Het is een dagcijfer he, geen 7d gemiddelde. Maar wel degelijk 3800.quovadis schreef: 3800? Geen idee hoe zij rekenen maar dat cijfers klopt voor geen meter
Coronavirus (Covid-19) outbreak [afgesplitst]
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 234 keer
- Bedankt: 39 keer
geen idee hoe zij rekenen maar dat cijfer klopt voor geen meter.
Hier data via Sciensano.
Data van 17, 18 en 19 Mei zijn nog niet geconsolideerd en 19 mei heeft hier amper 1 besmetting.
19 Mei 1 besmetting. 17 mei staat nu op 3435, maar dit heeft te maken met het minder testen de dagen ervoor door weekend en door feestdag.
Hier data via Sciensano.
Data van 17, 18 en 19 Mei zijn nog niet geconsolideerd en 19 mei heeft hier amper 1 besmetting.
19 Mei 1 besmetting. 17 mei staat nu op 3435, maar dit heeft te maken met het minder testen de dagen ervoor door weekend en door feestdag.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 386 keer
Er zal wel meer dan 1 besmetting geweest zijn op 19 mei.
Soit, het zal vermoedelijk door compensatie/correctie nav vorige week zijn, want JSU CSSE verwerkt die anders. Het verschil met Sci en Sano is dat ze dat bij Sci en Sano "retroactief" in de cijfers corrigeren, JSU CSSE daarentegen raakt niet meer aan gepubliceerde cijfers (tenzij errata) en telt zo'n compensaties bij de cijfers van de volgende dag. Dus vermoedelijk heeft Sci en Sano eergisteren flink wat correcties gepubliceerd. Dagcijfers verschillen dan wel, maar voor het 7d gemiddelde maakt het uiteindelijk amper iets uit.
Of zij weten meer dan wij, dat kan ook.
Soit, het zal vermoedelijk door compensatie/correctie nav vorige week zijn, want JSU CSSE verwerkt die anders. Het verschil met Sci en Sano is dat ze dat bij Sci en Sano "retroactief" in de cijfers corrigeren, JSU CSSE daarentegen raakt niet meer aan gepubliceerde cijfers (tenzij errata) en telt zo'n compensaties bij de cijfers van de volgende dag. Dus vermoedelijk heeft Sci en Sano eergisteren flink wat correcties gepubliceerd. Dagcijfers verschillen dan wel, maar voor het 7d gemiddelde maakt het uiteindelijk amper iets uit.
Laatst gewijzigd door CCatalyst 20 mei 2021, 12:03, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 95 keer
[quote="quovadis"]geen idee hoe zij rekenen maar dat cijfer klopt voor geen meter.
die rekenen niet, die zetten online wat ze doorkrijgen
zonder demagogisch gezeik rond weekends, vakantie, meer/minder testen, geen talloze gemiddeldes om de miserie wat weg te moffelen, ...
die rekenen niet, die zetten online wat ze doorkrijgen
zonder demagogisch gezeik rond weekends, vakantie, meer/minder testen, geen talloze gemiddeldes om de miserie wat weg te moffelen, ...
-
- Elite Poster
CCatalyst schreef:Er zal wel meer dan 1 besmetting geweest zijn op 19 mei.
tuurlijk zullenl er meer besmettingen zijn op 19 mei, maar die data is er gewoon nog niet.
JSU CSSE geeft een vertekend beeld op die manier en dan gebruik jij bewust dat overdreven foutief cijfer om uw punt te maken
edit: even duidelijk maken dat de cijfers nog altijd niet goed zijn maar dat ze stilaan toch de goeie kant uitgaan
-
- Elite Poster
Eigenlijk moet je zeggen dat Sci en Sano niet zo netjes handelt met cijfers "retroactief" aan te passen. De cijfers van Sci en Sano worden door de kranten overgenomen, maar dat zijn cijfers die in de komende dagen nog aangepast worden. Van JSU CSSE is het cijfer "definitief". Nu goed, Sci en Sano zegt er wel bij dat het "onvolledige" cijfers zijn, de kranten vergeten dat wel. Het probleem is dat je er echt al mee bezig moet zijn en de cijfers dan elke dag moet opslaan om te kijken hoeveel de cijfers van de voorbije dagen dan veranderd zijn in een periode van 24u, onbegonnen werk bijna, gelukkig dat JSU CSSE dat voor ons doet.quovadis schreef:JSU CSSE geeft een vertekend beeld op die manier en dan gebruik jij bewust dat overdreven foutief cijfer om uw punt te maken
Ik weet ook niet in welke mate Sci en Sano blijft aanpassen, na 4 dagen zijn het in principe "volledige" cijfers, maar stel nu dat een ziekenhuis vandaag aan Sci en Sano enkele gevallen van 3 mei doorgeeft die ze waren vergeten te rapporteren, passen ze dan het cijfer van 3 mei nog aan of wat?
