Ik zou het eerder bijzonder problematisch noemen dat je tot een kwartier moet wachten om wel zeker te zijn dat hij begint te laden...fvhbrugge schreef:Betekent dit dan dat je 10 minuten gratis kan tanken tot je kaart gecontroleerd en verworpen wordt?
Interessant principe.
Aan de EV rijders ...
-
- Elite Poster
- Berichten: 944
- Lid geworden op: 16 sep 2008, 11:43
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 62 keer
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Hij start onmiddellijk met laden he. En het is aan een winkel. Dus daar moet je geen uren staan he.
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Elite Poster
- Berichten: 5295
- Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 397 keer
Hier is de aankoop uitgesteld tot het niet anders meer kan. Hopelijk tegen dan genoeg laadpalen, geen bugs meer, meer uniforme laadprijzen ...
De Tesla mod 3 stond op de lijst als Focus RS replacer, maar dan die video 1 rondje op het circuit en de remmen waren gefrituurd. Ook het interieur daar had ik bedenkingen bij.
Dan was er de Polestar die ik op het laatste salon de moeite vond, en de performance versie zag ik zitten: mooier interieur dan de Tesla, maar het recent filmpje was een domper gezien ik zelf rondritten organiseer met onze RS club in die streek.
De enige waar ik nog op ging wachten was de electrische Mustang, maar het duurt allemaal te lang naar mijn goesting.
Oude Volvo diesel is bijna op en weldra vervangen door een Ford bestelwagen in sport versie waar er 2 paletten in kunnen en toch niet de hoogte heeft van een grote bestelwagen, dus wegligging veel beter.
En als de RS ooit op is dan zal er wellicht iets electrisch komen. Gezien er geen opvolger van de mk3 komt ga ik er zeer spaarzaam op zijn.
Voor mensen die vooral korte ritten doen en thuis laden zal electrisch perfect zijn, maar niet voor mij dus. Ik kan hier in principe drie auto's op de oprit kwijt dus thuisladen is geen probleem als ik zo'n thuislaadpaal zet, maar mijn sportieve tochten zijn vaak in de ardennen, ongepland als ik plots zin heb en op meteo.be zie dat het daar goed weer is.
De Tesla mod 3 stond op de lijst als Focus RS replacer, maar dan die video 1 rondje op het circuit en de remmen waren gefrituurd. Ook het interieur daar had ik bedenkingen bij.
Dan was er de Polestar die ik op het laatste salon de moeite vond, en de performance versie zag ik zitten: mooier interieur dan de Tesla, maar het recent filmpje was een domper gezien ik zelf rondritten organiseer met onze RS club in die streek.
De enige waar ik nog op ging wachten was de electrische Mustang, maar het duurt allemaal te lang naar mijn goesting.
Oude Volvo diesel is bijna op en weldra vervangen door een Ford bestelwagen in sport versie waar er 2 paletten in kunnen en toch niet de hoogte heeft van een grote bestelwagen, dus wegligging veel beter.
En als de RS ooit op is dan zal er wellicht iets electrisch komen. Gezien er geen opvolger van de mk3 komt ga ik er zeer spaarzaam op zijn.
Voor mensen die vooral korte ritten doen en thuis laden zal electrisch perfect zijn, maar niet voor mij dus. Ik kan hier in principe drie auto's op de oprit kwijt dus thuisladen is geen probleem als ik zo'n thuislaadpaal zet, maar mijn sportieve tochten zijn vaak in de ardennen, ongepland als ik plots zin heb en op meteo.be zie dat het daar goed weer is.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1154
- Lid geworden op: 22 mei 2003, 20:23
- Locatie: Gent
- Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
- Bedankt: 100 keer
Heb je dat filmpje van die rechtzetting van Autofans en Stroohm gezien dat Krisken onlangs gepost heeft.
Daar zie je dat dat fimpje van testaankoop serieus met de haren getrokken is.
Die rechtzetting duurt wel een uur, maar is wel de moeite om te bekijken
Daar zie je dat dat fimpje van testaankoop serieus met de haren getrokken is.
