Mijn kleine frustratie van de dag ...
-
- Elite Poster
- Berichten: 1024
- Lid geworden op: 10 maa 2010, 13:32
- Locatie: Kapellen
- Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
- Bedankt: 64 keer
Sinds 2 maanden krijgen we geen fysieke post meer.
Na klacht zou alles in orde moeten zijn, ondertussen zoon krijgt de vraag van werkgever of hij verhuisd is want post komt terug.
Verjaardagskaartjes nooit toegekomen(en ook niet teruggezonden aan de afzender). Een kaartje via halmark naar onszelf gestuurd ook nooit toegekomen.
Gaat weer een hele mallemolen zijn om dat in orde te krijgen....
Na klacht zou alles in orde moeten zijn, ondertussen zoon krijgt de vraag van werkgever of hij verhuisd is want post komt terug.
Verjaardagskaartjes nooit toegekomen(en ook niet teruggezonden aan de afzender). Een kaartje via halmark naar onszelf gestuurd ook nooit toegekomen.
Gaat weer een hele mallemolen zijn om dat in orde te krijgen....
-
- Elite Poster
- Berichten: 1024
- Lid geworden op: 10 maa 2010, 13:32
- Locatie: Kapellen
- Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
- Bedankt: 64 keer
Sasuke schreef:Hoe is dat gekomen ? Woon je op zo een rare locatie of verhuisd of .... ?
Sowieso een rare locatie, de oude postbode wist waar dat die moest zijn, de vervanger ook, maar deze nu?
Het rare is dat de overbuur slechts 8m van ons is en die krijgt wel post.
Enigste dat ik kan bedenken : brievenbus te laag en met de werken hiernaast liggen er rubberen platen op de grond(de brievenbus is altijd te laag geweest, al +40 jaar, maar dat ze dan aangeven...) en/of de nummering die niet duidelijk is of voor verwarring zorgt(maar ook daar, een gesprekje en dan is het geweten)
Dat ze het niet (willen) vinden ok, maar de post laten verdwijnen lijkt me dan weer een stap te ver.
Maandag naar het postkantoor zelf, maar door de burocratische instelling zal er niet veel kunnen(zonde, 5 minuutjes en het is opgelost), gaan ineens een aangetekende zending naar onszelf sturen zodat we bewijs hebben.
- cadsite
- Elite Poster
- Berichten: 4657
- Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
- Locatie: Kortrijk
- Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
- Bedankt: 344 keer
- Contacteer:
Ik heb dat hier ook een tijd gehad.
Mevrouw parkeerde de wagen graag voor de poort waardoor de postbode niet aan de bus geraakte zonder van de fiets te stappen.
Door de verhoogde werkdruk zijn er facteurs die wat meer op hun strepen staan.
Mevrouw parkeerde de wagen graag voor de poort waardoor de postbode niet aan de bus geraakte zonder van de fiets te stappen.
Door de verhoogde werkdruk zijn er facteurs die wat meer op hun strepen staan.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1024
- Lid geworden op: 10 maa 2010, 13:32
- Locatie: Kapellen
- Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
- Bedankt: 64 keer
Alle begrip voor, en ze hebben gelijk. Maar het is een bestaande situatie, geen nieuwe voordeur. Een kaartje in de bus om te zeggen dat ze op deze manier niet meer leveren vs de postmeester claimt dat de post toekomt, dus zitten we in een impasse waar ik de dupe van ben(factuur,...)cadsite schreef:I...
Door de verhoogde werkdruk zijn er facteurs die wat meer op hun strepen staan.
-
- Erelid
- Berichten: 2114
- Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
- Locatie: Gent
- Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
- Bedankt: 317 keer
Er bestaat thans geen twijfel over de regels rond brievenbussen....
Ministerieel besluit houdende reglementering van de particuliere brievenbussen.
numac 2007011268
pub. 01/06/2007
prom. 20/04/2007
https://www.etaamb.be/nl/ministerieel-b ... 11268.html / http://www.ejustice.just.fgov.be/cgi_lo ... e_name=wet
Hoort dus als dusdanig door u gekend te zijn, maar ook de site van Bpost heeft daar een duidelijke sectie (*) over: https://www.bpost.be/nl/adressering-mijn-brievenbus
(* hoewel die bij Bpost is opgesteld om duidelijkheid te bieden is de effectieve regelgeving deze zoals verschenen in het ministerieel besluit...)
