Telenet: "Nieuwe" bundels en prijsverhoging

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

kawe schreef:TV Box en digicorder werkt toch niet samen
Inderdaad
Ik gebruik de namen TV Box en digicorde (bewust) door elkaar, omdat de meeste klanten - bij gebrek aan voldoende TV Boxen - het zullen moeten doen met een digicorder :)
Misschien kunnen we gewoonde term "decoder" gebruiken, of STB :-D .
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
wouter5
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 10 keer

macamba schreef:Als ik vergelijk: Telenet ONE / Orange Love Duo & Trio
....
Als Telenet nu One of OneUp met goedekopere GSM abo's zou combineren (met dan uiteraard een goedkopere prijs) dan waren ze in mijn ogen nog concurrentiëler met Orange. Niet iedereen heeft ongelimiteerde mobiele data nodig.
Orange Love Trio + Speedboost
D: 382.7 Mbps - U: 38 Mbps
Oneplus 7 pro en iPad pro
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

macamba je verget ook bij te zeggen dat je bij norange tv niks kunt doen.
Vooral de ouderen is da belangrijk, he kan nieuws terzake de afspraak zo niet opvragen. Ook al worden deze gratis door de zenders ter beschikking gesteld. Dan nog te zijgen over terugkijk tv.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

thomiwilli schreef:
philippe_d schreef:Giga is overal te krijgen, of je 1gb/s kan halen hangt vooral af van de drukte op de node (en het aantal gigabit klanten in je straat :-) )
Ik kreeg de melding "Giga is niet beschikbaar op jouw adres".
Ik wist niet dat er nog (uitzonderlijke) locaties waren, waar er geen gigabit mogelijk was.
Tenzij ze het aantal gigabit klanten per node beperken?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
macamba
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 143 keer
Bedankt: 29 keer

Helemaal eens met beiden. Ik probeerde het oppervlakkig te vergelijken, globaal genomen.

Dat van die bundels is commercieel gezien een gemiste kans maar ik denk dat Telenet dit “slim” aanpakt door mensen een eenvoudig / overzichtelijk product te bieden waarbij ze natuurljk veel te veel data krijgen die ze niet alle maanden van het jaar nodig hebben.
Dat is typerend hé waar Telenet op inzet: goede maar dure producten verkopen, veel meer snelheid en volume dan nodig, maar dat is kassa natuurlijk. Commercieel hè.

Dus bij Orange is de keuze er wel en daar wissel ik ook wel eens tussen formules wat dan maandelijks toch een behoorlijk bedrag kan schelen, principieel niet iedere maand betalen voor iets dat je niet nodig hebt. Ik ben dan ook iemand die tv er uit heeft gegooid, gewoon omdat ik daar geen 12x €15 euro voor wil betalen om naar een hoop reclame te kijken.

Maar inderdaad terecht opgemerkt van Proximusboyke dat de gemiddelde Telenet klant niet zal letten op het prijsverschil maar gewoon de beste TV en internet ervaring wilt en ja we kunnen wel stellen dat die producten gewoon superieur zijn aan Orange.

Ik vind het ook goed dat Telenet ook een stukje maatschappelijke verantwoordelijkheid neemt door in te zetten op antivirus en anti phishing. Want laten we wel stellen dat ook hier de gemiddelde klant niet zo goed op de hoogte is als wij hier op UB en dus echt wel een target is.

Zelf wacht ik even af wat Orange doet maar Telenet zet hiermee een mooie stap en ik kan me niet herinneren dat ik ooit zo positief heb gestaan tegenover hun producten en aanpak, het spreekt me wel aan nu, en dat is bijzonder te noemen.
Laatst gewijzigd door macamba 25 apr 2021, 15:28, in totaal 1 gewijzigd.
Sylvester
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 182 keer

Niet alles hier gelezen, maar op het eerste gezicht pokkeduur.
Ik heb nu een whoppa, daarin zit internet 200/20, freephone europe (standaard) en huur 1 digicorder. Samen 84 euro.
Daarnaast 3 GSM's bij Orange voor 38,5 euro per maand.
Samen 122 euro.

