Telenet: "Nieuwe" bundels en prijsverhoging

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

koenraaddeconinck schreef:Merk wel op mijn smartphone (GALAXY A51) verschil in snelheid.
Op 4/5g? Wifi?
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1061
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 40 keer

Ben aant bestellen voor all internet + tv maar dan moede aanduiden easy switch of zelf doen, wil dat zelf regelen maar dan geene bevestigingsknop te zien. Via verschillende browsers gedaan en cookie en cache ook overal geledigd.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Krijg je eigenlijk niet onmiddellijk een bevestiging van je bestelling ? Heb een uur geleden online de bestelling doorlopen, maar ik heb niets gekregen en kan online ook niets terugvinden. Dus vraag me nu af of ik ergens nog iets vergeten ben op het einde.
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1061
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 40 keer

Tomby schreef:Krijg je eigenlijk niet onmiddellijk een bevestiging van je bestelling ? Heb een uur geleden online de bestelling doorlopen, maar ik heb niets gekregen en kan online ook niets terugvinden. Dus vraag me nu af of ik ergens nog iets vergeten ben op het einde.

Tzit toch nie bij uwe spam ofzo?
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Unicorn1 schreef:Tzit toch nie bij uwe spam ofzo?
Neen, had voor alle zekerheid ook nog eens ingelogd op mijne Telenet mail (die ik normaal nooit gebruik), maar ook daar niets, terwijl daar ook wel factuurberichten en zo toekomen (net als op mijne GMail).
Ik zie nu dat ik ook weer gewoon het bestelproces kan doorlopen met mijn exact dezelfde gegevens (als ingelogde gebruiker), dus zal het nog eens opnieuw proberen.

EDIT: op het einde krijg ik dus dit:
Stap over naar je nieuwe pakket
Klaar!
Ordernummer: xxxxxxxxxxx
Je krijgt van ons een bevestigingsmail wanneer alles in orde is!
Beetje raar dat je de bevestigingsmail maar zou krijgen wanneer ze je bestelling volledig nagekeken hebben.
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2798
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 112 keer

Tomby schreef:Dan blijf je toch gewoon bij je Whoppa ? Ik zie het probleem niet.
Het probleem is dat TN dergelijke abonnementen uitsluit van enige evolutie (snelheid/volume)... voor zij dit hier tegenaan lopen betekend dit dan meteen een enorme meerkost (wederom stijgen de prijzen maar TN heeft het weer netjes verpakt alsof het goedkoper is geworden).

Persoonlijk heb ik noch met snelheid/volume een probleem (en ga ik dus inderdaad bij Whoppa blijven) maar voor nieuwe gebruikers is er gewoon geen keuze meer tenzij betalen voor iets wat je niet nodig hebt (en da's een gevaarlijke trend wanneer providers je op die manier kunstmatig in een categorie "dwingen" die je niet nodig hebt).
Tomby schreef:Ik ga zelf overstappen, want het is juist een stuk goedkoper dan Whoppa + los GSM abonnement (Proximus Mobilus S). Maar ik stap gewoon over naar One, niet naar One Up. Ok, qua snelheid ga ik er op achteruit (150/15 ipv 200/20) maar ik heb helemaal geen nood aan 1Gbps
Appelen met peren vergelijken en dan beweren dat het goedkoper is... verdorie, die marketing van Telenet werkt toch echt wel goed :bang:
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

DarkV schreef:Appelen met peren vergelijken en dan beweren dat het goedkoper is... verdorie, die marketing van Telenet werkt toch echt wel goed :bang:
Wat een onzin. Ik heb gewoon mijn situatie getoond, en die is beduidend goedkoper. Ik weet niet waar jij appelen vs peren ziet. Hopelijk heb je het dan niet over de snelheid, want dan kan je niets meer vergelijken want geen enkel product, zowel binnen dezelfde vendor als tussen vendors, is exact gelijk.

Ik vind het overigens wel raar dat er gezegd wordt dat in vergelijking met Wigo het duurder uitkomt. Ik ben toch vrij zeker dat ik in het verleden nog gekeken had om GSM van mijn vrouw bij Telenet te brengen, maar Wigo was toen duidelijk duurder dan Whoppa + Mobilus S (samen €100) wat we nu hebben. Alleen weet ik de details niet meer en helaas is dat ook niet meer te bekijken op de Telenet site.
EDIT: ondertussen die details gevonden, en bvb Wigo 9 was €106 per maand, terwijl een One Up + TV Iconic ook €106 is maar voor beduidend betere specs.

