Telenet: "Nieuwe" bundels en prijsverhoging

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1061
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 40 keer

1ste uren met de tv box: eerste indruk is echt wauw.
1 klein dingetje kunnen ze nog aanpassen en dat is als je 1 keer voorruit duwt ist meteen voor 30 sec, dat is beetje veel.

Maar tot nu toe is het echt wel de top: meerdere programma's kunnen opnemen op tzelfde moment.
Bij nen digicorder max 2.
Terug kijk tv voor 7 dagen.
Simkaart 40GB per maand en onbeperkt bellen/smsen.

Menu is zeer mooi en overzichtelijk en zeer snel ook.
Ook extra menu's/mogelijkheden als je op de knop met 3 bollekes duwt, is echt super gedaan.

Iets wat ik allang wou: alles wat je opneemt/opgenomen hebt dat je dit eender waar kan bekijken, zalig toch? ;).
Dat wou ik allang hebben.

Ook de telenet tv app is echt zalig.
Ook daar kan je je zenders rangschikken en zo past die zich ook aan op de tv box e, zalig.

Afstandsbediening die ook oplicht, eindelijk. Vind ik heel handig.

Ik ben tot nu toe echt onder de indruk moet ik zeggen.
Voorlopig even bij de one blijven.
Laatst gewijzigd door Unicorn1 op 29 apr 2021, 00:13, 1 keer totaal gewijzigd.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

dbiphoner schreef: Iemand al over naar all internet + tv met tv flow optie?
Met TV Flow heb je geen kabelabonnement, uw CI+ kaartjes zullen gedeactiveerd worden, en dus niet meer werken.
Zolang Telenet geen TOF filter plaatst op de coax, zal je nog wel het TV signaal hebben, en dus ook het Compact Signaal.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
TonySuperPony
Member
Member
Berichten: 56
Lid geworden op: 21 jun 2020, 11:05
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

philippe_d schreef:Met TV Flow heb je geen kabelabonnement, uw CI+ kaartjes zullen gedeactiveerd worden, en dus niet meer werken.
Zolang Telenet geen TOF filter plaatst op de coax, zal je nog wel het TV signaal hebben, en dus ook het Compact Signaal.
Kan dit bevestigen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G985F met Tapatalk
dbiphoner
Plus Member
Plus Member
Berichten: 180
Lid geworden op: 26 okt 2010, 15:35
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 4 keer

philippe_d schreef:
dbiphoner schreef: Iemand al over naar all internet + tv met tv flow optie?
Met TV Flow heb je geen kabelabonnement, uw CI+ kaartjes zullen gedeactiveerd worden, en dus niet meer werken.
Zolang Telenet geen TOF filter plaatst op de coax, zal je nog wel het TV signaal hebben, en dus ook het Compact Signaal.
Dan ben ik serieus gedesinfomeerd... de medewerker heeft me bevestigd dat ik de ci modules zou kunnen blijven gebruiken. Maar vond het al vreemd
Gebruikersavatar
Converted
Pro Member
Pro Member
Berichten: 313
Lid geworden op: 11 aug 2006, 16:08
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 13 keer

TonySuperPony schreef:
Converted schreef:Hier komen we al direct in botsing met kafka van Telenet. Blijkbaar is door een softwarefout in hun systemen van hun kant de datasim en mobiele simkaarten die bij oneup horen "blijven steken" waardoor die nu niet automatisch geactiveerd kunnen worden en ik handmatig een contract moet doorsturen, liefst per mail zodat ze het handmatig kunnen activeren...
Had hetzelfde, maar een vriendelijke man heeft ze toch handmatig geactiveerd voor mij ;).
Heb je hen gebeld?
Uiteindelijk hebben ze via twitter na het zien van de ingescande contracten de datasim en mobiele sim met overdracht geactiveerd:-) De datasim werkt al. De overdracht van het andere nummer zal wss voor tijdens de kantooruren zijn.
"ONEup -> 1000/40"
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Converted schreef: Uiteindelijk hebben ze via twitter na het zien van de ingescande contracten de datasim en mobiele sim met overdracht geactiveerd:-) De datasim werkt al. De overdracht van het andere nummer zal wss voor tijdens de kantooruren zijn.
Het is toch een serieus ongeorganiseerde bende daar, vind ik. Ik kreeg rond 14u snel reactie op Facebook Messenger en dat ik daar het gescande overdracht formulier mocht doorgeven. Dus ik geef wat extra info en de pdf, maar sindsdien complete radio-stilte, en de SIM is nog altijd niet geactiveerd.