Ministerieel besluit houdende reglementering van de particuliere brievenbussen.
numac 2007011268
pub. 01/06/2007
prom. 20/04/2007
https://www.etaamb.be/nl/ministerieel-b ... 11268.html / http://www.ejustice.just.fgov.be/cgi_lo ... e_name=wet
Hoort dus als dusdanig door u gekend te zijn, maar ook de site van Bpost heeft daar een duidelijke sectie (*) over: https://www.bpost.be/nl/adressering-mijn-brievenbus
(* hoewel die bij Bpost is opgesteld om duidelijkheid te bieden is de effectieve regelgeving deze zoals verschenen in het ministerieel besluit...)
De 6 richtlijnen voor een goede ontvangst van uw post en uw pakjes*
Plaatsing
Plaats uw brievenbus aan de grens van de openbare weg*..
Bij gebouwen met minstens 4 brievenbussen (waar busnummer officieel door de Gemeente is toegekend) mogen de brievenbussen ofwel aan de voordeur ofwel op de benedenverdieping op een vlot toegankelijke en goed verlichte plaats worden aangebracht.
Toegankelijk
De toegang tot de brievenbus moet altijd vrij en zonder gevaar zijn..
Opening
Uw bus moet minsten een opening van 23 cm breed en 3 cm hoog hebben.
Grootte
Uw bus moet voldoende grootzijn zodat u ook grote ongevouwen zendingen C4-formaat ( 229 mm x 324 mm) kan ontvangen ontvangen.
Hoogte
De opening van uw postbus bevindt zich het best op een hoogte van 70 tot 170 cm..
Huisnummer
li>Uw huisnummer moet zichtbaar en leesbaar zijn vanop de plaats waar uw brievenbus zich bevindt. Als het nummer van daaruit niet zichtbaar is, moet het huisnummer ook worden aangebracht op uw brievenbus.
Busnummer
Indien een huisnummer meerdere busnummers omvat, moet elk busnummer duidelijk zichtbaar en leesbaar worden vermeld op de overeenkomstige brievenbus. Het busnummer is het nummer dat is toegekend door uw gemeente. De nummering van de bussen moet een logische volgorde hebben.
Het busnummer maakt deel uit van het wettelijke adres, zoals een straatnaam of een huisnummer. Enkel uw gemeente heeft de bevoegdheid om een adres toe te kennen. Kent u het busnummer niet dat door uw gemeente is toegekend, of heeft uw gemeente u nog geen busnummer toegekend? Neem dan contact op met uw gemeente.
Niet verplicht, maar zeker aan te raden: zet op uw brievenbus de namen van alle bewoners.
Beschikt u naast uw brievenbus ook over een aparte bus voor pakjes? Zorg dan dat uw pakjesbus ook aan de richtlijnen voldoet voor plaatsing en huisnummer.
*U vindt deze voorschriften ook in het ministerieel besluit van 20/04/2007. Belgisch Staatsblad – 01 juni 2007.
© De Morgen: Geachte taalnazi's, deradicaliseer een beetje.
- JamesEarlGray
- Elite Poster
- Berichten: 1204
- Lid geworden op: 24 aug 2017, 13:04
- Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
- Bedankt: 99 keer
Ik zie vooral vijftigers en ouder op terrassen zitten.Joe de Mannen schreef:En dan zie je op de pas heropende terassen vooral jonge (lees:nog niet gevaccineerde) mensen met pakken bijeen zitten.
J.
Gelukkig dat anekdotische gegevens genoeg zijn om veralgemenende uitspraken over te maken.
- Sasuke
- Elite Poster
- Berichten: 4854
- Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
- Locatie: Vlaanderen
- Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
- Bedankt: 332 keer
- Contacteer:
Bij ons zat precies iedereen op het terras ... maar toch eerder voornamelijk jongeren (onder de 50) mensen met kinderen. Op sommige plaatsen kon je trouwens die 1,5m afstand nergens terugvinden. En op het 'het mag niet binnen' is men ook al zeer creatief gebleken. Nog nooit zoveel tenten, veranda's etc .. gezien.
