Coronavirus (Covid-19) outbreak [afgesplitst]

Niet-technische onderwerpen of technisch-gerelateerde onderwerpen waar maatschappelijk debat over bestaat. Lees de extra regels in de sticky, aub!
Plaats reactie
1207
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 95 keer

on4bam schreef: Als ik de beelden van vandaag zie vrees ik dat we minstens op een einde van de daling van de cijfers afstevenen.
en een stijging zonder marge in de ziekenhuizen
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 187 keer

iceke schreef:
11507163/1010987*24483= 278.668
Leuk, dus je prognose is 278.668 en dat is dan aanvaardbaar volgens jou?
Hoeveel bedjes dacht je weer bij te zetten duizend, tweeduizend, tienduizend ?

Je komt er dus bijlange niet hé met bedjes bijzetten

En in het laissez faire scenario waarbij de gezondheidszorg crasht, sterft ook iedereen die voor een niet uitstelbare ingreep naar het ziekenhuis of naar de spoed moet.
En uiteraard sterft in dat geval ook het grootste deel van de covid patienten die naar het ziekenhuis moeten en zouden genezen zonder crash gezondheidszorg. Snap je een beetje waarom ik dan de ziekenhuisopnames neem om te rekenen :roll:
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Nee, Ik maak een compleet idiote berekening en jij denkt dat het nog niet idioot genoeg is :bang:
Maar ik heb nog slecht nieuws voor u, we gaan allemaal dood, als ik van u was zou ik zo lang mogelijk binnen blijven zitten, de kans is immers een pak kleiner dat je dan onder een vrachtwagen terecht komt.
Laatste keer dat ik hier op reageer, heeft geen nut meer.
duizend
Elite Poster
Elite Poster

Tja biostatisticus Molenberghs komt ook aan 250.000 doden tijdens de eerste golf indien er geen lockdown was.
En we zitten aan de derde golf dacht ik ...
Reken nog eens met de regel van drie :lol:

Je hebt goed genoeg door dat bedjes bijzetten en laissez faire geen optie is.
Geen enkel land doet dat, ze grijpen allemaal naar dezelfde maatregelen en hoe strenger deze maatregelen hoe meer succes.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

on4bam schreef: Als ik de beelden van vandaag zie vrees ik dat we minstens op een einde van de daling van de cijfers afstevenen.
We stevenen daar nu al op af, ook zonder het effect van vandaag.

En morgen maandag versoepelen we nog maar eens.
quovadis
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 234 keer
Bedankt: 39 keer

duizend schreef:Tja biostatisticus Molenberghs komt ook aan 250.000 doden tijdens de eerste golf indien er geen lockdown was.
En we zitten aan de derde golf dacht ik ...
Reken nog eens met de regel van drie :lol:

Je hebt goed genoeg door dat bedjes bijzetten en laissez faire geen optie is.
Geen enkel land doet dat, ze grijpen allemaal naar dezelfde maatregelen en hoe strenger deze maatregelen hoe meer succes.
Indien we met 250k doden zaten in Golf 1 komen de volgende golven niet zo hard meer binnen natuurlijk
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 271 keer

In een WZC in Borsbeek is een kleine uitbraak (5) van de Indiase variant met één dode te betreuren. Frappant is wel dat alle bewoners al gevaccineerd waren...
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 140 keer

Geen enkel vaccin werkt 100%. Zonder de vaccins was het ern grote uitbraak geweest met veel meer doden.
iceke
Elite Poster
Elite Poster

quovadis schreef: Indien we met 250k doden zaten in Golf 1 komen de volgende golven niet zo hard meer binnen natuurlijk
Het toont alleen maar aan dat Molenberghs er compleet naast zat met zijn berekeningen...
In principe is dat niet zo erg...als je daarna terug begint te rekenen, 't leven gaat door, het herberekenen ook.
je maakt een berekening, je legt die cijfers uit en als ze daarna niet kloppen begin je opnieuw. Daar is niks mis mee, tenzij je dat getal gaat misbruiken om er een mb door te krijgen natuurlijk.
We hebben 25.000 doden op 1.000.000 positieve gevallen dat zijn de cijfers vandaag. Het dark number kennen we niet, de maximale besmettingsgraad ook niet (maar wees maar zeker dat daar ook cijfers over bestaan) Je kan niet zomaar die 25.00X 11,5 doen en met dat cijfer in de gazetten gaan staan (dat kan je op dag 1 om de mensen schrik aan te jagen...op dag 400 heeft dat geen enkel nut meer)
phil48
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 22 keer

petrol242 schreef:In een WZC in Borsbeek is een kleine uitbraak (5) van de Indiase variant met één dode te betreuren. Frappant is wel dat alle bewoners al gevaccineerd waren...

