Capping

bjansens
Destiny
Destiny

Veel over te lezen geweest, helaas ook veel incorrecte assumpties.

1) Er zijn, tot vorige week, nog nooit gebruikers gecapped geweest. Ik heb al van veel mensen op dit forum gelezen dat ze dachten dat ze gecapped waren, wat gewoon klinkklare onzin is.
2) Er zijn capaciteitsproblemen in bepaalde nodes wat betreft onze upstream provider, Telenet Solutions. Dit is niet hetzelfde als Telenet de kabelprovider.
3) We zijn er ons al langer van bewust dat bv Turnhout zo een probleemnode is. Vorige week hebben wij dan, na de zoveelste klacht, gekeken wat wij hieraan op korte termijn konden doen. Wij, dit is 1st line (ik dus), 2nd line en onze dienst netwerken hebben overlegd, en hebben toen de grootste gebruiker in die node gelimiteerd qua snelheid. Dit heeft ongeveer een dag ofzo geholpen. Een vergelijkbaar scenario heeft zich 's anderendaags afgespeeld voor de node Antwerpen (waarop 2 gebruikers gecapped zijn). Dit is een totaal van 3 gecapte gebruikers.
Voor de duidelijkheid: er zijn verder geen gebruikers gecapped.
4) Wij (RealDSL) zijn dan vrijdag 21 Oktober tot de conclusie gekomen dat verder klanten aannemen slecht is voor de huidige klanten, en alleen onze reputatie verder schaadt. Aanvragen die ingediend zijn voor 21 Oktober worden nog afgehandeld, maar aanvragen die daarna zijn binnengekomen voorlopig niet meer.
Er is hierover nog geen officieel bericht geplaatst op de website (helaas tot mijn grote frustratie), maar u mag dit een dezer dagen verwachten.
5) In de loop van December schakelen wij over van Telenet Solutions als upstream provider naar ons eigen netwerk. Dit kunnen wij dan, waar nodig, upgraden zonder de kosten die Telenet ons nu aanrekent.

Voor de duidelijkheid: het cappen van de 3 users is gebeurd als een korte-termijn oplossing, deze users worden effectief terug geuncapped. Het gaat in deze 3 gevallen over grootgebruikers. Wij zijn er ons van bewust dat "Fair Usage Policy" een vaag begrip is, maar de functionaliteit van de rest van een node in het gedrang brengen lijkt me een gegronde reden om actie te ondernemen. De FUP zal ook nooit worden toegepast in nodes waar dit niet nodig is. In het geval van de gebruiker op de node Turnhout ging het bv over meer als 70GB op 6 dagen, extrapoleer even naar een volledige maand, en je zit aan een dataverkeer van 350GB.

Ik hoop dat dit wat verheldering heeft gebracht in de zaak.
netdata
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: wdhaeseleer
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 8 keer
Contacteer:

Eindelijk !
:lol:

Nee ik denk dat veel gebruikers dit zien als een positieve stap dat U eens iets van je laat horen.

Peroosnlijk vind het mooi dat RealDSL deze problemen erkent MAAR ook reactie onderneemd

Zowel kortetermijn als lange termijn.

Mss toch nog een kleine bedenking...
Julie geven toe dat op bepaalde Node's te kort aan capaciteit is.

Waarom moeten gewone gebruikers (niet de zware dus)
evenveel abbonement betalen dan ik bijvb
Ik zit omenteel op 100GB download en wil hier die 52€ voor betalen.
Echter iemand die omwille van technische redenen (RealDSL hun fout) dit niet kan zou logisch gezien toch een compensatie mogen verwachten denk ik...
wmostrey
Starter
Starter

Hier de officiele uitleg, die ook als Press Release wordt verstuurd:

http://www.realdsl.be/register.php
Block
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 76 keer

Tof dat jullie een berichtje posten, zolang er geprobeerd word om de problemen op te lossen zijn jullie goed bezig.
KGT
Starter
Starter
Contacteer:

Nog even en ze zijn failliet, wat ik u hier zeg.
Dit is een onhoudbare situatie, ik zou zeggen verkopen die aandelen!
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

RealROOT is niet eens beursgenoteerd smartass ;)
KGT
Starter
Starter
Contacteer:

maar goed ook!
hoe dan ook, ik zou toch geen aandeelhouder willen zijn of medeoprichter :roll:
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster

Ge kunt u beter eens wat beter informeren wat het bedrijf RealROOT zoal doet ;) RealDSl is echter maar een héél klein deeltje daarvan !
khsw
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 16 keer

KGT schreef:Nog even en ze zijn failliet, wat ik u hier zeg.
Dit is een onhoudbare situatie, ik zou zeggen verkopen die aandelen!