Bovendien heb ik maar 1 SIM gekregen terwijl ik aangaf dat ik ook een data-SIM wil. Gelukkig kun je die ook achteraf nog vragen via Mijn Telenet.
SyncBE
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 39
Lid geworden op: 04 jan 2018, 09:20
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 2 keer

Gisteren alles besteld voor one up, maar bleef maar geen mail krijgen.
Vandaag dan gebeld in de voormiddag, bleek niet doorgekomen te zijn. Alles handmatig gedaan, vandaag om de modem geweest.
Alles zelf geinstalleerd, in de winkel hebben ze hem geactiveerd dat ik niet veel meer moest doen thuis.

Resultaat 400 mbps down, 3.0 modem mee gekregen. Gebeld en hele uitleg dat het wel kon.
Bon terug naar de winkel, 3.1 modem mee gekregen alles aangesloten en het werkte.

Voormiddag besteld, in de middag had ik al Telenet en tv flow.
Zo simpel kan het dus ook gaan. :-D
Flippi
Premium Member
Premium Member
Berichten: 683
Lid geworden op: 26 jan 2011, 18:44
Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
Bedankt: 64 keer

SyncBE schreef:Zo simpel kan het dus ook gaan. :-D
Maar wel nog moeten bellen omdat de online bestelling niet was doorgekomen en 2 keer naar de winkel achter een modem omdat je de eerste keer de verkeerde had meegekregen. :think:
dr.trimble
Pro Member
Pro Member
Berichten: 372
Lid geworden op: 22 jan 2007, 19:52
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 4 keer

ik heb enkel de flow-tv, dus geen tv-box. Weet er iemand of ik hier de zenders kan rangschikken. Het lijkt me voorlopig niet te lukken.
Gebruikersavatar
Converted
Pro Member
Pro Member
Berichten: 313
Lid geworden op: 11 aug 2006, 16:08
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 13 keer

Uiteindelijk werkt de telenet sim nu. Maar geen visual voicemail, geen vowifi en geen volte...
Hebben nog mensen met een iphone waar dit nog niet actief lijkt te staan?
Visual voicemail lijkt te werken, ik kan de begroeting beluisteren, maar ik krijg geen bericht als er een voicemail is en kan het ook niet beluisteren... raar allemaal
"ONEup -> 1000/40"
TonySuperPony
Member
Member
Berichten: 56
Lid geworden op: 21 jun 2020, 11:05
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Converted schreef:Uiteindelijk werkt de telenet sim nu. Maar geen visual voicemail, geen vowifi en geen volte...
Hebben nog mensen met een iphone waar dit nog niet actief lijkt te staan?
Visual voicemail lijkt te werken, ik kan de begroeting beluisteren, maar ik krijg geen bericht als er een voicemail is en kan het ook niet beluisteren... raar allemaal
Hier wel Vowifi, en Volte, maar geen vvm meldingen..

Verstuurd vanaf mijn SM-G985F met Tapatalk
Gebruikersavatar
Converted
Pro Member
Pro Member
Berichten: 313
Lid geworden op: 11 aug 2006, 16:08
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 13 keer

TonySuperPony schreef:Hier wel Vowifi, en Volte, maar geen vvm meldingen..