Die rechtzetting duurt wel een uur, maar is wel de moeite om te bekijken
-
- Elite Poster
- Berichten: 7538
- Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
- Locatie: Dendermonde
- Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
- Bedankt: 717 keer
Bij grotere renovaties en nieuwbouwprojecten in Vlaanderen met minstens twee parkeerplaatsen, moeten voorbereidingen getroffen worden voor de installatie van laadpunten voor elektrische wagens
https://www.hln.be/binnenland/voorberei ... ~a7fa5647/
https://www.hln.be/binnenland/voorberei ... ~a7fa5647/
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
-
- Elite Poster
- Berichten: 5295
- Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 397 keer
01:01 lig al platSPR schreef:
Ik denk dat deze wagen voor een doorbraak gaat zorgen.
-
- Elite Poster
- Berichten: 7538
- Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
- Locatie: Dendermonde
- Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
- Bedankt: 717 keer
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Dit zijn artikels die HLN graag overneemt. Dat er gisteren 10+ elektrische wagens zijn die dat zelfde traject hebben gedaan (incl polestar!), daar hoor je natuurlijk niks over. Maar geen stress, ik post het hier nog wel
[youtube]eWHGZLY1LOg[/youtube]
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
- JamesEarlGray
- Elite Poster
- Berichten: 1204
- Lid geworden op: 24 aug 2017, 13:04
- Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
- Bedankt: 99 keer
HLN publiceert goedkope sensatie en water is nat.
-
- Elite Poster
- Berichten: 7538
- Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
- Locatie: Dendermonde
- Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
- Bedankt: 717 keer
Niemand die je verplicht HLN te lezen. Hetzelfde artikel staat hierJamesEarlGray schreef:HLN publiceert goedkope sensatie en water is nat.
En hier
https://www.autonieuws.be/nieuws/6299-t ... -auto-maar
En hier
https://kw.be/nieuws/verkeer-en-mobilit ... t-aankoop/
Ik neem aan dat die reactie van goedkope sensatie ook van toepassing is op de andere artikels/sites? Of is de reactie selectief en enkel van toepassing op HLN?
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
-
- Elite Poster
- Berichten: 2273
- Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
- Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
- Bedankt: 153 keer
HLN artikel gaat wel gewoon mee in de test van Test Aankoop. De andere sites (waarvoor dank) brengen de nodige nuances, of weerleggen de test zelfs.
Dus ja, "goedkope sensatie" bij dit HLN artikel is zeker op zijn plaats.
Dus ja, "goedkope sensatie" bij dit HLN artikel is zeker op zijn plaats.
- keerekeerweere
- Plus Member
- Berichten: 157
- Lid geworden op: 09 nov 2008, 10:47
- Locatie: Opwijk
- Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
- Bedankt: 19 keer
- Contacteer:
Wie dat we hier hebben den Bart sekrisken schreef:DarkV schreef:Laadstress...
Dit zijn artikels die HLN graag overneemt. Dat er gisteren 10+ elektrische wagens zijn die dat zelfde traject hebben gedaan (incl polestar!), daar hoor je natuurlijk niks over. Maar geen stress, ik post het hier nog wel
Fastic Subfastic VDSL 100/40 - BBox 3V+ - OPNSense - VOIP OVH on Fritz!Box 7390
- JamesEarlGray
- Elite Poster
- Berichten: 1204
- Lid geworden op: 24 aug 2017, 13:04
- Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
- Bedankt: 99 keer
Als dat klopt, mag hij voor mijn part een carrière bij de radio overwegen. Misschien wat meer grappen en grollen ertussen plooien zoals Peter Van de Veire dat doet.keerekeerweere schreef:Wie dat we hier hebben den Bart se
-
- Elite Poster
- Berichten: 5295
- Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 397 keer
-
- Elite Poster
- Berichten: 1694
- Lid geworden op: 30 okt 2004, 13:34
- Uitgedeelde bedankjes: 194 keer
- Bedankt: 85 keer
https://tweakers.net/nieuws/179514/chin ... isico.html
Is wel meer een reactie op de acties van VS t.o.v. China (Huawei e.d.)