Er zijn ook klanten die niet te klagen hebben van RealDSL, in het begin heb ik inderdaad veel disconnects gehad. Maar de laatste weken slechts sporadisch en heb haal ik fantastische snelheden (gemiddelden van 340kB/s)...
Het kan nog beter, maar we zijn op de goeie weg
Da's het voordeel van in een 'boeregat' te wonen :-D
KGT
Starter
Starter
Contacteer:

Dream on!
Dit is niet haalbaar, op den duur zijn jullie allemaal de klos :twisted:
poohbeer
Pro Member
Pro Member

Bart,

Je komt hier weer af met een aantal gig per week. Nu gaat die FUP niet op 1 week maar per maand. Per maand heb ik nog steeds GEEN 100Gig verbruikt. Dit is de absolute minimum die jullie kunnen hanteren aangezien dit is vermeld op jullie website. Veel eerlijker na de commentaren van Cain in den beginne zou zijn 200gig.

Aangezien ik blijkbaar de enige ben in Turnhout met die cap vraag ik me gelijk het nut af trouwens. Eén zware user die voor problemen zorgt voor een gans segment lijkt me absurd. Zeker als je weet dat mijn snelheid altijd op 100kB/s lag. Dit wijst gewoon op problemen die jullie al voor je klanten aan nam had moeten begrijpen.
En het laatste dat ik van een stadsgenoot te horen kreeg was dat hij nog steeds geen fatsoenlijke (of zelfs betere) snelheden haalde en dat hij nog steeds hopen disconnects te verduren kreeg.

Nu jullie EINDELIJK eens wat hebben gecommuniceerd heb'k er trouwens geen probleem mee om mijn traffiek zelf te beperken, zeker met jullie belofte dat er upgrades aankomen.
Ik blijf dus wel bij mijn standpunt dat ik die cap onmiddelijk verwijderd wil hebben. Zo kan ik weer normaal aan een redelijke snelheid kleine dingetjes downen/uploaden. Graag dus nog even je antwoord hierop.. per mail of gewoon hier in het topic

PS: hadden jullie dit gewoon eerst gecommuniceert en vriendelijk gevraagd of ik tot december serieus wou opletten met downloaden, wat had mijn antwoord dan geweest denk je?

Hopelijk leert Realdsl hier nu eindelijk uit dat communiceren erg belangrijk is als je klanten wil tevreden houden.
poohbeer
Pro Member
Pro Member

wmostrey schreef:Hier de officiele uitleg, die ook als Press Release wordt verstuurd:

http://www.realdsl.be/register.php

Lees ik dara nu dat jullie nog altijd geen oplossing in zicht hebben? Of wordt er bedoelt dat de oplossing al wel bedacht is maar nog niet uitgevoerd?

"Er zijn reeds al onderhandelingen gestart om de capaciteit uit te breiden. Op dit moment is er nog niet tot een oplossing gekomen voor dit probleem."
KGT
Starter
Starter
Contacteer:

One word: AMATEURS
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster

KGT schreef:Dream on!
Dit is niet haalbaar, op den duur zijn jullie allemaal de klos :twisted:

*sigh*
KGT schreef:One word: AMATEURS

Joeng gij zaagt ! Ik denk op die 5 posts dat gij hier al gemaakt hebt, der nix waardevol bijzat wat kon bijdragen tot een volwassen discussie !

Verder,

Als er geen enkel provider probeert FUP te doen, gaan we in dit apenland blijven zitten met limieten !
Block
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 76 keer

Idd, Ditch je hebt helemaal gelijk. Tenminste een provider die het probeert. Ik vind dat er voor zulke replies een soort "report to moderator" button mag komen. Het jaagt zelf de mensen weg die userbase een meerwaarde willen geven.

Het is meermaals gebeurd dat insiders wegblijven van userbase, door zulke kinderachtige reacties.
rapweg
Plus Member
Plus Member

Idd realdsl probeert uitgaande van een bij de tijds lijnprofiel een fup aan te bieden en is op vele vlakken innoverend (native ipv6 ed).

Ondanks dat het soms wat minder gaat is dit een impuls om in dees landje dat overheerst wordt door belgacom en telenet iets te veranderen en een alternatief aan te bieden aan een democratische prijs.

