Telenet: "Nieuwe" bundels en prijsverhoging

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Ik zie nu trouwens dat Telenet er blijkbaar van uit gaat dat iedereen thuis maar 1 TV heeft. Want ze voorzien niets voor een 2de TV. Vroeger was dat gewoon een extra Digibox/DIgicorder, dus eventueel huren aan €9 per maand. Ik neem aan dat ze nu niet ineens €20 voor elke extra TV gaan vragen... Je kan in elk geval niet 2x Iconic noemen.
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1730
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 195 keer
Bedankt: 106 keer

boonpwnz schreef:Koen ik weet niet of het interessant vind maar dan heb je wel 160 GB data in totaal :angel:

Hier kan ik zelfs geen VDSL meer bestellen en Fiber kan ik nog niet bestellen vanwege huiseigenaar dus :banana:
Bedankt boonpwz. Waarschijnlijk snap ik de formule niet zo goed. We hebben 4 smartphones in het gezin en hier heb ik dus inderdaad 4 mobiele nrs. toegevoegd.

Stel dat ik 1 mobiel nr. toevoeg dan impliceert dit 40 gb voor 4 gebruikers ?
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1061
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 40 keer

Dit bv is toch bv voor mij dan interessanter dan dienen one te nemen? Wat vinden jullie? Als je dit vergelijkt met dienen one?

https://www2.telenet.be/content/www-tel ... -tv-iconic

En deze zou normaal ook naar 3TB stijgen vanaf morgen. 2 medewerkers me verteld en gisteren ook nog ergens in een artikel online gelezen dat dat zo zou zijn.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 100 keer

Naar ik begreep krijgt elke simkaart onbeperkt smsen en bellen en daarnaast 40 GB
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1730
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 195 keer
Bedankt: 106 keer

boonpwnz schreef:Naar ik begreep krijgt elke simkaart onbeperkt smsen en bellen en daarnaast 40 GB
Ja, ik heb nog eens opnieuw mijn pack samengesteld en komt terug uit op een meerprijs van om en bij de 22€ met dien verstande dat ieder gezinslid nu 40 gb mobiele data heeft.

In hun keuzemenu gaat het over het aantal mobiele nrs. en dus moet ik voor elk gezinslid het nr. behouden. Voor mij meerprijs van 21 à 22 € per maand.

En ik zit gevangen: ik kan enkel maar TN kiezen omdat Proximus echt niet werkt hier met VDSL. Tot 200m voor mijn woning hebben ze Fiber. Daar ligt een express weg die de straat onderbreekt. Onlangs hebben ze daar nieuw asfalt aangelegd. Snap niet dat Px niet gebruik gemaakt heeft om zo de buitenkant van de stad ook te voorzien van Fiber.

Als ze hier passeren is het voor mij dada TN.

+ als bestaande gebruiker word je 2X gegijzeld: 1 geen TV box en 2 je WIGO wordt overgezet of je moet kiezen voor "One", een pakket dat niet beantwoordt aan wat ik wil.

Dringend ook de markt Europees open breken. Dit duopolie klopt gewoon geld uit mensen hun zakken zonder dat ze enig verweer hebben. Het enige is inboeten aan services / kwaliteit.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 100 keer

Ja ik heb ook enkel keuze tussen orange of telenet dus snap je verhaal. Momenteel heb ik ook geen andere keuze.
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3395
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 95 keer

wat is tv flow nu weer?
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 100 keer

Denk de oude yugo tv apps met een paar geschrapte.
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1061
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 40 keer

1207 schreef:wat is tv flow nu weer?
Beperkt aantal zenders aan 10 euro via het internet, dus internet plat is ook geene tv. Persoonlijk niet interessant want je mist altijd wel wat zenders dan.

Maar dat is denk ik met dienen tv box ook zo of niet? Daar heb ik toch wel wat schrik voor dan als dat zo zou zijn of werkt dat toch via coax ook de 80 tv zenders bekijken en gaat het alleen over de opnames?

En voor de mensen die hier een tv box hebben; hoeveel programma's kan je terzelfdertijd opnemen? Kem da mss al even gevraagd maar bent vergeten haha.

Hier kan ik nog niks samenstellen of bestellen.

Voorlopig gaat hier mijne voorkeur naar;

https://www2.telenet.be/content/www-tel ... -tv-iconic
Ook hier hebben ze der 7 dagen terug kijk tv bijgestoken, das een extraatjen want zat er normaal niet bij + de prijs hetzelfde gebleven.