Die 3800 gevallen zijn echte gevallen, dat is het gevolg van 2 dagen amper testen, tenzij een fout gemaakt is. Van Guch zei dinsdag ook dat de cijfers te "rooskleurig" waren. Maar in de essentie verandert het niets, het 7d-gemiddelde is grotendeels hetzelfde.
-
- Elite Poster
de 3800 gevallen zijn testen van verschillende dagen ver. Het lijkt me logisch dat die op de correcte datum worden geplaatst anders krijg je een compleet verkeerd beeld. Sciensano zorgt voor een correcte weergave door deze aan de correcte data toe te kennen. Ik zie echt geen meerwaarde in het foutieve cijfer van JSU CSSE . Of zijn er op 19 mei volgens u 3800 positieve testen afgenomen?
-
- Elite Poster
Het maakt m.i. niet uit op het globale plaatje. Het 7d-gemiddelde blijft grotendeels hetzelfde (dat van JSU CSSE zal wat achterlopen).quovadis schreef:de 3800 gevallen zijn testen van verschillende dagen ver. Het lijkt me logisch dat die op de correcte datum worden geplaatst anders krijg je een compleet verkeerd beeld. Of zijn er op 19 mei volgens u 3800 positieve testen afgenomen?
Het verschil zit hem erin - als je dagelijks zou posten - dat je met Sci en Sano zou zeggen (fictieve cijfers):
do 500 gevallen
vr 700
za 1100
zo 1000
ma 1300
terwijl het dashboard vandaag volgende "volledige" cijfers toont (fictief)
do: 1450
vr 1650
za 2050
zo 1950
ma 2250
Maw +3800 gevallen
Als je puur Sci en Sano gebruikt ga je die 3800 extra gevallen nooit gepost hebben, sommige zouden zelfs victorie kraaien "maar 1000 gevallen vandaag", tenzij je je bezig houdt met terug te kijken en te vergelijken. Dat is wat JSU CSSE voor ons doet, dus als je hen post zit je m.i. dichter op de waarheid. Die 3800 gevallen dateren idd niet van 19 mei, maar het zijn wel echte "nieuwe" gevallend die voor het eerst geregistreerd zijn.
Nu soit, nogmaals, in de essentie maakt het niets uit, want de weekgemiddeldes gaan telkens gelijkaardig zijn. En zoals je zei, daarin zie je die daling wel, zowel bij Sci en Sano als JSU CSSE, ook met die 3800 gevallen erin.
Laatst gewijzigd door CCatalyst 20 mei 2021, 12:31, in totaal 1 gewijzigd.
- heist_175
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
Sciensano lijkt me net correct te werken:
- onvolledige data ook zo markeren
- data aanvullen waar nodig (tot ze definitief zijn)
Wat de andere doen, is hocus-pocus met cijfers.
@victorie
Je moet ook niet victorie kraaien over "vandaag", maar pas als er "bevestigde cijfers" zijn.
Als elk bedrijf zou boeken zoals de hocus-pocus-beoefenaars zouden doen, het zou een catastrofe worden.
Wat de andere doen, is hocus-pocus met cijfers.
@victorie
Je moet ook niet victorie kraaien over "vandaag", maar pas als er "bevestigde cijfers" zijn.
Als elk bedrijf zou boeken zoals de hocus-pocus-beoefenaars zouden doen, het zou een catastrofe worden.
-
- Elite Poster
Wellicht wel, maar de media nemen het aan face-value en het "onvolledige" aspect zien ze niet altijd.heist_175 schreef:Sciensano lijkt me net correct te werken:
Beide vormen van aanpak lijken me correct. Sowieso is het al hocus-pocus met "onvolledige" cijfers. Het is gewoon hoe men omgaat daarmee dat verschilt. Sci en Sano geeft - na enkele dagen - de "correcte" cijfers per dag. Met JSU CSSE krijg je een zicht op hoeveel werkelijke nieuwe gevallen geregistreerd zijn op een etmaal (en dat staat ook zo vermeld onderaan hun grafiek). Beide gegevens zijn relevant en waardevol. Met Sci en Sano moet je echter wachten alvorens je correct kan zeggen hoeveel besmettingen er op een bepaalde dag waren, met JSU CSSE kan je de volgende dag gerust zeggen "gisteren werden X nieuwe gevallen geregistreerd" en dat is correct.heist_175 schreef:Wat de andere doen, is hocus-pocus met cijfers.
Maw: tussen de afsluittijd van 18 mei en die van 19 mei heeft Sci en Sano 3800 nieuwe gevallen geregistreerd, hoewel ze maar 1 melden die effectief de datum 19 mei draagt. De andere 3799 hebben ze aan de "rooskleurige" cijfers van de vorige dagen toegevoegd, vooral 17-18 mei vermoed ik, maar het kan nog tot 15 mei teruggaan en misschien zelfs nog verder door het verlengde weekend. Uiteindelijk zal het rooskleurige 1-besmetting cijfer van 19 mei ook op die manier aangevuld worden.