Het weigeren van nieuwe inschrijvingen getuigt dan ook van een zekere consequentie dat er niet aan meer geld gedacht wordt maar aan een fatsoenlijke infrastructuur waarbij iedereen tevreden kan zijn.
ThaMan
Plus Member
Plus Member

Aan poohbeer, je bent niet de enige uit turnhout m8.. Ikzelf zit ook met dat grandioos probleem en wil dus super graag dat contract zien verdwijnen (ben 1 dag aangesloten) zodat ik iets anders kan zoeken, desnoods back to telenet (dat nemen we er dan maar bij)

Het beste wat wij kunnen doen is denk ik samenspannen en juridische stappen ondernemen tegen de onstrijdige algemene voorwaarden die nergens op slagen. (alsook ivm de cap etc)
Vergelijking: Ik koop in de carrefour niks en breng het binnen de 7 dagen terug :roll: (daar komt het op neer bij realdsl) maw Hoe kan je nu iets afzeggen wat je niet hebt ???? Hoe kan je binnen de 7 dagen afzien van een aankoop daar het bijna 4 weken duurt voor je aansluiting hebt (dan hebben ze al wel 4 weken je contract)

Wie kan ons effectief de garantie geven dat we in December de constante speed gaan hebben van 320K/sec, ze kunnen nog geen garantie geven over de aansluiting.

Welk recht hebben zij om van mij een jaar geld af te schooien voor iets dat maar half ze kloten marcheert. Nen auto met 2 wielen doe je toch ook geen benzine in.

Maar ach, denk je nu echt dat die kerel die topics hier nog eens gaat lezen en ons zou contacteren, vergeet het jong... het zal van ons moeten komen of anders niks
En doe aub aan de dame van de support, ze is oftewel elke dag aan de joint oftewel doet ze haar job echt tegen haar zin... wat een bullshit dat die kan verkopen (als je ze dan al nie verstaat)... Ik had graag iemand van hogerhand gesproken maar als zij daar altijd maar alleen zit is dat wel zeer moeilijk peins ik... optie 1, optie 2 en optie 3...

Why O Why leven we toch in zo een maatschappij.... :|

Ps:
op de node Turnhout ging het bv over meer als 70GB op 6 dagen

Toch zeer moeilijk neem ik aan als je gemiddelde snelheid maar 50k/sec is. Dat is hetgene ik haal, niet meer en niet minder... mooie infastructuur :evil:
ik zou er atm toch maar zo es even 25 dagen over doen om 60 gb te kunnen downloaden, dan kan ik beter terug naar telenet gaan, zelfs op smalband marcheert het dan nog beter dan RDSL...
poohbeer
Pro Member
Pro Member

ThaMan schreef:Aan poohbeer, je bent niet de enige uit turnhout m8.. Ikzelf zit ook met dat grandioos probleem en wil dus super graag dat contract zien verdwijnen (ben 1 dag aangesloten) zodat ik iets anders kan zoeken, desnoods back to telenet (dat nemen we er dan maar bij)

Het beste wat wij kunnen doen is denk ik samenspannen en juridische stappen ondernemen tegen de onstrijdige algemene voorwaarden die nergens op slagen. (alsook ivm de cap etc)
Vergelijking: Ik koop in de carrefour niks en breng het binnen de 7 dagen terug :roll: (daar komt het op neer bij realdsl) maw Hoe kan je nu iets afzeggen wat je niet hebt ???? Hoe kan je binnen de 7 dagen afzien van een aankoop daar het bijna 4 weken duurt voor je aansluiting hebt (dan hebben ze al wel 4 weken je contract)

Wie kan ons effectief de garantie geven dat we in December de constante speed gaan hebben van 320K/sec, ze kunnen nog geen garantie geven over de aansluiting.

Welk recht hebben zij om van mij een jaar geld af te schooien voor iets dat maar half ze kloten marcheert. Nen auto met 2 wielen doe je toch ook geen benzine in.

Maar ach, denk je nu echt dat die kerel die topics hier nog eens gaat lezen en ons zou contacteren, vergeet het jong... het zal van ons moeten komen of anders niks
En doe aub aan de dame van de support, ze is oftewel elke dag aan de joint oftewel doet ze haar job echt tegen haar zin... wat een bullshit dat die kan verkopen (als je ze dan al nie verstaat)... Ik had graag iemand van hogerhand gesproken maar als zij daar altijd maar alleen zit is dat wel zeer moeilijk peins ik... optie 1, optie 2 en optie 3...