Als ik dit moet omzetten naar dat 'One' gedoe, kost het altijd meer voor minder. Als ik One kies is het sowieso duurder voor minder.
Als ik OneUp met dezelfde dingen of meer kies, dan heb ik wat meer bandbreedte maar is pokkeduur.

Even kort door de bocht een conclusie : Telenet is niet goed bezig.
Ik snap niet wie hier 'happy' van wordt. Waar blijft de 'trigger' om dat toch te nemen omdat het net iets beter is voor dezelfde prijs? Ik mis die trigger.

Zijn er hier die zo'n prijzen normaal vinden? Ik vind de whoppa al duur voor wat multimedia en TV gedoe.
Laatst gewijzigd door Sylvester 25 apr 2021, 15:31, in totaal 1 gewijzigd.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 100 keer

Wel de normale one zou je dus 124 euro kosten met 3 gsm abbos.
De oneup zou idd meer kosten en 144 euro bedragen.
Sylvester
Elite Poster
Elite Poster

boonpwnz schreef:Wel de normale one zou je dus 124 euro kosten met 3 gsm abbos.
De oneup zou idd meer kosten en 144 euro bedragen.
Ik heb nog iets bijgevoegd in mijn tekst. Sorry, dat is minder voor ongeveer dezelfde prijs. Zo werkt het niet hè.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Sylvester schreef:Niet alles hier gelezen, maar op het eerste gezicht pokkeduur.
Ik heb nu een whoppa, daarin zit internet 200/20, freephone europe (standaard) en huur 1 digicorder. Samen 84 euro.
Daarnaast 3 GSM's bij Orange voor 38,5 euro per maand.
Samen 122 euro.
...
Ik snap niet wie hier 'happy' van wordt.
Mij lijkt het dat vooral die extra SIM kaarten heel duur zijn. Je krijgt er wel telkens 40GB extra bij, maar voor veel mensen is dat totaal niet nodig. Zelf kom ik zelfs nooit aan 1GB per maand.

In jouw geval zou je het dus bvb bij 1 SIM bij Telenet kunnen houden en dan 2 GSMs bij Orange. Dat zal bijna zeker goedkoper zijn dan wat je nu hebt. Ja, je hebt dan maar 150/15, maar limiet zal veel hoger liggen en meer data toch voor die ene GSM, als dat een optie is.
phil48
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 22 keer

De vraag is of gezinnen met of zonder kinderen, die door thuiswerken en afstandsonderwijs, quasi hele dagen thuis zijn, onbeperkte data op de smartphone nodig hebben. Je kunt daar sowieso toch wifi gebruiken ??
thomiwilli
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 21 keer

philippe_d schreef:
thomiwilli schreef:
philippe_d schreef:Giga is overal te krijgen, of je 1gb/s kan halen hangt vooral af van de drukte op de node (en het aantal gigabit klanten in je straat :-) )
Ik kreeg de melding "Giga is niet beschikbaar op jouw adres".
Ik wist niet dat er nog (uitzonderlijke) locaties waren, waar er geen gigabit mogelijk was.
Tenzij ze het aantal gigabit klanten per node beperken?
Ik zal dit is navragen bij Telenet.
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 40 keer

Had de snelheid vd one 300/20 ofzo geweest dan was het zijn geld nog waard.
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster

Maar kijk je kan zeuren wat je wilt, maar volgens mij moet je kijken wat is hun doelgroep.
Telenet kest al langer voor grote gezinnen (waar normaal het meeste geld te rapen valt)
Orange voor mensen die kijken naar hun centen en tot max2 personen.
Vanaf 3 gsms waarvan een met meer data of onbeperkt was het gelijklopend de prijzen..
Je kan hem niks kwalijk nemen dat ze voor die doelgroep kiezen, behoor je daar niet bij ga dan gewoon een goedkopere zoeken.
Tis niet omdat delhaize duurder is en zich op een doelgroep stort dat de colruyt daarvoor slecht is.
Ik zeg altijd zou moeten zo slecht zijn zoals sommigen hier zeggen wel dan zouden ze veel minder klanten hebben.
henkdee
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 39 keer
Bedankt: 1 keer

heb nu wigo 35 (127€) met 4 sims en ben daar tevreden mee, ben niet zo'n "packs" liefhebber maar voor het eerst kom ik beter uit.

ik heb hier 4 pcs draaien waarvan 2 youtubers/gamers plus Netflix :)

met de nieuwe packs zou het 139€ worden met trager internet of 159€ met gigasupermegasnel internet...

