bjansens schreef:Bon, ik heb gevraagd aan onze technische dienst om de gebruikers die gecapped zijn terug te uncappen. (Zoals in de originele post aangegeven, de capping is gebeurd in overleg met 2nd line en onze technische dienst, ikzelf heb niet de nodige access om zelf users te cappen, noch te uncappen)
In de hoop dat nu iedereen tevreden is...
Bart,
dat je hier reageert wordt zeker geappricieerd hoor, maar of't nu via mail of hier gebeurt maakt me uiteindelijk niet uit.. als'k maar binnen afzienbare tijd een antwoord krijg
Ik begrijp nu dat de gecapte users 'onmiddelijk' terug uncapped worden i.p.v. ergens in december? Dat had'k namelijk niet helemaal zo begrepen uit je eerste post in dit topic.
bjansens schreef:mm2 schreef:Persoonlijk sta ik hier ook achter Poohbeer: een node die geen 70GB van één user kan slikken op 6 dagen... daar is er toch wel een zwaar capaciteitsprobleem lijkt mij.
Euh... 1 user + nog es alle andere users die erop zitten eh... Ik snap uw punt nie.
Hiermee bedoel ik dus dat 1 user die zwaar download nog maar maximaal een 3-tal normale users vertegenwoordigt aangezien jullie je richten op de heavy downloaders. Als naar analogie 3 users een gans segment zo onderuit kunnen krijgen dan moet er ergens toch iets verkeerd zitten of het segment moet heel erg klein zijn maar dan had realdsl ook problemen kunnen voorzien natuurlijk.
Kan je ons verder misschien ook wat toelichten over dat nieuwe (?) netwerk dat realdsl in gebruik gaat nemen? Waarom gaat dit plots zoveel beter zijn? Cijfertjes zijn altijd leuk voor techneutjes dus hou je niet in als je dat kan/mag geven
Ik veronderstel dat dit ook een stappenplan is? Is december het begin of het einde van de broodnodige upgrades dan?
Kan iemand me trouwens uitleggen wat dit soort overmatige connects kan veroorzaken? Zijn dat timeouts omdat je een tijd het netwerk niet kan bereiken?