Maar tov Whoppa is het toch duidelijk dat je gewoon een pak meer krijgt voor nog geen 3 euro extra : GSM SIM, Data SIM, 3TB ipv 750GB... Enkel de snelheid gaat erop achteruit. En ja, tuurlijk is dat totaal oninteressant voor wie eigenlijk geen mobiel abonnement nodig heeft. Net zoals bvb Whoppa totaal oninteressant is voor wie geen TV wil.

In die zin vind ik de nieuwe bundeling toch wel opvallend, want nu is TV ineens optioneel, terwijl GSM er verplicht in zit. Duidelijk gericht op cordcutters, en niet op gezinnen zoals sommige stellen (want de prijs gaat wel enorm snel omhoog met aantal SIM kaartjes).
Laatst gewijzigd door Tomby op 26 apr 2021, 14:23, 1 keer totaal gewijzigd.
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2798
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 112 keer

Tomby schreef:Wat een onzin. Ik heb gewoon mijn situatie getoond, en die is beduidend goedkoper.
Beduidend goedkoper als je stevig wil inleveren op snelheid... voor jou misschien prima maar daardoor is het geen algemene regel.

Bij een vergelijking moet iedere parameter minstens gelijkwaarig zijn (dat je meer krijgt is meegenomen).
Tomby schreef:Maar tov Whoppa is het toch duidelijk dat je gewoon een pak meer krijgt voor nog geen 3 euro extra : GSM SIM, Data SIM, 3TB ipv 750GB... Enkel de snelheid gaat erop achteruit.
In tijden van thuiswerken is de upload snelheid toch wel belangrijk... volwassenen die Teams meetings hebben en kinderen die online les volgen.
Tomby schreef:En ja, tuurlijk is dat totaal oninteressant voor wie eigenlijk geen mobiel abonnement nodig heeft. Net zoals bvb Whoppa totaal oninteressant is voor wie geen TV wil. In die zin vind ik de nieuwe bundeling toch wel opvallend, want nu is TV ineens optioneel, terwijl GSM er verplicht in zit.
Dit is het punt wat ik tracht te maken... providers schrappen specifieke combinaties en pushen je richting dure formules.

In de technologie/hardware sector wordt alles goedkoper... doch telecom providers slagen er ieder jaar opnieuw in de prijzen te verhogen (ofwel via een index aanpassing of verdoken/strategische positionering van hun aanbod).
Acemath
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 40
Lid geworden op: 11 feb 2010, 14:19
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Volgens telenetmedewerker zijn het enkel mensen met Wigo 9 die zijn aangesproken per brief of mail. Hij wist ook te melden dat Wigo stilletjes aan gaat verdwijnen. Iemand die hier bevestiging van heeft?
kawe
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 44
Lid geworden op: 17 jun 2008, 13:05
Locatie: Lochristi

ik heb Wigo 9 en nog niets ontvangen.
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2798
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 112 keer

Wigo is reeds verdwenen... voor bestaande klanten blijft het bestaan (net zoals Whop/Whoppa) maar je kan geen Wigo meer nemen als nieuwe klant.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Acemath schreef:Hij wist ook te melden dat Wigo stilletjes aan gaat verdwijnen. Iemand die hier bevestiging van heeft?
Zo zie je maar weer hoe weinig het Telenet personeel er zelf van weet. Het is al jaren zo dat nieuwe formules de oude vervangen en vanaf lanceerdag de oude formules niet meer kunnen besteld worden. En wie al een oude formule heeft, kan die gewoon blijven gebruiken zonder verplicht een nieuwe te nemen. Zelf zit ik bvb nog op Whoppa.
Er is dus helemaal geen sprake van 'stilletjesaan verdwijnen'.
kawe
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 44
Lid geworden op: 17 jun 2008, 13:05
Locatie: Lochristi

ik twijfel nog . zeker met de TV-Box. ik heb nu 2 digicorders en zou die vervangen door 1 box. weet er iemand of ik dan op 2 TV's (living en slaapkamer) kan kijken? (niet noodzakelijk tegelijkertijd).
Gebruikersavatar
Dave
Pro Member
Pro Member
Berichten: 336
Lid geworden op: 20 aug 2005, 13:27
Twitter: davefrombelgium
Locatie: Heusden-Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 4 keer