- heist_175
- Elite Poster
Het zegt meer over de media die jij raadpleegt, dan over "de media" als magisch geheel ofzo.CCatalyst schreef:Wellicht wel, maar de media nemen het aan face-value en het "onvolledige" aspect zien ze niet altijd.heist_175 schreef:Sciensano lijkt me net correct te werken:
Ik ben enkel geïnteresseerd in weekdata, om "dag-van-de-week" effecten te vermijden. Ik heb overigens nog niemand weten toeteren dat er vandaag maar 1 besmetting is.
-
- Elite Poster
Goed, dan kan je beide gerust gebruiken; een weekgemiddelde balanceert die 2 verschillene aanpakken.heist_175 schreef: Ik ben enkel geïnteresseerd in weekdata, om "dag-van-de-week" effecten te vermijden.
Laatst gewijzigd door CCatalyst 20 mei 2021, 12:50, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
- Bedankt: 112 keer
Het bedrijf noemt "Sciensano" en niet "Sci en Sano"CCatalyst schreef:Sci en Sano
Nergens op hun website kan je die spelling vinden... met de nodige fantasie kan je uit hun logo besluiten dat het "Scien en Sano" zou zijn (omdat het tweede woord in het vet staat) maar zelf geeft men dat nergens aan.
-
- Elite Poster
Als Van Gucht consistent Sci en Sano zegt, dan ik ook. Vermoedelijk is hij flamingant want ScienSano klinkt behoorlijk sus qua geste naar de Franstaligen. Dat of het is gewoon de manier waarop mensen van Denderleeuw het zeggen.DarkV schreef:Nergens op hun website kan je die spelling vinden... met de nodige fantasie kan je uit hun logo besluiten dat het "Scien en Sano" zou zijn (omdat het tweede woord in het vet staat) maar zelf geeft men dat nergens aan.
Herinner u dit is ook de man die "pauspaze" uitgevonden heeft. Hij doorspekt de persconferenties wel vaker met heel subtiele humor die je op het moment zelf vaak niet doorhebt. My man!
Je kan misschien argumenteren dat de correcte uitspraak van "ScienSano" in het Nederlands "Sci en Sano" is, maar de coronacommissaris die nederlandstalig is zegt gewoon "sciensano" zoals de Franstaligen zeggen (dus "scien" zoals het Franse "science", zonder hoorbare splitsing tussen "sci" en "en") weliswaar in een akelig Kortrijks accent.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
- Bedankt: 112 keer
Hoe iemand iets uitspreekt en z'n articulatie daarbij heeft niets te maken met hoe je iets schrijft.CCatalyst schreef:Als Van Gucht consistent Sci en Sano zegt, dan ik ook.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 195 keer
- Bedankt: 106 keer
Laat ons bij de essentie bijven en niet over iemand zijn uitspraak vallen ...
Wat vinden jullie van het gedrag van trainer, spelers en supporters na de match. Walgerlijk, walgerlijker, crapuleus in mijn ogen. En de politie stond er bij en ...
Gelukkig worden de al vet betaalde heren op tijd gevaccineerd voor het EK De gewone man zal nog wel wat langer wachten ...
Kl***land
Toch nog één + bericht deze morgen in de krant: volgens een studie zou CD&V bij verkiezingen hooguit nog 10% halen en zelfs moeten vechten om die drempel te halen. Da's al een grote hoop zwerfvuil die zo zou verdwijnen in het niets.
Wat vinden jullie van het gedrag van trainer, spelers en supporters na de match. Walgerlijk, walgerlijker, crapuleus in mijn ogen. En de politie stond er bij en ...
Gelukkig worden de al vet betaalde heren op tijd gevaccineerd voor het EK De gewone man zal nog wel wat langer wachten ...
Kl***land
Toch nog één + bericht deze morgen in de krant: volgens een studie zou CD&V bij verkiezingen hooguit nog 10% halen en zelfs moeten vechten om die drempel te halen. Da's al een grote hoop zwerfvuil die zo zou verdwijnen in het niets.
-
- Elite Poster
als je wil weten waarom het draagvlak verdwijnt helpen dit soort dingen neit hé. gelukkig zullen ze bij Brugge wel met dezelfde soort flauwe kul afkomen als bv onze ministers die regels aan hun laars lappen (koenraaddeconinck schreef:
.
uiteraard zullen zij ongestraft gelaten worden, die paar euro boete zullen niet veel doen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
- Bedankt: 140 keer
Ik denk niet dat er bij die spelers veel risicopatiënten zijn, dus ik lig er niet wakker van.koenraaddeconinck schreef: Wat vinden jullie van het gedrag van trainer, spelers en supporters na de match. Walgerlijk, walgerlijker, crapuleus in mijn ogen. En de politie stond er bij en ...
