel voor.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 384 keer
Bedankt: 740 keer

Paar weken geleden loodgieter laten komen die lek moest herstellen, zelf had ik er het materiaal niet voor. 25 minuten bezig geweest, woont in vogelvlucht op 500 meter maar rekende lekker 53 euro aan. 20 cm vlasdraad vervangen (als het zoveel is) en schroef weer aangedraaid. Voortaan vraag ik altijd naar de prijs per uur. Ruwweg rekent deze kerel 110 euro per uur. Dat was zijn eerste klus bij mij en meteen ook zijn laatste.
MacMini M1 - MacMini M2 - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
heist_175
Moderator
Moderator

Let op, want loodgieters krijg je niet zo makkelijk te pakken.
€53 voor een herstelling lijkt me nog wel oké anders.

Wacht tot je u laat verrassen door een slotenmaker, €250 voor 5minuten is daar geen aardigheid :).
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster

Hij heeft u vlot verder geholpen waar ge zelf het materiaal niet had. Wat maakt het dan uit of hij 500 meter of 50kilometer weg woont? 53 Euro valt goed mee lijkt mij.
Bij ons moet de dakwerker nog een gevel komen zandstralen en voegen en we krijgen hem niet te pakken :( .
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

Allez, dan ben ik niet meer mee met de huidige prijzen (in het zwart) en vinden jullie een uurtarief van ruim 100 euro normaal. Kunnen misschien een topic opstarten over serieus gestegen (post) corona prijzen voor goederen en diensten
cadsite
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 311 keer
Bedankt: 710 keer
Provider
Te Koop forum

Wij sturen zelf mensen uit die soms per uur betaald worden.

Er wordt maar al te vaak vergeten dat die mensen meer doen dan de tijd die nodig is voor de herstelling.
Er wordt gemaild, gebeld. Probleem uitleggen, agenda nakijken en afspraak maken.
Naar magazijn gaan en materiaal nemen. Rijden naar werf, het gevraagde werk uitvoeren, vertrekken.
Factuur opmaken en betaling opvolgen.

Dat is allemaal noodzakelijk en komt bovenop die "5 minuutjes werk".

En als jij dat in 't zwart hebt laten uitvoeren heb je helemaal geen recht van praten.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

cadsite schreef:Wij sturen zelf mensen uit die soms per uur betaald worden.

Er wordt maar al te vaak vergeten dat die mensen meer doen dan de tijd die nodig is voor de herstelling.
Er wordt gemaild, gebeld. Probleem uitleggen, agenda nakijken en afspraak maken.
Naar magazijn gaan en materiaal nemen. Rijden naar werf, het gevraagde werk uitvoeren, vertrekken.
Factuur opmaken en betaling opvolgen.
Wat verzin jij er toch allemaal bij? Camionette staat hier in de wijk voor zijn deur geparkeerd, moet niet naar een werf of een magazijn. Er is niet gemaild, enkel 1 telefoontje en hij zei dat hij hier een uur later ging zijn. Zijn agenda zal leeg geweest zijn zeker? Begrijpelijk met die prijzen. Factuur is er al zeker niet bij, dus betaling opvolgen ook niet, handje contantje. Maar bon, als hij ruim 100 euro per uur vraagt in het zwart, dan zitten we aan ongeveer 150 euro/uur op factuur btw inbegrepen. Moet zijn dat jullie een hele dikke pree verdienen dat je zo een bedrag normaal vindt.
JamesEarlGray
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 78 keer
Bedankt: 135 keer

@Jack: kan het zijn dat die mens het eerst begonnen werkuur volledig aanrekent? Sommige stielmannen durven dat te doen. Als ge zoudt vragen voor een offerte en een factuur kondt ge dat meteen zien.
karine
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 38 keer

Loodgieters zijn bijna als slotenmakers.
Je hebt ze plots dringend nodig en dat weten ze ook natuurlijk.
Laat maar eens iemand komen als je wasmachine stuk is. €150 om te komen zeiden ze laatst in de winkel.
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster

Jack Daniels schreef:Moet zijn dat jullie een hele dikke pree verdienen dat je zo een bedrag normaal vindt.
Dat gij hem in het zwart betaald daar zijt ge maar achteraf mee gekomen. En in 't zwart vragen ze wat ze willen, de meeste vragen dan gewoon hetzelfde als anders maar steken de BTW in hun zak.
En het is niet dat het bij u maar 1 telefoontje was dat dat bij anderen ook niet zo is. De ene klant is makkelijk en is weinig werk vooraf/nadien, de andere belt 20 keer vooraf/nadien. Dus vaak zit dan een gemiddeld aantal tijd al standaard meegerekend.
Hier laatst een interventie, werk + verplaatsing 58,5 Euro (10km verplaatsing). Dat was langer dan 5 minuten werk, maarja in hoeverre dat bij u het geval was. "Twas maar 5 minuutjes werk" is nogal snel gezegd ;). Ik ben tevreden van men loodgieter.
karine
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 38 keer

Nu we toch bezig zijn.
Ik liet een onderhoud aan mijn auto doen. Garage is hier in vogelvlucht 1 km of 5 min rijden vandaan.
Ik zet mijn auto daar af en vraag kan je me even thuis terug afzetten met mijn eigen auto en dan kom ik hem straks zelf ophalen.
Achteraf op factuur +€15 onkosten voor aangerekend. Ben er nooit meer geweest.
cadsite
userbase crew
userbase crew
Provider
Te Koop forum

Ik verzin helemaal niets.
Teleportatie bestaat nog altijd niet. Feit is ook dat je heel veel tijd verliest met van werf naar werf te gaan, dus is het niet abnormaal dat er tijd bij gerekend wordt. Maar dat is allemaal irrelevant.

Jij hebt besloten de staat te bestelen en komt nu klagen dat een stielman jou bestolen heeft. Tsja. Pech.

En neen, ik vind €150/uur niet normaal, daar moet ik 2 dagen voor werken. Maar ik doe zo'n kleine herstellingen gewoon zelf.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

Voor de goede orde: net geen 35 minuten tussen aankomst en vertrek. Geen werf- of magazijnbezoek. Waarom blijf jij er toch altijd die werf bijsleuren?? Hij was thuis, camionette voor de deur en rit van 500 meter. Hij zei zelf aan de telefoon dat hij thuis was.
JamesEarlGray
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 78 keer
Bedankt: 135 keer

@Jack: hij was een algemene uitspraak aan het doen hoe gemakkelijk mensen sommige dingen vergeten als ze de rekening maken voor het werk van een stielman, niet de stielman uit uw specifieke situatie aan het verexcuseren. Niet nodig dus om hem op zijn woorden te pakken.

Nogmaals: hoeveel vraagt die mens per uur? Of hebt ge niet eens de moeite genomen om dat te weten komen vooraleer ge hebt toegezegd dat hij zijn werk kon komen doen? Een offerte gevraagd? Of zelfs maar een gok? Gewoon carte blanche? Rekent die mens het eerste uur altijd volledig of enkel de gebruikte tijd? Zo veel vragen, zo weinig antwoorden.
Laatst gewijzigd door JamesEarlGray 20 mei 2021, 15:11, in totaal 1 gewijzigd.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 571 keer
Bedankt: 709 keer
Te Koop forum

heist_175 schreef:Wacht tot je u laat verrassen door een slotenmaker, €250 voor 5minuten is daar geen aardigheid :).
Voor dat geld kan je hem even goed laten inbreken!
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
cadsite
userbase crew
userbase crew
Provider
Te Koop forum

Jack Daniels schreef:Voor de goede orde: net geen 35 minuten tussen aankomst en vertrek. Geen werf- of magazijnbezoek. Waarom blijf jij er toch altijd die werf bijsleuren?? Hij was thuis, camionette voor de deur en rit van 500 meter. Hij zei zelf aan de telefoon dat hij thuis was.
werf = de plaats waar het werk gebeurt.
Daarnet waren het nog "25 minuten bezig", nu was hij al 35 minuten bij jou. Jij bent op je werk toch ook elke minuut betaald? Zelfs de tijd dat je op de pot zit.
10 minuten om naar jou te gaan en 10 minuten om terug te keren lijken me nu echt niet belachelijk veel.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