IvoDeMeyer schreef:Het valt me op dat er bij de nieuwe abonnementen niet meer wordt gesproken over TelenetWiFree. Ik vermoed dat ze dat gaan afschaffen, zoals Triiing. Verder vraag ik me af wat de FUP is bij de klanten die de optie SpeedBoost hebben (€15 per maand).
Sppedboost heeft geen invloed op de FUP, is belachelijk, maar dat was al zo.
k995
Starter
Starter
Berichten: 13
Lid geworden op: 11 apr 2015, 16:51

Ik vind het een goede verandering

We hadden Wigo 35 + terugkijken en dus 139euro/maand
Dit was origineel voor 4 sims, maar 1 viel weg omdat deze via het werk nu gaat.

we gaan naar

Telenet one met 2 sims + 1 sim van edpnet
=66 telenet one + 1 sim+ 9.5 voor tv + 18 (extra sim telenet) + 8 (sim edpnet) = 101,5/maand
Besparing van toch bijna 40 euro/maand.

Download gaat erop achteruit, upload/datalimiet voor zowel vast als mobiel op vooruit.

Als die mindere download me niet aanstaat kan ik nog altijd naar one up gaan en nog steeds 18 euro/maand besparen.
Gebruikersavatar
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1899
Lid geworden op: 21 nov 2004, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 182 keer
Bedankt: 35 keer

Ziet er zeker goed en interessant uit.
Moet zelf ook nog eens alles op een rij zetten.
Ben nu echter nog op de aanpassingen op business aan het wachten.
Die zullen na verloop van tijd wel volgen vermoed ik.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Tomby schreef:Het is al jaren zo dat nieuwe formules de oude vervangen en vanaf lanceerdag de oude formules niet meer kunnen besteld worden. En wie al een oude formule heeft, kan die gewoon blijven gebruiken zonder verplicht een nieuwe te nemen.
Er is dus helemaal geen sprake van 'stilletjesaan verdwijnen'.
Is dat niet de definitie van 'stilletjesaan verdwijnen': oude formules die blijven bestaan maar kunnen niet meer besteld kunnen worden :lol:
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

philippe_d schreef:Is dat niet de definitie van 'stilletjesaan verdwijnen': oude formules die blijven bestaan maar kunnen niet meer besteld kunnen worden :lol:
't Is nen uitleg gelijk nen andere :). Maar inderdaad, vanuit Telenets standpunt is dat dan inderdaad stilletjesaan verdwijnen met elke klant die na verloop van tijd overstapt :).
ToMiKoN
Pro Member
Pro Member
Berichten: 390
Lid geworden op: 31 okt 2002, 12:12
Locatie: Blankenberge
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 34 keer

Ik heb het eens zitten bekijken als Orange klant, maar ik zie geen reden om over te schakelen.

Wat me nog het hard stoort is dat ze bij alle abonnementen een data sim kaart gebruiken om buiten huis te gebruiken! In CORONA tijden ben ik hier echt niets mee! Alleen voor mensen met een tweede verblijf, zie ik nog enig nut. Maar konden ze nu echt niets beters bedenken om de mensen te overtuigen! Het is alsof ze ons willen uitlachten!
Mobiel: iPhone 11 + Proximus werk abonnement
Tablet: iPad 2020 128 Gb
Home: Proximus Flex S - AndroidTV Picks
Rverm
Member
Member
Berichten: 83
Lid geworden op: 11 aug 2014, 13:33
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

Tomby schreef:Zo zie je maar weer hoe weinig het Telenet personeel er zelf van weet. Het is al jaren zo dat nieuwe formules de oude vervangen en vanaf lanceerdag de oude formules niet meer kunnen besteld worden. En wie al een oude formule heeft, kan die gewoon blijven gebruiken zonder verplicht een nieuwe te nemen. Zelf zit ik bvb nog op Whoppa.
Er is dus helemaal geen sprake van 'stilletjesaan verdwijnen'.
Ik meen me nochtans te herinneren dat de personen met een Whop in het verleden verplicht overgegaan zijn naar Wigo destijds... Whoppa werd wel met rust gelaten. Of ik moet me vergissen...
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4657
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 344 keer
Contacteer:

Ik had een whop en die is in stilte over gegaan naar een wigo home S.
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1061
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 40 keer

Voila se; keuze gemaakt; aan maat meteen gevraagd die voor telenet werkt, hem gaat mijn boeltje regelen.