Die gangsters vragen wel 50 euro lol en zelf installeren looolll. Wa een gangsters zijn dat toch allee. Dus als je dit pack wil moede 135 euro betalen haha. I don't think so.
Laatst gewijzigd door Unicorn1 25 apr 2021, 12:46, in totaal 3 gewijzigd.
stevenvs
Plus Member
Plus Member
Berichten: 125
Lid geworden op: 03 feb 2013, 19:39
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 11 keer

Met een tv box kan je zoveel tegelijk opnemen als je wil
glda19
Premium Member
Premium Member
Berichten: 544
Lid geworden op: 22 aug 2006, 01:41
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 9 keer

Hoe neem je op met zen tv box
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Zelfde als anders: programmeren in 't menu van de box of via de app/website.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
wimpie3
Premium Member
Premium Member
Berichten: 460
Lid geworden op: 22 dec 2004, 14:17
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 53 keer

Die intenet security komt standaard mee met beide One abonnementen en kan dus blijkbaar ook niet worden afgezet? Wat als je niet wil dat je verkeer wordt gemonitored?
glda19
Premium Member
Premium Member
Berichten: 544
Lid geworden op: 22 aug 2006, 01:41
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 9 keer

Of noemt de laatste versie van de telenet setobox nu tv box en niet mee digicorder
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1061
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 40 keer

glda19 schreef:Of noemt de laatste versie van de telenet setobox nu tv box en niet mee digicorder
Er is nog steeds een Digicorder ook maar ik weet niet of je dit bij alle packs nog kan krijgen.
Ze willen mensen vooral richting tv box (cloud) duwen.
levi1700
Member
Member
Berichten: 62
Lid geworden op: 02 okt 2013, 09:20
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 5 keer

koenraaddeconinck schreef:
boonpwnz schreef:Naar ik begreep krijgt elke simkaart onbeperkt smsen en bellen en daarnaast 40 GB
Ja, ik heb nog eens opnieuw mijn pack samengesteld en komt terug uit op een meerprijs van om en bij de 22€ met dien verstande dat ieder gezinslid nu 40 gb mobiele data heeft.

In hun keuzemenu gaat het over het aantal mobiele nrs. en dus moet ik voor elk gezinslid het nr. behouden. Voor mij meerprijs van 21 à 22 € per maand.

En ik zit gevangen: ik kan enkel maar TN kiezen omdat Proximus echt niet werkt hier met VDSL. Tot 200m voor mijn woning hebben ze Fiber. Daar ligt een express weg die de straat onderbreekt. Onlangs hebben ze daar nieuw asfalt aangelegd. Snap niet dat Px niet gebruik gemaakt heeft om zo de buitenkant van de stad ook te voorzien van Fiber.

Als ze hier passeren is het voor mij dada TN.

+ als bestaande gebruiker word je 2X gegijzeld: 1 geen TV box en 2 je WIGO wordt overgezet of je moet kiezen voor "One", een pakket dat niet beantwoordt aan wat ik wil.

Dringend ook de markt Europees open breken. Dit duopolie klopt gewoon geld uit mensen hun zakken zonder dat ze enig verweer hebben. Het enige is inboeten aan services / kwaliteit.
Bestaande pakketten worden toch behouden?
Uw Wigo mag je blijven houden.
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Berekening hier eens gemaakt. Nu: Internet+TV, telefonie via OVH. Simkaart loopt via werkgever waar ik puur VVA voor betaal (moeilijk om in te schatten hoeveel dit eigenlijk is...) - geschat op 13e.

Nu: 96.63e
Dan: 106e

Spijtig dat die Telenet One op 15mbps up blijft hangen, anders was het mss wel interessant geweest. Als je veel zit te videobellen (werk) met twee was 10mbps (orange) te weinig, 15mbps... not convinced.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

jah zal een beetje zoeken zijn, ik ken mensen die hun factuur zien dalen met 51€, of (61€ die nu bij orange zijn)
Voor hen is het natuurlijk heel leuk
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1690
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 68 keer

Iemand advies voor gezin met 4 personen

Hebben wigo 35gb + 2de decorder - totaal 132.27

Willen zeker niet duurder tenzij op 1 of 2 euro na is nog oke
Internet = PX FLEX pack
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
thomiwilli
Pro Member
Pro Member
Berichten: 232
Lid geworden op: 19 apr 2020, 23:49
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 21 keer

levi1700 schreef:Bij One spreken ze van een internetsnelheid voor onderweg van 30 Mbps, gaan ze de 4g snelheid dan beperken?
Ja, 30 mbs download & 5 mbs upload.
streulma
Premium Member
Premium Member
Berichten: 464
Lid geworden op: 06 aug 2011, 16:39
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 34 keer

