Telenet: "Nieuwe" bundels en prijsverhoging

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2273
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 153 keer

Ok, dat is een serieuze korting dan, dit kostte vroeger bijna €30 (digicorder + kabel).

Er klopt iets niet. Op de pagina is ook niets te vinden van voorwaarden of details.

Edit: zoals in vorige post, denk ik dat je nu idd One of Internet erbij moet nemen.
De tarieven pagina is nog niet geupdate: https://www2.telenet.be/nl/tarieven/tv/
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

buthead schreef:Hun laatste nieuwe modem gevraagd, 2 dagen geleden via fb gevraagd of we deze nu kunnen verkrijgen, zonet pas reactie, 85 euro omdat technieker moet komen.

Ronduit schandalig, winkelpunten hebben dit model niet beweren ze.

Iemand advies
Hier in het Telenet center in Leuven mijn Wigo 9GB laten overzetten naar de One Up formule.
Mijn oud model (CH7465LG-TN) afgegeven en het nieuwe model meegekregen. ( CH8568LG).
Alles zonet geïnstalleerd en na een kwartiertje was ik terug on line.
Luboli
Pro Member
Pro Member
Berichten: 309
Lid geworden op: 06 jan 2017, 02:40
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 57 keer

Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Luboli schreef:Telenet tv apart kost €27.87 p/m
https://www2.telenet.be/nl/producten/tv ... elenet-tv/
Dat lijkt me een outdated pagina te zijn. Zo staat er daar Telenet Mobile voor €20 met 1.5GB, terwijl je hier 3GB ziet staan : https://www2.telenet.be/nl/producten/mo ... nnementen/ . En bestaat Kong zelfs nog ?
Luboli
Pro Member
Pro Member
Berichten: 309
Lid geworden op: 06 jan 2017, 02:40
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 57 keer

Misschien zijn die mobiele abonnementen idd niet juist, maar het tv abonnement is perfect te bestellen.
Ik heb het juist geprobeerd.
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2273
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 153 keer

Pagina is ook niet te vinden via de menu's.
jnsvr
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1144
Lid geworden op: 29 jun 2014, 11:27
Uitgedeelde bedankjes: 112 keer
Bedankt: 129 keer

Maar je kan toch geen Telenet TV apart bestellen, zonder iéts anders van Telenet ook te hebben? Zie voorwaarden:
* Kijk op elk scherm met Telenet TV: De Telenet TV-app/Yelo Play-app kan enkel gebruikt worden door klanten die minstens een abonnement voor Telenet internet en Telenet TV hebben.
Luboli
Pro Member
Pro Member
Berichten: 309
Lid geworden op: 06 jan 2017, 02:40
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 57 keer

Je hebt al altijd tv apart kunnen bestellen zonder internet, maar je kan inderdaad de apps dan niet gebruiken en enkel kijken via de decoder die mee in de prijs zit.
Als je een internet abonnement bijbestelt dan kan je de apps wel gebruiken.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

misschien gaan ze proximus achterna, daar kan je tv ook niet appart krijgen.
Bij orange ook niet.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
Kneut
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 apr 2021, 16:05

Hier toch dik gejost.

Momenteel yugo => internet en 2 sims
Blijf dus zitten met de fup van 750, dus indien over limiet 10mbit lees ik net - dacht dat dit voorheen 20 was??? (of vergis ik mij?)

Als ik dus naar one up wil, kost het mij 21€ per maand meer. (106€ tov 85€ nu)
Enige reden dat ik one up zou overwegen is de verhoogde fup aangezien ik net niet het einde van de maand haal (dag of 2/3 trager meestal). Maar om daar 21€ meer voor te betalen :roll: .
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1690
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 68 keer

plan je grootste verbruik in daluren, dan moet dit wel lukken :)
Internet = PX FLEX pack
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2273
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 153 keer

Als je met 150/15 kan leven, kan je voor de One gaan. Dan is het met 2 SIMs €86.

Voor €1 meer, thuis 3TB, SIMs met 40GB (en daarna aan 512kbps).
Maar slechts 150/15 thuis. (ik weet niet wat Yugo had)
Soxbrother
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 apr 2021, 18:14

Ik betaal nu voor mijn wigo 9gb + 2 simkasrten + 2 digicorders + play sports zo'n 134 euro.
Voor de One Up + 1 tv box (kan op de site geen 2de kiezen) + play sports, is het 145,95 euro.

