Bij mij staat er ook nergens bovenaan PROX VOWIFI ofzo, maar enkel bij MOBIEL NETWERK in de opties.
Ik kan dus niet zomaar zien of ik via WIFI bel of via Prox netwerk.
Maar het werkt wel, want ik heb net ook in vliegtuigstand via WIFI gebeld.
Wanneer Vowifi?!
- TheCeet
- Pro Member
- Berichten: 366
- Lid geworden op: 03 apr 2018, 12:16
- Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
- Bedankt: 50 keer
Update hier:
Sinds vandaag zie ik ook voor de eerste keer Proximus Vowifi staan.
Is waarschijnlijk via roll-out dat ze werken
Sinds vandaag zie ik ook voor de eerste keer Proximus Vowifi staan.
Is waarschijnlijk via roll-out dat ze werken
iPhone 13 Pro: Proximus Business Unlimited
ISP: Telenet All-Internet
Running AdGuard Home: network-wide software for blocking ads & tracking
ISP: Telenet All-Internet
Running AdGuard Home: network-wide software for blocking ads & tracking
Hoe weet je eigenlijk als je er op zit? Op iphone staat altijd Proximus, maar als ik dan naar instellingen:info ga zie ik wel vowifi staan...
Binnenshuis heb ik 4G, maar meestal maar 1 a 2 streepjes
Ik denk dat ik wel al via vowifi gebeld heb, want als je belt/oproep opneemt merk je dat de verbinding niet meteen tot stand komt. Dus als je meteen begint te babbelen zal dit niet doorgaan
Binnenshuis heb ik 4G, maar meestal maar 1 a 2 streepjes
Ik denk dat ik wel al via vowifi gebeld heb, want als je belt/oproep opneemt merk je dat de verbinding niet meteen tot stand komt. Dus als je meteen begint te babbelen zal dit niet doorgaan
-
- Pro Member
- Berichten: 284
- Lid geworden op: 07 aug 2013, 20:26
- Locatie: Aarschot
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 34 keer
Je kan dit testen door op je toestel VoWIFI eerst te activeren, vervolgens zet je je toestel op vliegtuigstand.frado schreef:Hoe weet je eigenlijk als je er op zit? Op iphone staat altijd Proximus, maar als ik dan naar instellingen:info ga zie ik wel vowifi staan...
Binnenshuis heb ik 4G, maar meestal maar 1 a 2 streepjes
Ik denk dat ik wel al via vowifi gebeld heb, want als je belt/oproep opneemt merk je dat de verbinding niet meteen tot stand komt. Dus als je meteen begint te babbelen zal dit niet doorgaan
Zorg dat de functie WiFi geactiveerd blijft tijdens vliegtuigstand.
Indien je nu kan bellen bel je via VoWiFi.
TV: Telenet + CI+ module + Streamz
Internet: Telenet All internet 300
GSM: Orange Go Plus + Extra Surf Card, Orange Go Light
Internet: Telenet All internet 300
GSM: Orange Go Plus + Extra Surf Card, Orange Go Light
-
- Elite Poster
- Berichten: 2006
- Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 64 keer
Het werkt ook niet vanop alle netwerken. Bij ons op het werk werkt het momenteel niet omdat Proximus onze vaste IP ranges niet op de whitelist staan heeft (ripe en DNS PTR vermelden duidelijk BE). Na 7tal verschillende medewerkers gesproken te hebben hebben ze beloofd om dat in orde te brengen. Bij Base/Telenet en Orange werkt dat perfect.
-
- Elite Poster
- Berichten: 3202
- Lid geworden op: 05 dec 2010, 15:09
- Bedankt: 451 keer
- jutuiz
- Premium Member
- Berichten: 608
- Lid geworden op: 23 okt 2016, 15:26
- Locatie: West-Vlaanderen
- Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
- Bedankt: 30 keer
Edpnet + telefonie.