Why O Why leven we toch in zo een maatschappij.... :|

Ps:
op de node Turnhout ging het bv over meer als 70GB op 6 dagen

Toch zeer moeilijk neem ik aan als je gemiddelde snelheid maar 50k/sec is. Dat is hetgene ik haal, niet meer en niet minder... mooie infastructuur :evil:

Ik ben wel de enige die gecapped is. Heb dit per mail bevestigd gehad en blijkbaar ios er maar 1 dus da's ik.
Probleem dat jij (heel waarschijnlijk) ondervind is dat je verbinding gewoon VEEL te traag is. Ik haal nu 25kB/sec constant (nie meer niet minder).

Ik haalde dus 100kB/sec en met 24/7 donwen kom je dan effectief aan 70GB per week.
Dat die cap op mijn lijn niks uithaalt bewijzen jij en perkele wel weer. Logisch ook, 1 user die problemen veroorzaakt? Kan ja, indien er erg weinig volk op ons segment zit en dat segment dus zowiezo niet een tweetal mensen extra zou aankunnen, hetgeen uiteraard veel te klein is bemeten dan.

In jouw geval gaat de wet boven eender welk contract dat je tekent!! Ik durf wel niet met zekerheid zeggen dat je de wet hier ook in je voordeel hebt. Zoek de specifiëring van die wet eens op zou'k zeggen (en snel ook!). Ik vrees een beetje dat die bedenking enkel tegen impulskopen beschermt en niet tegen miskopen beschermt. Als in: je kan snel spijt hebben zonder een produkt te hebben gekregen omdat je't eigenlijk niet nodig had.

Ik ga voorlopig zeker nog geen juridische stappen ondernemen. Ik reken op een snelle en adequate oplossing van realdsl ivm mijn cap en voor snelheid ten laatste eind dit jaar.
Werkt dat niet dan kan'k nog altijd zien welke optie's ik verder nog kan proberen.
ThaMan
Plus Member
Plus Member

Heb met deze bjanssens ook maar eens een PB gestuurd om mijn contract bij realdsl te verbreken. Zo moeilijk kan dat niet zijn peins ik, als ze daar wel problemen over maken vind ik het super laag bij de grond en schakel ik de media in op alle mogelijke manieren...
(Bij telenet is er ook een belangrijk iemand ontslagen omwille van een kranten artikel in GVA geschreven door mij) :oops:
netdata
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Mag ik bepaalde mensen op het volgende juridish punt wijzen:

Volgens het handelswetboek betreffende verkoop op afstand. (waar RealDSL onder valt)

Heeft de consumet het recht binnen de 7 dagen van de koop / dienst af te zien.
Dit met schriftelijke verwittiging en onmiddelijke ingang.

Echter een activatie kost dient er wel betaald te worden.

Ik zie dus geen probleem in het feit dat u het volgende doet:

- U stuurt aangetekend naar RealDSL binnen de 7 werkdagen dat U niet langer meer gebruik wenst te maken van hun diensten

- U logt niet meer in via RealDSL

- Bij factuur betaalt u niet !

- Laat RealDSL maar naar de rechtbank van koophandel stappen (dat zullen ze zowiso niet doen in dit geval)
Budtske
Starter Plus
Starter Plus

ThaMan schreef:Wie kan ons effectief de garantie geven dat we in December de constante speed gaan hebben van 320K/sec, ze kunnen nog geen garantie geven over de aansluiting.

Ahum, tenzei je een of ander gigantisch duur office dsl abbo of SDSL neemt heb je NOOIT een snelheidsgarandering, maakt niet uit welke provider. voor ~50 euro/maand kan je niet verwachten dat er SLA bijzit ook.

ik zou er atm toch maar zo es even 25 dagen over doen om 60 gb te kunnen downloaden, dan kan ik beter terug naar telenet gaan, zelfs op smalband marcheert het dan nog beter dan RDSL...

dus liever de 2.5kb/s op telenet dan 50kb/s op realdsl ? liever jij dan ik :)

Ik ben overigens ook RealDSL klant en buiten de facturen die ik 8 maand niet heb gekregen en dan in een keer allemaal heb ik er verder geen klachten over. Dat iedereen zijn RealDSL maar opzegt.
MORE BANDWITH FOR MEEEEEE :>
mm2
Pro Member
Pro Member

poohbeer schreef:Bart,

Je komt hier weer af met een aantal gig per week. Nu gaat die FUP niet op 1 week maar per maand. Per maand heb ik nog steeds GEEN 100Gig verbruikt.

Persoonlijk sta ik hier ook achter Poohbeer: een node die geen 70GB van één user kan slikken op 6 dagen... daar is er toch wel een zwaar capaciteitsprobleem lijkt mij.