Is wel meer een reactie op de acties van VS t.o.v. China (Huawei e.d.)
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Dell Latitude 5480
Microsoft Surface Pro 4
Garmin VivoSmart HR (activity tracker)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Dell Latitude 5480
Microsoft Surface Pro 4
Garmin VivoSmart HR (activity tracker)
-
- Elite Poster
- Berichten: 5295
- Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 397 keer
Nieuwe EV, de cockpit is de tegenpool van een Tesla:
https://www.cnbc.com/2021/04/15/mercede ... tesla.html
https://www.cnbc.com/2021/04/15/mercede ... tesla.html
-
- Elite Poster
- Berichten: 5295
- Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 397 keer
Vroeg of laat is lithium niet meer vlot te ontginnen en hebben we een stort vol met gedumpte batterijen?
https://tech.slashdot.org/story/21/05/0 ... ply-crunch
A carbon-free future "will require many millions of batteries, both to drive electric vehicles and to store wind and solar power on the grid," reports IEEE Spectrum. Unfortunately, today's battery chemistries "mostly rely on lithium — a metal that could soon face a global supply crunch."
The Economic Times also argues that electric cars and renewable energy "may not be as green as they appear. Production of raw materials like lithium, cobalt and nickel that are essential to these technologies are often ruinous to land, water, wildlife and people.
https://tech.slashdot.org/story/21/05/0 ... ply-crunch
A carbon-free future "will require many millions of batteries, both to drive electric vehicles and to store wind and solar power on the grid," reports IEEE Spectrum. Unfortunately, today's battery chemistries "mostly rely on lithium — a metal that could soon face a global supply crunch."
The Economic Times also argues that electric cars and renewable energy "may not be as green as they appear. Production of raw materials like lithium, cobalt and nickel that are essential to these technologies are often ruinous to land, water, wildlife and people.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1170
- Lid geworden op: 20 aug 2015, 15:07
- Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
- Bedankt: 67 keer
Wat is het toch leuk om altijd zo van die "kritische" nieuwtjes te publiceren die moeten aantonen dat de EV er niet zal komen...
Is dat slechte wil of onwetendheid?
In geval van dat laatste:
- de huidige batterijen van EV's gaan veel langer mee dan voorspeld. De degradatie is dus veel minder dan gevreesd.
- afgedankte autobatterijen kunnen herbruikt worden in andere toepassingen zoals de huisbatterij
- en als ze in die hoedanigheid ook end of life zijn, zijn de chemische elementen te herwinnen voor nieuwe toepassingen. (cfr. Umicore technologie)
Daarnaast gaat de ontwikkeling van nieuwe batterijtechnologie snel met hogere energiedichtheid en minder zeldzame materialen.
(cfr. Tesla Battery Day)
Het voorspelde tekort aan grondstoffen zal de ontwikkeling van alternatieven alleen maar versnellen en de rendabiliteit van recyclage doen stijgen.
Het lijkt wel of de petrolheads nog altijd in de ontkenningsfase zitten. De EV is niet zo maar een modegril die weer voorbij gaat. Het is de opvolger van de ICE.
Is dat slechte wil of onwetendheid?
In geval van dat laatste:
- de huidige batterijen van EV's gaan veel langer mee dan voorspeld. De degradatie is dus veel minder dan gevreesd.
- afgedankte autobatterijen kunnen herbruikt worden in andere toepassingen zoals de huisbatterij
- en als ze in die hoedanigheid ook end of life zijn, zijn de chemische elementen te herwinnen voor nieuwe toepassingen. (cfr. Umicore technologie)
Daarnaast gaat de ontwikkeling van nieuwe batterijtechnologie snel met hogere energiedichtheid en minder zeldzame materialen.
(cfr. Tesla Battery Day)
Het voorspelde tekort aan grondstoffen zal de ontwikkeling van alternatieven alleen maar versnellen en de rendabiliteit van recyclage doen stijgen.