Verstuurd vanaf mijn SM-G985F met Tapatalk
Ik ben dus niet alleen als het over die visual voicemail gaat. Als je naar de apn instellingen gaat in je iphone. Krijg jij dan enkel de velden mobiel internet en mms te zien?
Of ook de velden persoonlijke hotspot en visual voicemail?

En lijkt het bij jouw er ook op als visual voicemail werkt en kan je de begroeting beluisteren? Enkel de berichten verschijnen niet in de lijst en geen vvm melding?
"ONEup -> 1000/40"
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

SyncBE schreef:Gisteren alles besteld voor one up, maar bleef maar geen mail krijgen.
Vandaag dan gebeld in de voormiddag, bleek niet doorgekomen te zijn. Alles handmatig gedaan, vandaag om de modem geweest.
Alles zelf geinstalleerd, in de winkel hebben ze hem geactiveerd dat ik niet veel meer moest doen thuis.

Resultaat 400 mbps down, 3.0 modem mee gekregen. Gebeld en hele uitleg dat het wel kon.
Bon terug naar de winkel, 3.1 modem mee gekregen alles aangesloten en het werkte.

Voormiddag besteld, in de middag had ik al Telenet en tv flow.
Zo simpel kan het dus ook gaan. :-D
Kan je mij eventueel zeggen hoe het geluidsniveau is van de nieuwe HWG?
k995
Starter
Starter
Berichten: 13
Lid geworden op: 11 apr 2015, 16:51

dbiphoner schreef:Hallo,

Iemand al over naar all internet + tv met tv flow optie?

Volgens Telenet medewerker blijven de ci+ modules actief en dus ook het kabelsignaal...

ik heb een gekochte Digibox maar die staat nooit aan. Ik vermoed dat digibox niet meer gaat werken maar wil wel men ci modules behouden.

Dus als iemand deze setup heeft graag reactie.

Mvg
Ik ben van wigo (dus met digibox) naar flow gegaan , staat sinds gisteren actief maar digibox werkt nog steeds.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

ahrand
Plus Member
Plus Member
Berichten: 218
Lid geworden op: 10 sep 2011, 08:31
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 13 keer

Achter paywall, kan je het samenvatten ?
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1061
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 40 keer

ahrand schreef:
Achter paywall, kan je het samenvatten ?


U kan iedere maand 5 gratis links vd tijd lezen als ge u registreerd, gewoon een tip.
Klik op de link hierboven.
Laatst gewijzigd door Unicorn1 op 29 apr 2021, 12:40, 2 keer totaal gewijzigd.
profke
Pro Member
Pro Member
Berichten: 273
Lid geworden op: 14 aug 2010, 23:42
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 24 keer

ik kan hem zo lezen. Wel in incognito venster van mijn browser

:-)
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1061
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 40 keer

Ik moet hier ook nog iemand gelijk geven ivm wat die had gepost over die tv boxen, mijn excuses alvast daarvoor.

Ik heb net nog eens goed zitten chatten met die maat die in telenet center werkt en u hebt gelijk: die tv boxen zijn heel beperkt, daarom vragen ze 50€ voor voor bestaande klanten.

Hemzelf had slechts 5 nieuwe boxen binnen, de rest waren retours.

Dus bij deze, ik was fout, u hebt gelijk ;).
De tv boxen zijn extreem populair en ik kan ook nu begrijpen wrm. ;), heb het hier ook uitgelegd.

