mailprovider

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail enz....
Plaats reactie
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 100 keer

Ik zit een beetje met de handen in het haar. Een beetje een ware ommezwaai aan het doen. Bezig met mijn online footprint anders in te delen. Sites die ik niet meer gebruik te bannen uit mijn portfolio.

Ik gebruik momenteel Gmail en Outlook. KIk ben van beide erg tevreden.

Ik kan beide niet versmelten omdat gmail de back up is van outlook en vice versa. Ik gebruik ook veel google diensten enweet niet of ik die kan migreren of omgekeerd outlook naar gmail, oplossingen?

Ik dacht misschien om alles weg te schuiven bij beide en ergens bij een andere mailprovider onder te brengen maar dat zal vooral voor mijn outlook account enorm irritant zijn aangezien ik mijn emailadres nog uit het hotmail tijdperk heb(toen wel al eigendom van microsoft)

Anderzijds wil ik qua veiligheid goed zitten. Privacy cared me niet zo maar de veiligheid van zowel het mailen op zich als de toegang tot de mail moet on point zijn. Iemand zei tegen me dat de betalende paketten van google en microsoft meer beveiligingsopties geven, klopt dat?
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 100 keer

Bump
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2386
Lid geworden op: 23 mar 2009, 21:08
Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
Bedankt: 149 keer

Qua veiligheid zit je goed bij gmail: 2FA en mogelijkheid om imap/pop3 uit te schakelen.
Geen idee of de betalende versies meer veiligheidsopties hebben op gebied van email.
Als je all-the-way wil gaan, kan je bij google inschrijven op het Advanced Protection Program, dat kan ook voor een gratis account. Je hebt wel 2 FIDO-keys nodig.

https://landing.google.com/intl/nl_be/a ... rotection/
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 100 keer

Ja idd dat dacht ik ook. Dus misschien op termijn alles overschakelen naar Google.

Fido keys moet ik eens onderzoeken ze zeggen dat een mobieltje ook kan maar daar heb je in feite ook 2 van nodig als backup denk ik dan.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”