Lijnwaarden gezakt

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
sddt
Plus Member
Plus Member
Berichten: 221
Lid geworden op: 06 sep 2012, 11:09
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 17 keer

Sinds een paar dagen, na jaren een super stabiele lijn gehad te hebben, een drop in het profiel naar 85/35
De maximale waarden zijn nog steeds hetzelfde gebleven, modem ook nog steeds dezelfde.

Ik zie niet direct waarom dit plots zo gezakt is, alle waarden zien er mij goed uit.
Heb reeds een lijntest gedaan, maar die blijven op deze waarden zitten.

Is hier misschien een PX technieker die even zou kunnen kijken of aan de waarden iets ziet? Per pb kan ik mijn lijnnummer wel even doorgeven :)

Code: Selecteer alles

B-Box 3 Sagem Tool v0.13.0
--------------------------
Device:                        B-Box 3 Sagem

Downstream current bit rate:   84 999 kbps
Upstream current bit rate:     35 000 kbps

Downstream max bit rate:       136 657 kbps
Upstream max bit rate:         42 267 kbps

Downstream attenuation:        11,5 dB

Downstream noise margin:       23,9 dB
Upstream noise margin:         10,2 dB

Vectoring down:                yes
Vectoring up:                  yes
Modem vectoring compatible:    yes
ROP vectoring compatible:      yes

DSL standard:                  VDSL2 Annex B
DSL profile:                   17a
Estimated distance:            244 m

Proximus profile name:         85/35
Proximus DLM profile:          yes
Proximus repair profile:       no
Alvast dank voor jullie feedback!
Gebruikersavatar
EotT
Premium Member
Premium Member
Berichten: 550
Lid geworden op: 13 sep 2010, 13:11
Uitgedeelde bedankjes: 127 keer
Bedankt: 188 keer

Wachten tot DLM je weer op 100/35 zet?
sddt
Plus Member
Plus Member
Berichten: 221
Lid geworden op: 06 sep 2012, 11:09
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 17 keer

Is een mogelijkheid, echter vraag ik me af waarom dit plots gezakt is?
Is er misschien een achterliggende reden en komt het misschien nooit meer op 100/35?
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

Gebruikersavatar
EotT
Premium Member
Premium Member
Berichten: 550
Lid geworden op: 13 sep 2010, 13:11
Uitgedeelde bedankjes: 127 keer
Bedankt: 188 keer

Een lijntest gaat je bij mijn weten niet meteen op het hoogst mogelijke profiel zetten, maar kan wel DLM weer triggeren. Ik denk niet dat dit zal helpen, aangezien DLM duidelijk actief is (het heeft het profiel immers verlaagd). Met zulke lijnwaarden moet je zeker 100mbit halen, geen idee waarom het profiel verlaagd is. Ik denk dat je normaal gezien met een beetje geduld wel terug naar 100 zal gaan.
elBartoDR
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 mei 2021, 16:54

Ik heb net hetzelfde voor (wel EDPnet klant), na jaren zonder enig probleem heb ik plots een "onstabiele" lijn.
Ik ben van 85/35 naar 70/35 gezakt. 2 weken geleden (29/4) plots DSL sync kwijt na hersync op het 70/35 profiel uitgekomen.
Uitleg was: "De oorzaak is gelegen in de kwaliteit van de bekabeling" .
Er is hier niks veranderd sedert de 2 jaar dat ik hier woon en kijkend naar de gegevens van de Fritzbox is het enigste verschil de snelheid.
De theoretische max is zelfs gestegen (van 102 naar 105).
Ik heb hier nog enkele posts zien voorbij komen met soortgelijke problemen, dus lijkt me het eerder een PX bekabelingsprobleem te zijn.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

hoe en waar kan je u lijnwaarden zien bij een bbox 3V+
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
M_016
Premium Member
Premium Member
Berichten: 679
Lid geworden op: 23 aug 2017, 22:52
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 76 keer

@proximusboyke als ik uw vraag goed begrijp .... via de Bboxtool ....
https://userbase.be/forum/viewtopic.php?t=43902
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”