Nieuwe klanten zoals mij is de tv box gratis. (Normaal gezien toch).
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

"We verlaten de one size fits all achter de huidige bundels en opteren voor een aanpak waarbij de klant zelf kan kiezen wat hij nodig heeft"

Huh? Ik zie qua bundels eigenlijk nog altijd even weinig keuze als vroeger. In de vorige producten had je verplicht TV, en dat hebben ze eruit gehaald en vervangen door verplicht GSM abonnement, maar voor de rest zie ik maar weinig verschil eigenlijk.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

k995 schreef:Ik ben van wigo (dus met digibox) naar flow gegaan , staat sinds gisteren actief maar digibox werkt nog steeds.
Digiboxen, digicorders, CI+ kaartjes worden op regelmatige basis (via een lus systeem op het coax signaal) "ge-activeerd".
Wanneer deze door Telenet uit het systeem genomen worden, kan het nog een hele tijd duren voor ze niet meer werken (enkele weken?).
En totdat Telenet een "TOF filter" steekt op de aansluiting, blijft het TV signaal op jouw coax aansluiting nog een tijd beschikbaar.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
k995
Starter
Starter
Berichten: 13
Lid geworden op: 11 apr 2015, 16:51

Tomby schreef:
"We verlaten de one size fits all achter de huidige bundels en opteren voor een aanpak waarbij de klant zelf kan kiezen wat hij nodig heeft"

Huh? Ik zie qua bundels eigenlijk nog altijd even weinig keuze als vroeger. In de vorige producten had je verplicht TV, en dat hebben ze eruit gehaald en vervangen door verplicht GSM abonnement, maar voor de rest zie ik maar weinig verschil eigenlijk.
Je hebt toch meer keuze hoor, als je geen GSM wil : Internet + tv, zit je 2 euro goedkoper.
Dat is natuurlijk hun ding, voor 2 euro gaan de meeste dan zeggen : dan pak ik maar die sim erbij , je hebt dan wel lagere snelheden.

De keuze is er maar onoverzichtelijk en met iets anders voorwaarden waardoor vergelijken moeilijk is.
thomiwilli
Pro Member
Pro Member
Berichten: 232
Lid geworden op: 19 apr 2020, 23:49
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 21 keer

Converted schreef: Uiteindelijk werkt de telenet sim nu. Maar geen visual voicemail, geen vowifi en geen volte...
Werken alle 3 hier (iPhone Xr met iOS 14.5).
Gebruikersavatar
Converted
Pro Member
Pro Member
Berichten: 313
Lid geworden op: 11 aug 2006, 16:08
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 13 keer

thomiwilli schreef:
Converted schreef: Uiteindelijk werkt de telenet sim nu. Maar geen visual voicemail, geen vowifi en geen volte...
Werken alle 3 hier (iPhone Xr met iOS 14.5).
Vvm werkt nu wel. Enkel vowifi en volte niet. Stonden volte en vowifi direct actief bij jouw?

iPhone 7 met 14.5 hier.
"ONEup -> 1000/40"
thomiwilli
Pro Member
Pro Member
Berichten: 232
Lid geworden op: 19 apr 2020, 23:49
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 21 keer

Converted schreef:
thomiwilli schreef:
Converted schreef: Uiteindelijk werkt de telenet sim nu. Maar geen visual voicemail, geen vowifi en geen volte...
Werken alle 3 hier (iPhone Xr met iOS 14.5).
Vvm werkt nu wel. Enkel vowifi en volte niet. Stonden volte en vowifi direct actief bij jouw?

iPhone 7 met 14.5 hier.
Manueel in de instellingen aangezet
Gebruikersavatar
Converted
Pro Member
Pro Member
Berichten: 313
Lid geworden op: 11 aug 2006, 16:08
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 13 keer

thomiwilli schreef:
Converted schreef:
thomiwilli schreef:
Converted schreef: Uiteindelijk werkt de telenet sim nu. Maar geen visual voicemail, geen vowifi en geen volte...
Werken alle 3 hier (iPhone Xr met iOS 14.5).
Vvm werkt nu wel. Enkel vowifi en volte niet. Stonden volte en vowifi direct actief bij jouw?

iPhone 7 met 14.5 hier.
Manueel in de instellingen aangezet
Hier ook. Maar toch werkt het niet. Zal wss wel aan hun liggen.
"ONEup -> 1000/40"
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1061
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 40 keer

Er zijn mensen die soms beweren dat bv 100/150mbps oke is enz... dat zal voor velen wel zo zijn maar ik merk het volgende op;

Mijn ouders hebben ook lage snelheid; Ik en de maat beide op wifi bv wow aant spelen, alles gaat goed voor ons beiden maar vanaf mijne pa zijn tablet gebruikt is het deels omzeep. Onze ms en dergelijke meer is allemaal net iets minder en dat merk je soms ook tijdens het spelen enz...