En als die cap tijdelijk nodig is om technische redenen vind ik ook dat de user persoonlijk verwittigd moet worden voor de cap er komt én er een compensatie moet voorzien zijn aangezien hij niets misdeed tegenover de geldende FUP.

Een provider speelt het spel ook hard als de user bvb eens te laat betaalt, ik zie niet in waarom in het omgekeerde geval de user ook niet op zijn rechten mag staan.
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

bjansens schreef:Veel over te lezen geweest, helaas ook veel incorrecte assumpties.

1) Er zijn, tot vorige week, nog nooit gebruikers gecapped geweest. Ik heb al van veel mensen op dit forum gelezen dat ze dachten dat ze gecapped waren, wat gewoon klinkklare onzin is.
2) Er zijn capaciteitsproblemen in bepaalde nodes wat betreft onze upstream provider, Telenet Solutions. Dit is niet hetzelfde als Telenet de kabelprovider.
3) We zijn er ons al langer van bewust dat bv Turnhout zo een probleemnode is. Vorige week hebben wij dan, na de zoveelste klacht, gekeken wat wij hieraan op korte termijn konden doen. Wij, dit is 1st line (ik dus), 2nd line en onze dienst netwerken hebben overlegd, en hebben toen de grootste gebruiker in die node gelimiteerd qua snelheid. Dit heeft ongeveer een dag ofzo geholpen. Een vergelijkbaar scenario heeft zich 's anderendaags afgespeeld voor de node Antwerpen (waarop 2 gebruikers gecapped zijn). Dit is een totaal van 3 gecapte gebruikers.
Voor de duidelijkheid: er zijn verder geen gebruikers gecapped.
4) Wij (RealDSL) zijn dan vrijdag 21 Oktober tot de conclusie gekomen dat verder klanten aannemen slecht is voor de huidige klanten, en alleen onze reputatie verder schaadt. Aanvragen die ingediend zijn voor 21 Oktober worden nog afgehandeld, maar aanvragen die daarna zijn binnengekomen voorlopig niet meer.
Er is hierover nog geen officieel bericht geplaatst op de website (helaas tot mijn grote frustratie), maar u mag dit een dezer dagen verwachten.
5) In de loop van December schakelen wij over van Telenet Solutions als upstream provider naar ons eigen netwerk. Dit kunnen wij dan, waar nodig, upgraden zonder de kosten die Telenet ons nu aanrekent.

Voor de duidelijkheid: het cappen van de 3 users is gebeurd als een korte-termijn oplossing, deze users worden effectief terug geuncapped. Het gaat in deze 3 gevallen over grootgebruikers. Wij zijn er ons van bewust dat "Fair Usage Policy" een vaag begrip is, maar de functionaliteit van de rest van een node in het gedrang brengen lijkt me een gegronde reden om actie te ondernemen. De FUP zal ook nooit worden toegepast in nodes waar dit niet nodig is. In het geval van de gebruiker op de node Turnhout ging het bv over meer als 70GB op 6 dagen, extrapoleer even naar een volledige maand, en je zit aan een dataverkeer van 350GB.

Ik hoop dat dit wat verheldering heeft gebracht in de zaak.

en wat word er aan de disconnects gedaan? eerlijk gezegd van de download snelheids problemen, heb ik niet echt een probleem mee wil zeggen dat het wel gebeurd maar dat ik het zo erg nog niet vind als al die disconnects heb es op die customer.realdsl.be gekeken en ik krijg zo'n disconnects regel matig om het uur een tijden van om de 40 seconden ..
bjansens
Destiny
Destiny

mm2 schreef:Persoonlijk sta ik hier ook achter Poohbeer: een node die geen 70GB van één user kan slikken op 6 dagen... daar is er toch wel een zwaar capaciteitsprobleem lijkt mij.

Euh... 1 user + nog es alle andere users die erop zitten eh... Ik snap uw punt nie.
mm2 schreef:En als die cap tijdelijk nodig is om technische redenen vind ik ook dat de user persoonlijk verwittigd moet worden voor de cap er komt én er een compensatie moet voorzien zijn aangezien hij niets misdeed tegenover de geldende FUP.