Het is toch al behoorlijk lang geweten (VR en VD hebben het eerder ook al bevestigd op TV) dat de 3 belangrijkste vaccins daar niet tegen werken. Vandaar - ik herhaal het - dat het héél voorbarig is om nu al zo zwaar te gaan versoepelen.

Maar ja, een ezel enzoverder.
duizend
Elite Poster
Elite Poster

iceke schreef: Het toont alleen maar aan dat Molenberghs er compleet naast zat met zijn berekeningen...
In principe is dat niet zo erg...als je daarna terug begint te rekenen, 't leven gaat door, het herberekenen ook.
Alleen was Molenberghs er niet naast.
Dat bevestigen andere wetenschappers: zonder lockdown in de eerste golf 250.000 doden als de ziekenhuiszorg crasht.
petrol242
Elite Poster
Elite Poster

Stroper schreef:Geen enkel vaccin werkt 100%. Zonder de vaccins was het ern grote uitbraak geweest met veel meer doden.
Het is al even dat ik in dit topic het gevaar aangeef van teveel op vaccins te gaan vertrouwen. Die gaan sowieso maar tijdelijk werken. Voor zover ik weet zijn enkel de pokken verdwenen door vaccinatie en dat is dan ook een heel stabiel virus gebleken.

Maar m-RNA virussen hebben de neiging heel veel te muteren omdat het RNA polymerase eiwit, voor het kopiëren van genetisch materiaal, een zeer slechte corrector is. Zeg dus maar mutaties bij de vleet. De strategie van m-RNA virussen kan je kort omschrijven als "klinkt het niet dan botst het". Veel van die mutaties zijn nefast voor het virus en zullen niet doorbreken, maar zo nu en dan is het prijs.

Het aantal mutaties is dan ook nog eens recht evenredig met het aantal besmettingen. Bij een uitbraak heb je dus ook meer kans op significante mutaties, vandaar dat massale uitbraken moeten ingedijkt worden door een strikte lockdown. Niet alleen dus om het aantal besmettingen tegen te gaan, maar gelijk ook de kans op mutaties drastisch te verminderen. Vandaar ook dat het wél belangrijk is wat er in andere delen van de wereld gebeurt ten tijde van een pandemie. Wat er nu in India gebeurt gaat zijn effect hebben op de toestand in ons land.

Ook bij asymptomische besmettingen, zoals veel bij kinderen, gebeuren er mutaties. Ook een rede dus, ook al worden ze niet of minder ziek, om zoals alle mensen, kinderen uit elkaar te houden.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster

De heropening van de terrassen en alle andere versoepelingen van gisteren hebben niet tot de gevreesde kentering van de cijfers gezorgd en dus laten de cijfers toe om morgen nog meer te versoepelen.

Vanaf morgen mogen alle leerlingen van de tweede en derde graad secundair onderwijs weer 100% contactonderwijs volgen. Echter is het aan de individuele scholen om te beslissen of ze dat ook effectief doen, dus als er een uitbraak is, is het voortaan de schuld van de school.

Er wordt ook wat "advies" gegeven aan de leerlingen: ze worden "aangespoord" om maar 1 hobby te hebben, ze worden "aangespoord" om met hun eigen vervoer te komen ipv op een overvolle bus te kruipen, en ook aan de scholen: zoveel worden "aangespoord" om zoveel mogelijk te verluchten en dan nog wat dingen die niet zo belangrijk zijn, en als ze dat niet doen is het ook allemaal goed.

Weyts is nog steeds malcontent. Hij wou dat dit al mocht voor de terrassen heropend werden "de terrassen open en de scholen gedeeltelijk dicht ik snap dat niet," maar de virologen adviseerden tegen. Het mocht wel als bleek dat de versoepelingen van 8 mei geen nadelig effect hadden op de cijfers, daarom heeft hij het dan op 10 mei gepland want dan zouden we dat weten.

