Momenteel: Samsung LCD HD Ready 32'' van 2006. Deze gaat naar mijn schoonouders gaan om daar zijn laatste jaren te beleven. De standaard vandaag ligt dus niet heel hoog
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Razz :-P](./images/smilies/icon_razz.gif)
Belangrijk:
- ambilight is een must dus we gaan voor Philips
- 50'' TV. We kunnen in theorie net een 55'' kwijt op de schouw maar 50'' leek groot genoeg voor madam. We zitten op 2,5 à 3 meter afstand
- budget is beetje moeilijk... ik heb de gewoonte om niet top of the bill te kopen maar ook geen te goedkoop toestel. Ik heb zo de indruk dat een budget van rond de 750 € à 1.000 € (all-in) al wat geeft dat iets is? Eventueel kan budget herbekeken worden als het een grote meerwaarde zou geven
- we zijn geen audiofielen en gaan nooit 2 uur bezig zijn met afstellen van beeldkwaliteit. Wel wordt er veel TV gekeken hier ten huize, dus ik wil wel een serieuze upgrade van voorgaande situatie zowel qua geluid als qua beeld. Lijkt me niet moeilijk
![Razz :-P](./images/smilies/icon_razz.gif)
- ik overweeg een soundbar erbij voor een beter geluid...
- we wonen op een appartement met buren die we graag te vriend zouden houden
![Very Happy :-D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
- volgens mij kom je altijd HDMI-poorten tekort, dus 4 lijkt me wel een minimum
- alle toestellen staan in een kast die een meter of 2 naast de TV staat
- het ganse smart gebeuren is "nice to have" maar momenteel doen we het zonder. We gebruiken wel netflix op onze proximus decoder. Ik vermoed dat android TV daarbij het meest aangewezen is? Integratie met mijn home assistant ware een leuke om mee te spelen maar ook nice to have dus
Vermoedelijk gaan we bij coolblue de aankoop doen, ik ben van plan om deze week eens naar de coolblue XXL winkel te gaan voor advies. Maar ik vond het belangrijker om eerst hier advies te vragen
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)