Telenet: "Nieuwe" bundels en prijsverhoging

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
PeterD1
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 43
Lid geworden op: 09 apr 2019, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 5 keer

Weet ook niet goed of het interessant is of niet. Jammer dat ze voor die €66 geen 300/20 aanbieden ipv 150/15. Dat vind ik toch wat aan de lage kant.
Als ik het goed begrepen heb veranderd er voor bestaande klanten niks maar kun je wel vanaf 26 april niet meer voor wigo of yugo kiezen als je wilt veranderen en moet je één van de nieuw abo's kiezen?
Daarnaast vraag ik me ook af of die 14 zenders van de flow-app vast liggen of je zelf de zenders gaat kunnen kiezen. Veel tv kijken we niet meer maar mijn vriendin kijkt heel graag naar die tuinprogramma's op bbc1/2 en is eigenlijk de enige reden waarom we nog een tv box hebben.
Zou voor mij dus momenteel duurder uitkomen dan de wigo 9 gb. One up is €126 (86+20 tv box+20 2de simkaart) terwijl de wigo €106 is.
Die 3TB ipv 750 GB is dan wel weer aanlokkelijk...
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Abusimbal schreef:Inderdaad je hebt gelijk.
...
In het midden van de afbeelding.
Dat is een afbeelding over de nieuwe formules. Dus snap niet zo goed hoe je uit die afbeelding afleidt dat All-Internet, een reeds bestaande formule, ook naar 3TB FUP-limiet zou gaan...
Niet dat ik denk dat het niet het geval zou zijn, maar dat is alleszins niet af te leiden uit deze afbeelding. Als het zo is, hoop ik een beetje dat het ook voor nog oudere onbeperkte formules is zoals mijn Whoppa, maar dat zal wel wishful thinking zijn.
thomiwilli
Pro Member
Pro Member
Berichten: 232
Lid geworden op: 19 apr 2020, 23:49
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 21 keer

PeterD1 schreef: Daarnaast vraag ik me ook af of die 14 zenders van de flow-app vast liggen of je zelf de zenders gaat kunnen kiezen.
Waarschijnlijk zullen deze vast liggen, al hoop ik zelf van niet. Bij YUGO zijn dat deze (vaste) zenders:
Schermafbeelding 2021-04-22 om 16.01.26.png
Geen TLC, helaas. Een van de weinige zenders waar hier effectief live naar gekeken wordt. Afwachten dan maar, en hopen op een snelle release van Discovery+ in België.
macamba
Pro Member
Pro Member
Berichten: 316
Lid geworden op: 26 jul 2008, 08:50
Uitgedeelde bedankjes: 143 keer
Bedankt: 29 keer

Als je deze prijzen vergelijkt met Orange Trio of Duo dan doet Telenet het echt niet slecht. (Dat ik dit ooit nog zou zeggen want ik ben zeer kritisch voor ze, vanwege hun absurde prijzen en datalimieten). Hiermee zetten ze wel echt een stap vooruit.

De specificaties van Telenet liggen nu qua snelheid en volumes hoger terwijl de prijs maar 1 euro meer is dan Orange Love Duo en zelfs goedkoper dan Love Trio, de vaste telefoonlijn nog buiten beschouwing gelaten.. maar goed er bestaan nog mensen die dat graag hebben.

Ik denk dat ze hiermee de markt goed uitdagen en vanwege hun “One number” op Apple Watch overweeg ik de overstap.

Maar we zullen even zien wat Orange doet.. en of de snelheden daar ook omhoog kunnen. Hangt natuurlijk weer af van Telenet.

Dan natuurlijk nog de valkuil: ik ben tevreden over het Orange netwerk, maar Telenet / Base lijkt me toch wat minder.
thomiwilli
Pro Member
Pro Member
Berichten: 232
Lid geworden op: 19 apr 2020, 23:49
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 21 keer

Mijn voorlopige vragen:
- Zal de TV Flow app een Apple TV app krijgen? (ik vermoed van wel)
- Wat met Play Sports, zal je dit als extra kunnen nemen bij TV Flow en kunnen bekijken in de TV Flow app? (ik vermoed van wel)
- Zal Streamz inbegrepen zijn onder "extra content", en te bekijken zijn in de TV Flow app?
- Wat met die 512 kbs in EU. Ook daar het nog altijd onbeperkt, maar aan lagere snelheid zoals in België, of bijbetalen?
- De 14 zenders in TV Flow, zal TLC daarbij zitten? Zal je deze kunnen kiezen? (bij YUGO zit TLC er niet bij en kan je de zenders zelf niet samen stellen)
- Zal je de extra's zoals de Mol Zone ook kunnen bekijken met TV Flow? (ik vermoed van wel)
- Zal je films à la carta kunnen huren met TV Flow?
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

orange zal enkel kunnen reageren met hun mobiele data. Want laten we nie vergeten dat de piekuren nog maar sinds enkele weken veranderd zijn. Hoelang heeft het niet geduurd voor ze 400 konden aanbieden, den dag dat telenet ze niet meer aanbood. dan nog wetende de oorlog tussen elkaar ivm joint venture proximus, denk ik niet dat het voor de komende maanden zal zijn.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
Marre
Starter
Starter
Berichten: 10
Lid geworden op: 22 apr 2021, 17:04
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