Daarmee zijn alle geplande versoepelingen voorlopig gerealiseerd. Op 1 juni staan weer nieuwe versoepelingen gepland voor zowel de maatschappij als het onderwijs.
petrol242 schreef: Het is al even dat ik in dit topic het gevaar aangeef van teveel op vaccins te gaan vertrouwen.
Nochtans is de regering heel duidelijk: vaccins zijn onze *enige* weg naar de vrijheid (volgens hen), maatregelen gaan ons niet helpen. Ze zeggen dit al sinds januari eigenlijk.
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Toch maf dat het virus nu al een incubatietijd heeft van 2 dagen... En iedereen natuurlijk zich laat testen en we een resultaat hebben binnen het uur.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster

Uitbraak van Indiase variant in woonzorgcentrum in Borsbeek.

Bij een eerste "random" test van enkele bewoners werden 5 gevallen vonden. Toen de eerste besmetting werd vastgesteld waren er nog volop bezoeken bezig in het woonzorgcentrum. Maandag pas zal men iedereen testen.

1 bewoner is ondertussen aan het virus overleden. De toestand van een andere bewoner verslechtert snel en die werd in allerijl naar het ziekenhuis overgebracht.

Nochtans was iedere bewoner volledig gevaccineerd.
Laatst gewijzigd door CCatalyst 09 mei 2021, 13:21, in totaal 2 gewijzigd.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

duizend schrijft: ...zonder lockdown in de eerste golf 250.000 doden als de ziekenhuiszorg crasht...

Dat is gissen, inschatten, speculeren... maar ook bangmaken, manipuleren e.d.!
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
quovadis
Elite Poster
Elite Poster

iceke schreef:
quovadis schreef: Indien we met 250k doden zaten in Golf 1 komen de volgende golven niet zo hard meer binnen natuurlijk
Het toont alleen maar aan dat Molenberghs er compleet naast zat met zijn berekeningen...
je maakt een berekening, je legt die cijfers uit en als ze daarna niet kloppen begin je opnieuw. Daar is niks mis mee, tenzij je dat getal gaat misbruiken om er een mb door te krijgen natuurlijk.
We hebben 25.000 doden op 1.000.000 positieve gevallen dat zijn de cijfers vandaag. Het dark number kennen we niet, de maximale besmettingsgraad ook niet (maar wees maar zeker dat daar ook cijfers over bestaan) Je kan niet zomaar die 25.00X 11,5 doen en met dat cijfer in de gazetten gaan staan (dat kan je op dag 1 om de mensen schrik aan te jagen...op dag 400 heeft dat geen enkel nut meer)
jij vroeg een studie met cijfers. Die krijg je nu maar het is allemaal fout :lol:
mssn eerst eens het artikel bekijken voor je er iets over zegt
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

duizend schreef:Alleen was Molenberghs er niet naast.
Dat bevestigen andere wetenschappers: zonder lockdown in de eerste golf 250.000 doden als de ziekenhuiszorg crasht.
Wow, moest ik wetenschapper zijn, ik gaf meteen mijn job op. Als waarzegger of toekomstvoorspeller zou ik veel en veel meer kunnen verdienen dan als wetenschapper.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
wied
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

@quovadis

Studies gebaseerd op gissen zijn per definitie niet betrouwbaar natuurlijk!
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
iceke
Elite Poster
Elite Poster

quovadis schreef: mssn eerst eens het artikel bekijken voor je er iets over zegt
Ik heb geen artikel zien voorbijkomen, jij ?
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster

De regeringen zijn verheugd over de evolutie van de cijfers. Binnen enkele weken gaan we richting 100 gevallen of minder. Daarom dinsdag overlegcomité over nieuwe versoepelingen. Dit ligt op tafel:

* Outdoor evenementen met 10.000 personen, inclusief festivals
* Indoor sporten met 100 tegelijk (heropening fitness), vanaf augustus zonder limiet
* Contactbubbel van 10
==> 10 x 100 = 10.000, snapt ge
* De 500 bezette bedden op intensieve tellen niet meer voor de terrassen maar worden het criterium voor de heropening van indoor horeca (richtsnoer, niet iets om vast op te pinnen)
* Winkelen in groep
* Het afschaffen van de telewerkverplichting voor de 7 werknemers die ze nog respecteren
quovadis
Elite Poster
Elite Poster

iceke schreef:
quovadis schreef: mssn eerst eens het artikel bekijken voor je er iets over zegt
Ik heb geen artikel zien voorbijkomen, jij ?
https://m.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200624_05000427

Nog maar de 3de keer dat ik het post in reactie op u :wink:
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

Het klinkt een beetje als griep
https://www.sciensano.be/nl/gezondheids ... de-wereld-

90% boven de 65 sterft aan griep. Alleen had men voor COVID geen vaccin voor de 65 plussers. Was het dan zinvol om de hele maatschappij in lockdown te zetten, en alle andere onzinnige maatregelen die er getroffen zijn.

