Compacte managed switch met per-vlan Mac table
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 147 keer
Ik bedoel dat ik wil zeker zijn dat de mac-tabel niet gedeeld wordt over verschillende vlans heen. Er kunnen namelijk gelijke mac adressen voorkomen die op verschillende vlans zitten (don't ask, R&D omgeving )
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
- Bedankt: 112 keer
Hoe ga je dat ooit weten... ik vrees dat je zoiets pas gaat ontdekken als je de switch effectief gebruikt (als het al bestaat).woutervh schreef:Ik bedoel dat ik wil zeker zijn dat de mac-tabel niet gedeeld wordt over verschillende vlans heen.
- Sasuke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
- Bedankt: 332 keer
- Contacteer:
Normaal zou eender welke l2+/L3 switch dit moeten ondersteunen. Unmanaged switches zullen daar niet veel boodschap aan hebben, net zoals veel huis/tuin/keuken brol dat niet hebben. Maar een per vlan Mac table zou redelijk standaard moeten zijn voor elke switch die zelf kan routen over de vlans.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 194 keer
- Bedankt: 85 keer
Even gezocht, niet gemakkelijk te vinden.
Weet niet of dat standaard via GUI te doen is.
ProSAFE Managed Switches Software Administration Manual
Pagina 27 Create a MAC-Based VLAN
https://www.downloads.netgear.com/docs/ ... 02/swa.pdf
Weet niet of dat standaard via GUI te doen is.
ProSAFE Managed Switches Software Administration Manual
Pagina 27 Create a MAC-Based VLAN
https://www.downloads.netgear.com/docs/ ... 02/swa.pdf
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Dell Latitude 5480
Microsoft Surface Pro 4
Garmin VivoSmart HR (activity tracker)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Dell Latitude 5480
Microsoft Surface Pro 4
-
- Elite Poster
Bedankt voor de moeite!
Echter niet wat ik wil
Dit legt uit dat je vaste vlans kunt plakken op bepaalde mac-adressen.
Wat ik wil is dat elke vlan zijn eigen mac-tabel heeft. Zodat de switch niet verward geraakt als identieke mac-adressen worden gebruikt in verschillende vlans
Echter niet wat ik wil
Dit legt uit dat je vaste vlans kunt plakken op bepaalde mac-adressen.
Wat ik wil is dat elke vlan zijn eigen mac-tabel heeft. Zodat de switch niet verward geraakt als identieke mac-adressen worden gebruikt in verschillende vlans
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 194 keer
- Bedankt: 85 keer
Ok, als ik dat google kom je enkel bij Cisco uit.
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Dell Latitude 5480
Microsoft Surface Pro 4
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Dell Latitude 5480
Microsoft Surface Pro 4
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 386 keer
In theorie wel. In de praktijk is het specifieke "don't ask, R&D omgeving" scenario van OP al genoeg edge case om met bepaalde switches in problemen te raken.Sasuke schreef:ELKE switch die kan routen over vlans (L2+ of L3 functie) MOET een aparte ARP tabel per vlan kunnen aanleggen
Nu zoals gezegd, de Cisco Business switches kunnen dit aan, Cisco Catalyst switches uiteraard ook. Van NETGEAR weet ik het niet.
-
- Elite Poster
HP procurve ook. Da's degene die we nu gebruiken in ons rack. Maar ik zou wat flexibeler willen zijn en dan zijn compacte switches wel zo handig. TPLink heb ik reeds geprobeerd, maar deze werken niet. We kunnen ze zelfs niet als domme switchen gebruiken op ons vlan netwerk...
Maar zoals gezegd heb ik een netgear gs108tv3 besteld om te proberen. Eerste bevindingen zijn alvast positief. Ik denk dat het zal werken, maar slechts heel snel/beperkt kunnen testen. Maandag verder.
Wat me echter wat tegenviel was dat ik een online netgear account moest aanmaken om de volledige functionaliteit te kunnen activeren Het nut daarvan ontgaat me compleet. We spreken hier over een switch...
Maar zoals gezegd heb ik een netgear gs108tv3 besteld om te proberen. Eerste bevindingen zijn alvast positief. Ik denk dat het zal werken, maar slechts heel snel/beperkt kunnen testen. Maandag verder.
Wat me echter wat tegenviel was dat ik een online netgear account moest aanmaken om de volledige functionaliteit te kunnen activeren Het nut daarvan ontgaat me compleet. We spreken hier over een switch...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
- Bedankt: 112 keer
Je kan dat op twee manieren bekomen...Sasuke schreef:ELKE switch die kan routen over vlans (L2+ of L3 functie) MOET een aparte ARP tabel per vlan kunnen aanleggen .. 't zal anders nogal moeilijk worden om de vlan segmentering in stand te houden
- een tabel met per MAC adres het VLAN
- een tabel met per VLAN het MAC adres
Beiden laten naar buiten toe aan te geven welke MAC adressen in een VLAN zitten... maar wat de TS wil zal niet lukken met het eerste. Hoe men dus intern zoiets oplost (wat eigenlijk de "primary key" is) is dus bepalend en dat kan je eigenlijk niet weten.
-
- Starter Plus
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 18 keer
Als je voorkomt dat de switch kan pingen naar 8.8.8.8 (Google DNS), dan denkt deze dat er geen internet is. Dan kan je alsnog aanmelden met een lokale accountwoutervh schreef: Wat me echter wat tegenviel was dat ik een online netgear account moest aanmaken om de volledige functionaliteit te kunnen activeren Het nut daarvan ontgaat me compleet. We spreken hier over een switch...
Zelf heb ik een GS110TPP, die dezelfde firmware draait. Moet zowat het eerste zijn dat ik heb uitgezocht om te omzeilen.