Ook bij mij nu ben ik een test aant doen; Ene laptop open wat aant downloade dat effe duurt , op de andere laptop gewoon internet open en op de smartphone youtube op en de nas die verbonden is met de tv/mediaplayer ook aant spelen.

Alles gaat goed , alleen op de laptop waar ik sites wil laden duurt het langer en op de smartphone filmpke laden gaat ook trager.

Met andere woorden, ik zal mss toch naar de 300/20 gaan. Zoniet wordt het de up als de 300/20 ook niet voldoende zou zijn.

Snelheid als je een multitasker bent en af en toe zware stuff of vele stuff opentrekt is dus echt wel belangrijk vind ik maar ieder moet dat voor zich maar uitmaken. Ik vrees dat ik toch naar een hogere snelheid zal gaan. Ben er vrijwel zeker van mocht ik nu opeens 300 hebben dat die sites die nu trager openen wel gaan openvliegen.
Laatst gewijzigd door Unicorn1 op 29 apr 2021, 15:06, 3 keer totaal gewijzigd.
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2273
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 153 keer

Een download van een site die de snelheid kan leveren, en een client die het snel kan binnen halen, zal uw lijn altijd dicht trekken.
Met een hogere snelheid zal de DL wel minder lang duren.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

Unicorn1 schreef:Er zijn mensen die soms beweren dat bv 100/150mbps oke is enz... dat zal voor velen wel zo zijn maar ik merk het volgende op;

Mijn ouders hebben ook lage snelheid; Ik en de maat beide op wifi bv wow aant spelen, alles gaat goed voor ons beiden maar vanaf mijne pa zijn tablet gebruikt is het deels omzeep. Onze ms en dergelijke meer is allemaal net iets minder en dat merk je soms ook tijdens het spelen enz...

Ook bij mij nu ben ik een test aant doen; Ene laptop open wat aant downloade dat effe duurt , op de andere laptop gewoon internet open en op de smartphone youtube op en de nas die verbonden is met de tv/mediaplayer ook aant spelen.

Alles gaat goed , alleen op de laptop waar ik sites wil laden duurt het langer en op de smaetphone filmpke laden gaat ook trager.

Met andere woorden, ik zal mss toch naar de 300/20 gaan. Zoniet wordt het de up als de 300/20 ook niet voldoende zou zijn.

Volledig mee eens !! Ik krijg het sch**t van mensen die zeggen en je hebt dat niet nodig en zus en zo. Kijk iedereen is anders en als dat een ervaring is moet je dat respecteren en niet altijd afbreken van je hebt dat niet nodig.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2273
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 153 keer

Rustig Proximusboyke... :-)
Ik denk dat iedereen wel zegt van "ik heb dat nodig omdat" of "ik heb dit niet nodig omdat". Als er 1 product was wat voor iedereen goed was, zaten we daar allemaal.
Flying
Pro Member
Pro Member
Berichten: 236
Lid geworden op: 22 apr 2014, 16:31
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 19 keer

Het kan verstandig zijn om, als je netwerkapparatuur hebt die dat toestaat, een limiet in de stellen op de downloadsnelheid die net iets onder het maximale ligt. Op die manier hou je altijd wat bandbreedte over voor andere gezinsleden. Ongeacht je downloadsnelheid kan een bepaalde download een lijn volledig dicht trekken.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