Ge kunt U er vragen bij stellen. Ik denk dat als je de miljarden wat het nu gekost heeft het eenvoudiger was alle 65plussers met pensioen, en allemaal thuis blijven. Had goedkoper uitgekomen.

Of gaan we nu ook bij een griep uitbraak mondmaskers dragen lockdowns organiseren, deuren inbeuken om samenscholingen op te sporen, enz.

Het meest frappante vond ik nog toen ik men EHBO bijscholing kreeg, was het volgende. Men mocht niets meer doen enkel verwittigen, .. dat die persoon lag te sterven was niet meer van belang. Hulp bieden was telefoneren.

Dus we gaan degene waar men van weet die gaat sterven laten sterven, omdat hij of zij misschien corona had, en omdat jij het misschien kon krijgen en vervolgens waar jij héél misschien ook van kon sterven.

Misschien overdrijven we een beetje want ik zie veel misschien, voor iets wat zeker gaat gebeuren als jij niets doet !
iceke
Elite Poster
Elite Poster

quovadis schreef: Nog maar de 3de keer dat ik het post in reactie op u :wink:
Das een krantenartikel van een jaar geleden, ik wil de studie zien...of wat daar na een jaar nog van overblijft natuurlijk :angel:

Ofloo schreef:
Ge kunt U er vragen bij stellen. Ik denk dat als je de miljarden wat het nu gekost heeft het eenvoudiger was alle 65plussers met pensioen, en allemaal thuis blijven.
Zelfs dat was niet nodig geweest... geen contact met 65+ zonder negatieve (zelf)test <72h en er was al veel miserie voorkomen.
Maar nee, het eerste dat ze gedaan hebben is die testen verboden, het 2de is positieve zorgverleners laten verder werken :bang:
quovadis
Elite Poster
Elite Poster

iceke schreef:
quovadis schreef: Nog maar de 3de keer dat ik het post in reactie op u :wink:
Das een krantenartikel van een jaar geleden, ik wil de studie zien...of wat daar na een jaar nog van overblijft natuurlijk :angel:

Awel zoek het op :angel: Je vroeg een staving van de cijfers van 250000. Die is er door dit artikel. Geen idee trouwens waarom dit na 1 jaar niet meer zou overeind blijven
phil48
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 22 keer

Ofloo schreef:

Ge kunt U er vragen bij stellen. Ik denk dat als je de miljarden wat het nu gekost heeft het eenvoudiger was alle 65plussers met pensioen, en allemaal thuis blijven. Had goedkoper uitgekomen.
Heb dat hier één jaar geleden eens geopperd en toen kreeg ik het halve forum over me heen. Dat je geen bevolkingsgroep hun vrijheid mag ontnemen.

Dat in onze maatschappij de jongeren moeten solidair zijn. Ik vrees dat ze er - alles in acht genomen - een veel hogere prijs voor betaald hebben dan de gepensioneerden.
Laatst gewijzigd door phil48 09 mei 2021, 19:51, in totaal 1 gewijzigd.
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 112 keer

iceke schreef:Zelfs dat was niet nodig geweest... geen contact met 65+ zonder negatieve (zelf)test <72h en er was al veel miserie voorkomen.
Maar nee, het eerste dat ze gedaan hebben is die testen verboden
Ik ken ondertussen al een aantal mensen die zelfs meerdere negatieve zelftests hebben gedaan en uiteindelijk toch positief waren.