Das al een pak duurder en dan is er nog geen 2de tv box bij.

Iemand een idee hoeveel een 2de tv box kost ?
luukske
Plus Member
Plus Member
Berichten: 147
Lid geworden op: 10 mei 2020, 12:33
Locatie: Hasselt
Uitgedeelde bedankjes: 86 keer
Bedankt: 17 keer

Yugo heeft ook 150/15. Dus snelheid blijft hetzelfde. En One heeft ook een fup van 3TB, dat is niet alleen voor de One up.
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2929
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 190 keer

Toch maar eens contact gelegd met de klantendienst van Telenet om het gewoon rechtstreeks te vragen of je apart Flow of Iconic TV kunt nemen. Het antwoord was verrassend: ja dat is mogelijk, maar moet je via de klantendienst aanvragen. De prijs blijft gelijk: 9,5€ voor Flow en 20€ voor de Iconic...

Ik heb Flow aangevraagd nu, ben benieuwd. Ik zal de voortgang hier posten.

Als dat in orde is en ik ben tevreden van die app op de Apple TV, dan vliegt de Orange decoder hier buiten. Bespaart me 5,5€ per maand en vele zenders bekijk ik toch niet op die decoder.
Internet & TV: Orange Love Trio
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
MrBlueSky
Premium Member
Premium Member
Berichten: 486
Lid geworden op: 22 mar 2012, 19:29
Uitgedeelde bedankjes: 136 keer
Bedankt: 53 keer

Daar ben ik ook benieuwd naar. :-)

Kan iemand met TV flow bevestigen hoeveel zenders ze hebben?
Ik lees dat de populairste zenders aanwezig zijn. Dat zouden er 14 zijn.
Maar op de hulppagina lees ik ook: ‘Je kan ook kijken naar de populairste Franstalige tv-zenders’.

Ik vraag me dus af: krijg je zowel de Nederlandstalige als de Franstalige zenders of moet je kiezen om één van beide zendergroepjes te zien?
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

Kneut schreef:Hier toch dik gejost.

Momenteel yugo => internet en 2 sims
Blijf dus zitten met de fup van 750, dus indien over limiet 10mbit lees ik net - dacht dat dit voorheen 20 was??? (of vergis ik mij?)

Als ik dus naar one up wil, kost het mij 21€ per maand meer. (106€ tov 85€ nu)
Enige reden dat ik one up zou overwegen is de verhoogde fup aangezien ik net niet het einde van de maand haal (dag of 2/3 trager meestal). Maar om daar 21€ meer voor te betalen :roll: .
20/2 is tijdens corona maatregelen
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 100 keer

MrBlueSky schreef:Daar ben ik ook benieuwd naar. :-)

Kan iemand met TV flow bevestigen hoeveel zenders ze hebben?
Ik lees dat de populairste zenders aanwezig zijn. Dat zouden er 14 zijn.
Ben zelf geen flow gebruiker maar dit is op de app pagina van flow te zien.


Afbeelding
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

Vaganzza schrijft: ...Het antwoord was verrassend: ja dat is mogelijk...

Mogelijk omdat zij (TN) je willen weghalen bij Orange :-D
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2929
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 190 keer

Het zal dan toch alleen maar voor de TV zijn dan met hun app. Geen decoder of ander product meer :)
Internet & TV: Orange Love Trio
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1061
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 40 keer

Vaganzza schreef:Het zal dan toch alleen maar voor de TV zijn dan met hun app. Geen decoder of ander product meer :)
Tv box niet te vergelijken met een telenet digibox of digicorder.
Ik zeg niet dat alles perfect is maar die tv box is echt wauw, de 1ste keer dat ik zoiets heb van dit is wat ik allang wou hebben.
kawe
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 44
Lid geworden op: 17 jun 2008, 13:05
Locatie: Lochristi

je zou blijkbaar met TV Flow "nog" niet kunnen streamen naar Samsung TV .
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6305
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

Zonet dan toch maar de moed verzameld om de oude CV7160E te vervangen door de CH8568QE. Ging al bij al eigelijk gewoon probleemloos.