Ik heb toch uitgelegd wat er gebeurd is?
Budtske
Starter Plus
Starter Plus

waarom die compensatie ?
ze kunnen je snelheid cappen zonder contractbreuk als je een FUP abbo hebt.

een optie om je abbonoment zonder extra kosten op te zeggen vind ik dan weer wel heel normaal
bjansens
Destiny
Destiny

ThaMan schreef:Heb met deze bjanssens ook maar eens een PB gestuurd om mijn contract bij realdsl te verbreken. Zo moeilijk kan dat niet zijn peins ik, als ze daar wel problemen over maken vind ik het super laag bij de grond en schakel ik de media in op alle mogelijke manieren...
(Bij telenet is er ook een belangrijk iemand ontslagen omwille van een kranten artikel in GVA geschreven door mij) :oops:

You're wasting your time vrees ik. U hebt mij gisteren hierover al per email gecontacteerd, ik heb u toen geantwoord, ik heb dit zelfs afgetoetst met mijn baas en die bevestigt mijn antwoord.

Mag ik u overigens wijzen op de regels van userbase: http://www.userbase.be/forum/rules.php, puntje 4.

Ook wil ik er even op wijzen dat ik dit forum lees uit vrije wil, er is niets dat mij hiertoe verplicht, en met PB's beginnen gaat niets uithalen, het zal in tegendeel mijn motivatie om hier veel te posten verminderen, en wie weet krijg je dan op de duur dezelfde situatie als met Karel, die ook niet meer antwoordde op posts.
Willem de Rooij
Starter
Starter

Beste Realdsl

ik ben dus ook 1 van die 3 ECHT gecappede mensen, ik sluit me hier volledig aan bij wat poohbeer eerder al schreef.

"Quote"
Nu jullie EINDELIJK eens wat hebben gecommuniceerd heb'k er trouwens geen probleem mee om mijn traffiek zelf te beperken, zeker met jullie belofte dat er upgrades aankomen.
Ik blijf dus wel bij mijn standpunt dat ik die cap onmiddelijk verwijderd wil hebben. Zo kan ik weer normaal aan een redelijke snelheid kleine dingetjes downen/uploaden. Graag dus nog even je antwoord hierop.. per mail of gewoon hier in het topic

PS: hadden jullie dit gewoon eerst gecommuniceert en vriendelijk gevraagd of ik tot december serieus wou opletten met downloaden, wat had mijn antwoord dan geweest denk je?

Hopelijk leert Realdsl hier nu eindelijk uit dat communiceren erg belangrijk is als je klanten wil tevreden houden.
"Unquote"

U bent volledig in overtreding met artikel 5.2 van uw eigen voorwaarden en u geeft mij het recht om mijn abonnement met onmiddelijke ingang te beëindigen. U heeft niet de moeite gedaan om mij in te lichten over de zogezegde overlast.
Terwijl ik van 30/9 tot 19/10 nog géén 80GB had afgehaald.
Uw FUP geldt duidelijk per maand, dus kom niet of met uw prospecties van dat zou neerkomen op zoveel GB/maand. NEEN, ik gebruik een eigen volume meter, en ik houdt mijn gebruik grondig in 't oog meerdere malen per dag.
U had ons hier gewoon vriendelijk en professioneel over kunne inlichten en wij zouden zelf wel actie hebben ondernomen om deze overlast te beperken. U heeft ons gewoon nog niet eens een kans gegeven.
Alsnog wil ik het ook graag hebben over de duur van deze beperking.
DECEMBER???, ik ga dus een hele maand op 512kbit zitten zonder enige waarschuwing? en ik wordt verwacht hier de volle maandprijs voor te betalen? Dat gelooft u toch zelf niet? ik betaal in verhouding tot mijn snelheid. van 3.3mbit naar 512kbit, van 47€ naar 8€ dan.
Wees een beetje professioneel en geef in november mijn snelheid terug, ik wil u zelfs op papier geven dat ik niet meer dan 50GB zal afhalen, zolang mijn snelheid maar terug hersteld wordt.
Wat u hier doet is echt niet rechtvaardig, laat staan klantvriendelijk, op de website zelf bij de FAQ staat dat jullie geen reden tot cappen zouden hebben zolang we ons aan de FUP zouden houden. Ik raad u aan van deze Q/A alvast te verwijderen. Misleidender kan gewoon niet.
In afwachting van uw respons ofwel op dit forum,
ofwel via mail [email protected]
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Dan vraag ik me echt af wat jullie allemaal downloaden :lol:

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

bjansens schreef:5) In de loop van December schakelen wij over van Telenet Solutions als upstream provider naar ons eigen netwerk. Dit kunnen wij dan, waar nodig, upgraden zonder de kosten die Telenet ons nu aanrekent.

Eigen netwerk... lol... jullie hebben gewoon geen eigen netwerk !