Ik heb wel nog enkele vragen :

Kunnen huidige Wigo gebruikers bij overstap naar One hun digicorder blijven gebruiken? Of verplichte overstap naar TV-box?
Krijgen ze dan ook 7 dagen terugkijk tv op hun huidige digicorder bij overstap naar One?
Hakki
Pro Member
Pro Member
Berichten: 240
Lid geworden op: 12 dec 2011, 15:33
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 22 keer

Zou wel interessant zijn als ze die tv flow laten uittesten alvorens te beslissen welke versie te nemen.
Als daar een goede android tv app voor is, vind ik het interessant genoeg.

Ok geen tv als internet uitvalt, maar da's meestal een coax probleem en dan dus ook geen live tv mogelijkheden, enkel opnames als je digicorder hebt.

Met die 750GB was streaming tv niet interessant icm ander verbruik, maar met 3TB zou dat zeker moeten volstaan hier.

Momenteel orange love trio met speedboost. Download snelheid minder van belang, maar 40Mbps upload is zo'n verschil voor het werk (tov 10 of 15 standaard Telenet)!
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

je kan digicorder blijven houden bij overstap naar one. Meer zelfs bestaande klanten zouden momenteel niet naar een tv box kunnen omdat deze uitgeput zijn. Ze verwachten blijkbaar veel nieuwe klanten en ze hebben de voorraad voor bestaande klanten weggenomen.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

diederik schreef:Kan je ergens zien waar je 1gb/s kan halen van snelheid (op mijn adres) ?
Hangt niet van het adres af.
Giga is overal te krijgen, of je 1gb/s kan halen hagt vooral af van de drukte op de node (en het aantal gigabit klanten in je straat :-) )
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Flying
Pro Member
Pro Member
Berichten: 236
Lid geworden op: 22 apr 2014, 16:31
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 19 keer

proximusboyke schreef:jah zal een beetje zoeken zijn, ik ken mensen die hun factuur zien dalen met 51€, of (61€ die nu bij orange zijn)
Voor hen is het natuurlijk heel leuk
Dat zullen dan situaties zijn waarin deze mensen nu heel veel geld betalen voor meerdere, onbeperkte abonnementen vermoed ik? Orange Love Trio met 4 unlimited abonnementen en speedboost komt neer op 188 euro per maand. Telenet ONEup met 4 mobiele nummers en televisie inclusief box, exclusief speedboost komt neer op 159 euro per maand. Besparing: 29 euro. Ik ben erg benieuwd naar de exacte details van die situatie om 61 euro te besparen. Dan moet je al naar vijf unlimited abonnementen gaan en dan ben ik bijkomend (ik weet dat ik iemand anders zijn rekening niet moet maken) benieuwd naar het reële verbruik per abonnement.

Er zitten (in mijn omgeving) veel mensen op dure abonnementen waarvan ze amper iets gebruiken, die gerust zouden kunnen overschakelen naar een goedkoper abonnement.
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1730
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 195 keer
Bedankt: 106 keer

wimpie3 schreef:Die intenet security komt standaard mee met beide One abonnementen en kan dus blijkbaar ook niet worden afgezet? Wat als je niet wil dat je verkeer wordt gemonitored?
Dan kun je m.I. niet volledig. Safespot is immer geïnstalleerd op de modem.
Wat je wel kan, is safespot uitschakelen op tablets en smartphones. That's it.

Ga volgende week toch eens Px contacteren om te zien welke verwachtingen ik mag koesteren wat fibernet betreft ... Vermoed wel dat ze dit nooit voor 1 klant gaan installeren in onze straat ...
Laatst gewijzigd door koenraaddeconinck 25 apr 2021, 13:45, in totaal 1 gewijzigd.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Tomby schreef:Ik zie nu trouwens dat Telenet er blijkbaar van uit gaat dat iedereen thuis maar 1 TV heeft. Want ze voorzien niets voor een 2de TV. Vroeger was dat gewoon een extra Digibox/DIgicorder, dus eventueel huren aan €9 per maand. Ik neem aan dat ze nu niet ineens €20 voor elke extra TV gaan vragen... Je kan in elk geval niet 2x Iconic noemen.
Je neemt 1x Iconic TV, dat is het kabelabonnement + de huur van de eerste TV-box (cq digicorder).
Extra digicorders zullen dan aangerekend worden aan de gangbare huurprijzen ?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
kawe
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 44
Lid geworden op: 17 jun 2008, 13:05
Locatie: Lochristi