Ik heb dus geupgrade van Wigo via de CV7160E modem-only aan 300/20mbps naar een One Up via de CH8568QE HGW aan (zogezegd) 1000/40mbps.

Installatie ging gelijk niks, heb aan het achterliggen systeem niets veranderd, dat is nog altijd de oude trouwe Apple Airport Extreme 802.11ax (draft dan zelfs nog) in een thuisnetwerk met veel IOT devices op 2.4Ghz en alle clients van euh "echte mensen" op 5Ghz, verdeeld door 2 van deze APs, en dat werkt zonder overdrijven uitstekend goed. Kan me al niet eens meer inbeelden wanneer er nog eens een probleem mee geweest zou zijn. Tijdens de afgelopen tijd ook niet met veelvuldig telework en 3 online les kinderen met allemaal eigen Apple materiaal.

Design van die nieuwe HGW is toch van een ander niveau dan de Airport Extreme waar hij naast zou komen te staan. Heb hem tijdens zijn eerste 3 automatische reboots wel heel veel geluid horen maken met z'n fan. Hopelijk gaat dat geen probleem vormen bij de warme dagen, want de modem staat in de buurt van de TV. Op stille warme zomeravonden hoor je dan al wel eens de fan van de Digicorder ook, soms echt storend.

Zoals hierboven al gezegd was m'n vorige abo een Wigo met als cap 300mbps down. Die Giga-speedboost functie heb ik nooit kunnen gebruiken, omdat mijn fysiek aanwezig in m'n eigen huis modem model niet overeenstemde met wat mijn.telenet dacht wat voor modem ik had. Zou dat alleen opgelost kunnen hebben als ik naar een Telenet Winkel/Center zou gegaan zijn. Weet zelfs niet eens meer of ik dat geprobeerd heb :-)

Zoals je op de screenshots kan zien is de upload snelheid wel al van 20 naar 40mbps gegaan, maar de cap op de downloadsnelheid staat blijkbaar toch nog actief op m'n signaal. Geen idee of hier in de achtergrond nog automatische processen op lopen en dat dat probleem zichzelf oplost binnen een paar dagen? Indien niet, dan spreek ik Telenet wel aan op Twitter.

Getest dus via dat 802.11ax netwerk op de Airport Extreme vanop een MacBook Air (M1, 2020), zowel via 5Ghz line-of-sight draadloos als met de Belkin USB-C LAN dongle op diezelfde M1 Air en dan rechtstreeks op de modem.

Via mijn.telenet ook al de Wi-Fi uitgeschakeld, en de DMZ server ingevuld met het interne IP adres van m'n Airport Extreme 192.168.0.222. Intern netwerk bij ons binnen is via die Airport Extreme op 10.0.1.0/21 subnet. Moet morgen dan eens testen of ik met die DMZ instelling alleen ook al terug naar m'n netwerk thuis kan verbinden met VPN op de Synology DS1517.

En dan morgen ook de TV eens van dichterbij bekijken, want dat weet ik niet zo helemaal goed. De (oude) Digicorder staat nog geïnstalleerd, en die werkt nog. In m'n One Up heb ik gekozen voor de Telenet TV Flow optie in de One Up, en dus niet expliciet op de Telenet TV Iconic die ik wel nog steeds in mijn.telenet zie. Mogelijks is die gewoon blijven staan van m'n vorig abonnement, ofwel voor express ofwel omdat hun achterliggende systemen dat niet automatisch doen - niet in het voordeel van de klant natuurlijk. Ik hou het in de gaten de komende dagen, net zoals de download snelheid cap ook wel iets is dat op termijn in orde kan komen.
Bijlagen
Screenshot 2021-04-30 at 22.27.16.png
Screenshot 2021-04-30 at 22.18.52.png
Screenshot 2021-04-30 at 22.15.02.png
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

