Mijn kleine frustratie van de dag ...

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 40 keer
Provider

Mijn weliswaar hele kleine frustratie is: ik koop een Oled tv, ben daar zeker echt tevreden van, sowieso nog beter dan mijne vorige 4K tv. Dus zeker geene spijt hoor.

Films/series spelen via kodi perfect af, maar echt steengoed.
Youtube ook en ga zo maar door.

Maar wat ik wel op merk is bv maanden geleden draaide de film jurrasic park op vtm 2/Q2 en had ik enorm last van wazigheid, was zo erg dat ik het verzet had.
Het rare is dat als ik bv vtm nieuws kijk of blind getrouwd of luc alloo, camping Coppens etc.. dan merk ik dat niet meteen, alles toppie hoor.

En ook bij voetbal soms wel en dat is soms beetje vervelend: ik zit nu bekerfinale te kijken op vtm 2 en jaja de kwaliteit is oke en ik kan wel goed volgen maar bij vlagen heb je zo momenten dat het gelijk trager effe gaat voor x tal sec.
Ksnap niet hoe dat kan? Bij eleven sports heb ik dat ook vaak voor maar soms zijn er dan matchen waarbij ik geen problemen heb, verklaar me dat maar eens e.
Ppfrrtt.

Ik kan me niet herinneren dat ik dit voor had bij mijn 4K tv dus het ligt heel mss toch aan mijne oled tv of het ligt aan de orange decoder of een coax kabel al zou me dat verbazen.

Ik heb ook al in de oled tv instellingen veranderd maar merk niet veel verschil, toch niet om het beter te krijgen.

Echt bizar dat je bij sommige matchen geen problemen hebt en bij x tal andere wel en je op vtm2 die wazigheid kan hebben bij een film en kijk je naar de andere programma's dan is er geen probleem.
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 194 keer
Provider

Wazig statisch beeld of vooral als de camera beweegt?

Ik weet niet meer precies wanneer het was en of het Q2 was (goed mogelijk), maar bij Scarlet heeft een HD zender een tijdje in SD kwaliteit gestaan (ik weet niet of dit aan Scarlet lag of de zender zelf). Sommige tv beeldverbeteringstechnieken kunnen zo'n lage bronkwaliteit dan tevergeefs proberen corrigeren (uitvlakken van randen, of artifacts, enz).

Als je gewoon bent geraakt aan de 'motion interpolation' dat alles vloeiender laat lijken (het fameuze "soap opera effect"), dan kan dat bij films meer opvallen omdat die eigenlijk voor een lagere framerate gemaakt zijn. Het kan bijvoorbeeld camerabewegingen overdrijven waardoor het beeld onrustig lijkt.

Die traagheid voor enkele seconden zou ik eerder bij de decoder/stream zoeken maar je kan eventueel eens kijken of er een firmware update is voor je tv met correcties voor dat soort probleem.
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 112 keer
Provider

Pfff... vervelen de Indiers zich weer vandaag... is nu al de derde telefoon van een Microsoft medewerker die mij wil helpen met m'n PC :evil:
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer
Provider

Spotify gaat weer omhoog van prijs, tis nog maar van oktober geleden :evil:
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 344 keer
Contacteer:
Provider

Begin januari telenet stop gezet en hardware ingeleverd.
Na verschillende mails en telefoons nog altijd het restbedrag (€53) niet terug.
Mocht het omgekeerd zijn, ik kon al een auto kopen aan verwijlingrest. :roll:
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Provider

cadsite schreef:Begin januari telenet stop gezet en hardware ingeleverd.
Best via messenger doen.
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 153 keer
Provider

MClaeys schreef:Spotify gaat weer omhoog van prijs, tis nog maar van oktober geleden :evil:
Blijkbaar niet voor België: https://techpulse.be/nieuws/315800/spot ... in-europa/
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:
Provider

Unicorn1 schreef:
cadsite schreef:Begin januari telenet stop gezet en hardware ingeleverd.
Best via messenger doen.
Het het gisteren op twitter gegooid.
Onmiddellijk reactie, maar nu is het weer een dag stil.