Je kan misschien gaan afhuren van een andere dan Telenet Solutions, maar je blijft afhankelijk van een andere partij, en prijzen die gekoppeld zijn aan de bandbreedte die je nodig hebt (met alle gevolgen vandien).
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster

r2504 schreef:Eigen netwerk... lol... jullie hebben gewoon geen eigen netwerk !

Je kan misschien gaan afhuren van een andere dan Telenet Solutions, maar je blijft afhankelijk van een andere partij, en prijzen die gekoppeld zijn aan de bandbreedte die je nodig hebt (met alle gevolgen vandien).

Wel erg onwetend en naiëf jij ;)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

ditCh schreef:Wel erg onwetend en naiëf jij ;)

Daarom dat jullie nu betalen aan Telenet Solutions zeker :roll:

Ik wil dan wel eens weten wat de topologie is van JULLIE fibernetwerk... maar dat zal weer allemaal heel geheim zijn zeker.
ThaMan
Plus Member
Plus Member

bjansens schreef:You're wasting your time vrees ik. U hebt mij gisteren hierover al per email gecontacteerd, ik heb u toen geantwoord, ik heb dit zelfs afgetoetst met mijn baas en die bevestigt mijn antwoord.
Mag ik u overigens wijzen op de regels van userbase: http://www.userbase.be/forum/rules.php, puntje 4.
Ook wil ik er even op wijzen dat ik dit forum lees uit vrije wil, er is niets dat mij hiertoe verplicht, en met PB's beginnen gaat niets uithalen, het zal in tegendeel mijn motivatie om hier veel te posten verminderen, en wie weet krijg je dan op de duur dezelfde situatie als met Karel, die ook niet meer antwoordde op posts.

Punt 1. Kheb geen mail in mijn box van Realdsl, graag had ik die wel gehad.
Punt 2. Als ik die aangetekend brief schrijf zoals prodata vermeld, heeft het dan zin ? of gaat die bij op de berg "ongeopende post" ?
Punt 3. Ik hoop alsnog op een gunstig antwoord en anders spelen we het gewoon hard en onderneem ik verdere stappen !
We gaan hier niet den onozelaar uithangen, zeker niet maar ik wil gewoon een proffesionele aanpak van jullie kant toe.
Ivm het forum, dat is een pure wanhoopspoging jongen, want als het van jullie afhangt zal er nie veel van in huis komen. Ik Krijg zelfs nog geen telnr of email van een meerdere bij realdsl, altijd hetzelfde gezeik aan de telefoon en dan ben je natuurlijk snel uitgepraat.
Punt 4. Ivm het cappen.
Ik lees dit in jullie veelgestelde vragen in Punt 9.
Wij hebben ENKEL maar zware gebruikers die ontzettend veel 'leechen', tot meer dan honderde gigs per maand... als we plotseling een limiet zouden durven inbouwen zijn we al onze klanten kwijt. Dat zou een zeer onverstandige beslissing zijn en heel onze investering zou dan waardeloos worden.
Vraag ik me af wat jullie verstaan onder Honderde gigs per maand, zal toch wel meer zijn dan 200, zo versta ik dat toch en ik denk ook dat jullie "toekomstige" klanten dat ook zo verstaan ! heb trouwens ook al gezien dat er al serieus wat punten in die faq zijn veranderd... wat een reclame zeg :(

I quoteer
Lang leve free open internet!
Laatst gewijzigd door ThaMan 26 okt 2005, 18:58, in totaal 1 gewijzigd.
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster

r2504 schreef:
ditCh schreef:Wel erg onwetend en naiëf jij ;)

Daarom dat jullie nu betalen aan Telenet Solutions zeker :roll:

Ik wil dan wel eens weten wat de topologie is van JULLIE fibernetwerk... maar dat zal weer allemaal heel geheim zijn zeker.

Best even jezelf informeren dat IK daar reeds 3 weken niet meer werk ;)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

ditCh schreef:Best even jezelf informeren dat IK daar reeds 3 weken niet meer werk ;)

Da's geen antwoord op de vraag... die blijft nog steeds wat de topologie is van het fibernetwerk EIGENDOM van RDSL (of aanverwante). Al de rest is "zever in pakskens" welke typisch is aan ISP's met grootse beloftes.
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster

Use the force !

