Overstappen naar Orange

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
PeterD1
Starter Plus
Starter Plus
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 5 keer

Hey iedereen!

We zitten te denken om over te stappen naar Orange nadat Telenet de huidige abonnementen niet verhoogd naar de FUP van 3TB terwijl Orange dat zonder veel poespas wel heeft gedaan. Zelfs met de speedboost van 400/40 zouden we nog steeds €11 goedkoper zijn dan Telenet en hebben per simkaart 8 GB ipv 9 GB in totaal.
Voordat we definitief beslissen om over te stappen hadden we nog een paar vragen. We weten dat Orange geen uitgesteld kijken heeft en het ook niet mogelijk is om opnames van de decorder via de app te bekijken. Dat is jammer maar zeker niet onoverkomelijk.
Hoe is de stabiliteit van hun internet tegenwoordig? Is er veel last van uitval?
Sturen ze makkelijk een femto cell op? Want we hebben amper bereik in huis.
Hoe is de beeldkwaliteit van de decorder tov de tv box van Telenet? Heeft de decorder nog veel last van verkeerde of vergeten opnames?
Wordt je snel/goed geholpen bij problemen door de klantendienst?

Bedankt!
TheCeet
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
Bedankt: 50 keer

Ik heb het een half jaar gehad nadat ik van Telenet kwam, Orange is goedkoper maar dat voel je sterk in hun decoder. Ik kreeg een flashback naar de beginjaren digitale TV van bij Telenet.
We moesten geregeld de decoder rebooten per maand, soms reageerde die niet, enz enz.
Beeld, niks op aan te merken.

Stabiliteit internet, de modem had ook geregeld zijn kuren + DNS die er veel uitvloog op random tijdstippen (moet wel zeggen dat dit niet continu was, rond die periode waren er gewoon geregeld issues bij Orange)

Mobiel bereik in huis: Orange heeft VoWIFI actief, dus je belt via de wifi. Indien je compatibele toestellen hebt, zie:
https://www.orange.be/nl/netwerk/vowifi#compatible

Info over femtocell:
https://www.orange.be/nl/blog/je-netwer ... -oplossing
iPhone 13 Pro: Proximus Business Unlimited
ISP: Afbeelding Telenet All-Internet
Running AdGuard Home: network-wide software for blocking ads & tracking
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

TheCeet inderdaad ik heb hun dat al dikwijls gezegd waarschijnlijk hun decoders gekocht bij alieespress of bij een leverancier 100 kopen 200 gratis.
Alhoewel ik moet zeggen het al verbeterd is. Waar bij mij dagelijks was is het nu maandelijks als ik niet oplet, maar als je nu en dan de stekker uittrekt en paar uur laat afliggen valt het best mee. mijn partner zegt altijd kwaliteit heeft zijn prijs. Enja er zullen hier wel believers tussen zitten. En natuurlijk is het goedkoop maar als je niks aanbied kan het ook nie anders ! Alhoewel met de laatste prijszetting betaal ik nu meer en een kennis 61€ meer dan bij telenet. Natuurlijk deze laatste is uitzonderlijk ze bestaan en zeker bij de doelgroep die telenet voor ogen heeft.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 190 keer

Ik heb al jaren Orange en het internet is minstens zo stabiel als dat van Telenet. Wel de DNS veranderen naar iets anders dan die van Orange zelf :)

De decoder is inderdaad meer basic. Je kan wel via de app live tv kijken en opnames instellen, maar bekijken gaat enkel via de decoder inderdaad. Maar eerlijk... Wij gebruiken die decoder niet meer om op te nemen, enkel om live tv te kijken. De rest bekijken we via de Apple TV apps en/of Airplay.

Ik zou het liefste hebben dat Orange een native Apple TV app ondersteunt zoals Flow TV van Telenet, maar ik vrees dat het nog niet zo snel zal komen.

Ik heb even getwijfeld om naar Telenet One te gaan, ook gezien de FUP van 3TB en de iets hogere snelheid. Nu Orange voor iedereen de FUP naar 3TB gebracht heeft en toch nog wel het betere mobiele netwerk heeft zonder de jaarlijkse opslag, ga ik wel bij Orange blijven. Ik heb de internet boost ook niet, maar ik hoop dat Orange die Boost ook nog eens zal aanpassen in prijs of in snelheid. Dan zal ik het nog wel eens overwegen.
Internet & TV: Orange Love Trio
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
wouter5
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 10 keer

Is het mobiel netwerk van Orange dan zo veel beter dan dat van Telenet/Base?

Wat betreft het hele TV gebeuren sluit ik me aan bij de posts hierboven.
De TVbox van Orange is log, traag en blokkeert af en toe wel eens. Als je die puur gebruikt om live tv en af en toe eens een opname te bekijken, zal die wel volstaan, maar verwacht er niet veel van.