selder schreef:Zonet dan toch maar de moed verzameld om de oude CV7160E te vervangen door de CH8568QE.
In jouw situatie is dat de verkeerde keuze. Ik zou deze modem omruilen voor een CV8560E (de E-router).
  1. De CV8560E is een Docsis 3.1 modem/router zonder WiFi. Gezien jouw opstelling met de Apple Airport Extreme naast de modem, heb je geen modem met WiFi nodig.
  2. Bij de CV8560E kan je de "bridge" functie activeren, waardoor jouw Airport Extreme een extern IP adres kan krijgen. Dan heb je dezelfde situatie als met jouw vroegere e-MTA modem (CV7160E), en geen noodzaak voor DMZ, port forwarding, etc ...
  3. De CV8560E maakt geen lawaai (geen fan), is een normaler modem design :-) .
selder schreef:Zoals je op de screenshots kan zien is de upload snelheid wel al van 20 naar 40mbps gegaan, maar de cap op de downloadsnelheid staat blijkbaar toch nog actief op m'n signaal. Geen idee of hier in de achtergrond nog automatische processen op lopen en dat dat probleem zichzelf oplost binnen een paar dagen? Indien niet, dan spreek ik Telenet wel aan op Twitter.
De meeste klanten die overgestapt zijn naar OneUp en de nieuwste modem geinstalleerd hebben (CH8568QE of CV8560E) zagen direct hun volle snelheid. Blijkbaar is er toch een en ander fout gelopen bij jou. Inderdaad best Telenet aanspreken ...
selder schreef:De (oude) Digicorder staat nog geïnstalleerd, en die werkt nog. In m'n One Up heb ik gekozen voor de Telenet TV Flow optie in de One Up, en dus niet expliciet op de Telenet TV Iconic die ik wel nog steeds in mijn.telenet zie
- Normaal moet je de digicorder inleveren (tenzij het een gekocht exemplaar was).
- Normaal zal Telenet jouw digicorder de-activeren (gezien Flow TV), maar het kan nog weken duren voor het signaal wegvalt (versleuteling).
- Last but not least, Telenet kan op jouw coax een "TOF filter" komen plaatsten, waardoor je TV signaal (grotendeels) wegvalt.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6305
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

Doen ze dat laatste ook nog op "den boerenbuiten"? Toen ik nog in (kleine én grote) steden woonde deden ze dat daar wel actief. Actier, ja, maar met een verschrikkelijke vertraging. Zo werd er een filter op mijn aansluiting geinstalleerd ten gevolge van de vorige huurder van de lijn, maar ik woonde toen al maanden op dat nieuw adres én had er dus ook m'n eigen actieve verbinding. Zot :-)

philippe_d schreef: In jouw situatie is dat de verkeerde keuze. Ik zou deze modem omruilen voor een CV8560E (de E-router).
  1. De CV8560E is een Docsis 3.1 modem/router zonder WiFi. Gezien jouw opstelling met de Apple Airport Extreme naast de modem, heb je geen modem met WiFi nodig.
  2. Bij de CV8560E kan je de "bridge" functie activeren, waardoor jouw Airport Extreme een extern IP adres kan krijgen. Dan heb je dezelfde situatie als met jouw vroegere e-MTA modem (CV7160E), en geen noodzaak voor DMZ, port forwarding, etc ...
  3. De CV8560E maakt geen lawaai (geen fan), is een normaler modem design :-) .
Ja, dat klopt. Ik volg de situatie van die modem-onlies niet meer op de voet, en ben al zodanig verder geëvolueerd dat dit zelfs geen "breaking" voorwaarde meer is voor m'n internet aansluiting.

Moet morgen dus nog eens in detail testen of dat ik van op Proximus 4G kan verbinden naar de VPN Server op de Synology waarvan de Airport de NAT rules heeft. Dus nu eens zien wat die "DMZ" dan voorstelt van die HGW modem. Als 't daarmee werkt, is't voor mij goed hoor. Maar inderdaad: als dit niet blijkt te werken - eventueel zelfs na het manueel overnemen van alle NAT rules op de Airport naar de HGW (dat zijn er niet eens zoveel, enkel VPN dacht ik) - dan ga ik zeker wisselen naar dat ander type modem, wegens, yo het werkt niet :-)
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6305
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

Zonet even van op m'n iPhone 12 Pro via Proximus 4G binnenshuis geconnecteert naar m'n Syno achter deze nieuwe HGW modem met enkel die DMZ instelling geactiveerd, en dat blijkt te werken. Dit is de enige binnenkomende connectie die ik maak naar m'n thuis netwerk. Ik neem aan dat als dat over 4G werkt dat dat over de lijnen op't werk en overal anders ook wel zal werken.