3 van mijn sims zou ik gerust ergens anders kunnen nemen voor 10€, die 40gig per sim is voor niks nodig...

morgen even kijken wat het wordt :)
TiTanium
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

Wigo 35 met 5 simkaarten + streamz = 139,58 (alé met de speedboost +/- 155)
One Up: met 5 simkaarten + streamz = 180,95 Zoooooooooooot!

Niemand hier in huis gebruikt 40GB op zijn gsm! Ze hadden zoals bij Flex daar variabelen in moeten voorzien.
Die 1Gbps dat boeit me niet, diene upload van 40 blijft belachelijk.
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
Tomby
Elite Poster
Elite Poster

TiTanium schreef:Die 1Gbps dat boeit me niet, diene upload van 40 blijft belachelijk.
Waarom zit je dan met One Up te vergelijken en niet gewoon met One ? Of is 150/15 dan te traag ?
Flippi
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
Bedankt: 64 keer

phil48 schreef:De vraag is of gezinnen met of zonder kinderen, die door thuiswerken en afstandsonderwijs, quasi hele dagen thuis zijn, onbeperkte data op de smartphone nodig hebben. Je kunt daar sowieso toch wifi gebruiken ??
Laat ons hopen dat dat niet zo zal blijven.
TiTanium
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

Tomby schreef:
TiTanium schreef:Die 1Gbps dat boeit me niet, diene upload van 40 blijft belachelijk.
Waarom zit je dan met One Up te vergelijken en niet gewoon met One ? Of is 150/15 dan te traag ?
160,95 en zowel mobiel als vast inboeten... Neen, dank u.
Ik ben tot hiertoe tevreden hoe alles draait, maar meer betalen voor vooral meer mobiele data te hebben die nu nog niet opgesoupeerd wordt...

Dan kan ik beter Proximus pakken, met 1 simkaart op unlimited 5G + 4x 5GB sims)
Dan zit ik aan 135 per maand [exclusief streamZ +11.95, maar wel een jaar gratis Disney+]!
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
Sylvester
Elite Poster
Elite Poster

proximusboyke schreef:Maar kijk je kan zeuren wat je wilt, maar volgens mij moet je kijken wat is hun doelgroep.
Ik vind het toch maar dun aan het worden, die specifieke doelgroep. Ik zeg u dat ze het fout doen.
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster

gohja dat is dan hun probleem é, dan zullen ze wel bijsturen
Saturno
Starter Plus
Starter Plus
Bedankt: 1 keer

Wat met de business abbo’s? Gaan deze ook aangepast worden, en zo ja, wanneer?
Telenet Business Fibernet internet 300/30
Telenet FreePhone Europe met optie Anytime
Telenet Digital TV met HD Digicorder DC-AD2100 en HD Digibox DB-AD210
Afbeelding
Acemath
Starter Plus
Starter Plus
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Wat ik me eigenlijk afvraag? We hebben nu Play More, waar Streamz+ dus onderdeel van is, maar ook extra tv zenders, en radio zenders. Aangezien ik Play More niet zie staan bij de keuzes, wat gebeurt er met die gratis zenders? Vallen die weg?
Billy.
Starter
Starter

Wat sommige mensen vergeten...Je hoeft helemaal niet je mobiele SIM kaarten bij Telenet te bestellen. Wens je One of One Up dan kan je bij Telenet terecht. Wens je je GSM bij één of andere operator aan te sluiten wat meestal goedkoper af gaat zijn dan kan je dat perfect doen.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster

BTW, zoals ik dus zelf eerder ook al aanhaalde, is het helemaal nog niet zeker dat de oudere producten ook 3TB FUP krijgen :
thomiwilli
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 21 keer

