Hi,
Niet Px klant hier maar net telefoon gekregen van mijn moeder in een WZC dat haar telefoon niet werkt (belde van bij buurvrouw).
Ik heb naar haar gebeld en er was geen belsignaal en er leek wel verbinding te zijn maar we hoorden enkel gekraak. Een paar minuten later kregen we een bezet signaal.
Ik mocht gelukkig langsgaan (nog steeds bezoekrestricties) en heb een ander toestel aangesloten maar de lijn leek dood. Toen ik weer naar haar nr belde kreeg ik direct de mailbox.
Helaas had ik mijn multimeter niet bij om de spanning te meten.
Bij het buiten gaan hoorde ik van een verpleger dat er nog iemand zonder telefoon zat (ook Px). Het WZC heeft TN en is gewoon bereikbaar.
Kan ik zelf nog iets testen (website?) om te zien dat er een storing is of is het wachten tot morgen?
Tnx.
Dode lijn?
- Data technicus
- Pro Member
- Berichten: 394
- Lid geworden op: 21 mei 2020, 14:39
- Locatie: Spalbeek (Hasselt)
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 43 keer
Gaat die aansluiting niet eerst naar een data rack waar alles zit door gepatcht?
-
- Elite Poster
- Berichten: 4340
- Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
- Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
- Bedankt: 331 keer
Vanmorgen contact opgenomen met Px. Niet lang moeten wachten na de keuze menu's en dame bleef aan de lijn terwijl we met andere telefoon afspraken maakten met WZC. Er zou in de namiddag een technieker komen (er waas ondertussen al melding van "meerdere" mensen die zonder telefoon zaten). So far so good.
Deze avond weer opgebeld door moeder dat telefoon nog niet werkte. Weer afgesproken om te mogen langskomen en vernomen dat alles zou moeten werken want de technieker was idd geweest. Niet dus.. lijn nog steeds dood maar als we naar het nummer bellen lijkt de telefoon over te gaan. Voor wie opbelt lijkt alles normaal. Ter plaatse is er zelfs geen kiestoon. Hoewel er dus wel aan de lijn(en) gewerkt was heeft men niet op de kamer(s) getest of alles werkte.
Opnieuw Px gecontacteerd waar het systeem automatisch zegt dat er een storing gemeld was vandaag om xx u en dat een technieker zal langs komen binnen een paar dagen. Na een extra menu keuze kregen we toch iemand aan de lijn die wist te vertellen dat het een "complex probleem" was waarvoor iemand anders moest langskomen.
Wel raar dat de technieker die deze namiddag ter plaatste toch al iets hersteld heeft niet de moeite genomen heeft om te melden dat de problemen niet opgelost waren en dat er nog een interventie nodig is.
In elk geval is dit een vervelende situatie gezien dat er naast de nog steeds geldende bezoekersbeperkingen niet kan getelefoneerd worden.
Deze avond weer opgebeld door moeder dat telefoon nog niet werkte. Weer afgesproken om te mogen langskomen en vernomen dat alles zou moeten werken want de technieker was idd geweest. Niet dus.. lijn nog steeds dood maar als we naar het nummer bellen lijkt de telefoon over te gaan. Voor wie opbelt lijkt alles normaal. Ter plaatse is er zelfs geen kiestoon. Hoewel er dus wel aan de lijn(en) gewerkt was heeft men niet op de kamer(s) getest of alles werkte.
Opnieuw Px gecontacteerd waar het systeem automatisch zegt dat er een storing gemeld was vandaag om xx u en dat een technieker zal langs komen binnen een paar dagen. Na een extra menu keuze kregen we toch iemand aan de lijn die wist te vertellen dat het een "complex probleem" was waarvoor iemand anders moest langskomen.
Wel raar dat de technieker die deze namiddag ter plaatste toch al iets hersteld heeft niet de moeite genomen heeft om te melden dat de problemen niet opgelost waren en dat er nog een interventie nodig is.