Dan denk ik dat we even gaan afwachten of dat deze nieuwe modem meer geluidsoverlast heeft in de warme zomermaanden. Als dat wel het geval is, dan is dat een reden om voor die nieuwe e-router te gaan. Maar voor een functionele verbetering moet het voor mij dus niet.

Al bij al, toch al tevreden, als die download cap nu nog opgelost wordt, des te beter.
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

GIsteren heb ik ook mijn oude Wigo 9 GB aangepast naar de One Up.
Had hiervoor de CH7465LG-TN en ben deze gaan omruilen voor een CH8568LG in het Telenet center van Leuven.
Het installeren ging zonder problemen maar bij het opstarten van dit model was de fan toch wel heel duidelijk hoorbaar.
Een aantal uur daarna heb ik nog een aantal keer gaan horen maar het toestel was muisstil.
Deze CH8568LG staat achter ons tv toestel geplaatst dus het is echt wel belangrijk dat hij geruisloos is.
Nu vanmorgen als ik in min woonkamer kwam hoorde ik de fan van de CH8568LG toch draaien.
De persoon in het Telenet center wist me wel te vertellen dat de CH8568LG meer geluid maakt dan de CH7465LG-TN.
Indien het geluid van de nieuwe hwg toch als hinderlijk zou overkomen mocht ik altijd terug naar het oudere model overschakelen maar dan ga ik wel weer gecapped zitten op 400Mbps.
Heb gisteren ook een aantal testen uitgevoerd maar mijn snelheid gaat niet hoger dan 600Mbps.
Marre
Starter
Starter
Berichten: 10
Lid geworden op: 22 apr 2021, 17:04
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Vaganzza schreef:Toch maar eens contact gelegd met de klantendienst van Telenet om het gewoon rechtstreeks te vragen of je apart Flow of Iconic TV kunt nemen. Het antwoord was verrassend: ja dat is mogelijk, maar moet je via de klantendienst aanvragen. De prijs blijft gelijk: 9,5€ voor Flow en 20€ voor de Iconic...

Ik heb Flow aangevraagd nu, ben benieuwd. Ik zal de voortgang hier posten.

Als dat in orde is en ik ben tevreden van die app op de Apple TV, dan vliegt de Orange decoder hier buiten. Bespaart me 5,5€ per maand en vele zenders bekijk ik toch niet op die decoder.
Ik vrees dat de klantendienst je slecht geïnformeerd heeft dan.

Het is enkel mogelijk om TV Iconic apart te nemen voor een prijs van 27,87. Die 20 euro is enkel in combinatie met ONE(up). TV Flow kan je enkel combineren met All-Internet en is dus *niet* stand-alone te verkrijgen (en dus ook niet in combinatie met Easy Internet).
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Lijkt me ook raar dat je Flow, dat dus via Internet only is, zou kunnen nemen zonder vast Internet abonnement.
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2273
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 153 keer

Niet zo raar. Sommigen zitten voor hun internet bij een andere provider. Zo kunnen ze hun TV app toch ook verkopen aan deze mensen?
Beetje zoals TVV App TV.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Krijg de indruk dan dat de app van Tv Vlaanderen toch wel meer te bieden heeft,denk ik ook dat men ook trouwens internet van Telenet moet hebben dan,als men de app van Telenet wil gebruiken.
TonySuperPony
Member
Member
Berichten: 56
Lid geworden op: 21 jun 2020, 11:05
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

fluppie schreef:Krijg de indruk dan dat de app van Tv Vlaanderen toch wel meer te bieden heeft,denk ik ook dat men ook trouwens internet van Telenet moet hebben dan.
Op welke manier dan?
Pauzeren op android tv - > werkt niet
Geen app voor Apple TV dacht ik?
Opnemen, werkt niet..
Kwaliteit is 720p ipv 1080p..