Fritzfon app op de smartphone.
Wireguard VPN op Raspberry.
Wireguard VPN op de smartphone.
Relatief eenvoudig in te stellen. Super stabiel.
Dan bel ik niet via wifi met m'n mobiel nummer, maar via vast nummer.
Goed genoeg voor mij.
Fritzfon app op de smartphone.
Wireguard VPN op Raspberry.
Wireguard VPN op de smartphone.
Relatief eenvoudig in te stellen. Super stabiel.
Dan bel ik niet via wifi met m'n mobiel nummer, maar via vast nummer.
Goed genoeg voor mij.
-
- Plus Member
- Berichten: 160
- Lid geworden op: 02 feb 2007, 12:30
- Locatie: Tielt (W-Vl)
- Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
- Bedankt: 8 keer
Mijn Huawei P30 Lite heeft VOLTE maar (nog) geen VOWIFI
Volgens bepaalde bronnen zou met een april 2020 update VOWIFI wel moeten aanwezig zijn en andere bronnen beweren weer niet voor P30 Lite.
Ik heb Scarlet Mobiel abonnement, nu vraag ik mij af of VOWIFI afhangt van de provider?
Voor Proximus zou zowel VOLTE als VOWIFI werken
In ieder geval werkt op mijn P30 Lite de VOLTE met Scarlet en aangezien Scarlet ook Proximus is zou VOWIFI dus ook moeten werken ... denk ik.
Dan kan ik zeggen dat de Huawei P30 Lite nog geen VOWIFI kan.
Bij Huawei hebben ze geen idee ...
Volgens bepaalde bronnen zou met een april 2020 update VOWIFI wel moeten aanwezig zijn en andere bronnen beweren weer niet voor P30 Lite.
Ik heb Scarlet Mobiel abonnement, nu vraag ik mij af of VOWIFI afhangt van de provider?
Voor Proximus zou zowel VOLTE als VOWIFI werken
In ieder geval werkt op mijn P30 Lite de VOLTE met Scarlet en aangezien Scarlet ook Proximus is zou VOWIFI dus ook moeten werken ... denk ik.
Dan kan ik zeggen dat de Huawei P30 Lite nog geen VOWIFI kan.
Bij Huawei hebben ze geen idee ...
Provider: Scarlet Trio
Voip: Scarlet; Voipbuster; Hotvoip
Modem/Router: Fritz!Box 7590 FW 07.25 (Sync 100/30)
DECT: Fritz!Fon M2 + C4; 2 x Fritz!Dect Repeater 100; Fritz!Dect 200
Wifi rep: Fritz!Wlan Repeater 1750E+3000; powerl 1220/1260
NAS: Synology DS215J; QNAP TS110+TS221
TV: Telenet CI+ + AD2200; Scarlet/Prox. 2xV4
Voip: Scarlet; Voipbuster; Hotvoip
Modem/Router: Fritz!Box 7590 FW 07.25 (Sync 100/30)
DECT: Fritz!Fon M2 + C4; 2 x Fritz!Dect Repeater 100; Fritz!Dect 200
Wifi rep: Fritz!Wlan Repeater 1750E+3000; powerl 1220/1260
NAS: Synology DS215J; QNAP TS110+TS221
TV: Telenet CI+ + AD2200; Scarlet/Prox. 2xV4
-
- Elite Poster
- Berichten: 837
- Lid geworden op: 27 apr 2006, 16:54
- Locatie: 51RUI0
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 53 keer
- Contacteer:
Hier is proximus VoWiFi een zegen. vroeger amper bereikbaar ik mijn woning, nu altijd bereikbaar en terug verstaanbaar
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
- TV: Vu+ Solo2 - TV Vlaanderen + Appletv & Netflix/Disney+
- INTERNET: Proximus Internet Maxi 100/30
- ROUTER: Fritz!Box 7490 Int. version
- TEL: OVH
- MOBILE: Proximus
- INTERNET: Proximus Internet Maxi 100/30
- ROUTER: Fritz!Box 7490 Int. version
- TEL: OVH
- MOBILE: Proximus
-
- Starter Plus
- Berichten: 33
- Lid geworden op: 01 maa 2019, 22:41
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 2 keer
volgens hun website moet het werken op hun netwerk.