Dat ze voorrang krijgen bij de vaccinaties is wel erg maar was te verwachten, aangezien voetbal brood en spelen is(zie ook hoe ze bevoordeeld worden bij de sociale zekerheid.
-
- Elite Poster
Zeker. Ik was een grote voetbalfan tot een 10- tal jaren geleden. Sinds deze heren in de ogen van velen een goddelijke status hebben met een verloning die compleet disproportioneel is met de status van onfleiblaarheid daarbij horend, ben ik nu de meest fervente hater van voetbal. Het kost de maatschappij massa's aan geld terwijl de clubs over miljoenen euro's alsof het peanuts zijn.Stroper schreef:Ik denk niet dat er bij die spelers veel risicopatiënten zijn, dus ik lig er niet wakker van.koenraaddeconinck schreef: Wat vinden jullie van het gedrag van trainer, spelers en supporters na de match. Walgerlijk, walgerlijker, crapuleus in mijn ogen. En de politie stond er bij en ...
Dat ze voorrang krijgen bij de vaccinaties is wel erg maar was te verwachten, aangezien voetbal brood en spelen is(zie ook hoe ze bevoordeeld worden bij de sociale zekerheid.
Toppunt van walgelijkheid. Kon het me niet laten ook reactietje op site van FC Brugge achter laten latern. Eens te meer, diep gedegouteerd. Ik snap meer en meer hoe poitici er in slagen een groot deel van de bevolking te manipuleren. Dit overgrote deel is niet slimmer en zeker niet meer ethisch geïnspireerd dan de leiders waarvoor ze stemmen. Walgelijk België.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
- Bedankt: 253 keer
koenraad schrijft: ...die zo zou verdwijnen in het niets.
Nee, verdwijnen in het niets gebeurt nooit! Ge vindt ze later altijd terug als directeur van een zorgtehuis, als directeur van een centrum voor dit, of een centrum voor dat etc...
Nee, verdwijnen in het niets gebeurt nooit! Ge vindt ze later altijd terug als directeur van een zorgtehuis, als directeur van een centrum voor dit, of een centrum voor dat etc...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
-
- Elite Poster
Het ding is dat uiteindelijk de organisator van het evenement, of het nu UEFA of IOC is, wel vaccins zal regelen als ze het niet via de gewone weg krijgen; ze willen niet hebben dat hun miljardenwinst in het water valt door een team dat positief test of niet zou kunnen afkomen etc. Om nog niet te beginnen over de organisatorische ramp als een team niet komt en men op het laatste moment het programma moet schudden. Dat is de moeite niet waard, dus betalen ze vaccins zelf wel.
Ze wachten gewoon nog even, en zetten ondertussen nog wat druk, in de hoop dat zoveel mogelijk landen het zelf doen en met belastingsgeld zorgen dat UEFA hun miljarden kan verdienen. Uiteraard ook België dat daar altijd heel gemakkelijk intrapt. Wal-ge-lijk gedrag van De Croo (Open VLD) en VDB (SP.A), we laten het merken in het stemhokje.
En voor een keer een duim omhoog voor Weyts, want hij was terecht tegen dit alles.
Ze wachten gewoon nog even, en zetten ondertussen nog wat druk, in de hoop dat zoveel mogelijk landen het zelf doen en met belastingsgeld zorgen dat UEFA hun miljarden kan verdienen. Uiteraard ook België dat daar altijd heel gemakkelijk intrapt. Wal-ge-lijk gedrag van De Croo (Open VLD) en VDB (SP.A), we laten het merken in het stemhokje.
En voor een keer een duim omhoog voor Weyts, want hij was terecht tegen dit alles.
-
- Elite Poster
zou hij er ook tegne zijn als het een Vlaamse nationale ploeg betrof?CCatalyst schreef: En voor een keer een duim omhoog voor Weyts, want hij was terecht tegen dit alles.
als je zegt dat EK en olympische spelen doorgaan dan is vaccinatie voor de sporters de evidentie zelve.
zeggen dat ge naar Tokyo moogt maar dan zeggen dat ze geen vaccin krijgen of er nog geen recht op hebben?
Dat mag maar zou belachelijk zijn natuurlijk
-
- Elite Poster
Dat de organisator ze dan maar regelt. Perfect mogelijk, en ze zullen dat ook doen.1207 schreef: als je zegt dat EK en olympische spelen doorgaan dan is vaccinatie voor de sporters de evidentie zelve.
zeggen dat ge naar Tokyo moogt maar dan zeggen dat ze geen vaccin krijgen of er nog geen recht op hebben?
Dat mag maar zou belachelijk zijn natuurlijk
Geld is niet het probleem. Marginale kost tov het verlies als een land/ploeg niet zou kunnen deelnemen.
-
- Elite Poster
ook geen probleem maar dan wordt vaccinatie ook een verhaal van privé-organisaties en privébedrijven.CCatalyst schreef: Dat de organisator ze dan maar regelt. Perfect mogelijk, en ze zullen dat ook doen. .