Bende onnozelaars...
Blij dat ik er weg ben.
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer
Provider

ddd schreef:Blijkbaar niet voor België
Bedankt, dat had ik in eerdere berichten niet zien staan. Dat zal wel maar tijdelijk zijn maar blij te horen.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer
Provider

1 van mijn katten, een Britse korthaar, doet niks liever dan buiten gras eten om achteraf binnen een haarbal over te geven. Heel normaal gedrag, dus dit is NIET mijn frustratie. Wat mijn frustratie dan wel is: ze heeft overgegeven op mijn Apple toetsenbord. Heel veel plaats om die haarbal over te geven. Nee, vlak op dat toetsenbord. Heeft nog gewerkt maar nu niet meer. Ik vermoed dat 1 of meerdere toetsen vast geplakt zijn of zoiets maar het keyboard doet helemaal niks meer. Ik heb het nu onder de kraan gehouden en goed afgespoeld, op hoop van zegen. Het keyboard ligt nu ondersteboven te drogen op een verwarmingsmat.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer
Provider

Dat gras eten ze als ze verteringsproblemen hebben. Ik zou eens experimenteren met ander eten. Eventueel enkel droge brokken en water.

Ook de hoeveelheid speelt een rol. Ze eten zoveel ze kunnen en net iets meer, nadien moet dat er weer uit, dus ook als uw toetsenbord toevallig in bereik is. Ik begrijp dat je dat kotsbeu wordt :)
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: KrSi78
Uitgedeelde bedankjes: 208 keer
Bedankt: 152 keer
Provider

Jack Daniels schreef:Ik heb het nu onder de kraan gehouden en goed afgespoeld, op hoop van zegen. Het keyboard ligt nu ondersteboven te drogen op een verwarmingsmat.
Ik hoop dat je door leidingwater te gebruiken geen extra schade veroorzaakt hebt door de inwerking van mineralen (op langere termijn). Als je kan zou ik nog naspoelen met gedemineraliseerd water.
Computer(k)nul
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Sinna schreef:
Jack Daniels schreef:Ik heb het nu onder de kraan gehouden en goed afgespoeld, op hoop van zegen. Het keyboard ligt nu ondersteboven te drogen op een verwarmingsmat.
Ik hoop dat je door leidingwater te gebruiken geen extra schade veroorzaakt hebt door de inwerking van mineralen (op langere termijn). Als je kan zou ik nog naspoelen met gedemineraliseerd water.
Toevallig vandaag zo een occasie aluminium Apple extended keyboard voor 10 euro op de kop getikt. Als het ander definitief de geest heeft gegeven heb ik een reserve voor heel weinig geld. Voor die krengen wordt wel 50 euro en meer gevraagd, tweedehands.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 100 keer
Provider

De media die een het woord gamer in een slecht daglicht wil brengen? Het klopt misschien maar ik vind dat ze dat woord gamer er niet moeten bijzetten :nono:

De 19-jarige gamer Jarod D. uit Tielt trok op zaterdagavond 6 maart met een mes de straat op in het centrum van Tielt. De eerste persoon die hij tegenkwam, was de 32-jarige Leander Quintyn die verschillende keren werd neergestoken. Leander probeerde nog naar huis te strompelen, maar zakte uiteindelijk vlak voor zijn woning in elkaar en overleed aan zijn verwondingen.
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Provider

boonpwnz schreef:De media die een het woord gamer in een slecht daglicht wil brengen? Het klopt misschien maar ik vind dat ze dat woord gamer er niet moeten bijzetten :nono:
Je bent een beetje selectief in het quoten. Verderop in het artikel wordt immers het volgende gemeld:
De gamer zou kort na de feiten zijn broer opgebeld hebben om hem te vertellen wat hij gedaan had, een videospelletje, maar dan in het echt.
Er lijkt dus (helaas!) een oorzakelijk verband te zijn en in dat opzicht is het woord 'gamer' hier weldegelijk relevant. Maar laat het duidelijk zijn dat ik hiermee zijn daad niet goedkeur of wil vergoeilijken. Het geeft voor mij aan dat sommigen helaas niet het onderscheid maken tussen een fictieve/virtuele en de fysieke wereld.

Het volledige artikel kan je teruglezen op https://www.hln.be/tielt/19-jarige-uit- ... ~a652b1d5/.
Computer(k)nul
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Mwa denk dat dit voor veel dingen geldt.

Zeker gamen is heel te zien welke game je speelt etc. Het hangt ervan af. Bedoel ik speelde vroeger tribalwars.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer
Provider

Sinna schreef:Maar laat het duidelijk zijn dat ik hiermee zijn daad niet goedkeur of wil vergoeilijken.
Erm... het 'probleem' dat boonpwnz aanhaalt heeft niets met goedkeuren of niet, te maken, maar met het feit dat er een oorzakelijk verband gelegd wordt met gamen, en hierdoor dus gamen in een slecht daglicht gesteld wordt. En ja, in dit geval is er inderdaad wel duidelijk een verband, maar gelukkig is dat meer een uitzondering, al zal het ongetwijfeld nog wel weer discussies over gewelddadige games doen oplaaien.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Het is de uitzondering die de regel bevestigt. Men gebruikt deze uitzondering nu echter om het foute beeld te bevestigen. Games zetten niet aan tot geweld, net zoals metal niet aanzet tot geweld enz... Het is niet omdat er een gestoorde gamer/metalhead bestaat dat dit ook de oorzaak is van hun gedrag.