Billy. schreef:Wat sommige mensen vergeten...Je hoeft helemaal niet je mobiele SIM kaarten bij Telenet te bestellen. Wens je One of One Up dan kan je bij Telenet terecht. Wens je je GSM bij één of andere operator aan te sluiten wat meestal goedkoper af gaat zijn dan kan je dat perfect doen.
In One(up) zit 1 simkaart inbegrepen. Zou zot zijn om die dan niet te gebruiken, tenzij je abonnement van het werk hebt ofzo natuurlijk.
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 195 keer
Bedankt: 106 keer

boonpwnz schreef:Waarom reken je freephone continu erbij Koen?

Vaste telefoon zit nu inbegrepen in die prijs he.

Inderdaad, maar wat dan met de gesprekskosten? Ik zie alleen staan: "gratis activeren vaste lijn incl. ken-je-beller en andere opties." Ik veronderstel dat je in dit geval nog de gesprekskosten betaalt zowel in dal- als piekuren"?

De optie bij de vaste lijn van 10€ is onbeperkt internationaal bellen.

Dit is mij niet duidelijk. Ga nog eens verder de packs bekijken. Indien ik er met 11 euro extra / maand van af kom, ben ik blij natuurlijk. Die 40 giga / sim kaart, maakt dat je wifi niet meer zult gebruiken en gewoon 4G permanent aan op je smartphone (en hopen dat je batterij het dan de hele dag uithoudt).

Het is mij ook niet duidelijk of je nog de pot binnen je gezin kan verdelen. M.a.w. mijn echtgenote verbruikt hooguit 2 tot 4 giga per maand, maximaal. Ik zie nu nergens staan dat je die giga's die zij niet verbruikt, kunt verdelen onder mij en de 2 zonen ... Dan wordt dat natuurlijk een zeer dure affaire voor 1 welbepaald mobiel nr.
Flying
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 19 keer

Zelfs met de standaard inbegrepen simkaart met daarop 40GB (wat compleet overbodig is voor eender welk persoon hier thuis), komt het duurder uit. Flex kost ons dan 75 euro (100/20, 3TB, 1 mobiel met 5GB) vs One (150/15, 3TB, 1 mobiel met 4GB + TV box) aan 86 euro of met enkel de TV app aan 75,50 euro. In dat laatste geval mis je dan wel de functionaliteit die Proximus Pickx biedt.

Het tweede abonnement nemen we dan bij eender welke provider (EDPnet 11 euro of gewoon voor 9 euro extra bij Proximus, wat goedkoper is dan Telenet!) af. Zelfs als de televisie-ervaring evenwaardig was tussen Flex en One met de flow app, zou ik voor die 20Mbps van Proximus kiezen vs de 15Mbps van Telenet.

Ik kan niet anders dan me aansluiten bij velen hier die het te duur vinden. Dat Telenet wil focussen op grote gezinnen is prima voor hen, maar hoeveel grote, jonge gezinnen zijn er nog? Steeds meer leerlingen geven aan te twijfelen of ze ooit kinderen willen, de meerderheid geeft aan geen televisie abonnement meer af te nemen eens ze alleen wonen. Ik doe zeer hard mijn best om ze bewust te maken van de opties, uit te leggen hoe ze de verschillende providers en abonnement kunnen vergelijken en hoe ze kunnen besparen. Thuis en op school gebruiken ze wifi (ons schoolnetwerk is volledig uitgerust voor de verschillende honderden leerlingen). Zelfs als het thuiswerken/onderwijs op afstand wegvalt, consumeren ze het overgrote deel van hun internetgebruik via draadloos internet. Belminuten en sms'en hebben ze niet nodig, want echt bellen doen ze sowieso niet graag en sms'en is volledig vervangen door apps.