Het lijkt wel of de petrolheads nog altijd in de ontkenningsfase zitten. De EV is niet zo maar een modegril die weer voorbij gaat. Het is de opvolger van de ICE.
-
- Elite Poster
- Berichten: 5295
- Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 397 keer
mensen die enkel met EV's zullen opgroeien, zullen nooit het gevoel kennen van manueel schakelen, de fun van het exacte schakelmoment in (haarspeld)bochten, het drivers car gevoel, het geluid, het feit dat je moet nadenken wat je doet ipv een auto die alles voor jou doet en corrigeert, het verschil tussen een stock differentieel en een limited slip diff ....R2D2 schreef:Het lijkt wel of de petrolheads nog altijd in de ontkenningsfase zitten. De EV is niet zo maar een modegril die weer voorbij gaat. Het is de opvolger van de ICE.
een EV is op dat punt een downgrade, enkel rechtdoor zal deze wel sneller zijn, maar door het extra gewicht van de batterijen heeft een EV meer last van de wet van traagheid mbt het betere bochtenwerk
mijn 22 kilo eMTB is ook veel saaier in bochten dan mijn 12 kilo full carbon racer, maar rechtdoor met extreem lastig terrein is hij iets sneller
de EV is lokaal wel groener
maar globaal ben ik er niet van overtuigd
anderzijds besef ik dat de volgende daily op de zaak een electrische zal zijn
dit is dan weer goed nieuws:
https://tech.slashdot.org/story/21/05/1 ... es-by-2027
-
- Elite Poster
- Berichten: 5295
- Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 397 keer
heist_175 schreef:Je vergeet dat het extra gewicht ook dusdanig geplaatst is (bij full-EV toch) dat het zwaartepunt lager ligt, met betere baanligging tot gevolg?
Jouw stelling wordt niet bevestigd in de praktijk, zie 2e helft van de video:
[youtube]h8R7kZGvAUk[/youtube]
- NuKeM
- Content Editor
- Berichten: 5132
- Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 156 keer
- Contacteer:
Het gros van de huidige ICE rijders zullen ook nooit wat jij hier schrijft ervaren of appreciëren, dus een argument om iedereen aan de ICE te houden is het zeker niet. Zowat alle wagens corrigeren de bestuurder, vaak ook, al is het minder, met veiligheidssystemen uit. Voor de normale bestuurder is een EV doorgaans een hele verbetering (stil, rustgevend, vlot, zuinig en handig).ub4b schreef:mensen die enkel met EV's zullen opgroeien, zullen nooit het gevoel kennen van manueel schakelen, de fun van het exacte schakelmoment in (haarspeld)bochten, het drivers car gevoel, het geluid, het feit dat je moet nadenken wat je doet ipv een auto die alles voor jou doet en corrigeert, het verschil tussen een stock differentieel en een limited slip diff ....
-
- Elite Poster
- Berichten: 5295
- Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 397 keer
Wat begrijp je niet?heist_175 schreef:Logica blijft een moeilijk vakub4b schreef:Jouw stelling wordt niet bevestigd in de praktijk
In bochten is de Tesla performance gewoon erg shitty op gebied van handling.
Duidelijk geen enkele ervaring met performance auto's.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1154
- Lid geworden op: 14 mei 2008, 15:36
- Locatie: Bevergem :-)
- Uitgedeelde bedankjes: 206 keer
- Bedankt: 147 keer
Lomp en zwaar in de bochten maar snel ertussen. Brute force ipv elegantie.heist_175 schreef:Je vergeet dat het extra gewicht ook dusdanig geplaatst is (bij full-EV toch) dat het zwaartepunt lager ligt, met betere baanligging tot gevolg?
- Dafke
- Elite Poster
- Berichten: 2755
- Lid geworden op: 04 mei 2006, 21:31
- Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
- Bedankt: 142 keer
- Contacteer:
Extra gewicht van de batterijen, hoe laag ook, ga je altijd voelen. Dat gewicht wil in de bocht naar buiten.