Verstuurd vanaf mijn SM-G985F met Tapatalk
Soxbrother
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 apr 2021, 18:14

Dus 1 tv box kost 20 euro, normaal 9,46 euro
Dus de 2 tv box kost dan ?? euro ipv 4,57 euro
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Soxbrother schreef:Dus 1 tv box kost 20 euro, normaal 9,46 euro
Dus de 2 tv box kost dan ?? euro ipv 4,57 euro
Ik snap niets van je redenering.
Voor €9.46 heb je weliswaar de huur van je Digicorder of TV Box, maar dat is niet de totaalprijs van je TV-abonnement, in geen enkele formule. TV-abonnement (dus puur de dienst) en auteursrechten moeten immers ook betaald worden. Dus die €20 is voor abonnement + auteursrechten + huur van 1 box.
Wil je er een 2de box bij, dan betaal je maandelijks €9.46 bij.
Geen idee waar die €4.57 vandaan komt. EDIT: blijkbaar is dat de prijs vanaf je 2de decoder. Wist niet dat je daarvoor minder huur betaalde. Zie prijslijst te downloaden op https://www2.telenet.be/nl/klantenservi ... st-telenet

EDIT: volgens mijn Telenet factuur (Whoppa), zijn dit de huidige prijzen voor alles apart :
* Digitale TV-abonnement : €13.53
* Auteursrechten : €4.88
* Huur Digicorder : €9.46
Laatst gewijzigd door Tomby op 01 mei 2021, 15:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5757
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

selder schreef: Design van die nieuwe HGW is toch van een ander niveau dan de Airport Extreme waar hij naast zou komen te staan. Heb hem tijdens zijn eerste 3 automatische reboots wel heel veel geluid horen maken met z'n fan. Hopelijk gaat dat geen probleem vormen bij de warme dagen, want de modem staat in de buurt van de TV. Op stille warme zomeravonden hoor je dan al wel eens de fan van de Digicorder ook, soms echt storend.
Die HGW met zijn ledring maakt geregeld lawaai. Het is echt irriterend geluid (vergelijkbaar met fan van een oude laptop).
Ik heb deze terug in de kast gezet, dat ik hem niet meer zo hard hoor. Heb deze bijna een jaar.
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2273
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 153 keer

Het elektriciteitsverbruik zal dan ook wel de hoogte ingaan?
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5757
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

Daar kan ik niet direct een antwoord op geven, ik heb achter deze toren men eigen Unifi netwerk zitten.
De wifi op deze telenet modem staat dan ook af.
Ik merk dat de fan vooral 's avonds bij koelt. Ik wil er wel eens mijn wattmeter tussen hangen.

In begin dat ik "zooooooot", maar men mening is al wat bijgesteld. Ik heb dagen de pro's en contra's eens afgewogen...
Ik zit met een 15 jarige en 13 jarige die soms niet toekomen met de 6GB die ik hun had toegewezen. Men vrouw mist haar FMradio. Nu met de Up kan ze de hele dag online radio luisteren. Ikzelf heb altijd een relatief hoog verbruik. Nu moet ik er in het geheel niet meer naar omkijken.
Nu hebben we een gezamenlijke pot van 200GB & heb ik de minimodem voor €5 bijbesteld.

De 3TB vast en 200GB mobiel maakt al veel goed.
Hetgeen men werkgever bijlegt & de persoon met de 5é simkaart, valt het geheel nog wel mee.
Streamz is uit het Telenet pack gehaald en wordt nu rechtstreeks geregeld, dat scheelt ook nog de nodige euro's.
En hetgeen gratis is, neem ik er sowieso bij, het zal wel altijd ergens in de prijs zitten!

EDIT: Ik heb 1 TV-box, maar de app werkt perfect met men Nvidia shield & shield pro. Dus meerdere boxen hoef ik ook niet te huren.

Bevestiging + enkele schermknipsels:
Naamloos.jpg
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2273
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 153 keer

Wat? "Krijg" je een Mifi voor éénmalig €5?
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5757
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

Dit zat in de mail 'haal alles uit je ONE of ONEup"
Ik was al terug een mifi aan het zoeken, maar dit probleem heeft zich spontaan opgelost :)
ZTE.jpg
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2273
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 153 keer

Ik was ook al naar eentje aan't zoeken. Als de Epic korting bij Proximus afgelopen is, ga ik ook over, maar naar One (goed genoeg voor mij).
Voor €5, kan je niet sukkelen.. :-)
Laatst gewijzigd door ddd op 01 mei 2021, 14:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”