Of we dat willen?
uiteindelijk spreken we, in het geval van Belgie voor de 2 grote evenementen, over 400 vaccins (sporters en omkadering) en dat zet men in A'pen op een half uur.
van mij mag de overheid zeggen dat voetballers er nog geen recht op hebben maar dan moet je als kbvb zeggen dat we geen ploeg naar het ek zullen sturen.
-
- Elite Poster
Ik zie niet meteen het probleem. De campagne in de VS werkt grotendeels zo, en kijk hoever ze staan (in 1 prik en volledig gevaccineerd). Nu, in een socialistisch land als het onze is een PPS-structuur en dus een vlotte campagne totaal ondenkbaar, maar je kan gerust beide naast elkaar hebben, zeker in de huidige fase waarbij er geen gebrek is aan vaccins (enkele landen zitten al met overschotten), wel aan capaciteit om ze toe te dienen.1207 schreef: ook geen probleem maar dan wordt vaccinatie ook een verhaal van privé-organisaties en privébedrijven.
Of we dat willen?
Maar als je begint voor voetbal, waarom dan ook niet voor wielrennen, culturele evenementen, enz? Let op: als de prive dat zelf doet mij niet gelaten, maar de overheid moet een schijn van gelijkwaardigheid behouden. Een schijn. Toch weten we dat gelijk welk cultureel evenement op z'n kin gaat mogen kloppen. En wordt voetbal weer versterkt in haar illusie dat ze boven de wet en boven anderen staat. En dan is witteboordcriminaliteit geen grote stap meer.1207 schreef:uiteindelijk spreken we, in het geval van Belgie voor de 2 grote evenementen, over 400 vaccins (sporters en omkadering) en dat zet men in A'pen op een half uur.
Ze gaan hoe dan ook hoor. Denk je nu echt dat de KBVB en UEFA ff een verlies van miljarden gaan willen slikken omdat er geen 100 vaccins komen? Ze proberen gewoon - met succes - eerst om de Belgische belastingsbetaler te laten opdraaien ervoor, ook de niet-voetballiefhebber, door af te komen met verzonnen dreigementen als dat ze niet zouden kunnen gaan, iets waar politici natuurlijk erg gevoelig voor zijn. Mocht dat niet lukken regelden ze zelf wel iets. Maar da's niet nodig, want ze zijn geslaagd in hun opzet.1207 schreef:van mij mag de overheid zeggen dat voetballers er nog geen recht op hebben maar dan moet je als kbvb zeggen dat we geen ploeg naar het ek zullen sturen.
Zie het als een preview van een typische gefixte voetbalmatch van UEFA 2020, ze wisten dat ze dit niet zouden verliezen. En als de Duivels straks in een van de eerste rondes eruit liggen kunnen we ons weer afvragen waarom de gewone burger plaats moest ruimen daarvoor.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 22 keer
Als dit in het buitenland gebeurt, kraait er geen haan naar. Want Spanje, Italië, Frankrijk, Nederland... ze doen allemaal hetzelfde.
Maar om een of andere duistere reden gunnen wij Belgen het onze "ambassadeurs" niet. Wél juichen als ze Europees kampioen zouden worden, maar dat vaccin, nee dat mag niet.
Terwijl er al honderden BV's, politici e.d. volledig anoniem hun prikje hebben gehad.
Maar wat niet weet, niet deert hé.
Maar om een of andere duistere reden gunnen wij Belgen het onze "ambassadeurs" niet. Wél juichen als ze Europees kampioen zouden worden, maar dat vaccin, nee dat mag niet.
Terwijl er al honderden BV's, politici e.d. volledig anoniem hun prikje hebben gehad.
-
- Elite Poster
maakt niet uitphil48 schreef:Als dit in het buitenland gebeurt, kraait er geen haan naar. Want Spanje, Italië, Frankrijk, Nederland... ze doen allemaal hetzelfde.
zoals gezegd
sporters naar evenementen sturen om ons land te vertegenwoordigen en dan een vaccin weigeren is gewoon onnozel en zou nergens op slaan.
het mag maar dan moet ge als kbvb zeggen dat we niet aan het ek zullen deelnemen.
uiteraard geen optie als ge nummer 1 vd wereld zijt + al de economische belangen.
nu onnozel doen over die 500 extra vaccins, alsof da een verschil zou maken, is ook gewoon idiote politieke recuperatie
-
- Elite Poster
Ambassadeurs ... ???? Juichen als ze Europees kampioen worden ???phil48 schreef:Als dit in het buitenland gebeurt, kraait er geen haan naar. Want Spanje, Italië, Frankrijk, Nederland... ze doen allemaal hetzelfde.