TV Box en digicorder werkt toch niet samen
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

koenraaddeconinck schreef:Ik heb op de site van Telenet gekeken:
- Ik heb een WIGO35
- Als extra's: streamz, preephone Europe, herken je beller en speedboost en safespot

Als ik alles optel, zou de nieuwe formule voor mij ongeveer 5 0 § euro per maand goedkoper uitkomen ...

Plus One: 86€ (geen speedboost meer nodig) + digitv (incl huur corder): 20€ + Streamz: 12€ afgerond + Preephone 24€ afgerond + ken je beller 5€ afgerond + safesport 5€ = 152€ terwijl ik nu maandelijk 157, .. € betaal.
Het is niet One Plus of Plus One, maar "One Up" :-)

Let wel: In One/OneUp is de vaste lijn inbegrepen, safespot ook
In jouw geval dus alleen Streamz Extra + ken je beller?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1730
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 195 keer
Bedankt: 106 keer

Zal in globo een dikke stuiver opleveren zeker ...

De grootste meerkost zal, denk ik, uitgaan naar het "onbeperkt" (40 giga / sim) mobiel surfen.
Laatst gewijzigd door koenraaddeconinck 25 apr 2021, 13:59, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

Flying schreef:
proximusboyke schreef:jah zal een beetje zoeken zijn, ik ken mensen die hun factuur zien dalen met 51€, of (61€ die nu bij orange zijn)
Voor hen is het natuurlijk heel leuk
Dat zullen dan situaties zijn waarin deze mensen nu heel veel geld betalen voor meerdere, onbeperkte abonnementen vermoed ik? Orange Love Trio met 4 unlimited abonnementen en speedboost komt neer op 188 euro per maand. Telenet ONEup met 4 mobiele nummers en televisie inclusief box, exclusief speedboost komt neer op 159 euro per maand. Besparing: 29 euro. Ik ben erg benieuwd naar de exacte details van die situatie om 61 euro te besparen. Dan moet je al naar vijf unlimited abonnementen gaan en dan ben ik bijkomend (ik weet dat ik iemand anders zijn rekening niet moet maken) benieuwd naar het reële verbruik per abonnement.

Er zitten (in mijn omgeving) veel mensen op dure abonnementen waarvan ze amper iets gebruiken, die gerust zouden kunnen overschakelen naar een goedkoper abonnement.
inderdaad love trio optie speedboost en 5x unlimited vader moeder vertegenwoordiger pharmacie veel op de baan netflixen ipad enz en de 3 kids ook .
Ik weet het zijn uitzonderingen maar ze bestaan. En daar kom ik op mijn punt die ik al gemaakt heb, de doelgroep die telenet voor ogen heeft (laat ons zeggen waar ze meest winst op hebben) die verzorgen ze om met hun slogan te zeggen toekomst van morgen, wel dat zijn die kinderen.
dus plots betalen ze veel minder surfen ze rapper ook al is het marketing kunnen ze genieten van terug kijk tv
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
macamba
Pro Member
Pro Member
Berichten: 316
Lid geworden op: 26 jul 2008, 08:50
Uitgedeelde bedankjes: 143 keer
Bedankt: 29 keer

Bijzondere voorwaarden:

https://www2.telenet.be/content/dam/www ... 0april.pdf
BIJZONDERE VOORWAARDEN ONE en ONEup
(…)
4. Mobiel internet – ONE(up) Mobile
4.1. Het mobiel internetvolume in België en de EU-zone is onbeperkt*:
- Mobiel surfen in België: eens het gezamenlijke volume van de simkaarten per maand wordt behaald (40 GB voor 1 mobiel nummer, 80 GB voor 2 mobiele nummers, 120 GB voor 3 mobiele nummers, 160 GB voor 4 mobiele nummers en 200 GB voor 5 mobiele nummers), kan de klant verder surfen aan een verlaagde snelheid van 512 kbps tot de volgende aanrekeningsperiode.