Het feit dat de wagen dan zwaarder op de baan ligt en beter zou plakken, is niet evenredig met de kracht die het naar buiten wil duwen.
Maar 95% van de mensen wil niet schakelen, geluid horen, zelf clutchless schakelen, laat staan tip toe remmen
Voor die 5% gaan de meeste merken niet meer investeren, buiten bv Porsche, die wel nog atmosferische motoren maken met manueel. Dat is echt en alleen voor de liefhebbers..
Persoonlijk vind ik dat wel EENS leuk, op een zondag met een old timer of moderne handbak eens gaan rijden. Maar als daily, nee, echt niet. Mijn been begint al te krullen als ik denk aan het vele koppeling indrukken/houden in een file..
EDIT; al moet ik wel zeggen dat het bochtenwerk in mijn huidige wagen, met de meedraaiende achteras, F*cking indrukwekkend is, met batterijtjes
Het feit dat de wagen dan zwaarder op de baan ligt en beter zou plakken, is niet evenredig met de kracht die het naar buiten wil duwen.
Maar 95% van de mensen wil niet schakelen, geluid horen, zelf clutchless schakelen, laat staan tip toe remmen
Voor die 5% gaan de meeste merken niet meer investeren, buiten bv Porsche, die wel nog atmosferische motoren maken met manueel. Dat is echt en alleen voor de liefhebbers..
Persoonlijk vind ik dat wel EENS leuk, op een zondag met een old timer of moderne handbak eens gaan rijden. Maar als daily, nee, echt niet. Mijn been begint al te krullen als ik denk aan het vele koppeling indrukken/houden in een file..
EDIT; al moet ik wel zeggen dat het bochtenwerk in mijn huidige wagen, met de meedraaiende achteras, F*cking indrukwekkend is, met batterijtjes
-
- Elite Poster
- Berichten: 5295
- Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 397 keer
Dit is krak hetzelfde probleem als mijn 2 MTB's - de ene is < 12 kilo en human powered, de andere is 22 kilo met ondersteuning.johan.devos schreef:Lomp en zwaar in de bochten maar snel ertussen. Brute force ipv elegantie.
In technische bochten is de electrische echt shit, hij wil steeds uit de bocht gaan. De lichtere stuurt veel beter en je kan veel sneller sturen en corrigeren, en met de electrische durf ik zelfs de singletracks van de Kalmthoutse heide niet te doen.
En dan de gemiddelde snelheid:
die is met de electrische maar 1 a 2 km/u sneller, met de lichtste stand van ondersteuning (eco mode) tov de lichtgewicht fiets
dit is dus krak hetzelfde als de Tesla video die ik net plaatste: snel rechtdoor maar shit in bochten
-
- Premium Member
- Berichten: 471
- Lid geworden op: 15 apr 2011, 22:57
- Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
- Bedankt: 55 keer
De tesla zit op 57% batterij bij de dragrace en hoe zit het met de bandenspanning bij het handling gedeelte?ub4b schreef: Jouw stelling wordt niet bevestigd in de praktijk, zie 2e helft van de video:
Het blijft Top Gear
-
- Elite Poster
- Berichten: 5295
- Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 397 keer
De Tesla is sneller over het volledige traject omdat hij door zijn brute force sneller in een rechte lijn vooruit schiet, maar in de bochten is de Tesla net het omgekeerde van een drivers car. Leuk in een rechte lijn aan de lichten, je moet niks doen, en launchen kan iedereen gezien er niks aan is.Kenniey schreef:De tesla zit op 57% batterij bij de dragrace en hoe zit het met de bandenspanning bij het handling gedeelte?ub4b schreef: Jouw stelling wordt niet bevestigd in de praktijk, zie 2e helft van de video:
Het blijft Top Gear
Launchen met een echte petrol head auto is al wat meer uitdaging, maar steekt ook snel tegen na een paar keer
De echte uitdaging:
Waarom denk je dat we baantjes in de Ardennen opzoeken met kilometers bochten na mekaar met onze club?