Ik vond het verder ook verbazingwekkend dat een locale (grote) taverne/brasserie in hetzelfde interview begon met de financiële kater van Corona aan te kaarten en 5 minuten later hun nieuwe terras presenteerden. Dat terras is uitgebreid met bijna 200m² inclusief een enorme overkoepelend tentdak dat zowel de uitbreiding als het vorige terras beslaat. Daarnaast hebben ze ook nog nieuwe meubels én een buiten bar gebouwd. Gezien de hoeveelheid volk dat ze hebben getrokken zal het zeker geen windeieren leggen, dus het zal alvast wel de juiste investering geweest zijn. En als de cijfers eind mei nog altijd in dalende lijn zitten zullen we zeker ook eens langs gaan.
Maar ik blijf het moeilijk hebben dat iedereen (ook de media) het heeft over 'Eindelijk' en 'vrijheid' en 'het had al veel eerder gemoeten' en ... precies alsof het puur een pesterij was.
Ik vond het verder ook verbazingwekkend dat een locale (grote) taverne/brasserie in hetzelfde interview begon met de financiële kater van Corona aan te kaarten en 5 minuten later hun nieuwe terras presenteerden. Dat terras is uitgebreid met bijna 200m² inclusief een enorme overkoepelend tentdak dat zowel de uitbreiding als het vorige terras beslaat. Daarnaast hebben ze ook nog nieuwe meubels én een buiten bar gebouwd. Gezien de hoeveelheid volk dat ze hebben getrokken zal het zeker geen windeieren leggen, dus het zal alvast wel de juiste investering geweest zijn. En als de cijfers eind mei nog altijd in dalende lijn zitten zullen we zeker ook eens langs gaan.
Maar ik blijf het moeilijk hebben dat iedereen (ook de media) het heeft over 'Eindelijk' en 'vrijheid' en 'het had al veel eerder gemoeten' en ... precies alsof het puur een pesterij was.
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Berichten: 5339
- Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
- Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
- Bedankt: 556 keer
Klopt, het lijkt wel of het voor het pesten van de mensen was. Terwijl het virologisch nog veel te vroeg is.
J.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
- sandbert
- Plus Member
- Berichten: 160
- Lid geworden op: 16 feb 2020, 21:10
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 27 keer
Toen ik hier meer dan 30 jaar geleden aan het verbouwen was werden die regels me door (toen nog) De Post per aangetekend schrijven kenbaar gemaakt.MichelJ schreef:Sinds 2 maanden krijgen we geen fysieke post meer.
...FlashBlue schreef:Er bestaat thans geen twijfel over de regels rond brievenbussen....
Niet dat ik van plan was de regels aan m’n laars te lappen eigenlijk, maar de toenmalige postmeester was blijkbaar een heel wijs man.
Het soort wrevel zoals hierboven beschreven heb ik door die werkwijze dus gelukkig nooit moeten koesteren, niet tegen onze postbode en ook niet tegen z’n werkgevers.
- MaT
- Elite Poster
- Berichten: 1888
- Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
- Locatie: Gent
- Uitgedeelde bedankjes: 161 keer
- Bedankt: 282 keer
Sasuke schreef:En op het 'het mag niet binnen' is men ook al zeer creatief gebleken. Nog nooit zoveel tenten, veranda's etc .. gezien.
-Met name de kosten in verband met de eindapparatuur (modem, settopbox, ...) zouden beperkt kunnen worden, als die toestellen hergebruikt zouden kunnen worden of vrij gekozen worden door de klant- Bron
- cadsite
- Elite Poster
- Berichten: 4657
- Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
- Locatie: Kortrijk
- Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
- Bedankt: 344 keer
- Contacteer:
Héla, zo'n tent is wel uitgerust met een state-of-the-art ventilatiesysteem hé, iedereen weet dat toch?
De obligate waterdruppels aan de binnenkant zijn daar het beste bewijs van.
De obligate waterdruppels aan de binnenkant zijn daar het beste bewijs van.