Maar daar zijn we juist !!! Er zijn hier sommigen die telenet al beginnen afschieten omdat ze nog maar telenet horen. En dan beginnen die snelheden zijn niet nodig enz enz. Vroeger zaten ze kankeren over de limiet, nu hebben ze er iets aan gedaan het is terug niet goed. Ik ben ook niet zo een heel grote voorstander van telenet, maar tis niet omdat ik nog maar de naam hoor dat ik al begin af te breken. Je moet ook kijken welke doelgroep ze voor ogen hebben ! Behoor je daar niet bij, jammer kies dan een andere. Delhaize is ook veel duurder dan colruyt en toch gaan er veel mensen naar delhaize omdat ze aangenamer winkelen vinden/ervaren.
Heb het al gezegd voor de doelgroep dat telenet voor ogen heeft is dit een heel goed en faire prijs die ze hebben neergezet !
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2273
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 153 keer

Idd, en zo heeft ieder zijn verhaal. Ik blijf bij Telenet omdat mijn werkgever het betaalt. :-)
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 100 keer

Lol tweakers mensen zijn toch geniaal.

Ik quote iemand randomly
Wat een ellende lijkt me dat. Dat is toch niet meer van deze tijd?

Ik zit soms al over deze cijfers heen op een enkele dag.

Niet alleen de wegen in Belgie zijn beroerd zo te zien, ook de digitale snelweg houdt niet over.

edit: Even een reactie op de mensen die 3Tb per dag niet kunnen voorstellen: dat is misschien wat overdreven en ook geen dagelijkse kost maar m'n offsite backup gaat naar AWS (glacier), er wordt flink gedownload en gestreamd (gezin met 3 kinderen) en dan host ik ook nog een paar prive servers. Dus ik verstook niet iedere dag 3Tb maar ik zou hier iedere maand tekort aan hebben.
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1061
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 40 keer

proximusboyke schreef:
Volledig mee eens !! Ik krijg het sch**t van mensen die zeggen en je hebt dat niet nodig en zus en zo. Kijk iedereen is anders en als dat een ervaring is moet je dat respecteren en niet altijd afbreken van je hebt dat niet nodig.
Het is simpel voor mij: we zijn 1 vd duurste ivm telecom dan vind ik het niet meer als normaal dat je hoge snelheid en veel data krijgt.
De dag van vandaag is 150mbps op zich nog oke maar vanaf je meerdere zaken doet of opentrekt dan merk je dat het allemaal iets minder vlot gaat. Ik lees dan van sommigen doe dit en dat? Nee, ik wil dat al dat boeltje instant ready is, we betalen er genoeg voor.

Je koopt dan een snelle smartphone en laptop enz... dat hangt allemaal aan elkaar , als de snelheid niet hoog genoeg is, daar sta je dan met die lage snelheid, daar sta je dan met uw vrij dure laptop en smartphone.

Maar bv bij proximus tja... bij hen kan ik alleen maar wat bestellen aan 100mbps (jaja ik weet het wel, ze zijn bezig met hogere snelheden maar daar heb je nog niks aan tenzij je geluk hebt om op de juiste plaats te wonen). Want er is meer dan alleen maar telenet.

Wat telenet betreft: ze zijn de beste, die tv box is echt de top enz... maar ze spelen het dan weer smerig door dienen one laag in snelheid te leggen, willen de mensen vooral naar de up krijgen, dat is het grote geld voor hun.
De tussen oplossing is toch die all internet met tv iconic (tenzij je 40GB mobiele data wil).
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 187 keer