Het spijt me echt enorm maar ik denk dat onze maatschappij voor andere uitdagingen staat dan het EK voetbal ... Nogmaals vroeger was ik voetbal fan maar nu = voetbal gelijk aan "the money" en nothing but "the money". Neen, voor mi hoeft het niet meer. De bedragen die in deze middens circuleren zijn disproportioneel (om eens een woord te gebruiken dat tegenwoordig goed in de markt ligt) in vergelijking met de prestaties.
Inderdaad: velen zijn te paaien met "brood en spelen" ... Dus de toekomst van onze samenleving is verzekerd
En ambassadeurs: in het verleden heeft ons land veel grote figuren gehad die "echte" ambassadeurs waren. Die voetballers zijn vet overbetaalde pseudo goden die zich veel mogen permitteren en een groot bakkes mogen opzetten en overal als echte goden onthaald worden. Hun bijdrage aan de samenleving ontgaat me evenwel. Maar ja, nogmaals, het geld moet rollen.
-
- Elite Poster
Zeker niet allemaal anoniem, en dat wordt zwaar afgekeurd. Ik zie niet in waarom Duivels er wel mee weg zouden moeten raken. Geld is toch het probleem niet? Waarom moet de belastingsbetaler opdraaien?phil48 schreef:Terwijl er al honderden BV's, politici e.d. volledig anoniem hun prikje hebben gehad.
En Europees "kampioen" Kan je nog zeggen wie er de 5 jaar, 9 jaar, 13 jaar geleden gewonnen heeft, laat staan wie er in die teams speelde? Juist ja, zo vergankelijk en irrelevant is dat allemaal. De echte kampioenen van Europa en de wereld - wiens namen je wel onthoudt - hebben geen kitscherig voetbalpakje aan met het logo van een corp dat de globale maatschappij compleet uitperst.
Ik vind ook dat, als ze niet winnen ("kampioen" worden dus lol) ze onmiddellijk terug moeten komen met Ryanair en ze de rest van het "kampioenschap" (lol) als vrijwilliger in vaccinatiecentra moeten werken als vorm van vergoeding voor hun prioritair vaccin aan de maatschappij. Daar gaan ze eens zien wat echte kampioenen doen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 22 keer
Tiens, money and nothing but the money.koenraaddeconinck schreef: Het spijt me echt enorm maar ik denk dat onze maatschappij voor andere uitdagingen staat dan het EK voetbal ... Nogmaals vroeger was ik voetbal fan maar nu = voetbal gelijk aan "the money" en nothing but "the money".
Heel interessante lectuur te vinden op internet over de ziekenhuizen & de financiële optimalisatie rond covid-patiënten.
We vroegen ons met zijn allen al lang af hoe het kon dat er in België (met zes miljoen inwoners minder) dubbel zoveel / zolang mensen in het ziekenhuis lagen dan in Nederland. Ahja - een melkkoe.
Nadat al die artikels in de media kwamen, daalden de cijfers van corona patiënten in de ziekenhuizen plots spectaculair. Toeval ??
-
- Elite Poster
Groot gelijk Phil48: overal is "the money" de belangrijkste KPI of de belangrijkste doelstelling maar in het voetbal sprngt het toch de spuigaten uit.
En OK, ook in de sociale sector en de ziekenhuizen staat het geld centraal maar ziekenhuizen leveren ten minste nog een sociale bijdrage ... Nogmaals, bij voetbal ontgaat me dat compleet. En dan hebben we het alleen nog maar over geld en niet over doping.
Het schouwspel dat ik gezien heb na de kampioenviering van Brugge tijdens een corona pandemie, vind ik om van te kotsen. Mocht ik nog een duidelijker woord vinden, ik zou het ook gebruiken. Zowel het gedrag van de voltallige ploeg en staf als dat van de supporter is ronduit crapuleus. Amai, het is al geen referentie om Belgt zijn en als we dat "soort" ook nog eens gaan bestempelen als 'ambassadeurs", tja ... Dan wordt het nog beschamender om te zeggen dat je Belg bent in het buitenland.
De enige hoop die ik altijd koester: veel dieper gaan we toch qua niveau niet meer zakken ... ???
En OK, ook in de sociale sector en de ziekenhuizen staat het geld centraal maar ziekenhuizen leveren ten minste nog een sociale bijdrage ... Nogmaals, bij voetbal ontgaat me dat compleet. En dan hebben we het alleen nog maar over geld en niet over doping.
Het schouwspel dat ik gezien heb na de kampioenviering van Brugge tijdens een corona pandemie, vind ik om van te kotsen. Mocht ik nog een duidelijker woord vinden, ik zou het ook gebruiken. Zowel het gedrag van de voltallige ploeg en staf als dat van de supporter is ronduit crapuleus. Amai, het is al geen referentie om Belgt zijn en als we dat "soort" ook nog eens gaan bestempelen als 'ambassadeurs", tja ... Dan wordt het nog beschamender om te zeggen dat je Belg bent in het buitenland.
De enige hoop die ik altijd koester: veel dieper gaan we toch qua niveau niet meer zakken ... ???