Internet is stabiel mits je de DNS aanpast (cloudflare, googleDNS, ...).
Ondersteuning voor Ipv6 ontbreekt.
Heb momenteel de speedboost (400/40) en voor mij is dat meer dan snel genoeg.
Orange Love Trio + Speedboost
D: 382.7 Mbps - U: 38 Mbps
Oneplus 7 pro en iPad pro
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

ja het mobiel netwerk is wel veel beter?
Ik test regelmatig de netwerken, is al veel verbeterd maar lopen nog steed achter.
Nog teveel plaatsen met 3g en ik vind er zelfs nog met edge :-D
Maar als je op site bipt kijkt zie je wel degelijk dat er veel aanvragen voor masten zijn van telenet.
In mijn gemeente gaan ze nu evenveel hebben of proximus en orange. Ik zie 2 aanvragen bijstaan.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
wouter5
Plus Member
Plus Member

Interessant eigenlijk die website van het BIPT.
Het moge wel duidelijk zijn dat Proximus het meest aantal masten telt, gevolgd door Orange en tenslotte Telenet met toch een significant lager aantal masten (alé toch in mijn regio).

EDIT: En de joint venture van Orange/Proximus wat betreft de uitrol van 5G is natuurlijk ook veelbelovend :)
PeterD1
Starter Plus
Starter Plus

Bedankt voor alle reacties!

Als we een paar uur per week tv kijken zal het veel zijn dus op zich zal de Orange decorder wel voldoende zijn voor ons.
Bij ons is Telenet eigenlijk het enige netwerk dat in huis deftige ontvangst geeft in huis (woon dicht bij de Nederlandse grens). Mensen die zowel Orange of Proximus hebben klagen altijd dat ze geen ontvangst hebben als ze bij ons in huis zijn.
Er hangt wel al meer dan een jaar een geel blad voor de bouw van een nieuwe mast van Orange/Telenet en staat zelfs al op de site van het BIPT maar zijn nog steeds niet begonnen met de bouw daarvan.
Is de DNS makkelijk aan te passen van de modem?
Had wel ergens gelezen dat Orange in Frankrijk een goede decorder heeft maar zal waarschijnlijk wel een tijd duren voor ze die hier uitbrengen.
Hebben ook even Proximus gehad maar vond die V7 decorder nu ook niet echt geweldig.
wouter5
Plus Member
Plus Member

De DNS aanpassen is heel makkelijk.
Heb ook al geruchten gelezen van een mogelijke nieuwe decoder, maar blijft allemaal heel vaag. Zou wel geen overbodige luxe zijn imo.
Wat betreft die Femotocell. Mijn schoonbroer heeft er zo eentje gekregen van Orange (zelfs per ongeluk twee) en dat werkt perfect :)
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 190 keer

Femtocell heb je niet nodig als je toestel VoWiFi ondersteunt. Orange was de eerste die daar ondersteuning voor gaf en werkt super.
Internet & TV: Orange Love Trio
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
PeterD1
Starter Plus
Starter Plus

Dat werkt inderdaad bij Telenet ook goed met mijn Iphone. Mijn vriendin heeft een Pixel 4 en daar werkt het jammer genoeg niet op.
Daarom dat we een femtocell zouden nodig hebben.
macamba
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 143 keer
Bedankt: 29 keer

Hier ook al Orange klant vanaf de dag dat het mogelijk werd:

- Internet, zeer tevreden over, nooit problemen.. ik gebruik wel Google DNS.
Voor mij is dit gewoon Telenet maar dan voor minder geld. Proximus / DSL is een ramp hier, geen optie.
Ik heb in al die jaren nog nooit onderbrekingen gehad, wel eens een nieuwe modem gekregen. Draai een beveiligscamera en krijg meldingen als die offline gaat door een reboot van 2 minuten (denk 1x per maand ofzo). Dus top.

- TV: hebben we gehad, sluit me aan bij de rest, de decoder is basic, de app werkt wel, kun je naar TV casten (de Play / vier zenders bijv, rest kan sowieso al via hun eigen apps). -> Zodra "Love Duo" mogelijk werd, meteen TV opgezegd, geen dag dat ik het mis, maar wel een besparing van 12x15 euro. Tel uit.

- Mobiel ervaar ik als prima, zowel Voice als data, ook bijkomende diensten werken goed (visual voicemail, VoLTE, VoWifi, Wisselgesprek/2e beller)
Voordeel is ook dat je een bundel kunt aanzetten eenmalig of maandelijks voor gebruik buiten de EU, zeker in Top Destinations een mooi voordeel. Al bestaan er tegenwoordig ook wel Dual Sim oplossingen natuurlijk.
E-sim bieden ze aan voor abonnementen, dat is al een begin, kan verbeterd worden naar Smartwatch en zelf online beheren ipv naar een shop moeten.
Dekking: 90% oke, er zijn altijd plekken waar het beter kan maar ik zie dat in de komende maanden en jaren verder verbeteren gezien de samenwerking met Proximus voor de uitrol van 5G.

- Flexibiliteit: handig dat je maandelijks van formule kunt wisselen: door Corona heb ik al downgrades gedaan vanwege een pak minder mobiel gebruik.