Of je hierop wil vertrouwen is maar de vraag ?
iceke
Elite Poster
Elite Poster

quovadis schreef: Awel zoek het op :angel: Je vroeg een staving van de cijfers van 250000. Die is er door dit artikel. Geen idee trouwens waarom dit na 1 jaar niet meer zou overeind blijven
Omdat we nu meer data hebben misschien ?
Het is toch evident dat die cijfers atm niet meer kloppen
Edit - We zitten met ons 2000/1000000 doden in de top 10 wereldwijd Je kan dus moeilijk gaan zeggen dat we hier onderschatten qua besmettingen of doden, als je dan de absurde rekensom maakt van hierboven kom je op 280.000, maar zo lomp is Molenbergsh nu ook weer niet, hij schat het dark number atm op X3 van den geregistreerde besmettingen, doe de berekening dan opnieuw en dan zit je op 93.000.
Ook dat is natuurlijk nog een absurde berekening, je gaat nooit 100% van de bevolking kunnen besmetten.
DarkV schreef: Of je hierop wil vertrouwen is maar de vraag ?
.
Op wat moeten we dan wel vertrouwen ? Op het buikgevoel van de burger ?
Op de wijze raad van nonkel DeCroo en Tante Vandenbroucke dat je moet buiten blijven bij uw ouders ?

Mijn dochter is voor het eerst sinds deze zever nog eens een weekend naar mijn ouders geweest...life goes on, ik kon ze niet meer tegenhouden(mijn ouders) Remember Jos ? Echt lang heeft die ook geen plezier gehad van zijn spuit.
Laatst gewijzigd door iceke 09 mei 2021, 22:03, in totaal 3 gewijzigd.
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

CCatalyst schreef:De heropening van de terrassen en alle andere versoepelingen van gisteren hebben niet tot de gevreesde kentering van de cijfers gezorgd en dus laten de cijfers toe om morgen nog meer te versoepelen.
Huh?
Alle zatlappen en horeca-hoesters moeten de besmetting nog beginnen voelen. Als je over 2W geen verhoging ziet, dan kan je voorzichtig concluderen dat deze versoepelingen geen effect hadden.
Incubatietijd besmetting: 4-8 dagen
Wachttijd tussen besmetting en hospitalisatie: 10-21 dagen
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster

heist_175 schreef: Incubatietijd besmetting: 4-8 dagen
Maakt niet uit, we versoepelen morgen. Het kan niet snel genoeg gaan.
heist_175
Elite Poster
Elite Poster

CCatalyst schreef:
heist_175 schreef: Incubatietijd besmetting: 4-8 dagen
Maakt niet uit, we versoepelen morgen. Het kan niet snel genoeg gaan.
Inderdaad :lol: . De cijfers voor de horeca-versoepelingen waren al zo goed, dat we gewoon keihard verder kunnen versoepelen :lol: .
Laat de 4de golf maar komen!
iceke
Elite Poster
Elite Poster

Die 4de golf komt er toch hoor, met of zonder horeca, met of zonder vaccin
Data technicus
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 43 keer

Er zullen nog nieuwe varianten komen waar de vaccins niet tegen beschermen zoals de indiase variant. En dan beginnen we van begin af aan terug. En hoe gaan ze het met festivals in de zomer doen als de jeugd als laatste gevaccineerd word en met de buitenlanders die altijd in grote aantallen naar onze festivals komen. De ministers denken dat als bijna iedereen gevaccineerd is dat het virus zo wel zal buiten blijven maar denkt dat onze politici wat te optimistisch aan het denken zijn en dat ze dringend door de GEMS een halt moeten toegeroepen worden.

https://www.hln.be/borsbeek/bewoner-ove ... ~a21cd78b/
heist_175
Elite Poster
Elite Poster

iceke schreef:Die 4de golf komt er toch hoor, met of zonder horeca, met of zonder vaccin
Dat is zeker.
We kunnen die 4de golf niet tegenhouden. We kunnen wel de amplitude ervan regelen.
petrol242
Elite Poster
Elite Poster

Ofloo schreef: 90% boven de 65 sterft aan griep.
Ik hoop dat je bedoelt dat 90% van de griepdoden ouder zijn dan 65. Een groot verschil natuurlijk. Maar SARS-CoV-2 is geen influenza en zij zijn van geen kanten met elkaar te vergelijken.
Ofloo schreef:Alleen had men voor COVID geen vaccin voor de 65 plussers. Was het dan zinvol om de hele maatschappij in lockdown te zetten, en alle andere onzinnige maatregelen die er getroffen zijn.
Ja, want een pandemie gaat in alle richtingen en treft niet alleen 65-plussers. Je spreekt al over de verleden tijd alsof de pandemie niet meer bestaat. SARS-CoV-2 is niet weg. We hebben de discussie over de kinderen en de scholen gehad en nu gaan we over het oudere deel van de bevolking beginnen? Ook hier, zo werkt het niet.
Ofloo schreef:Ge kunt U er vragen bij stellen. Ik denk dat als je de miljarden wat het nu gekost heeft het eenvoudiger was alle 65plussers met pensioen, en allemaal thuis blijven. Had goedkoper uitgekomen.
En dat is dan de voornaamste bezorgdheid? In de vorige eeuw hebben ze op een bepaald moment ook zo gedacht...
Ofloo schreef:Het meest frappante vond ik nog toen ik men EHBO bijscholing kreeg, was het volgende. Men mocht niets meer doen enkel verwittigen, .. dat die persoon lag te sterven was niet meer van belang. Hulp bieden was telefoneren.
Dat Absurdistan niet ver weg is valt niet te ontkennen. Zo zijn er nog meer onzinnigheden zoals de dubbele moraliteit als het over privé of professioneel gaat. Beide werelden met een enorm verschil, alsof een virus daar mee rekening zou houden.