Kem dit dus genomen; dit is in mijn ogen de beste keuze, toch beter dan de one en een leukere prijs vindk ook. Hangt uiteraard van persoon tot persoon af. De one up zie ik wel het meeste zitten maar is me voorlopig te duur met tv en voetbal erbij. Mss volgend jaar.
300/20 is nog deftig genoeg toch vindk. Maar die 3TB en die tv box + terug kijk tv erbij maken het verschil wrm ik toch terug naar telenet ga overschakelen.

Ik heb over orange weinig te klagen, alles werkt heel goed, scherpe prijzen ook (al zal het ook van persoon tot persoon afhangen) maar hier en daar mis ik een paar kleine dingetjes die me toch opnieuw gaan doen overschakelen.

https://www2.telenet.be/nl/producten/in ... -tv-iconic
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Illustreert toch wel het rommeltje dat hun aanbod momenteel is. Internet op zich bieden ze dus aan aan 300/20, maar in One moet je ineens de keuze maken tussen 150/15 of 1000/40.
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1061
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 40 keer

Tomby schreef:
Illustreert toch wel het rommeltje dat hun aanbod momenteel is. Internet op zich bieden ze dus aan aan 300/20, maar in One moet je ineens de keuze maken tussen 150/15 of 1000/40.
Idd haha, is belachelijk vindk want wigo home ofzo was ook 300/20 dacht ik, dus men moet achteruit gaan in snelheid tenzij je meer betaald.
Het is hier gepost geweest; ze willen mensen naar dat hele dure krijgen.

En ik zit online nog beetjen te prutsen en ik zie toch staan dat je bij all-internet 50 euro zou moeten betalen voor activering op het netwerk.
Maar neem ik de one dan is alles gratis, dusja, mss tegen maat zeggen hem eerst de one moet activeren haha en dan de all-internet, zo omzeil je die 50 euro activatiekost.

Die van telenet zitten toch mee rare hersenkronkels ze.
Heras
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 apr 2021, 15:46

Unicorn1 schreef: En ik zit online nog beetjen te prutsen en ik zie toch staan dat je bij all-internet 50 euro zou moeten betalen voor activering op het netwerk.
Maar neem ik de one dan is alles gratis, dusja, mss tegen maat zeggen hem eerst de one moet activeren haha en dan de all-internet, zo omzeil je die 50 euro activatiekost.
Als ik het mij goed herinner is er ook wel een kost van 50€ indien je overschakeld naar een lager abbonnement.
Yargo
Pro Member
Pro Member
Berichten: 239
Lid geworden op: 16 apr 2008, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 1 keer

Typisch marketingtrucje zeker die snelheden zo ver uit elkaar leggen. De Up is voor de meeste mensen gewoon overkill. Maar ze mochten gerust de One op 300 gehouden hebben.
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1061
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 40 keer

Net gevraagd se: 50 activatiekost omzeilen door dus de one te kiezen en 1 dag later al kan je naar de all-internet overschakelen. ;).
gvnnd
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 20 dec 2019, 05:50

Zonet ff met Telenet Business gebeld. Sinds enige tijd is het niet meer mogelijk om met BTW-nummer (ook niet als eenmanszaak) nog een privé product te nemen. Voorheen was dat geen probleem.
Ik kreeg te horen dat de business bundels na de zomer ook worden vernieuwd.

Business account laten omzetten naar privé account is het enige alterantief als je de ONE of ONEup wenst te nemen. Benieuwd of ze dan een activatiekost van 50 euro gaan proberen aan te smeren.
Heras
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 apr 2021, 15:46

Unicorn1 schreef:Net gevraagd se: 50 activatiekost omzeilen door dus de one te kiezen en 1 dag later al kan je naar de all-internet overschakelen. ;).
Als ik mij goed kan herinneren was er vroeger ook een kost van 50€ om over te schakelen naar een lager abbonement, ik weet niet of dit nog van toepassing is!
Gebruikersavatar
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1899
Lid geworden op: 21 nov 2004, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 182 keer
Bedankt: 35 keer