- Mobiel surfen in de rest van de EU-zone: het inbegrepen gezamenlijke mobiele internetvolume per maand is beperkt tot 20 GB voor 1 mobiel nummer, 40 GB voor 2 mobiele nummers, 60 GB voor 3 mobiele nummers, 80 GB voor 4 mobiele nummers en 100GB voor 5 mobiele nummers; boven het inbegrepen mobiele internetvolume kan verder gesurft worden aan normale snelheid aan 0,0036 euro (incl. btw) per MB. Voor meer info, zie http://www.telenet.be/internetgebruik.
* Op voorwaarde van een normaal gebruik, zoals gedefinieerd in de “Voorwaarden voor een normaal gebruik in het kader van een onbeperkt aanbod” (zie telenet.be/algemenevoorwaarden).

4.2. Op mobiel surfen buiten de EU-zone zijn internationale tarieven van toepassing, zie http://www.telenet.be/nl/tarieven/one.

4.3. Mobiele snelheid:
- ONE Mobile: max. downloadsnelheid tot 30 Mbps* en max. uploadsnelheid tot 5 Mbps*
- ONEup Mobile: zonder beperking, in functie van de lokaal beschikbare mobiele snelheid (via 3G
of 4G)
* de vermelde snelheden zijn maximumsnelheden: dit zijn technische maximumsnelheden die kunnen gehaald worden onder ideale omstandigheden. Meer info: http://www.telenet.be/internetsnelheid

4.4. In ONE(up) is 1 datasimkaart gratis inbegrepen. De datasimkaart dient voor het connecteren van extra toestellen zoals laptops, tablets, minimodem, etc., niet ter vervanging van een mobiel nummer. Deze kan dus enkel gebruikt worden om te surfen, niet om te bellen of sms’en. De gebruikte data maakt deel uit van het inbegrepen mobiele internetvolume
De snelheidsbeperking vind ik dan weer zeer jammer vooral voor de upload. Veel mensen gebruiken hun gsm toch juist ook om foto’s en video’s te versturen of om zaken op social media te plaatsen.

20 GB Roaming lijkt me oke en redelijk aangezien ze maar verplicht zijn op tot 13,3 GB te gaan volgens de EU regels.

Je ziet dat ze op allerlei manieren de consument lokken met een redelijke prijs maar dan proberen je naar de upgrade te pushen voor de echte goede ervaring qua vooral upload snelheid. Jammer.

Dan aangaande de data simkaart: waar ik dan aan denk is om deze toch in een smartphone van een kind te plaatsen zodat hij/zij kan mee surfen in de pot van de ouders.. als je dan toch ook een mobiel nummer wilt, zorg dan voor een dual Sim toestel en een basic goedkoop prepaid kaartje om mobiel bereikbaar te zijn of te kunnen bellen. In een iPhone zou dit perfect werken maar enkel als 1 van de 2 esim is, je kunt kiezen welke lijn dient om te bellen, welke voor data.
Dan spaar je in ieder geval 20 euro uit wat misschien wat overdreven is voor jonge kinderen die geen eigen datapot nodig hebben.
Laatst gewijzigd door macamba 25 apr 2021, 14:21, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1690
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 68 keer

Ze hadden beter opties gelaten voor het mobiele gedeelde

5GB data of 40GB+trager als het op is.

Heb zonet alles vergeleken en PX komt minstens 30euro goedkoper uit.

*orange zit bijna gelijk met PX in ons geval maar ivm. werkgeversbijdrage alleen TN en PX mogelijk voor TV+internet
Internet = PX FLEX pack
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
thomiwilli
Pro Member
Pro Member
Berichten: 232
Lid geworden op: 19 apr 2020, 23:49
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 21 keer

philippe_d schreef:
diederik schreef:Kan je ergens zien waar je 1gb/s kan halen van snelheid (op mijn adres) ?
Hangt niet van het adres af.
Giga is overal te krijgen, of je 1gb/s kan halen hagt vooral af van de drukte op de node (en het aantal gigabit klanten in je straat :-) )
Ik kreeg de melding "Giga is niet beschikbaar op jouw adres".
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 100 keer

Zal wss met je modem te maken hebben.
thomiwilli
Pro Member
Pro Member
Berichten: 232
Lid geworden op: 19 apr 2020, 23:49
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 21 keer

boonpwnz schreef:Zal wss met je modem te maken hebben.
Ik heb de nieuwe witte.
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1730
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 195 keer
Bedankt: 106 keer

Ik heb even vergeleken mocht ik de stap zetten naar Telenet.