- Klantenservice: zelden nodig, ik stuur ze via Twitter DM, goed geholpen, doen niet moeilijk. Ik geef ze een 7.

- Loyalty: de badges die je kunt verdienen en extra cadeaus opleveren, waarbij het meest belende de cinematickets zullen zijn op dinsdag, zijn wel een leuke bijkomstigheid.. het is uiteenlopend maar regelmatig al iets leuks en bruikbaars gehad.
Moet wel zeggen dat de Telenet klantenkorting op "hardware" ook wel interessant kan zijn, gewoon netto besparingen daardoor.. maar ja als je daar structureel teveel betaald dan kom je aan het eind van de rekening natuurlijk nog altijd niet duurder uit.
Bij Orange kun je door je 12 maanden te binden tot 150 euro korting krijgen op een smartphone.. en zonder binding chromecast aan 20 euro bestellen. Niet slecht dus.

- Toekomst: het is een kwestie van weken totdat ze hun aanbod vernieuwen en verbeteren. De genoemde samenwerking met Proximus voor een deel van het netwerk plus de naderende overname door hun moederbedrijf Orange FR maakt wel dat de toekomst nog een in petto heeft voor ons!
wouter5
Plus Member
Plus Member

macamba schreef: - Toekomst: het is een kwestie van weken totdat ze hun aanbod vernieuwen en verbeteren. De genoemde samenwerking met Proximus voor een deel van het netwerk plus de naderende overname door hun moederbedrijf Orange FR maakt wel dat de toekomst nog een in petto heeft voor ons!
Heb jij iets horen waaien of is het meer een voorspelling? :)
macamba
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 143 keer
Bedankt: 29 keer

wouter5 schreef:
macamba schreef: - Toekomst: het is een kwestie van weken totdat ze hun aanbod vernieuwen en verbeteren. De genoemde samenwerking met Proximus voor een deel van het netwerk plus de naderende overname door hun moederbedrijf Orange FR maakt wel dat de toekomst nog een in petto heeft voor ons!
Heb jij iets horen waaien of is het meer een voorspelling? :)
1. Dit is natuurlijk gewoon marktwerking, providers die 1 a 2x per jaar hun portfolio verbeteren / vernieuwen. Waarbij Telenet natuurlijk vooral goed is in prijzen verhogen. Hoewel ze deze keer met One wel verrassend uit de hoek zijn gekomen.
Verder is het redelijk voorspelbaar natuurlijk.

2. Dit topic bijv, Luc Watrin heeft al jaren voorspellingen en inside info, meestal weten we hier op UB al redelijk wat er gaat komen, en wanneer, nog voordat het officieel is: https://userbase.be/forum/viewtopic.php ... ad#p875990
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

1 jaar Orange gehad, en wat hierboven staat kan ik alleen maar bijtreden:

* Internet: OK, mits DNS aanpassingen
* TV doos: beh. Minimaal, werkt wel en that's it. Ik zette die elke nacht van de stroom, nooit stabiliteitsproblemen mee gehad.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Data technicus
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 43 keer

Ik heb ook orange en heb geen DNS problemen.
Kan het zijn dat het mss van modem afhangt want orange had eerst 2 modems nl. de compal modem die ik heb en de siligence.
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

DNS is redelijk modem-onafhankelijk. Ik had evenzeer een zwarte Siligence modem.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Data technicus
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 43 keer

devilkin schreef:DNS is redelijk modem-onafhankelijk. Ik had evenzeer een zwarte Siligence modem.
Ik heb wel de compal das niet de Siligence he.
Bijlagen
20210429_154232.jpg
PeterD1
Starter Plus
Starter Plus

macamba schreef:Hier ook al Orange klant vanaf de dag dat het mogelijk werd:

- TV: hebben we gehad, sluit me aan bij de rest, de decoder is basic, de app werkt wel, kun je naar TV casten (de Play / vier zenders bijv, rest kan sowieso al via hun eigen apps). -> Zodra "Love Duo" mogelijk werd, meteen TV opgezegd, geen dag dat ik het mis, maar wel een besparing van 12x15 euro. Tel uit.

- Toekomst: het is een kwestie van weken totdat ze hun aanbod vernieuwen en verbeteren. De genoemde samenwerking met Proximus voor een deel van het netwerk plus de naderende overname door hun moederbedrijf Orange FR maakt wel dat de toekomst nog een in petto heeft voor ons!
In principe zou dat ook voor ons lukken om de tv te schrappen behalve dat mijn vriendin heel graag naar de BBC zenders kijkt en dat enkel legaal wil doen. Dus jammer genoeg zitten we momenteel nog vast aan de klassieke tv tot dat bv Britbox hier beschikbaar is of de BBC iplayer zonder VPN werkt.

Ben wel benieuwd naar de geruchten dus ga nog even wachten met eventueel over te stappen tot ze met hun nieuwe formules komen.
Plaats reactie

Terug naar “Orange (Mobistar)”