Na de zomer :bang:
thomiwilli
Pro Member
Pro Member
Berichten: 232
Lid geworden op: 19 apr 2020, 23:49
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 21 keer

Yargo schreef:Typisch marketingtrucje zeker die snelheden zo ver uit elkaar leggen. De Up is voor de meeste mensen gewoon overkill. Maar ze mochten gerust de One op 300 gehouden hebben.
✨upselling✨
wouter5
Plus Member
Plus Member
Berichten: 172
Lid geworden op: 27 nov 2011, 11:24
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 10 keer

Unicorn1 schreef: Ik heb over orange weinig te klagen, alles werkt heel goed, scherpe prijzen ook (al zal het ook van persoon tot persoon afhangen) maar hier en daar mis ik een paar kleine dingetjes die me toch opnieuw gaan doen overschakelen.
Het is gewoon allemaal minder goed uitgewerkt.
De apps van Telenet zijn veel beter, de TV-box is sneller en heeft meer mogelijkheden, Ipv6 is aanwezig, ...
Orange is gewoon zeer basic.
Orange Love Trio + Speedboost
D: 382.7 Mbps - U: 38 Mbps
Oneplus 7 pro en iPad pro
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1690
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 68 keer

90% van de bevolking komt ook gewoon toe met basic :angel:

ipv6 weet meer dan de helft niet wat dat is, gewoon een vb.

We hebben gewoon nood aan basis internet 100/20mbps als minimum(meer is beter) en laat ons zeggen 5gb mobiel of ietsjes meer voor de grotere verbruikers. + nadien verlaagde snelheden zodat je op zen minst bereikbaar bent via sociale media whatsapp, messenger etc
Laatst gewijzigd door buthead op 26 apr 2021, 17:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Internet = PX FLEX pack
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Heras schreef:Als ik mij goed kan herinneren was er vroeger ook een kost van 50€ om over te schakelen naar een lager abbonement, ik weet niet of dit nog van toepassing is!
Dat is vele jaren geleden al afgeschaft. Voor wie het overzicht kwijt is, nog eens herhalen:
Bij Telenet heb je 3 soorten "vaste kosten":
  1. een aansluitingskost (50€): dit betaal je als de woning nog niet aangesloten is op het Telenet coax netwerk (bij wijze van spreken: als de technieker nog "op de paal" moet klimmen om de coax aan te sluiten.
    Als je bijvoorbeeld al "analoge TV" klant bent, of er is nog een aansluiting aanwezig van een vroegere bewoner, dan betaal je deze kost niet.
  2. een activatiekost (50€): dit betaal je voor je éérste digitale dienst. Deze vervalt dus als je al een "digitale" klant bent bij Telenet (je hebt al telefonie, of digitale TV, of internet ...).
    Voor een bijkomende digitale dienst betaal je dus géén activatiekost meer. Ook niet voor een downgrade.
    In sommige gevallen (promoties) vervalt deze activatiekost.
  3. een installatiekost (vb 85€): dit betaal je als een technieker ter plaatse de installatie moet doen. Dit betaal je dus niet bij een "self-install".
    In sommige gevallen (promoties) vervalt deze installatie kost ("gratis installatie").
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Ofwel is hun bestelsysteem onbetrouwbaar, ofwel kunnen ze het niet bijbenen. Vanmiddag besteld en nog altijd niet het minste teken van bewijs van bestelling. Op Twitter zie ik ook verschillende mensen klagen. Ik snap wel niet dat ze anno 2021 er nog in slagen je iets te laten bestellen zonder dat je een mail krijgt puur ter bevestiging dat ze het ontvangen hebben.
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2798
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 112 keer

thomiwilli schreef:✨upselling✨
Upselling is een gekende techniek en aanvaardbaar tot op een zeker niveau.

Wat TN doet is een BMW1 en BMW7 aanbieden... en ook nog een BMW 3 (maar dan zonder airco en servo, wel mogelijk voor de prijs van een BMW 7).