Het is eerder een probleem van losraken van de realiteit. Dit is echter niet alleen door gamen mogelijk, er zijn mensen die denken dat Thuis echt is, gaan we dat nu ook eens eindelijk verbieden :lol:

We hebben hier ook al enkele gevallen die eerder youtube geloven en die zijn ook behoorlijk ver van het padje. Koppel dat aan een agressieve aard en je kan een gek maken.

Die kerel krijgt hopelijk een lange straf want die is tot alles in staat.
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:
Provider

Dizzy schreef:Het is eerder een probleem van losraken van de realiteit. Dit is echter niet alleen door gamen mogelijk, er zijn mensen die denken dat Thuis echt is, gaan we dat nu ook eens eindelijk verbieden :lol:
Mijn zus heeft vele jaren geleden eens mee gewerkt aan een event rond de kwaliteitssoap 'Familie'.
Er waren daar mensen die afstormden op de acteurs om hen hun vet te geven omdat ze de lieve xx hadden bedrogen.
Niet 1 of 2 gevallen hé, het was de hele dag van datte. :roll:
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Provider

cadsite schreef:Mijn zus heeft vele jaren geleden eens mee gewerkt aan een event rond de kwaliteitssoap 'Familie'.
Er waren daar mensen die afstormden op de acteurs om hen hun vet te geven omdat ze de lieve xx hadden bedrogen.
Niet 1 of 2 gevallen hé, het was de hele dag van datte. :roll:
Sommige mensen kunnen geen onderscheid (meer) maken tussen fictie en realiteit. Ik herinner mij een interview, jaren geleden, met de Duitse acteur Bruno Ganz kort nadat hij gestalte had gegeven aan Adolf Hitler in de film "Der Untergang". Die mens durfde de deur niet meer uit en vreesde voor zijn leven omdat er van die fanatiekelingen waren die in hem daadwerkelijk Adolf Hitler zagen. Voor wie de film nooit gezien heeft: zeker bekijken. Ik kreeg kippenvel van zijn vertolking. Volgens mij de rol van zijn leven.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Daarom woont hij nu al enige tijd rustig in Antwerpen :lol:
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 72 keer
Provider

Van mijn teruggezonden computer is enkel mijn nvme drive terecht en terugbetaald.

We zullen nog maar wat geduld hebben zeker.
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:
Provider

Tuinman die het gras (november) niet goed heeft ingezaaid, eind maart na aandringen belooft het op te lossen en nu al 3 keer heeft gestuurd dat ze gaan komen en telkens komt hij niet op dagen.

Godverdomme die ‘stielmannen’ altijd hè.
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Provider

ohh serieus nog een frustatie erbij.

Ik ontvang 3 mails voor 1 document dat ik niet weet welk document het is. Is van de mutualiteit maar ik weet niet wat :bang:

Kreeg mail van doccle, ebox federale overheid en ebox vlaamse overheid :lol:
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 341 keer
Contacteer:
Provider

Inloggen in je ebox?
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Op ebox verwijzen ze me naar de site van de mutualiteit om in te loggen, log ik eenmaal in dan kom ik gewoon op mijn overzicht terecht. En het enige dat ik onlangs heb gedaan is voorhuwelijkssparen. Ik weet niet waarom dit een bericht van beide Eboxes zou triggeren? :|
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer
Provider

mklkjmmkj
Laatst gewijzigd door ubremoved_2964 08 aug 2021, 09:12, in totaal 1 gewijzigd.
axs
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Bedankt: 215 keer
Provider

Next level frustratie daar:
Aan ‘portrait’ video’s ‘blurred’ zijkanten toevoegen om ze zo toch beeldvullend te maken.
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 341 keer
Contacteer:
Provider

Daar krijg ik zelf idd ook de kriebels van
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Tomby schreef:
Sinna schreef:Maar laat het duidelijk zijn dat ik hiermee zijn daad niet goedkeur of wil vergoeilijken.
Erm... het 'probleem' dat boonpwnz aanhaalt heeft niets met goedkeuren of niet, te maken, maar met het feit dat er een oorzakelijk verband gelegd wordt met gamen, en hierdoor dus gamen in een slecht daglicht gesteld wordt. En ja, in dit geval is er inderdaad wel duidelijk een verband, maar gelukkig is dat meer een uitzondering, al zal het ongetwijfeld nog wel weer discussies over gewelddadige games doen oplaaien.
Focus en WTV hebben extra duiding op hun website:
Computer(k)nul
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
Bedankt: 318 keer
Provider

boonpwnz schreef:ohh serieus nog een frustatie erbij.