In totaal 35 minuten bij mij, praatje voor hij begon, praatje achteraf. 25 minuten werk, op de klok gekeken. Nog détails nodig ? De rit voorbij zijn deur doe ik regelmatig met de fiets. Ik schat max. 3 minuten. Er van alles bijsleuren om dan zelf te zeggen dat dat geen normale prijs is. Moet er nog zand zijn?
En eigenlijk vroeg hij nog meer, 55 euro. Maar ik had niet gedacht dat hij zo veel ging vragen en zat met 53 euro in mijn portefeuille. Die heeft hij dan maar bij elkaar gegrabbeld en is vertrokken.
Maar goed, ik heb mijn frustratie van mij af geschreven en ga er niet dieper op in.
Laatst gewijzigd door Jack Daniels 20 mei 2021, 15:28, in totaal 1 gewijzigd.
cadsite
userbase crew
userbase crew
Provider
Te Koop forum

Er is maar 1 iemand waar je boos op moet zijn, dat ben je zelf.
Prijs gevraagd?
Uurtarief gevraagd?
Rekening contesteren indien niet akkoord?
Allemaal niet gedaan.

Maar wel in 't zwart laten werken.

Ik zie zo in de rapte al 4 fouten.

Nog een schopke en een zeef nodig?
R2D2
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 182 keer

Als we eerlijk zijn: een (groot) deel van de verkopers is goed in verkopen, het lezen van de klant, het aansmeren van het product dat ze het liefst verkocht hebben (om allerlei redenen: hogere marge, te veel stok, etc.) Allemaal argumenten die de rekening van de klant niet maken.
Bij een echt goeie verkoper is de klant achteraf zeer blij met de aankoop, hoewel het misschien helemaal niet het juiste product voor hem was. Maar hé, als de klant blij is en de baas ook ....
Dat die verkoper in kwestie daarom niet begiftigd is met enige productkennis is maar een klein euvel dat in de beste gevallen niet opgemerkt wordt en volledig overschaduwd wordt door de verkoopstechnieken en de vlotheid van de verkoper.

U voelt het al, ik heb het zo niet voor de gladde verkoper, die vertrouwen tracht te winnen door je bij de voornaam te noemen, door je gelijk te geven op al je opmerkingen en vragen en je probeert te charmeren door allerlei complimenten. Dat gedrag is voor mij altijd een alarmbel.
Zeker ook als de voor de rest onvriendelijke en stugge postbediende na een commerciële cursus je plots ongevraagd een verzekering of bankrekening probeert aan te smeren.

Het aankoopproces van grote aankopen bij mij is er dan ook één van lange adem, met veel vergelijken en de verhaaltjes van verschillende verkopers tegen elkaar uitspelen + eigen research. En als het even kan koop ik bij kleine middenstanders waar je met de zaakvoeder zelf kan spreken, en niet met een door commissie gedreven jonge stormer die iedere 6 maand als verkoper in een andere sector werkt en dus onmogelijk productkennis of ervaring kan opbouwen op die manier.
heist_175
Moderator
Moderator

R2D2 schreef:En als het even kan koop ik bij kleine middenstanders waar je met de zaakvoeder zelf kan spreken, en niet met een door commissie gedreven jonge stormer die iedere 6 maand als verkoper in een andere sector werkt en dus onmogelijk productkennis of ervaring kan opbouwen op die manier.
Dat dus x2:
- zaakvoerder/uitvoerder
- niet de gladde sales die sector-hopt

Zowel de vernieuwing van ons dak (volgende maand, al weet je in de bouw nooit zeker) als de zonnepanelen zijn "gegund" aan iemand die die zélf het werk doet. Dus niet aan een bedrijf dat klerken uitstuurt die het verschil tussen kW en kWh niet kennen, wel mensen die zélf het dak opkruipen.
De dakwerker kwam "eens kijken" en stuurde meteen één van de gasten het dak op om de hellingsgraad te meten. Hij begon zijn gesprek met: eerst even wachten op de hoek, anders kan ik geen advies geven.
Hulde voor zoveel (ietwat bars) professionalisme.