Persoonlijk noem ik dat geen upselling meer maar "gangsterpraktijken" (die je enkel kan in een quasi monopolie positie).
streulma
Premium Member
Premium Member
Berichten: 464
Lid geworden op: 06 aug 2011, 16:39
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 34 keer

Tomby schreef:Ofwel is hun bestelsysteem onbetrouwbaar, ofwel kunnen ze het niet bijbenen. Vanmiddag besteld en nog altijd niet het minste teken van bewijs van bestelling. Op Twitter zie ik ook verschillende mensen klagen. Ik snap wel niet dat ze anno 2021 er nog in slagen je iets te laten bestellen zonder dat je een mail krijgt puur ter bevestiging dat ze het ontvangen hebben.
't Beste is bellen. Ik was vanochtend om 8 uur de eerste van de callcenter medewerker en ze moest nog beginnen uitzoeken hoe ze het moest aanpassen vanaf Wigo. Fin, 't is perfect gelukt !
TRiSS
Plus Member
Plus Member
Berichten: 112
Lid geworden op: 30 jan 2005, 14:59
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 4 keer

De yugo app is nu hernoemd naar flow blijkbaar - ik heb gelukkig nog wel alle zenders die niet meer in het nieuwe pakket zitten (oa discovery en nat geo).
i will live forever.... or die trying!
thomiwilli
Pro Member
Pro Member
Berichten: 232
Lid geworden op: 19 apr 2020, 23:49
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 21 keer

DarkV schreef:
thomiwilli schreef:✨upselling✨
Upselling is een gekende techniek en aanvaardbaar tot op een zeker niveau.

Wat TN doet is een BMW1 en BMW7 aanbieden... en ook nog een BMW 3 (maar dan zonder airco en servo, wel mogelijk voor de prijs van een BMW 7).

Persoonlijk noem ik dat geen upselling meer maar "gangsterpraktijken" (die je enkel kan in een quasi monopolie positie).
Ik ben voor alle duidelijkheid geen fan van deze verlaagde snelheid move. Mocht toch zeker 200 mbs zijn. Zo van 300 naar 150 gaan is gewoon een halvering, al denk ik niet dat ik dit écht ga merken. Ook tragere 4G snelheden zijn beetje sneu maar liever dat en onbeperkt dan hypersnel en weinig.
Gebruikersavatar
Dave
Pro Member
Pro Member
Berichten: 336
Lid geworden op: 20 aug 2005, 13:27
Twitter: davefrombelgium
Locatie: Heusden-Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 4 keer

Tomby schreef:Ik vind het overigens wel raar dat er gezegd wordt dat in vergelijking met Wigo het duurder uitkomt. Ik ben toch vrij zeker dat ik in het verleden nog gekeken had om GSM van mijn vrouw bij Telenet te brengen, maar Wigo was toen duidelijk duurder dan Whoppa + Mobilus S (samen €100) wat we nu hebben. Alleen weet ik de details niet meer en helaas is dat ook niet meer te bekijken op de Telenet site.
EDIT: ondertussen die details gevonden, en bvb Wigo 9 was €106 per maand, terwijl een One Up + TV Iconic ook €106 is maar voor beduidend betere specs.

Maar tov Whoppa is het toch duidelijk dat je gewoon een pak meer krijgt voor nog geen 3 euro extra : GSM SIM, Data SIM, 3TB ipv 750GB... Enkel de snelheid gaat erop achteruit. En ja, tuurlijk is dat totaal oninteressant voor wie eigenlijk geen mobiel abonnement nodig heeft. Net zoals bvb Whoppa totaal oninteressant is voor wie geen TV wil.

In die zin vind ik de nieuwe bundeling toch wel opvallend, want nu is TV ineens optioneel, terwijl GSM er verplicht in zit. Duidelijk gericht op cordcutters, en niet op gezinnen zoals sommige stellen (want de prijs gaat wel enorm snel omhoog met aantal SIM kaartjes).
Wij hebben nu Wigo 9 met 2 Simkaarten met telefoonnummers aan €106
Als we dat willen met Oneup dan komt daar €20 bij voor die 2e mobiele sim met telefoonnummer...
Duidelijk duurder dus. Als je genoeg hebt aan één mobiel nummer ga je erop vooruit voor dezelfde prijs, dat klopt.

Wel is mij niet duidelijk of je bij die TV optie verplicht die nieuwe TVbox moet nemen of nog mag gebruik maken van een oude Digicorder + gekochte (dus zonder huur) Digibox. Want als dat niet kan, betaal je ook nog eens extra huur voor het bakje voor je 2e tv...
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”