De volgende generatie die nu volwassen wordt en de generatie die nog volwassen moet worden houdt er een andere levensstijl op na. Er zijn er nog amper die televisie kijken. Vroeger kon je nog eens refereren naar een televisiereclame of -programma, nu kennen ze dat niet meer.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster

koenraaddeconinck schreef:Het is mij ook niet duidelijk of je nog de pot binnen je gezin kan verdelen. M.a.w. mijn echtgenote verbruikt hooguit 2 tot 4 giga per maand, maximaal. Ik zie nu nergens staan dat je die giga's die zij niet verbruikt, kunt verdelen onder mij en de 2 zonen ... Dan wordt dat natuurlijk een zeer dure affaire voor 1 welbepaald mobiel nr.
Er is gewoon 1 pot voor al je SIM-kaarten samen.
Zie een van de voetnoten op https://www2.telenet.be/content/www-tel ... -tv-iconic

quote: "Mobiel surfen in België: eens het gezamenlijke volume van de simkaarten per maand wordt behaald (40 GB voor 1 mobiel nummer, 80 GB voor 2 mobiele nummers, 120 GB voor 3 mobiele nummers, 160 GB voor 4 mobiele nummers en 200 GB voor 5 mobiele nummers), kan de klant verder surfen aan een verlaagde snelheid van 512 kbps tot de volgende aanrekeningsperiode. "
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster

Bedankt Tomby, heb het net ook gelezen ergens in een pdf met details over One Up.

Ik vind echter nergens iets over de vaste telefoon lijn. Mijn vrouw wil die kost wat kost houden ... Ik vind niet direct iets over gesprekskosten in piek- en /of daluren ... Of is dit in België ook onbeperkt zoals bij het mobiel bellen?
macamba
Pro Member
Pro Member

De FUP voor oude abonnementen blijft 750 GB:
http://www2.telenet.be/nl/klantenservic ... werkbeheer
Enkel 3TB bij de nieuwe formules, WIGO's en YUGO's blijven 750 GB

Vaste lijn (en optie internationaal)
https://www2.telenet.be/content/dam/www ... 0april.pdf
Vaste telefonie – ONE(up) Telefony
2.1 Bij ONE(up) is een vaste lijn inbegrepen, die geactiveerd moet worden om er gratis van te genieten. 2.2. Onbeperkt bellen met vaste lijn naar Belgische nummers, met uitzondering van speciale nummers en diensten van derde partijen - is steeds inbegrepen in de prijs van ONE(up), op voorwaarde van een normaal gebruik zoals gedefinieerd in de ‘voorwaarden voor een normaal gebruik in het kader van een onbeperkt aanbod vaste en/of mobiele telefonie’ (zie telenet.be/algemenevoorwaarden)
NOG MEER OPTIES NODIG?
Internationaal bellen

https://www2.telenet.be/residential/nl/ ... WT___VJgAA

Bel je vaak naar het buitenland? Dan is de optie Internationaal bellen echt iets voor jou. Daarmee heb je voor € 10 per maand 2.000 minuten om te bellen naar vaste en mobiele nummers in het buitenland.

Naar deze EU-landen: Oostenrijk, Bulgarije, Kroatië, Cyprus, Tsjechië, Denemarken, Estland, Finland, Frankrijk, Frans Guyana, Duitsland, Gibraltar (VK), Griekenland, Guadeloupe, Hongarije, IJsland, Ierland, Italië, Letland, Liechtenstein, Litouwen, Luxemburg, Malta, Martinique, Mayotte, Nederland, Noorwegen, Polen, Portugal, Réunion, Roemenië, Saint-Barthélemy, Sint-Maarten, San Marino, Slowakije, Slovenië, Spanje, Zweden, Verenigd Koninkrijk en Andorra.
En naar Marokko, Turkije, de VS, Canada, Democratische Republiek Congo, Zwitserland en Faeröer eilanden.
Hoe bestellen? Heb je al ONE, ONEup, WIGO (home) (S) of Telenet Mobile? Dan kan je steeds je opties activeren en beheren via Mijn Telenet.
sandbert
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 27 keer

Bedankt @macamba,
Daar was inderdaad nog twijfel over.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster

macamba schreef:De FUP voor oude abonnementen blijft 750 GB:
Zoals ik dus al voorspeld had.
Telenet gaat geen kans, en al zeker deze niet, laten liggen om klanten richting nieuwe (en duurdere) formules te pushen.
Het straffe is eigenlijk dat Wigo en Yugo fomules waren met All-Internet inbegrepen. All-Internet gaat er wel op vooruit, maar Wigo en Yugo niet, dus echt wel duidelijk bedoeld om klanten van deze laatste richting One te duwen. Ze hebben nog de kans laten liggen om All-Internet te rebranden naar One-Internet, zodat ze enkel nieuwe klanten 3TB zouden moeten geven :P.
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster

"Voor bestaande klanten verandert er niets."