-
- Elite Poster
Amai. Brugge heeft het zondag nog eens overgedaan. Crapuleus noem ik dit net nu we op een kantelpunt zitten waarin de cijfers gunstig evolueren.
Dit is een F.Y. naar de hele samenleving en een blaam voor alle voetbalploegen.
Hoe zou dat toch geregeld zijn met Tsjeef Defauw als burgermeester die natuurlijk perfect zijn rol speelt als Tsjeef en zich enkele dagen voordien nog kwaad maakt om zondag als samen met zijn korpschef te zeggen dat er geen alternatie was . Hoe zou dat toch geregeld zijn door Club met deze 2 gezagsdragers ? Hoe zou dit akkoord tot stand gekomen zijn
FC Brugge = laag allooi.
Dit is een F.Y. naar de hele samenleving en een blaam voor alle voetbalploegen.
Hoe zou dat toch geregeld zijn met Tsjeef Defauw als burgermeester die natuurlijk perfect zijn rol speelt als Tsjeef en zich enkele dagen voordien nog kwaad maakt om zondag als samen met zijn korpschef te zeggen dat er geen alternatie was . Hoe zou dat toch geregeld zijn door Club met deze 2 gezagsdragers ? Hoe zou dit akkoord tot stand gekomen zijn
FC Brugge = laag allooi.
- heist_175
- Elite Poster
Alle dieren zijn gelijk maar sommige zijn meer gelijk dan andere.
Je zag hetzelfde met de extreem orthodoxe joden in Israël: zij mogen doen wat ze willen (feestjes bouwen etc), niemand die de coronaregels voor hen afdwingt.
En er zijn - in BE - nog marsen geweest waar de politie het veiliger achtte niet in te grijpen dan wel in te grijpen: BLM betoging in Brussel, Vlaamse Belang betoging op de Heizel, ... Zoek op de beelden van die events maar eens een mondmasker.
Maar als jongeren samenkomen in het park, dan sturen we de politie eropaf én wordt er hier op UB zelfs gezegd dat de politie die deelnemers had moeten afknallen (zie enkele pagina's geleden).
Ondertussen krijgen we veel te weinig J&J vaccins geleverd, maar zakt "aantal in hospitaal" naar +/- 1500 (dat is geleden van midden oktober 2020), al blijft ICU wel heel hoog (500+, evenveel als midden maart - toen er van paaspuze nog geen sprake was).
Je zag hetzelfde met de extreem orthodoxe joden in Israël: zij mogen doen wat ze willen (feestjes bouwen etc), niemand die de coronaregels voor hen afdwingt.
En er zijn - in BE - nog marsen geweest waar de politie het veiliger achtte niet in te grijpen dan wel in te grijpen: BLM betoging in Brussel, Vlaamse Belang betoging op de Heizel, ... Zoek op de beelden van die events maar eens een mondmasker.
Maar als jongeren samenkomen in het park, dan sturen we de politie eropaf én wordt er hier op UB zelfs gezegd dat de politie die deelnemers had moeten afknallen (zie enkele pagina's geleden).
Ondertussen krijgen we veel te weinig J&J vaccins geleverd, maar zakt "aantal in hospitaal" naar +/- 1500 (dat is geleden van midden oktober 2020), al blijft ICU wel heel hoog (500+, evenveel als midden maart - toen er van paaspuze nog geen sprake was).
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 206 keer
- Bedankt: 147 keer
Waar zit sheriff Carl Decaluwé nu of is hij Brugge supporter?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 100 keer
Eigenlijk zijn de signalen duidelijk.
De ziekenhuiskoepel Zorgnet-Icuro is bezorgd na de beelden van de kampioenenviering van Club Brugge gisteren. "Er ontstaan stilaan twee werelden: één van de zorg en één van het voetbal", zegt Margot Cloet van Zorgnet-Icuro aan VRT NWS. Ook de eventsector is verontwaardigd: "Schakel ons in, onze sector is gewoon dit soort dingen veilig te organiseren". Viroloog Steven Van Gucht noemt het "een goede waarschuwing voor het EK".
De ziekenhuiskoepel Zorgnet-Icuro is bezorgd na de beelden van de kampioenenviering van Club Brugge gisteren. "Er ontstaan stilaan twee werelden: één van de zorg en één van het voetbal", zegt Margot Cloet van Zorgnet-Icuro aan VRT NWS. Ook de eventsector is verontwaardigd: "Schakel ons in, onze sector is gewoon dit soort dingen veilig te organiseren". Viroloog Steven Van Gucht noemt het "een goede waarschuwing voor het EK".
- heist_175
- Elite Poster
Wat gemakkelijk om nu enkel te kappen op het voetbal, nee?
Ondertussen reizen duzenden mensen met het vliegtuig op elkaar gepropt in een metalen buis.
