duizend schreef:Het wordt steeds duidelijker dat de piek in de ziekenhuizen op 2 april lag.
Klopt perfect gezien
meer mensen
sneller op het ziekenhuis belanden (dan Wuhan) met de Britse variant (uitspraak Molenberghs). Dat wil niet zeggen dat dat voor iedereen zo is, wel voor meer mensen dan vroeger. Eenmaal maatregelen ingevoerd worden gaan die mensen dan ook eerder verdwijnen, want iemand die "sneller" in het ziekenhuis zou belanden maar niet besmet raakt dankzij de maatregelen, die zie je dan al relatief snel niet meer in de statistiek.
duizend schreef:Dit betekent uiteraard dat de daling die vanaf dan ingezet is totaal niets te maken heeft met de schoolsluiting...
En met wat dan wel? Ik weet het al, je zal er geen antwoord op geven.
duizend schreef:Het blijft ondertussen verder dalen, net zoals ik al eerder gepost heb..
Dus er was dan geen toename van de besmettingen tijdens de pauze zoals je vaak hebt gezegd, anders zou nu nog stijgen natuurlijk. Er was een afname. De pauspaze heeft gewerkt.
duizend schreef:De “voorspelling” van de catalyst, weet je wel de FORSE daling vier weken na de schoolsluiting komt er uiteraard niet.
Klopt, de scholen waren dan ook geen vier weken dicht dus aan de voorwaarde werd niet voldaan.
profke schreef:dus je zegt : het aantal %positieve leerlingen is grosso modo gelijk aan het aantal %positieve mensen in BE
Dat zeg ik niet, ik zeg enkel dat de PR% te sterk gedomineerd wordt door 1 enkele sector. Dat sluit niet uit dat er ook uit andere sectoren cijfers binnenkomen die de PR% mee bepalen, maar 1 sector kan de evolutie van de PR% op zichzelf sturen, en dat is niet goed.
Los daarvan is onze PR% trouwens het hele schooljaar al te hoog geweest (enfin, sinds 15 september toen ze boven 5% ging).
profke schreef:vertel me dan eens hoe het sluiten van de scholen (waar dus geen hoger of lager percentage aan besmettingen is) helpt?
Ik kan een hele waslijst geven aan redenen maar dat zal je vraag niet beantwoorden. Wat bedoel je precies, "helpt" in welke zin?
profke schreef:zelfs om een reëel cijfer te hebben van hoe de besmetting woekert binnen de bevolking is het dus handig om representatieve testen te hebben, bijvoorbeeld in een schoolomgeving.
De PR% moet op zich een rechtstreeks representatief beeld vormen van de ratio in de maatschappij, niet via een "representatieve" tussenfactor. Want hoe weet je met zekerheid dat de scholen representatief zijn voor de ganse maatschappij? Ik wil maar zeggen, ze waren zeker niet representatief voor de rusthuizen, niet toen er veel besmettingen waren, en niet nu er door vaccinaties nog heel weinig besmettingen zijn.
profke schreef:opnieuw: scholen moetn dus expliciet open blijven, je zegt het hier zelf.
Ik zei nochtans expliciet dat ze NIET open moeten blijven:
Het antwoord is echter niet om de scholen dan maar open te houden want dan heb je hun besmettingen ook - het antwoord is om die screenings maatschappijbreed te doen en de toegang tot testen voor elke burger even gemakkelijk te maken als voor de leerlingen/leerkrachten het geval is.