Momenteel kom ik bij TN uit op: One Up + 4 mobiele nummers + streamz + preehphone europe = 180,95€
Streams = tot 7 dagen terug kijk TV vs. 3 bij PX


Bij Px 1 giga internet (met speedboost voor 1 giga) + 4 mobiele nrs. à 15 giga mobiele data + TV + vaste lijn + internationaal bellen = 194,49 €

- Wel maar 15 giga / sim kaart (onbeperkt zou me bij PX nog duurder uitkomen)
- En terugkijk TV beperkt tot 3 dagen
- En geen security pack

Dus: ik blijf bij TN en zal 20 euro extra ophoesten. Wat wel erg is, is dat multimedia wel het dubbele begint te kosten van gas en elektriciteit voor ons ...(ok wel zonnepanelen met terugdraaiende meter nog).

Nogmaals, breek de telecom markt open op Europees niveau. Dan doet Europa missschien nog eens iets constructief.

En ook nogmaals, dit duopolie blijft ons heel veel geld kosten.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 100 keer

Waarom reken je freephone continu erbij Koen?

Vaste telefoon zit nu inbegrepen in die prijs he.
macamba
Pro Member
Pro Member
Berichten: 316
Lid geworden op: 26 jul 2008, 08:50
Uitgedeelde bedankjes: 143 keer
Bedankt: 29 keer

Als ik vergelijk: Telenet ONE / Orange Love Duo & Trio

Beide “onbeperkt” in FUP: waarbij Telenet op dit moment een betere aanbod heeft vanwege hogere snelheid en ruimere FUP: Downloadsnelheid tot 150 Mbps thuis

Mobiel: Telenet 40 GB / Orange: keuze uit diverse tariefplannen naar wens waarbij “onbeperkt” nu nog een limiet heeft van 30 GB maar wel als groot voordeel dat er geen snelheidsbeperking is, zeker qua upload wel belangrijk. Bij Telenet begrensd op 30/5.

TV: bij Telenet de keuze tussen 9,50 voor een basis pakket via een app of smart TV of een klassieke decoder met meer zenders voor 20 euro. Bij Orange kost dit 15 euro maar dat is toch wat minder geavanceerd vergeleken met het Telenet TV product / decoder.


Bijkomende voordelen / vergelijking:

Bij TN levert de upgrade naar een “speed boost” je veel meer op, thuis en mobiel, maar vooral thuis dus giga snelheden.

Loyaliteit: bij Orange het thank you programma, bij Telenet de klanten korting op hardware, waar de 1 blij is met cinema tickets van Orange zal de ander per saldo meer geld winnen met korting op hardware zonder je aan een contract te binden (waardoor wisselen van tariefplan lastig is). Bij Orange ga je hiervoor een jaar contract aan om korting te krijgen op een smartphone dus dan vind ik Telenet een beter idee.

Tot slot, e-sim: bij Orange mogelijk voor GSM, bij TN voor bepaalde smart watches, persoonlijk vind ik dit een groot voordeel als Apple gebruiker.

Dan de conclusie op basis van prijs:

Telenet ONE VS Orange Duo + Go Unlimited (zonder TV dus)
Telenet €66 / Orange €65 (of €75 incl vaste lijn)

Telenet ONE VS Orange Trio (met TV)
Telenet (€75,50 of) €86 / Orange €80 (of €90 incl vaste lijn)

Speed boost: Telenet One Up = €20, Orange €15 maar beperkt tot 400 tegenover 1 giga bij TN.

Zoals je ziet scheelt het niet veel als je probeert dezelfde soort producten met elkaar te vergelijken.
Bij Orange kun je besparen door een goedkoper en beperkt mobiel tariefplan te nemen. Maar bij Telenet krijg je voor een vast bedrag wel een zorgeloos en kwalitatief prima pakket.
Als je dan ziet dat de prijzen elkaar niet veel ontlopen en zeker voor een gezin best goed uitkomen denk ik dat Telenet hiermee zeker geen slecht aanbod heeft.
Laatst gewijzigd door macamba 25 apr 2021, 14:57, in totaal 1 gewijzigd.
thomiwilli
Pro Member
Pro Member
Berichten: 232
Lid geworden op: 19 apr 2020, 23:49
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 21 keer

Helaas geen TLC in het Flow-aanbod :( zender waar het meest naar wordt gekeken hier. Dus wordt wachten geblazen op Discovery+, wanneer die eindelijk eens beslissen naar België te komen. Landje per landje een dienst lanceren ipv in hele EU. 2021, zeggen ze dan.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”