Ik ontvang 3 mails voor 1 document dat ik niet weet welk document het is. Is van de mutualiteit maar ik weet niet wat :bang:

Kreeg mail van doccle, ebox federale overheid en ebox vlaamse overheid :lol:
Mss je uitnodiging voor vaccinatie , kijk eens op my Health viewer
Data technicus
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 43 keer
Provider

Dit is echt een frustratie die iedereen nu wel zal hebben.

Regeringen leggen ons op om milieuvriendelijke toepassing te kopen zoals EV en milieuvriendelijk te bouwen zoals geen gas of stookolie ketel meer te plaatsen om de milieu normen en doelstellingen van ons land te behalen maar dan gaat de Regering nu ineens 2 of 3 gascentrales bouwen wat voor meer vervuiling gaat zorgen en waar wij dan later weer mogen voor opdraaien.

https://www.hln.be/binnenland/belgie-kr ... ~a928e2c4/
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Provider

thanks mail :)
JamesEarlGray
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 99 keer
Provider

Data technicus schreef:maar dan gaat de Regering nu ineens 2 of 3 gascentrales bouwen wat voor meer vervuiling gaat zorgen en waar wij dan later weer mogen voor opdraaien.
Effe mierenneuken, maar CO2-uitstoot is geen vervuiling. Fossielebrandstofwagens vervangen door EV's is wél vooruitgang op vlak van vervuiling.

Je haalt CO2-uitstoot (klimaatimpact) door elkaar met fijnstof en stikstofoxiden (lokale vervuiling).
bruma
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 80 keer
Provider

Je moet eigenlijk de uitgang van elke pijp vergelijken. Deze van een gascentrale wordt continue gemonitord door de overheid.
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Dinsdag foto's laten nemen onderrug, vandaag resultaat gaan checken bij dokter: steekt stukje uit mijne rug die de oorzaak is die tegen een spier/zenuw of wat het ook weer moge zijn zit te duwen waardoor ik altijd zeer heb.

Plezant zeg ppff. Sta op arbeidsongeschikheid.
Bweuk, moet bij nen expert gaan en iedere week 2-3 keer oefeningen gaan doen en mss erna nog spuit in de rug en vermageren gggrrr.
Echt klote ist. Al dingens die ik moet doen waar ik een hekel aan heb..

En toppunt is e: maat van mij doet identiek hetzelfde als mij: dien nooit miserie aan zijne rug, nikske e. Klotenboel.
Ondertussen kost het me ook allemaal geld.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Provider

De struggles van vermageren ken ik. + dan nog medicatie nemen met vaakst voorkomende bijwerking: gewichtstoename --> vechten tegen de bierkaai.

Dan moet je al een stuk low carb eten om te zorgen dat je niet teveel kcal binnen hebt, fun :banana:
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 194 keer
Provider

In een periode waarin ik nog nooit zoveel chips heb gegeten, ben ik toch ruim 12 kilo blijvend afgevallen, door vlak voor het slapen eens even wat "planking" of halve pushups doen (half liggend op bed). Totdat er wat spieren beginnen te trillen, zelfs al is dat in het begin al na enkele seconden. Gewoon even je hartritme omhoog en je ademhaling beginnen te beheersen. 't Gaat daarbij vooral om de consistentie dus elke dag volharden, ook als je geen goesting hebt.

Bij rugklachten is dit uiteraard onder voorbehoud van overleg met je dokter.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer
Provider

lùgun
Laatst gewijzigd door ubremoved_2964 08 aug 2021, 09:12, in totaal 1 gewijzigd.
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer
Provider

Zou het eerste artikel niet eerder geschreven zijn door iemand die boven zijn theewater was op het moment van schrijven?
Ik rijd al zeker 10 jaar met auto's met een snelheidsbegrenzer, alleen kies je zelf of je die instelt of niet.
Als je dan ziet hoe slecht verkeersbordherkenning werkt, is het wel duidelijk dat het "afdwingen" nog niet voor meteen is :).

Maar geloof gerust het tegendeel.
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”