Ondertussen zuipen duzenden mensen zich een ongeluk in de "veilige" horeca, niemand met een mondmasker (ah nee, dan kan je niet eten), nergens 1,5m afstand (toch wat ik kan zien bij de horeca waar ik langsrij).
Oh zeg, zijn dat nu telkens sectoren die enkel overleven omdat de overheid heel gul geld geeft en/of voorwaarden aanpast?
Zou er een verband zijn...?
Ondertussen reizen duzenden mensen met het vliegtuig op elkaar gepropt in een metalen buis.
Ondertussen zuipen duzenden mensen zich een ongeluk in de "veilige" horeca, niemand met een mondmasker (ah nee, dan kan je niet eten), nergens 1,5m afstand (toch wat ik kan zien bij de horeca waar ik langsrij).
Oh zeg, zijn dat nu telkens sectoren die enkel overleven omdat de overheid heel gul geld geeft en/of voorwaarden aanpast?
Zou er een verband zijn...?
-
- Elite Poster
Ik denk dat je de vergelijking niet juist maakt, heist_175.
Je moet het zetten tov La Boum en tov Dedecker en co.
Zeker La Boum is sterk gelijkaardig aan wat de supporters van Club Brugge deden, en dat was "schandalig" in twee aspecten: enerzijds het disrespect tov de ordediensten maar ook het disrespect tov de coronamaatregelen. Dedecker eigenlijk hetzelfde, maar op kleinere schaal.
Het gaat erom dat als zij dat deden is het schandalig, als het voetbal het doet is "ach dat is toch onschuldig ach ze zingen wat en ja ach ze staan wat te dicht op elkaar maar ach zo erg is het toch niet". Je kan jouw horeca en vliegtuigen ook gerust in dit kamp zetten.
COVID gevallen +10% op 7d trouwens vandaag, stijgingen in alle provincies behalve Namur, Brussel +24% btw, en het post-pinkstermaandageffect zit er nog niet eens in, aantal tests is stabiel en nu nog steeds ligt die positiviteitsratio te hoog.
Je moet het zetten tov La Boum en tov Dedecker en co.
Zeker La Boum is sterk gelijkaardig aan wat de supporters van Club Brugge deden, en dat was "schandalig" in twee aspecten: enerzijds het disrespect tov de ordediensten maar ook het disrespect tov de coronamaatregelen. Dedecker eigenlijk hetzelfde, maar op kleinere schaal.
Het gaat erom dat als zij dat deden is het schandalig, als het voetbal het doet is "ach dat is toch onschuldig ach ze zingen wat en ja ach ze staan wat te dicht op elkaar maar ach zo erg is het toch niet". Je kan jouw horeca en vliegtuigen ook gerust in dit kamp zetten.
COVID gevallen +10% op 7d trouwens vandaag, stijgingen in alle provincies behalve Namur, Brussel +24% btw, en het post-pinkstermaandageffect zit er nog niet eens in, aantal tests is stabiel en nu nog steeds ligt die positiviteitsratio te hoog.
-
- Elite Poster
Aantal test van vorig week (week 20) ligt duidelijk hoger dan de week ervoor (week 19).Ook was vorige week de 2de hoogte week sinds het begin van de paasvakantie. Positiviteitsratio zit op het laagste cijfer van dit jaar nl 5,1%CCatalyst schreef:
bron: dashboard Sciensano
-
- Elite Poster
Het een compenseert echter ook wat voor de ander (twee extra vrije dagen waardoor er ingehaald moest worden). Op een periode van twee weken tijd neemt het aantal testen echter ook nog steeds af.quovadis schreef: Aantal test van vorig week (week 20) ligt duidelijk hoger dan de week ervoor (week 19).Ook was vorige week de 2de hoogte week sinds het begin van de paasvakantie.
Die 5.1% mag je niet hanteren, je zal zien dat die nog zal stijgen deze week zoals hij elke week doet. Is een beetje een eigenaardige grafiek. Kijk naar het "hoofddashboard" => 5.5%.
-
- Elite Poster
Als je 2 weken neemt waarin er feestdagen zitten waar er amper getest wordt... Kijk naar de laatste 3 weken en je ziet weer een ander verhaal. En de test zijn sinds begin van de paasvakantie gestaag omhoog gegaan, het aantal besmettingen gestaan gezakt.CCatalyst schreef: Het een compenseert echter ook wat voor de ander (twee extra vrije dagen waardoor er ingehaald moest worden). Op een periode van twee weken tijd neemt het aantal testen echter ook nog steeds af.
Die 5.1% mag je niet hanteren, je zal zien dat die nog zal stijgen deze week zoals hij elke week doet. Is een beetje een eigenaardige grafiek. Kijk naar het "hoofddashboard" => 5.5%.
Positiviteitsratio zal idd nog veranderen deze week maar dat er een mooiende dalende lijn is van de positiveitsratio is sowieso positief want zelf al neem je 5,5% dan nog zitten we weer lager dan de voorbije 7 dagen