https://www.proximus.be/nl/id_cr_oneplu ... omer=false
misschien in de toekomst
voor mij is dit wel heel belangrijk
ze duwen de mensen zo naar Apple of Samsung
https://www.proximus.be/nl/id_cr_oneplu ... omer=false
misschien in de toekomst
voor mij is dit wel heel belangrijk
ze duwen de mensen zo naar Apple of Samsung
-
- Starter Plus
- Berichten: 36
- Lid geworden op: 22 mei 2020, 20:22
- Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
- Bedankt: 4 keer
Momenteel de switch van Orange mobiel naar Edpnet mobiel aan het overwegen.
Biedt Edpnet ook vowifi aan op compatible smartphones?
Biedt Edpnet ook vowifi aan op compatible smartphones?
-
- Elite Poster
- Berichten: 837
- Lid geworden op: 27 apr 2006, 16:54
- Locatie: 51RUI0
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 53 keer
- Contacteer:
Nee, EDPnet biedt (nog) geen vowifi aan helaas
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
- TV: Vu+ Solo2 - TV Vlaanderen + Appletv & Netflix/Disney+
- INTERNET: Proximus Internet Maxi 100/30
- ROUTER: Fritz!Box 7490 Int. version
- TEL: OVH
- MOBILE: Proximus
- INTERNET: Proximus Internet Maxi 100/30
- ROUTER: Fritz!Box 7490 Int. version
- TEL: OVH
- MOBILE: Proximus
-
- Elite Poster
- Berichten: 5424
- Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
- Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
- Bedankt: 313 keer
Ff zoekfunctie in forum gebruiken.
Juist, Iphone gebruiker.
Juist, Iphone gebruiker.
satsurfer schreef:beiden geen VoLTE/VoWIFI.MarkDM schreef:Ik denk er al langer aan om over te stappen naar Neibo of Edpnet.
-
- Plus Member
- Berichten: 166
- Lid geworden op: 19 apr 2015, 11:50
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 15 keer
ik lees hier dat het bij sommige providers ook in buitenland werkt. Hoe gaat dat dan met roaming bijvoorbeeld? Wat als je in de VS een gesprek aanneemt, rekenen ze je dan nog steeds €2 per minuut of zo aan ?
-
- Elite Poster
- Berichten: 5424
- Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
- Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
- Bedankt: 313 keer
Google is your friend
https://www.proximus.be/nl/id_b_cr_vowi ... owifi.html
VoWiFi-oproepen naar het buitenland worden op dezelfde manier gefactureerd als oproepen naar het buitenland vanuit het mobiele netwerk.
Zal idem zijn in US.
https://www.proximus.be/nl/id_b_cr_vowi ... owifi.html
VoWiFi-oproepen naar het buitenland worden op dezelfde manier gefactureerd als oproepen naar het buitenland vanuit het mobiele netwerk.
Zal idem zijn in US.
-
- Plus Member
- Berichten: 166
- Lid geworden op: 19 apr 2015, 11:50
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 15 keer
Thanks, vond niet direct op google maar als ik het goed begrijp bedoelen zij bellen naar buitenland. Ik bedoelde eerder: als ik in BE een gesprek aanvaard is dat gratis, in de VS kost dat €x per minuut. Hoe zou dat zijn met vowifi? (zelfde facturatie als binnen BE, of houden ze rekening met IP locatie, ....?) Zou een beetje onjuist zijn om dan alsnog roamingtarieven aan te rekenen, vind ik.satsurfer schreef:https://www.proximus.be/nl/id_b_cr_vowi ... owifi.html
Maar bedoelde dan ook eerder de andere operatoren, want heb hier gelezen dat vowifi bij PX enkel werkt met Belgisch IP, en de rest het wel in buitenland toelaat
-
- Elite Poster
- Berichten: 5424
- Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
- Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
- Bedankt: 313 keer
onjuist? Waarom?
Ze schakelen uw call van regulier netwerk over naar Vowifi. Is geen Signal/Messenger/Whatsapp of consoorten.
EU-roaming kost hen al handenvol geld, ze gaan ook niet gratis geven in USA. Geen liefdadigheid.
Dus is niet omdat jij het graag zou willen, dat het daarom onjuist is wat ze doen.
Genoeg alternatieven toch anno 2021?
https://www2.telenet.be/nl/klantenservi ... g-en-wifi/
Verschil met bellen via Skype, WhatsApp en Face Time?
Bel je via 4G of wifi dan bel je zoals je dat gewoon bent, dus niet via een aparte app. Je verbruik wordt aangerekend als belminuten.
https://www.bellen.com/mobiel/bellen-via-wifi
Ze schakelen uw call van regulier netwerk over naar Vowifi. Is geen Signal/Messenger/Whatsapp of consoorten.
EU-roaming kost hen al handenvol geld, ze gaan ook niet gratis geven in USA. Geen liefdadigheid.
Dus is niet omdat jij het graag zou willen, dat het daarom onjuist is wat ze doen.
Genoeg alternatieven toch anno 2021?
https://www2.telenet.be/nl/klantenservi ... g-en-wifi/
Verschil met bellen via Skype, WhatsApp en Face Time?
Bel je via 4G of wifi dan bel je zoals je dat gewoon bent, dus niet via een aparte app. Je verbruik wordt aangerekend als belminuten.
https://www.bellen.com/mobiel/bellen-via-wifi
-
- Plus Member
- Berichten: 166
- Lid geworden op: 19 apr 2015, 11:50
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 15 keer
Het is ook niet omdat jij er mee akkoord bent, dat mijn mening daarom niet mag verschillen.
Zij voorzien het lokale netwerk helemaal niet als je via wifi belt, in tegenstelling tot als je via een cellular netwerk belt, das iets anders uiteraard.
Maar als ze dezelfde kost aanrekenen om een gesprek te ontvangen over een netwerk dat je zelf voorziet...... vind ik dat absoluut niet helemaal juist, nee. Ze hebben niks te betalen aan een lokale provider.
Ik zeg niet dat belminuten niet mogen worden aangerekend, maar mijn vraag was (en ergens de verwachting) dat verbruik via VoWifi behandelt wordt als verbruik op hun mobiel netwerk binnen België. We weten nl. nog steeds niet hoe, en vooral OF ze een onderscheid maken tussen wifi hier, of wifi in het buitenland , dat was mijn oorspronkelijke vraag , die overigens hypotetisch en enkel uit interesse was want ik zit bij geen provider die vowifi ondersteunt.
Zij voorzien het lokale netwerk helemaal niet als je via wifi belt, in tegenstelling tot als je via een cellular netwerk belt, das iets anders uiteraard.
Maar als ze dezelfde kost aanrekenen om een gesprek te ontvangen over een netwerk dat je zelf voorziet...... vind ik dat absoluut niet helemaal juist, nee. Ze hebben niks te betalen aan een lokale provider.
Ik zeg niet dat belminuten niet mogen worden aangerekend, maar mijn vraag was (en ergens de verwachting) dat verbruik via VoWifi behandelt wordt als verbruik op hun mobiel netwerk binnen België. We weten nl. nog steeds niet hoe, en vooral OF ze een onderscheid maken tussen wifi hier, of wifi in het buitenland , dat was mijn oorspronkelijke vraag , die overigens hypotetisch en enkel uit interesse was want ik zit bij geen provider die vowifi ondersteunt.