Maar opnieuw: hoevaak ben je al wel bedrogen door een gladde verkoper, zonder het te weten?
Als ik zie hoeveel mensen €100 en meer betalen voor telecom, €1K en meer voor GSM's, ... :eek:
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 571 keer
Bedankt: 709 keer
Te Koop forum

Ik heb nog een anekdote over dat verkopergedrag. Wij waren ooit op zoek naar een matras en bij het bezoek aan een grote speciaalzaak sprongen ze al van bij het openen van de deur praktisch op ons. Ik zei dat we eerst rustig wilden rondkijken en dat we wel vragen zouden stellen nadien, je kan dat verstaan als "laat ons gerust".

We lopen door naar de modellen in de grote hal en een kerel begint ons te volgen op een onaangename manier zoals een mug het prachtig kan. Ik herhaal nog eens dat we eerst rustig willen rondkijken. De man houdt nu wat meer afstand zodat het in coronatijden net safe zou zijn, hij heeft blijkbaar ook het inzicht van een mug.

We besluiten onze pas serieus te versnellen. De man volgt en is duidelijk geen wandelaar, hij begint al te hijgen. We gaan nog een pak sneller en duiken na een hoek achter een bed plat op de grond. We moeten vooral onze lach proberen inhouden want de kerel was bijna in paniek :)

Hij is doorgelopen en wij zijn gewoon teruggelopen naar de ingang zonder iets te zeggen, ik had genoeg gehad van die zaak. Eens buiten hebben we nog eens goed gelachen met het voorval.

Bijna hetzelfde hebben we ook eens gehad bij een nieuwe zaak in keukens. Op 5 minuten door de ganse toonzaal die echt wel enorm was. Waarom snappen die gasten niet dat zo'n opdringerig gedoe niet iedereen (wie wel?) bevalt?
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 523 keer
Bedankt: 673 keer
Provider

2dehands.be
Als je 'prijs overeen te komen' instelt, krijg je een massa vragen 'wat is je minimumprijs' als je de dan geeft, proberen ze er nog onder te gaan.
Als je een prijs instelt en bieden vanaf je minimumprijs, krijg je nog steeds vragen wat je minimumprijs is... :bang:
Mensen zijn voor niks nog verlegen tegenwoordig.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
devilkin
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 663 keer
Provider
Te Koop forum

Joe de Mannen schreef:2dehands.be
Als je 'prijs overeen te komen' instelt, krijg je een massa vragen 'wat is je minimumprijs' als je de dan geeft, proberen ze er nog onder te gaan.
Als je een prijs instelt en bieden vanaf je minimumprijs, krijg je nog steeds vragen wat je minimumprijs is... :bang:
Mensen zijn voor niks nog verlegen tegenwoordig.

J.
Minimumprijs een stuk boven jouw minimumprijs zetten helpt. Maar ik krijg er ook de kriebels van.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

Ik voeg op 2dehands tegenwoordig altijd volgend zinnetje bij: op funbiedingen wordt niet gereageerd.
heist_175
Moderator
Moderator

Anderzijds heb je mensen die méér vragen dan de nieuwprijs of gewoon een "fun" prijs instellen die gewoon niet serieus is :).
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

heist_175 schreef:Anderzijds heb je mensen die méér vragen dan de nieuwprijs of gewoon een "fun" prijs instellen die gewoon niet serieus is :).
Ook al meegemaakt. Dan stuur ik wel een berichtje dat hun tweedehands object even veel of meer kost dan nieuw, waar je ook nog eens garantie op hebt.
tdemeyer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 45 keer
Provider

Grrr.. Leuke nieuwe woning zien, waar bij nazicht de beschikbare DSL snelheid amper een derde is dan wat ik nu heb..

Gezien het vele thuiswerk + streamen (en nog vanalles dat bandbreedte slurpt ) dan toch wel een showstopper...
En een internet-only alternatief op kabel is ook niet direct interessant (maandelijks volume doorgans nèt geen 500G)
cadsite
userbase crew
userbase crew
Provider
Te Koop forum

Dat is een ergernis, maar toch geen dealbreaker voor de aankoop van een huis??
tdemeyer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 45 keer
Provider

daarom ook de rubriek "mijn kleine frustratie van de dag" :)

Maar voor een thuiskantoor toch wel een bepalende factor... Onze tweede of derde keuze had fiber liggen.. En dat steekt dan wel een beetje :) :)
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 248 keer
Bedankt: 544 keer
Provider
Te Koop forum

Gezien de prijs van een huis lijkt me de kost van een kabelverbinding toch geen argument ? Daarnaast zal fiber ooit wel tot daar komen hoor.