-
- Elite Poster
- Berichten: 6659
- Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 386 keer
Minstens 1 volledige zijde open volstaat al. In welk geval plexischermen/grotere capaciteit absoluut niet aan te raden zijn.
Maar ja, de overheid heeft niet geholpen met haar gebrekkige communicatie.
Iig is de situatie nu moeilijk, de gemeentes hebben aangegeven niet te verbaliseren, maar vroeg of laat gaan ze dat wel moeten doen anders gaan anderen ook gaan klagen over selectieve toepassing. Wanneer gaat dat zijn en hoe gaat de horeca reageren want zij voelen zich gesterkt om het niet meer af te geven.
Maar ja, de overheid heeft niet geholpen met haar gebrekkige communicatie.
Iig is de situatie nu moeilijk, de gemeentes hebben aangegeven niet te verbaliseren, maar vroeg of laat gaan ze dat wel moeten doen anders gaan anderen ook gaan klagen over selectieve toepassing. Wanneer gaat dat zijn en hoe gaat de horeca reageren want zij voelen zich gesterkt om het niet meer af te geven.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1024
- Lid geworden op: 10 maa 2010, 13:32
- Locatie: Kapellen
- Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
- Bedankt: 64 keer
§ 2. In bijzondere gevallen mag die hoogte worden uitgebreid, maar de onderste rand van de opening moet zich bevinden op een hoogte van ten minste 40 cm en de bovenste rand van de opening moet zich bevinden op ten hoogste 180 cm....
§ 6. Als « bijzonder geval » waarvan sprake in § 2 en § 3 van dit artikel komen in aanmerking :...- een brievenbusopening in de deur van een bestaand gebouw, met name een gebouw in gebruik genomen vóór 31 december 2007.
Allemaal aan voldaan. Ondertussen opnieuw geweest, het zou aan het sorteercentrum liggen. Nu we zullen zien, zoon krijgt nog steeds vragen van zijn werkgever omtrent woonplaats, wij zien nog steeds geen post, vandaag een aangetekend schrijven naar mezelf gestuurd welke morgen zou moeten aankomen, kostprijs 7.5€
De naastgelegen nummers staan allemaal niet meer op het kadasterplan van CadGis (perceelsnummers wel). Onze nummer staat er nog wel op, hopelijk is dat nog steeds zo en is er niet verkeerdelijk een paar maand geleden een schrapping geweest in het systeem van het postsorteercentrum.
-
- Plus Member
- Berichten: 147
- Lid geworden op: 10 mei 2020, 12:33
- Locatie: Hasselt
- Uitgedeelde bedankjes: 86 keer
- Bedankt: 17 keer
Orange, die ondanks de easy switch het internet abonnement bij Telenet niet heeft opgezegd. We kwamen er gelukkig vandaag achter bij het inleveren van het modem, dus “maar” 4 dagen teveel betaald.
-
- Pro Member
- Berichten: 273
- Lid geworden op: 14 aug 2010, 23:42
- Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
- Bedankt: 24 keer
Een AZ moet natuurlijk niet in de brievenbus gestoken worden.. dat helpt idd uitklaren of het de brievnbus of het sorteercentrum is.MichelJ schreef: Allemaal aan voldaan. Ondertussen opnieuw geweest, het zou aan het sorteercentrum liggen. Nu we zullen zien, zoon krijgt nog steeds vragen van zijn werkgever omtrent woonplaats, wij zien nog steeds geen post, vandaag een aangetekend schrijven naar mezelf gestuurd welke morgen zou moeten aankomen, kostprijs 7.5€
- devilkin
- Elite Poster
- Berichten: 4884
- Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
- Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
- Bedankt: 341 keer
- Contacteer:
Wagen start niet meer, 12v plat...En geen startkabels. Nadeel aan corona (en gelijk voordeel) dat ik veel minder kms doe.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
-
- Elite Poster
- Berichten: 1024
- Lid geworden op: 10 maa 2010, 13:32
- Locatie: Kapellen
- Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
- Bedankt: 64 keer
Aangetekend schrijven is nooit aangekomen dinsdag, maar gisteren wel al terug bij afzender. Het loopt al ergens mis bij de sortering.profke schreef:
Een AZ moet natuurlijk niet in de brievenbus gestoken worden.. dat helpt idd uitklaren of het de brievnbus of het sorteercentrum is.