Gij verkoopt trouwens ook alleen maar zever in pakskes, erg arrogant en egocentrisch ben jij !
Laatst gewijzigd door ubremoved_983 26 okt 2005, 19:18, in totaal 1 gewijzigd.
Tijger
Starter Plus
Starter Plus

Manmanman,
ben ik blij dat ik vorig jaar voor EDPnet heb gekozen! Na een jaar miserie met A2F leek RealDSL mij al iets te mooi om waar te zijn; moest ik al die zever NOG eens moeten doorlopen was ik serieus beginnen flippen denk ik :wink:
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster

Ken Losfeld schreef:Dan vraag ik me echt af wat jullie allemaal downloaden :lol:

daar gaat het eigenlijk niet om ik vind ook dat ze wel eens iets hadden kunnen zeggen en een cap echt niet kunnen variable snelheden kan ik inkomen omdat niks gegarandeert word .. vind het ook veel tja maar daarom gaan ze naar deze provider iedereen die er begonnen inschreef nam een risico met een nieuwe provider onbekend.. op zijn minst hadden ze dan toch wel klant vriendelijk kunnen zijn.. en iets zeggen van hmm dimmen want .. of weet ik veel wat maar toch iets.

tja ze doen het hun eigen aan want de eerste stap dat deze gebruikers nemen is naar bv een forum als dit gaan en klagen terwijl iedereen het leest en dan direct aan A2F denkt ! dus is niet echt possitieve reclame.. als ze een waarschuwing hadden gegeven hadden ze op zijn minst dit kunnen vermijden..
ThaMan
Plus Member
Plus Member

Als RDSL het dan toch zo onprofesioneel gaat aanpakken dan moet je van mijn kant ook niet op symphatie rekenen. En als consument is dit zeer makkelijk hoor. Allereerst krijgt RDSL geen rotte € van mij voor heel dat spel hier fatsoenlijk marcheert. En daarna zullen we nog wel zien.
Mijn opzegging zal met deze ook kortelings verstuurd worden, die heb je dan al !
Ben dat gezeik kotsbeu !
:evil:

En idd, goede reclame is dit echt wel nie.... eigen schuld zeker dan maar !
Laatst gewijzigd door ThaMan 26 okt 2005, 19:47, in totaal 1 gewijzigd.
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster

moet zeggen dat ik tot hiertoe vind dat ze het allemaal wel in orde proberen te brengen maar ik twijfel toch wat aan de professionaliteit ..

als ik storingen deed bracht ik abonnees, klanten steeds op de hoogte van de of een situatie.. vertelde direct waaraan & waaraf.. en wanneer het inorde kon gebracht worden..

trouwens dat je het forum leest is voor mij niet meer dan normaal aangezien dat toen realdsl voor het eerst uitkwam jullie zelf voor support hierheen verwijsde !!!!!!!!!

ik ga nu niet zeggen dat ik weg wil.. maar er zullen toch dingen moeten veranderen ! en dan heb ik het over de disconnects voornamelijk.. ik vind toch dat men op zijn minst een constante connectie moet kunnen hebben of die nu snel of traag is .. !! snap dat de snelheid niet alles is bij mij valt het heel goed mee meestal kan ik toch tegen 200kb/s downloaden en soms zelfs 320kb/s en soms is het maar 50kb/s maar een permanente connectie zou toch moeten kunnen.. heeft eigenlijk weinig met snelheid te maken.. vind ik
netdata
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

weet je wat ik een beetje erg vind aan dit forum

je kan gerust eens je negatieve reactie's uiten hoor.
Niemand die daar iets zal op zeggen.

Het is uiterst vriendelijk van een RealDSL meedewerker ons via UB op de hoogte te houden!

Respecteer dit dan, ipv hem aanvallen op iedere letter...

Neem zelf professionele stappen als het je teveel word...
Ik ben geen jurist maar heb veel ervaring met contracten en SLA's

Geloof me:

Stel u burgelijke partij bij de rechtbank en los het zo op...

En please ik lees hier veel reactie die onwetend en niet technisch onderbouwd zijn.

Lees ne keer goed de website van Telenet Solutions !!!

ze zijn een Joint Venture dus is niet zuiver telenet...

En los van dat staat zelfs de techniek/producten die ze aanbieden.

Ik kan het alleen maar aanmoedigen dat een relatief kleine ISP zelf een eigen WAN opstart.

Dit is meer concurentie dan je denkt.

op dit moment is naar mijn mening de enige fout die realDSL nu nog maakt is gebrek aan communicatie...

En ik merk ook sterk dat het aan het verbeteren is.

Ik respecteer dat men vanuit RealDSL iets laat weten, ter info...
Reageer mss volwassen ipv die man aan te vallen...

het is een beetje jammer dat de Mods hier niets op zeggen, dit soort van topics bepaald namelijk de kwaliteit van UB !
Plaats reactie

Terug naar “RealDSL”