Toen ik hier het huis kocht was er geen Telenet en DSL afstand was 1450m. 10j later heb ik al enkele jaren Telenet met daarnaast een edp net vdsl 100/30 als backup.
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 168 keer
Bedankt: 317 keer
Provider

Youtube doet raar.
Al een tijdje heb ik de indruk dat de kwaliteit serieus achteruit gegaan is op 1080p(60) streams en nu schakelt het zonder logische verklaring steeds at random terug naar 240p of zelfs 144p :bang: Soms direct vanaf het begin, soms ergens tijdens het spelen van de video.

Tijd om weer eens een extension te zoeken die youtube op hoogste kwaliteit forceert?
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Provider
Te Koop forum

Han dan ben ik niet alleen ... ik had ook al gezien dat YouTube op 360p terugschakelt en als ik dan hoger neem dan kreeg ik soms errors. Maar aan de lijn thuis ligt het niet ...
Afbeelding
heist_175
Moderator
Moderator

MaT schreef:Tijd om weer eens een extension te zoeken die youtube op hoogste kwaliteit forceert?
Op mijn smartphone/tablet gebruik ik Vanced, en daar kan je ergens in settings aangeven dat ie altijd 1080p moet pakken.
Op mijn pc's had ik een extensie "force 1080p", maar recent meldde Google dat er een beveiliginslek in zat. Ik bedacht me toen: een echt lek, of wil je (= Google) er gewoon vanaf :)?
pfuhu
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 78 keer
Te Koop forum

aansluitend aan het loodgietersverhaal:

Auto van echtgenote overlaatst op onderhoud gegaan. Bij concessiehouder aangezien hij nog niet zó oud is.

Onderhoud met vervanging bougies en reiniging airco.
+/-850 euro. Auto is 1u20min in de werkplaats geweest.

Stond zelfs 10 euro coronasupplement op de factuur voor ontsmetten van de auto wat dus niet gebeurd is ...

Ik denk dat de officiële concessiehouder een klant kwijt is en ik terugkeer naar de kennis die in het in het zwart doet ...
devilkin
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 663 keer
Provider
Te Koop forum

Wtf, welk merk is dat? Gouden bougies?
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
heist_175
Moderator
Moderator

devilkin schreef:Gouden bougies?
Zilveren kabels bougies gesmeed bij maanlicht door elfen.
https://gathering.tweakers.net/forum/li ... es/1965236
:bdaysmile:
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Provider
Te Koop forum

Dat van die garage had ik ook voor bij Ford, nooit zo hoge onderhoudskosten gehad als bij Ford. Bij BMW valt het altijd redelijk mee vind ik en factuur is ook altijd duidelijk.

Mijn frustratie. Tot gisteren altijd al gespaard gebleven van telefoonfraude of -scams, ook al heb ik mijn nummer al 20jaar. Maar sinds gisterenavond dus al 4x een oproep gehad uit Spanje, de gekende ‘Wangiri’ fraude dus.

En dat op uren zoals 22:30 en 23:11 :-(

Enfin, onbekende nummers worden stilgehouden, dus ik merk er niet heel veel van, maar toch. Vind het lastiger dat mijn gsm nummer nu ‘bekend’ is bij oplichters
Afbeelding
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 89 keer
Bedankt: 169 keer
Provider
Te Koop forum

Ik moet altijd opletten. Men vroegere hoofdmailadres is gelekt in 13 databases en mijn telefoonnummer in het Facebook lek van een tijdje terug.
Area57
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 7 keer

Dat er maar 6 maanden garantie is op mijn meegeleverde smartphone-lader, maar dat er wel 2 jaar garantie is als je dezelfde lader apart koopt: https://www.samsung.com/be/support/mobi ... e-toestel/
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”