Plakkertje op brief van mijn werkgever : geaddresseerde ontvangt geen post meer op dit adres.
Adres check op bpost zelf geeft aan dat adres gekend is.
Nummering zou een issue kunnen zijn :
arcgis.be : xx/1 maar via zoek enkel xx
officieel op eid : xx/0001
briefpost kwam toe op "xx bus 1" of "xx 1" of "xx"
Maar 17 jaar nooit geen problemen, tot plots 2 maanden terug, iemand die af en toe post kreeg(verkeerdelijk xx1) en gezegd heeft "deze woont hier niet"? Zou denken dat dat ergens toch registreerd moet zijn?
Enfin, ruimtelijke ordening vond de nummering al raar, misschien de moment om eens en voor altijd het nummer om te zetten naar xx
Moet binnenkort een nummerplaat aanvragen voor speedpedelec, hopelijk is dit een postpakket(voorkeur aflever staat op postpunt en dit werkt naar mijn eigen verbazing dus wel en blijkbaar geen last van verkeerde sortering)
- devilkin
- Elite Poster
- Berichten: 4884
- Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
- Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
- Bedankt: 341 keer
- Contacteer:
Donderdag ochtend nog gekeken of een batch job goed aan't lopen was, geen status. Uur later mail dat er een failure was, maar niet meer gezien :/ 3 dagen vertraging opgelopen
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
-
- Elite Poster
- Berichten: 4357
- Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 100 keer
heist_175 schreef: secondelijm?
Was het maar zo een feest. Het is echt de stof zelf die los komt. Kan wel eens een foto tonen maar ik kan men vingers gewoon erdoor stoppen. Het is niet de hechting die een probleem is maar eerdet dat het stof begint te bederven. Kan het niet goed uitleggen.
- heist_175
- Elite Poster
- Berichten: 13045
- Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
- Locatie: Kempen
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
Degelijke leren schoenen kopen, die kan je "oneindig" herstellen. Ik heb een paar schoenen dat ik - voor corona - elke week droeg en dat paar is zeker 10 jaar oud. Is wel al meermaals bij een schoenmaker geweest (buitenzool, binnenzool).boonpwnz schreef:sneakers
Maar nu zal ik wel teveel als een bompa klinken .
-
- Elite Poster
- Berichten: 4357
- Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 100 keer
Ja haha ik draag niet zo graag leer of geklede schoenen
Heb liever wat sportiefs aan men voeten. Was misschien aan het denken om gewoon een basismodel wandelschoen bij de as adventure te kopen. Ik heb nu al een paar hoge wandelschoenen dus dat is geen probleem maar wil een schoen voor alledaags.
Heb liever wat sportiefs aan men voeten. Was misschien aan het denken om gewoon een basismodel wandelschoen bij de as adventure te kopen. Ik heb nu al een paar hoge wandelschoenen dus dat is geen probleem maar wil een schoen voor alledaags.
- devilkin
- Elite Poster
- Berichten: 4884
- Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
- Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
- Bedankt: 341 keer
- Contacteer:
Schoenen die je kan blijven herstellen++ heb ook een paar schoenen welke al meermaals gerepareerd zijn - ondertussen is de schoen zelf wel zo versleten dat ik toch eens naar iets anders ga uitkijken.
Had 1 jaar een paar nep-leer sneakers, de zool is gewoon versleten na een jaar en niet te repareren
Had 1 jaar een paar nep-leer sneakers, de zool is gewoon versleten na een jaar en niet te repareren
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
-
- Elite Poster
- Berichten: 4357
- Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 100 keer
Wel ja ik had sneakers van bjorn borg gekocht en de bevestiging van de zool is niet het probleem zie ik nu. Je hebt daar een tussenstuk die rubberachtig is en daarboven is dan het gat. Dus niet direct aan de onderzool maar ook niet veraf.