Bvb zo'n baantje waar je je auto leert kennen is:
Spa -> Coo -> Stoumont -> Werbomont via de N645 -> Durbuy -> Ciney
-
- Elite Poster
- Berichten: 1170
- Lid geworden op: 20 aug 2015, 15:07
- Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
- Bedankt: 67 keer
Blijkbaar zijn er nog altijd mensen die het normaal vinden om te racen op de openbare weg. En ondersteund met terminologie als "performance auto's", "handling", "het drivers car gevoel", etc. lijkt het alsof ze een edele kunst beoefenen terwijl ze in realiteit mensen in gevaar brengen, lawaai en overlast produceren om van het milieu nog maar te zwijgen.
- JamesEarlGray
- Elite Poster
- Berichten: 1204
- Lid geworden op: 24 aug 2017, 13:04
- Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
- Bedankt: 99 keer
Racen op de openbare weg? Maar de overheid zijn de boosdoeners!
-
- Elite Poster
- Berichten: 1154
- Lid geworden op: 14 mei 2008, 15:36
- Locatie: Bevergem :-)
- Uitgedeelde bedankjes: 206 keer
- Bedankt: 147 keer
Ik heb een paar weken terug een uitgebreide testrit gedaan met een Polestar 2. Indrukwekkend stil en vlug op de rechte stukken en lomp en zwaar in de bochten.
De Polestar is veel sneller dan mijn mx-5 die ocharme 1/3 van het vermogen heeft maar ook meer dan de helft lichter is… maar die Mazda geeft me 10x meer rijplezier
Voor de mensen die dit niet verstaan is de Polestar een leuke wagen maar ik ben zeker dat ik met deze veel meer boetes zou hebben dan met de mx-5
De Polestar is veel sneller dan mijn mx-5 die ocharme 1/3 van het vermogen heeft maar ook meer dan de helft lichter is… maar die Mazda geeft me 10x meer rijplezier
Voor de mensen die dit niet verstaan is de Polestar een leuke wagen maar ik ben zeker dat ik met deze veel meer boetes zou hebben dan met de mx-5
-
- Elite Poster
- Berichten: 5514
- Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
- Locatie: Hier ter plaatse
- Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
- Bedankt: 313 keer
Het gaat soms nog verder, mensen die wel rijden zoals de regels het voorschrijft zijn vervelende obstakels die niet kunnen rijdenJamesEarlGray schreef:Racen op de openbare weg? Maar de overheid zijn de boosdoeners!
Met de technologie zal het zelf besturen van een wagen op termijn niet meer nodig zijn. De EV-verandering is dus nog maar klein bier van wat eraan komt. Ook onze ideeën over mobiliteit kunnen op de schop want er is gewoon geen plaats genoeg om iedereen maar te laten rijden waar en hoe hij zelf wilt. Als het telewerk afgebouwd wordt zullen de files er snel terug zijn en dan heb je nog de ecologische effecten.
Ik ben zelf een wagenbezitter maar ik besef goed dat we dichter bij het einde van het rijk der koning auto zijn, dan aan het begin. De hoge kostprijs van EV's zal die omslag enkel bespoedigen en dat is positief.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
- JamesEarlGray
- Elite Poster
- Berichten: 1204
- Lid geworden op: 24 aug 2017, 13:04
- Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
- Bedankt: 99 keer
Ik weet welk type volk jij bedoelt, maar je hebt helemaal geen idee of ubvierb dat ook doet. Passioneel zijn over auto's en over rijden met auto's is het niet hetzelfde als de asociale zak uithangen op de baan.Dizzy schreef:Het gaat soms nog verder, mensen die wel rijden zoals de regels het voorschrijft zijn vervelende obstakels die niet kunnen rijden
Met de technologie zal het zelf besturen van een wagen op termijn niet meer nodig zijn.
Langs de andere kant zijn er genoeg andere types chauffeur die een gevaar zijn op de weg en die zijn dat doorgaans niét omdat ze ervan genieten.