In elk geval is dit een vervelende situatie gezien dat er naast de nog steeds geldende bezoekersbeperkingen niet kan getelefoneerd worden.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
https://on4bam.com
-
- Pro Member
- Berichten: 380
- Lid geworden op: 14 okt 2004, 17:52
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 29 keer
Misschien is de volgende oplossing beter en vooral goedkoper.
https://www.dementie-winkel.nl/GSM-inte ... lefoon-FSX
https://vastenmobiel.com/easysaver-8848 ... 3g-versie/
Bij neibo bel je al 500 min voor 8 euro.
https://www.dementie-winkel.nl/GSM-inte ... lefoon-FSX
https://vastenmobiel.com/easysaver-8848 ... 3g-versie/
Bij neibo bel je al 500 min voor 8 euro.
-
- Elite Poster
- Berichten: 4340
- Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
- Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
- Bedankt: 331 keer
Update.
2e tech is woensdag ll. langs geweest en telefoon werkt weer. So far, so good. De communicatie kon echter beter.
Vandaag brief in de bus met de melding dat bij de eerste interventie het probleem niet kon opgelost worden en dat men contact zal nemen om een nieuwe afspraak te maken voor een nieuwe interventie zodat er iemand thuis kan zijn. Duh.... Eerst en vooral is de lijn (en die van de andere bewoners) al sinds vorige week in orde en... het is een wzc daar is altijd iemand "thuis". Ook de tweede tech is niet op de kamer komen testen trouwens (heeft wel opgebeld om te zeggen dat alles in orde was).
2e tech is woensdag ll. langs geweest en telefoon werkt weer. So far, so good. De communicatie kon echter beter.
Vandaag brief in de bus met de melding dat bij de eerste interventie het probleem niet kon opgelost worden en dat men contact zal nemen om een nieuwe afspraak te maken voor een nieuwe interventie zodat er iemand thuis kan zijn. Duh.... Eerst en vooral is de lijn (en die van de andere bewoners) al sinds vorige week in orde en... het is een wzc daar is altijd iemand "thuis". Ook de tweede tech is niet op de kamer komen testen trouwens (heeft wel opgebeld om te zeggen dat alles in orde was).
Bye, Maurice
https://on4bam.com
https://on4bam.com
-
- Elite Poster
- Berichten: 6659
- Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 386 keer
Jep, typisch Proximus. Goed nieuws: dat bewijst dat je met de echte Proximus gehandeld hebt en niet met een firma die zich voordeed als Proximus.on4bam schreef: Vandaag brief in de bus met de melding dat bij de eerste interventie het probleem niet kon opgelost worden en dat men contact zal nemen om een nieuwe afspraak te maken voor een nieuwe interventie zodat er iemand thuis kan zijn. Duh.... Eerst en vooral is de lijn (en die van de andere bewoners) al sinds vorige week in orde en... het is een wzc daar is altijd iemand "thuis". Ook de tweede tech is niet op de kamer komen testen trouwens (heeft wel opgebeld om te zeggen dat alles in orde was).
-
- Starter
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 23 mei 2021, 13:15
Hi,
Niet Px klant hier maar net telefoon gekregen van mijn moeder in een WZC dat haar telefoon niet werkt (belde van bij buurvrouw).
Ik heb naar haar gebeld en er was geen belsignaal en er leek wel verbinding te zijn maar we hoorden enkel gekraak. Een paar minuten later kregen we een bezet signaal.
Ik mocht gelukkig langsgaan (nog steeds bezoekrestricties) en heb een ander toestel aangesloten maar de lijn leek dood. Toen ik weer naar haar nr belde kreeg ik direct de mailbox.
Helaas had ik mijn multimeter niet bij om de spanning te meten.
Bij het buiten gaan hoorde ik van een verpleger dat er nog iemand zonder telefoon zat (ook Px). Het WZC heeft TN en is gewoon bereikbaar.
Kan ik zelf nog iets testen (website?) om te zien dat er een storing is of is het wachten tot morgen?
Ik heb hetzelfde voor gehad bij een buur hier, een reset van de modem firmware heeft het opgelost.