Ik vind heel de opmerking over de ouderen op het randje van het kunnen. Een maatschappij is allesomvattend en ook nu is zij allesomvattend in gevaar.
heist_175 schreef:We kunnen die 4de golf niet tegenhouden. We kunnen wel de amplitude ervan regelen.
Eigenlijk kunnen we dat wel. En de amplitude regelen is niet genoeg.
quovadis
Elite Poster
Elite Poster

iceke schreef: Omdat we nu meer data hebben misschien ?
Het is toch evident dat die cijfers atm niet meer kloppen
Edit - We zitten met ons 2000/1000000 doden in de top 10 wereldwijd Je kan dus moeilijk gaan zeggen dat we hier onderschatten qua besmettingen of doden, als je dan de absurde rekensom maakt van hierboven kom je op 280.000, maar zo lomp is Molenbergsh nu ook weer niet, hij schat het dark number atm op X3 van den geregistreerde besmettingen, doe de berekening dan opnieuw en dan zit je op 93.000.
Ook dat is natuurlijk nog een absurde berekening, je gaat nooit 100% van de bevolking kunnen besmetten.
Opnieuw ik zie geen reden waarom deze info niet zou kloppen. Bij geen maatregelen gaat de zorg eronder door en heb je een veelvoud van onze doden. Maar kom je vroeg een staving van de cijfers en die heb je nu. Het is iets anders dan het ongefundeerde verhaal die jij hier brengt :wink:
iceke
Elite Poster
Elite Poster

1. Omdat die cijfers achterhaald zijn.
2. Omdat het een krantenkop is uit een sensatie krant
3. Omdat jij de studie niet gezien hebt(en ik er niet meer ga achter zoeken wegens punt 1 )
petrol242 schreef:
Ik vind heel de opmerking over de ouderen op het randje van het kunnen. Een maatschappij is allesomvattend en ook nu is zij allesomvattend in gevaar.
:bang: Wtf is er in hemelsnaam mis met selectief beschermen ?
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Wie ben ik ... ‘Ik heb nog altijd gene Corona gehad, dus zo erg kan het toch niet zijn ?’

Bovenstaande zin zou op een T-shirt moeten staan, dan kan je passief protesteren ipv het gaan zoeken op terrassen, pleinen, parken, ....

@Ofloo ... griep schat men wereldwijd op 250000 tot maximaal 500000 doden/jaar ... COVID-19 zit al boven de 3 miljoen ! Is toch een serieus verschil. En dan te bedenken dat we voor griep bijna geen enkele maatregel toepassen om de verspreiding tegen te gaan (integendeel zelfs)
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
iceke
Elite Poster
Elite Poster

Jup, we gaan moeten leren leven met het feit dat er wat meer mensen dood gaan aan Corona tov influenza en dat er dus terug meer zorg moet komen.
Was die paniek reactie van "heel het kot toe" nodig en heeft dat überhaupt iets opgebracht ? time will Tell.
quovadis
Elite Poster
Elite Poster

iceke schreef:1. Omdat die cijfers achterhaald zijn.
2. Omdat het een krantenkop is uit een sensatie krant
3. Omdat jij de studie niet gezien hebt(en ik er niet meer ga achter zoeken wegens punt 1 )

:bang: Wtf is er in hemelsnaam mis met selectief beschermen ?
wat is er achterhaald aan de cijfers die we hadden in juni en de enige die we kunnen gebruiken om te berekenen wat er zou gebeurd indien we geen maatregelen troffen.
Plaats reactie

Terug naar “Maatschappelijke uitdagingen / discussies (niet technisch)”