Zelfrijdende auto's zijn nog vér weg trouwens, toch als je ziet waar we nu nog maar staan. Pas op, ik vind het helemaal prima dat die tech er ooit komt, want dan kan ik iets leuks doen in plaats van mijn kas op te fretten omdat andere mensen irritante dingen doen met hun auto.
-
- Elite Poster
- Berichten: 5295
- Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 397 keer
Tijdens een tocht lang geleden verbraken enkele deelnemers de formatie en begonnen ze als een gek te racen. De baan kruiste wandelpaden en het was een zeer gevaarlijke bochtige baan met tunneltjes en een mooi riviertje er naast. Op het einde van de weg aan de Maas waren er een aantal verdwenen, onderschept door de politie. Het was onverantwoord.JamesEarlGray schreef: Ik weet welk type volk jij bedoelt, maar je hebt helemaal geen idee of ubvierb dat ook doet. Passioneel zijn over auto's en over rijden met auto's is het niet hetzelfde als de asociale zak uithangen op de baan.
Deze leden zijn definitief verbannen van al mijn events.
Verder is elk gedrag wat de foute aandacht van de politie zou kunnen opwekken verboden op mijn events. Dat staat zelfs in onze voorwaarden.
Dus ik denk dat sommigen de verkeerde indruk hebben.
Ik spring al veel meer op de MTB dan in de wagen om eens een tourke te doen. Dankzij covid dan nog, gezondheid is nog nooit zo goed geweest.Ik ben zelf een wagenbezitter maar ik besef goed dat we dichter bij het einde van het rijk der koning auto zijn, dan aan het begin. De hoge kostprijs van EV's zal die omslag enkel bespoedigen en dat is positief.
Ik ga minder km's met de auto doen.
-
- Elite Poster
- Berichten: 5514
- Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
- Locatie: Hier ter plaatse
- Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
- Bedankt: 313 keer
Mijn post was niet gericht op één iemand persoonlijk maar ging over de mentaliteit die helaas nog altijd teveel Belgen hebben als ze in een wagen kruipen. Toevallig vandaag nieuwe cijfers hierover maar je hoeft maar een paar kilometer te rijden om het te zien, het is even tegenwoordig als lelijke huizen
Een klein voorbeeldje van dit weekend. We gingen een wandeling doen in een prachtige streek in de buurt van Damme. Blijkbaar was er een Porsche-event die dag. Blijkbaar is het een hobby van sommigen met een Porsche om op zondag met tientallen wagens achter elkaar aan te rijden in een klein parcours. We zijn dezelfde wagens meerdere keren tegengekomen op een half uur tijd. De regels werden daarbij ruimer genomen dan de bochten. Het toppunt was toen we net een weg wilden oversteken en de karavaan nog eens passeerde. De eersten reden onze tenen er bijna af die gelukkig niet te lang waren. Eén van de laatsten stopte toch maar was zodanig opgefokt dat zijn maten 100 meter voorsprong kregen dat hij zijn bocht zo nam dat zijn Porsche zeer onzacht de grond raakte door een put. Zijn vrouw in alle staten en wij plat van het lachen Mooie wagen maar een bocht nemen was al teveel gevraagd.
Een klein voorbeeldje van dit weekend. We gingen een wandeling doen in een prachtige streek in de buurt van Damme. Blijkbaar was er een Porsche-event die dag. Blijkbaar is het een hobby van sommigen met een Porsche om op zondag met tientallen wagens achter elkaar aan te rijden in een klein parcours. We zijn dezelfde wagens meerdere keren tegengekomen op een half uur tijd. De regels werden daarbij ruimer genomen dan de bochten. Het toppunt was toen we net een weg wilden oversteken en de karavaan nog eens passeerde. De eersten reden onze tenen er bijna af die gelukkig niet te lang waren. Eén van de laatsten stopte toch maar was zodanig opgefokt dat zijn maten 100 meter voorsprong kregen dat hij zijn bocht zo nam dat zijn Porsche zeer onzacht de grond raakte door een put. Zijn vrouw in alle staten en wij plat van het lachen Mooie wagen maar een bocht nemen was al teveel gevraagd.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen