Meestal gewoon een zak van 2kg uit de winkel. En als backup, zo'n ijsblokzakjes vullen met water, maar toch ook een gedoe.
Als die plastiek herbruikbare van Amazon niet voldoen, zullen het terug de zakken vd winkel zijn.
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
Zoveel ijs gebruik ik zelf niet. Een paar voorbeelden: voor pisco sour heb ik zowel blokjes als crushed ijs nodig. Maar dat gebeurt maar een paar keer per jaar. Af en toe heb ik ijswater nodig, bv om geblancheerde groenten heel snel af te koelen. Dan doe ik leidingwater in een pot en gooi er een stapel ijsblokjes in om de temperatuur snel te doen zakken. Voort van de rest is het voornamelijk de vriendin die van die RVS blokjes in haar gin tonic doet. Maar het is niet zo dat ik kilo's per jaar verbruik. Er zit altijd wel een zak zelfgemaakte ijsblokjes ook in de vriezer. Ik heb een machine van Hendi, tafelmodel. In de stal staat een professionele machine die 24 kilo op een dag maakt. Staat stof te vergaren. Impulsieve aankoop en het ding moet op de waterleiding aangesloten worden. Misschien toch maar eens naar het oud ijzer brengen. Een machine is wel handig als je onverwachts ijsblokjes nodig hebt. Na 15 minuten rollen de eerste 12 blokjes uit de machine en dan telkens om de 10 minuten of zo.cadsite schreef:Efkes tussendoor (het initiële probleem raakt toch niet opgelost).
Waarvoor gebruiken jullie dan zoveel ijs?
Waarom moet die in godsnaam daar toch altijd bij ?Joe de Mannen schreef:Hoe krijg jij in godsnaam ...
Omdat hij katholiek opgevoed is?ahrand schreef: Waarom moet die in godsnaam daar toch altijd bij ?
Van mij. Graag gedaan. Hopelijk heb ik je op het juiste spoor gezet. En laat toch even weten wat de uiteindelijke beslissing geworden is.stybola schreef:De oplossing voor mij (denk ik, niet erg overtuigd) is zo een ijsblokmachine aankopen, aanzetten en er een boel maken. In de vriezer droppen. Geen gepruts meer met van die plastiek bakjes vullen en dan toch plots ijsblokken tekort hebben. --> dit antwoord kwam al vroeg aan bod, vergeten van wie het weer kwam.
Euh ja. Het is een ijsblokjesmachine en geen diepvriezer. En als het mandje met blokjes vol raakt, dan stopt de machine met werken. Dus om het uur of zo blokjes in plastic zak scheppen en de vriezer in. In de machine ontdooien die na verloop van tijd. Blijkbaar zijn er hier niet veel die weten hoe je een ijsblokjesmachine moet gebruiken. En als je een paar kilo hebt ingevroren kun je er weer even tegen. Het is geen professionele machine die 24/7 staat te draaien hee. Het is voor huis tuin en keukengebruik. Hier staat een professionele machine die je 24/7 kunt laten produceren maar ik zie daar het nut niet van in. Je gooit ook geen 10 kilo in de vriezer.SpecialK schreef:Dat lijkt precies wel arbeidsintensief
Dus om de anderhalf uur moet je dat leegmaken?
Och, het mag in ieders naam zijn hoor, pick your choiceahrand schreef:Waarom moet die in godsnaam daar toch altijd bij ?Joe de Mannen schreef:Hoe krijg jij in godsnaam ...
Het vullen van mijn mond met het drankje noemt men ook drinken en is heerlijk
Het vullen van de ijsblokjeshouders met water en dan smossen in de diepvries noemt men morsen en is geknoei
Details, maar een smakelijk verschil
Als je een ingebouwde icemaker gewoon bent ga je daar zoveel gebruik van maken. In elk glas dat ik drink zit wel ijs. Water, Ice-tea, cola, Pastis, Mojito's, ice-coffee, om de hardgekookte eitjes af te koelen, ... En het half-gesmolten ijs in het glas wordt snel weggegooid om vers ijs te nemen bij een nieuw glas drinken.cadsite schreef:Waarvoor gebruiken jullie dan zoveel ijs?
Ik heb het gevloek er toch al uit gekregen, dat maakt mijn dag goedJoe de Mannen schreef:Och, het mag in ieders naam zijn hoor, pick your choiceahrand schreef:Waarom moet die in godsnaam daar toch altijd bij ?Joe de Mannen schreef:Hoe krijg jij in godsnaam ...![]()
want voor de rest blijft de uitleg hetzelfdeJoe de Mannen schreef: Maar als water in een zakje doen al gesmos is, dan vraag ik mij echt af hoe je erin slaagt om een glas te vullen…
Tip : ALLES in het leven draait rond motivatieJoe de Mannen schreef: maar blijkbaar ligt dat dus alleen aan de motivatie.