M.a.w., moet je de overstap van WIGO naar OneUp nog aanvragen via "Mijn Telenet"?
luukske
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 86 keer
Bedankt: 17 keer

Ik heb nu Yugo en zie geen enkel voordeel voor de One. Ja, de limieten zijn nog hoger, maar daar geraken we toch nooit aan (gezin met 2 pubers, geen tv-abo). Ik heb vandaag eens wat vergeleken en denk dat ik voor internet nu naar Orange Love duo ga. Dan zet ik de overige 3 GSMs bij Edpnet van 1GB naar 5GB en dan zijn we nog steeds goedkoper uit dan nu (83€ tov 87€). Gemiste kans van Telenet...
Laatst gewijzigd door luukske 25 apr 2021, 19:14, in totaal 1 gewijzigd.
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 40 keer

Tomby schreef:
macamba schreef:De FUP voor oude abonnementen blijft 750 GB:
Zoals ik dus al voorspeld had.
Telenet gaat geen kans, en al zeker deze niet, laten liggen om klanten richting nieuwe (en duurdere) formules te pushen.
Het straffe is eigenlijk dat Wigo en Yugo fomules waren met All-Internet inbegrepen. All-Internet gaat er wel op vooruit, maar Wigo en Yugo niet, dus echt wel duidelijk bedoeld om klanten van deze laatste richting One te duwen. Ze hebben nog de kans laten liggen om All-Internet te rebranden naar One-Internet, zodat ze enkel nieuwe klanten 3TB zouden moeten geven :P.
All internet die ik al heb gepost is nog het beste maar wat doen ze daar ; 50€ + 85€ installatie kost voor nieuwe klanten haha. Ongeloofelijk.

Wat een mens moet doen om dit te omzeilen is eerst de one nemen want dan is de installatie gratis enz... en dan vanaf het kan gewoon de one naar de all internet zetten ;).

Vanaf wanneer zou je kunnen veranderen?
IvoDeMeyer
Starter Plus
Starter Plus
Bedankt: 3 keer

Het valt me op dat er bij de nieuwe abonnementen niet meer wordt gesproken over TelenetWiFree. Ik vermoed dat ze dat gaan afschaffen, zoals Triiing. Verder vraag ik me af wat de FUP is bij de klanten die de optie SpeedBoost hebben (€15 per maand).
macamba
Pro Member
Pro Member

Wat mij nog opvalt is dat verschillende mensen over “Free G” spraken zodat ze (o.a.) TV konden kijken onderweg zonder dat dit van het normale volume af ging. (Zogenaamde zero rating).

Dit lijkt nu ook verdwenen dus ik kan me voorstellen dat bepaalde klanten hier ook op achteruit gaan. Gek eigenlijk dat ze dat niet gewoon hebben gehouden.

Daarnaast bedacht ik me ook dat er een soort ongeschreven regel lijkt dat Telenet niet op prijs concurreert maar zich wil onderscheiden qua dienstverlening en producteigenschappen zoals snelheid / kwaliteit. Daarmee vind ik het toch bijzonder dat One 66 euro kost en een vergelijkbaar pakket bij Orange 65. Toevallig?
Acemath
Starter Plus
Starter Plus
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Acemath schreef:Wat ik me eigenlijk afvraag? We hebben nu Play More, waar Streamz+ dus onderdeel van is, maar ook extra tv zenders, en radio zenders. Aangezien ik Play More niet zie staan bij de keuzes, wat gebeurt er met die gratis zenders? Vallen die weg?