Ik twijfel nog wat te doen ik draag niet graag 'oude' mannen schoenen
Ik twijfel nog wat te doen ik draag niet graag 'oude' mannen schoenen
-
- Elite Poster
- Berichten: 1154
- Lid geworden op: 14 mei 2008, 15:36
- Locatie: Bevergem :-)
- Uitgedeelde bedankjes: 206 keer
- Bedankt: 147 keer
Floris van Bommel sneakers? Leder en toch geen oude mannen look...
-
- Elite Poster
- Berichten: 5295
- Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 397 keer
-
- Elite Poster
- Berichten: 1057
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 09:44
- Locatie: Geel (Antwerpen)
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 8 keer
Mijn frustraties van deze week zijn de onbekwame verkopers die zich voordoen alsof ze alles weten en dan volledig foutieve informatie geven.
1.Zo ging ik deze week voor een nieuwe fiets kijken bij twee erkende fietsenhandelaars. Kostprijs fiets rond de €6500.
De ene gaf juiste informatie de andere zei dat van een bepaald merk hij enkel die drie modellen verkoopt omdat de andere modellen met soft en hardware van 2018 zijn uitgerust. Vond dit zo vreemd voor een nieuwe fiets en heb dus even contact opgenomen met de fabrikant zelf en daar bleek dat telkens een fiets wordt afgeleverd deze voorzien wordt van de laatste nieuwe software. Ze vroegen me dan wel de naam van de fietsenhandelaar.
2.Zo kwam ik 20 dagen geleden in een bankkantoor waar mijn vader klant is en hij mij een aandelengift ging geven. Ik ben bij dezelfde bank klant maar in een andere stad. De bank van mijn vader stond er wel op dat ik daar ook klant werd. Die man heeft daar op 20 min tijd 3 leugens verteld.
*ik vraag kunnen ze bij mijn huidige bank zien wat ik hier nu heb en direct zegt hij nee ze zien enkel de effectenrekening maar niet wat er inzit.
Echter kon ik op zijn scherm meekijken en hij kon op dat moment zien welke effecten ik bij mijn eigen bank al had.
*ik vraag, dit is toch een bankgift. Nee krijg ik als antwoord, bij zo een grote bedragen kan een bankgift niet.
*hij zegt tussen dit en 5 dagen staan de effecten op jouw rekening. We zijn intussen 20 dagen later en nog niets te zien.
Het personeel van tegenwoordig probeert de mensen veel wijs te maken en ik denk dat het in de meeste gevallen nog lukt ook.
1.Zo ging ik deze week voor een nieuwe fiets kijken bij twee erkende fietsenhandelaars. Kostprijs fiets rond de €6500.
De ene gaf juiste informatie de andere zei dat van een bepaald merk hij enkel die drie modellen verkoopt omdat de andere modellen met soft en hardware van 2018 zijn uitgerust. Vond dit zo vreemd voor een nieuwe fiets en heb dus even contact opgenomen met de fabrikant zelf en daar bleek dat telkens een fiets wordt afgeleverd deze voorzien wordt van de laatste nieuwe software. Ze vroegen me dan wel de naam van de fietsenhandelaar.
2.Zo kwam ik 20 dagen geleden in een bankkantoor waar mijn vader klant is en hij mij een aandelengift ging geven. Ik ben bij dezelfde bank klant maar in een andere stad. De bank van mijn vader stond er wel op dat ik daar ook klant werd. Die man heeft daar op 20 min tijd 3 leugens verteld.
*ik vraag kunnen ze bij mijn huidige bank zien wat ik hier nu heb en direct zegt hij nee ze zien enkel de effectenrekening maar niet wat er inzit.
Echter kon ik op zijn scherm meekijken en hij kon op dat moment zien welke effecten ik bij mijn eigen bank al had.
*ik vraag, dit is toch een bankgift. Nee krijg ik als antwoord, bij zo een grote bedragen kan een bankgift niet.
*hij zegt tussen dit en 5 dagen staan de effecten op jouw rekening. We zijn intussen 20 dagen later en nog niets te zien.
Het personeel van tegenwoordig probeert de mensen veel wijs te maken en ik denk dat het in de meeste gevallen nog lukt ook.
-
- Elite Poster
- Berichten: 5514
- Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
- Locatie: Hier ter plaatse
- Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
- Bedankt: 313 keer
De eerste is een slechte verkoper. De tijd dat je uw klanten maar wat wijs kan maken zijn voorbij nu men snel info online kan opzoeken. Hij wil je gewoon het model verkopen waar HIJ vanaf wil. Dat is reden genoeg om elders te gaan. Het ergste is dat de man dit bewust doet en puur uit eigen belang. Hij zegt eigenlijk, uw belang als klant kan me niet schelen.
De tweede is een bedrieger. Bewust liegen tegen een klant in een positie waarbij het vertrouwen van de klant voorop staat is al nefast voor het vertrouwen. Waarom moet je ook bij hem klant zijn als je al bij dezelfde bank zat? Er zijn banken genoeg, bye bye zou ik denken.
De tweede is een bedrieger. Bewust liegen tegen een klant in een positie waarbij het vertrouwen van de klant voorop staat is al nefast voor het vertrouwen. Waarom moet je ook bij hem klant zijn als je al bij dezelfde bank zat? Er zijn banken genoeg, bye bye zou ik denken.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
- heist_175
- Elite Poster
- Berichten: 13045
- Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
- Locatie: Kempen
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
Zou je denken.Dizzy schreef:De eerste is een slechte verkoper. De tijd dat je uw klanten maar wat wijs kan maken zijn voorbij nu men snel info online kan opzoeken
Als ik hoor bij collega's en familie/vrienden wat er nog uit de nek gekletst wordt over auto's, computers, ... Hallucinant.
En dat is dan enkel nog maar op de domeinen waar ik zelf iets meer ken dan gemiddeld. Hoe vaak zou ik zelf al bedrogen zijn, vraag ik me dan zelf af?
Als elke sales die mensen wat op de mouw spelt een bedrieger is, dan zijn er veel bedriegers in het land.De tweede is een bedrieger.
Dat is toch "gewoon", nee? Net zoals in de bouw: als ze zeggen dat ze langskomen in mei, reken dan op "voor het bouwverlof".
-
- Elite Poster
- Berichten: 2798
- Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
- Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
- Bedankt: 112 keer
Wat mij betreft is dat eveneens een "bedrieger"... of hoe noem je dan iemand die je foutieve informatie geeft (met de intentie je iets anders te laten kopen) ?Dizzy schreef:De eerste is een slechte verkoper.
Er zijn technieke zoals upselling maar als je daarvoor "leugens" (wat iets anders is dan bepaalde dingen iets rooskleuriger voor te stellen dan ze zijn) nodig hebt dan klop er iets niet.
Nogmaals, bedrogen worden versus iets rooskleuriger voorstellen vind ik nog een verschil.heist_175 schreef:Hoe vaak zou ik zelf al bedrogen zijn, vraag ik me dan zelf af?
-
- Elite Poster
- Berichten: 5514
- Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
- Locatie: Hier ter plaatse
- Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
- Bedankt: 313 keer
Een goede verkoper verkoopt de klant wat hij nodig heeft. Die klant zal tevreden zijn met zijn aankoop en terugkeren door gewonnen vertrouwen in de verkoper. De slechte verkoper verlapt 1 keer iets en is een klant kwijt. Helaas heb je gelijk en zijn er veel slechte verkopers.
De tweede is wel degelijk een bedrieger. Je kan uw product wat aanprijzen en daarbij licht overdrijven of een nadeel wat minimaliseren maar flagrant liegen is in een vertrouwensfunctie als een bank gewoon bedrog. Het gemak waarmee hij het doet wijst op een probleem van mentaliteit dat waarschijnlijk niet beperkt blijft tot dit ene voorval. Kortom, in zo iemand heb ik geen vertrouwen en zal ik dus een ander bankkantoor kiezen.
Iedereen komt de slechte verkopers tegen. Je kan er wat op letten als mensen steevast met iets duurders afkomen. Iemand die me iets goedkopers voorstelt dan ik zelf in gedachte had wint sneller mijn vertrouwen. Ook te pushy types met verkoopspraatjes om u snel te doen beslissen wekken argwaan. Ik hou me vaak ook van den domme en zo vallen hun verzinsels vaak al snel door de mand. Soms schrikken ze als je nadien laat blijken dat je er al veel meer van weet dan ze aanvankelijk dachten
Een gouden detectietip: "Ik heb er zo thuis zelf eentje" Dat gebruiken heel veel verkopers. Ik stond eens te wachten toen een verkoper bij 3 klanten dat riedeltje aframmelde. Toen het mijn beurt was zei ik hem al lachend ik kwam eigenlijk voor dat waar jij er al minstens 3 verschillende modellen thuis hebt. Hij kon er (groen) mee lachen en ik ben uiteindelijk elders gegaan.
De tweede is wel degelijk een bedrieger. Je kan uw product wat aanprijzen en daarbij licht overdrijven of een nadeel wat minimaliseren maar flagrant liegen is in een vertrouwensfunctie als een bank gewoon bedrog. Het gemak waarmee hij het doet wijst op een probleem van mentaliteit dat waarschijnlijk niet beperkt blijft tot dit ene voorval. Kortom, in zo iemand heb ik geen vertrouwen en zal ik dus een ander bankkantoor kiezen.
Iedereen komt de slechte verkopers tegen. Je kan er wat op letten als mensen steevast met iets duurders afkomen. Iemand die me iets goedkopers voorstelt dan ik zelf in gedachte had wint sneller mijn vertrouwen. Ook te pushy types met verkoopspraatjes om u snel te doen beslissen wekken argwaan. Ik hou me vaak ook van den domme en zo vallen hun verzinsels vaak al snel door de mand. Soms schrikken ze als je nadien laat blijken dat je er al veel meer van weet dan ze aanvankelijk dachten
Een gouden detectietip: "Ik heb er zo thuis zelf eentje" Dat gebruiken heel veel verkopers. Ik stond eens te wachten toen een verkoper bij 3 klanten dat riedeltje aframmelde. Toen het mijn beurt was zei ik hem al lachend ik kwam eigenlijk voor dat waar jij er al minstens 3 verschillende modellen thuis hebt. Hij kon er (groen) mee lachen en ik ben uiteindelijk elders gegaan.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
- heist_175
- Elite Poster
- Berichten: 13045
- Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
- Locatie: Kempen
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
En wat met informatie achterhouden?Dizzy schreef:Je kan uw product wat aanprijzen en daarbij licht overdrijven of een nadeel wat minimaliseren maar flagrant liegen is in een vertrouwensfunctie als een bank gewoon bedrog.
Zonder ESMA en MiFID regeling zaten we nog altijd met obscure, ontransparante tussenpersonen etc. Die wetgeving is er gekomen om dat tegen te gaan.
@3 verschillende modellen thuis
Flagrant, maar wel een goeie .
-
- Elite Poster
- Berichten: 1057
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 09:44
- Locatie: Geel (Antwerpen)
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 8 keer
Heel veel mensen trappen erin en nemen iemand in vertrouwen, ik daarintegen vertrouw dan weer eerder niemand wat ook weer niet gezond is.
Spijtig genoeg krijg ik vaak bevestiging van mijn wantrouwen en ga ik nu even wat dieper graven wanneer ik nog informatie krijg.
Ik blijf het er moeilijk mee hebben laat ons zeggen.
Daar mijn frustratie hierin vanmorgen toch nog zo groot was heb ik de fietsenmaker zijn naam doorgegeven aan de fabrikant waarna ik daarnet al een mail terugkreeg van deze :
Hallo Karine,
Hartelijk dank, wij zullen discreet zijn.
Succes met het maken van je keuze.
Met vriendelijke groet / Kind regards,
Spijtig genoeg krijg ik vaak bevestiging van mijn wantrouwen en ga ik nu even wat dieper graven wanneer ik nog informatie krijg.
Ik blijf het er moeilijk mee hebben laat ons zeggen.
Daar mijn frustratie hierin vanmorgen toch nog zo groot was heb ik de fietsenmaker zijn naam doorgegeven aan de fabrikant waarna ik daarnet al een mail terugkreeg van deze :
Hallo Karine,
Hartelijk dank, wij zullen discreet zijn.
Succes met het maken van je keuze.
Met vriendelijke groet / Kind regards,