proximusboyke schreef:Maar daar zijn we juist !!! Er zijn hier sommigen die telenet al beginnen afschieten omdat ze nog maar telenet horen. En dan beginnen die snelheden zijn niet nodig enz enz. Vroeger zaten ze kankeren over de limiet, nu hebben ze er iets aan gedaan het is terug niet goed. Ik ben ook niet zo een heel grote voorstander van telenet, maar tis niet omdat ik nog maar de naam hoor dat ik al begin af te breken. Je moet ook kijken welke doelgroep ze voor ogen hebben ! Behoor je daar niet bij, jammer kies dan een andere. Delhaize is ook veel duurder dan colruyt en toch gaan er veel mensen naar delhaize omdat ze aangenamer winkelen vinden/ervaren.
Heb het al gezegd voor de doelgroep dat telenet voor ogen heeft is dit een heel goed en faire prijs die ze hebben neergezet !
Het is dan ook een grote contradictie.
Je krijgt zeer hoge snelheden, maar als je deze snelheden effectief een tijd lang gebruikt loop je tegen de FUP aan en wordt je snelheid ineens een pak lager ...

Dus je hebt de hoge snelheid enkel als je ze niet veel gebruikt ...
Maar waarom heb je die hoge snelheid dan nodig als je ze niet veel gebruikt ...

Maar zoals je zegt is er inderdaad een publiek voor dat veel wil betalen om iets te hebben maar niet te gebruiken ...
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

duidend komaan zeg 3tb us toch al heel wat. En er zijn ook mensen (lees nachtmensen) die nooit tegen limieten aanlopen. of die volop gebruik van maken in de voormiddag. Akkoord een minderheid, maar die bestaan !!!!
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
k995
Starter
Starter
Berichten: 13
Lid geworden op: 11 apr 2015, 16:51

Unicorn1 schreef:
proximusboyke schreef:
Volledig mee eens !! Ik krijg het sch**t van mensen die zeggen en je hebt dat niet nodig en zus en zo. Kijk iedereen is anders en als dat een ervaring is moet je dat respecteren en niet altijd afbreken van je hebt dat niet nodig.
Het is simpel voor mij: we zijn 1 vd duurste ivm telecom dan vind ik het niet meer als normaal dat je hoge snelheid en veel data krijgt.
De dag van vandaag is 150mbps op zich nog oke maar vanaf je meerdere zaken doet of opentrekt dan merk je dat het allemaal iets minder vlot gaat. Ik lees dan van sommigen doe dit en dat? Nee, ik wil dat al dat boeltje instant ready is, we betalen er genoeg voor.
Ja tuurlijk is 150 mbps niet genoeg voor iedereen daar gaat het dan toch niet over?
De uitspraak was eerder : dit is weer afzetterij omdat ze de snelheid verlagen, wel dat hangt af van wat je wil en hoe je dat gebruikt.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4657
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 344 keer
Contacteer:

ddd schreef:Rustig Proximusboyke... :-)
Ik denk dat iedereen wel zegt van "ik heb dat nodig omdat" of "ik heb dit niet nodig omdat". Als er 1 product was wat voor iedereen goed was, zaten we daar allemaal.
Iedereen zal hogere specs wel leuk vinden, maar ik heb het er niet voor over.
Op het einde van de maand moet alles betaald geraken.
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1061
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 40 keer

k995 schreef:
De uitspraak was eerder : dit is weer afzetterij omdat ze de snelheid verlagen, wel dat hangt af van wat je wil en hoe je dat gebruikt.
Is ook zo e, dit is gewoon een zet om de mensen meer naar de up te krijgen en geloof me, velen nemen de up. Heb eens overal wat zitten rondneuzen en tja, die zeggen ook, mee 4 mensen zitten gamen/streamen/youtube/downloaden enz... je moet de up dan nemen.

Ik zit bij de one maar kans is groot dat ik naar de all internet ga. Het is gewoon zeer bizar e dat die all internet weliswaar geen mobiel heeft akkoord, dat is zeker een verschil tussen beiden maar dat die wel hogere snelheid heeft. Ik zit bij mobiel bij proximus.

Dus telenet doet dit express he, bij het ene geen mobiel maar hogere snelheid, bij het andere wel mobiel maar lage snelheid dus als iemand echt alles wil hebben zowel mobiel als snelheid die moet den up nemen.

Ze hebben dat weer goed bekeken bij telenet.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”