Iemand dit al gevonden?
macamba
Pro Member
Pro Member

Acemath schreef:
Acemath schreef:Wat ik me eigenlijk afvraag? We hebben nu Play More, waar Streamz+ dus onderdeel van is, maar ook extra tv zenders, en radio zenders. Aangezien ik Play More niet zie staan bij de keuzes, wat gebeurt er met die gratis zenders? Vallen die weg?

Iemand dit al gevonden?
Tijdens het bestelproces kun je entertainment bijbestellen:
MEER WETEN OVER ENTERTAINMENT
-Streamz
-Streamz+

Kijk op je grote scherm met je TV-box of mediaspeler (zoals Apple TV, Android TV-box of Chromecast). Wist je trouwens dat je sommige van onze tv-apps rechtstreeks op je smart TV kan installeren? Da’s simpelweg je favoriete serie of film kiezen in de TV-theek, neerploffen in je zetel en bingen maar! Popcorn optioneel.
Op je smartphone, tablet, laptop, … ook onderweg. Want dankzij je tv-app gaat Streamz+ met je mee. Zo pik je ook op de tram, op hotel of op de achterbank gewoon in waar je gebleven was in die spannende blockbuster.

-Play Sports
-Be tv
-Be tv Sport
Data technicus
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 43 keer

Tv kijken via yelo op andere schermen is ook beperkt.

ONE(UP)

Hieronder lees je met hoeveel gezinsleden je tegelijk kan kijken op je extra toestellen (smartphone, tablet en computer). Je kan daarnaast ook nog kijken op je tv-toestel via je decoder. 

Aantal streams

Je kijkt tegelijk op maximaal...  

2 schermen als je ONE(up) met 1 mobiel nummer hebt
3 schermen als je ONE(up) met 2 mobiele nummers hebt
4 schermen als je ONE(up) met 3 mobiele nummers hebt
5 schermen als je ONE(up) met 4 of 5 mobiele nummers hebt

Telenet TV-app en telenet.tv

Hieronder lees je met hoeveel gezinsleden je tegelijk kan kijken op je extra toestellen (smartphone, tablet en computer). Je kan daarnaast ook nog kijken op je tv-toestel via je Telenet TV-box. 

Basiszenders

Extra pakketten

Aantal streams 
Naar de basiszenders kijk je tegelijk met maximaal...  

5 gezinsleden als je WIGO of WIGO home hebt
2 gezinsleden als je WIGO S, WIGO home S of een ander abonnement hebt

Aantal streams
Je kan maximaal met...

2 gezinsleden tegelijk kijken naar alles van Play More en Play Sports. 4 gezindsleden tegelijk kijken naar alles van Streamz en Streamz+.

Telenet TV yelo-app en yelo.telenet.tv

Hieronder lees je met hoeveel gezinsleden je tegelijk kan kijken op je extra toestellen (smartphone, tablet en computer). Je kan daarnaast ook nog kijken op je tv-toestel via je decoder. 

Basiszenders

Extra pakketten

Aantal streams 
Naar de basiszenders kijk je tegelijk met
maximaal...  

5 gezinsleden als je WIGO of WIGO home hebt
2 gezinsleden als je WIGO S, WIGO home S of een ander abonnement hebt

Aantal streams
Je kan maximaal met...

2 gezinsleden tegelijk kijken naar alles van Play More en Play Sports. 4 gezindsleden tegelijk kijken naar alles van Streamz en Streamz+.

Aantal toestellen

Om naar de Telenet TV yelo-app te kijken, moet je je toestellen niet registreren. Je kan dus een onbeperkt aantal toestellen hiervoor gebruiken.

Aantal toestellen

Om naar Streamz(+),Play More of Play Sports te kijken, moet je je toestellen registreren. Je kan maximaal 5 toestellen registreren. 

Telenet TV flow-app en flow.telenet.tv

Je kan de Telenet TV flow-app op 5 toestellen gebruiken. Limiet bereikt? Beheer je toestellen dan via instellingen onder jouw profiel. Belangrijk: je kan pas na 90 dagen een toestel verwijderen.
Je kan tot 5 programma’s tegelijk kijken.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”