seppeclac schreef:hallo,

een vraag van een leek

als ik de bundel one neem, is de kabeldistributie dan nog inbegrepen zodat ik met het C+ kaartje kan blijven kijken zonder een TV box?
Ideaal om alle zenders via dit kaartje te bekijken, en de rest van de zenders via VTM Go, Telenettv of Yelotv, opname mogelijkheden zijn niet zo belangrijk voor mij, via terugkijktv kan ik de gemiste programma's alsnog bekijken

groeten

Seppe
Neen, je gaat daarvoor 20 euro moeten betalen boven de bundelprijs. Televisie is niet meer inbegrepen zoals WIGO (Home).
Tomby schreef:
Dave schreef:Voor elke extra simkaart is er wel een maandelijkse meerkost. Een tweede simkaart kost je 20 euro per maand extra. Een derde 18 euro per maand, een vierde 15 euro per maand en een vijfde 10 euro per maand. Zo kost Oneup met één simkaart je 86 euro per maand. Neem je drie mobiele abonnementen dan is dat 124 euro per maand (86+20+18 euro). Neem je One met één mobiel abonnement (al inbegrepen) dan is dat 66 euro per maand. Neem je daar in totaal vijf mobiele abonnementen dan komt dat op 129 euro per maand (66 + 20 + 18 + 15 + 10 euro per maand).
Vraag me af hoe het zit met extra data-only SIMs. Je krijgt er 1 inbegrepen, maar moet je dan voor de 2de, enz... ook telkens afzonderlijk gaan bijbetalen ? Zou wel fijn zijn als je per gewone SIM ook telkens weer recht hebt op een data-only SIM extra.
Je kan geen extra data Sims bijbestellen, je krijgt er 1'tje per bundel.
Abusimbal
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1694
Lid geworden op: 30 okt 2004, 13:34
Uitgedeelde bedankjes: 194 keer
Bedankt: 85 keer

Tomby schreef:
Abusimbal schreef:Inderdaad je hebt gelijk.
...
In het midden van de afbeelding.
Dat is een afbeelding over de nieuwe formules. Dus snap niet zo goed hoe je uit die afbeelding afleidt dat All-Internet, een reeds bestaande formule, ook naar 3TB FUP-limiet zou gaan...
Niet dat ik denk dat het niet het geval zou zijn, maar dat is alleszins niet af te leiden uit deze afbeelding. Als het zo is, hoop ik een beetje dat het ook voor nog oudere onbeperkte formules is zoals mijn Whoppa, maar dat zal wel wishful thinking zijn.
Er staat "Om al onze klanten snel te laten surfen, heeft onbeperkt surfen één gebruiksregel"
AL onze klanten dus niet enkel van deze nieuwe bundel, althans zo lees ik dat.
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Dell Latitude 5480
Microsoft Surface Pro 4
Garmin VivoSmart HR (activity tracker)
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Abusimbal schreef:Er staat "Om al onze klanten snel te laten surfen, heeft onbeperkt surfen één gebruiksregel"
AL onze klanten dus niet enkel van deze nieuwe bundel, althans zo lees ik dat.
Ik lees dat als: om iedereen (ook die met gelimiteerde abonnementen) snel te kunnen laten surfen, gaan ze de ongelimiteerde klanten toch ook een beetje zich laten inhouden. Dus die 3TB slaat helemaal niet op 'al onze klanten'.
stevenvs
Plus Member
Plus Member
Berichten: 125
Lid geworden op: 03 feb 2013, 19:39
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 11 keer

Telenet logica

Onbeperkt is niet onbeperkt :banana:
En nu gaan ze nog een onderscheid maken tussen onbeperkt voor klanten met oudere packs en klanten met nieuwe packs :bang:
Telenet logica ten top
Cecemel
Member
Member
Berichten: 77
Lid geworden op: 26 aug 2012, 18:00
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 5 keer

Ik ben vooral benieuwd welke paketten er gaan komen zonder mobiel. Hopelijk gaan deze er ook op voorruit...
bollegijs
Premium Member
Premium Member
Berichten: 654
Lid geworden op: 31 jul 2019, 13:26
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 18 keer

Telenet logica

Basic internet is BEPERKT met 150gb, daarna smallband
All internet is ONBEPERKT met 750gb piekuren, daarna smallband
Onbeperkt is niet onbeperkt :banana:
PeterD1
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 43
Lid geworden op: 09 apr 2019, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 5 keer

Heb even met de klantendienst gebeld.
Alle bestaande internet abonnementen die "ongelimiteerd" zijn worden ook verhoogd naar 3TB dus niet enkel de one abonnementen.
Bestaande formules verdwijnen vanaf 26 april dus je kan die niet meer kiezen. Dus als je nog twijfelt heb je niet veel tijd meer.
De persoon aan de lijn kon me helaas ook niet zeggen welke zenders er in de 14 zaten van de flow-app.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

PeterD1 schreef:Alle bestaande internet abonnementen die "ongelimiteerd" zijn worden ook verhoogd naar 3TB dus niet enkel de one abonnementen.
Dat zou wel super zijn. Toch nog even afwachten of het klopt, want zou niet de eerste keer zijn dat ze bij de klantendienst nog niet goed weten/begrijpen wat de wijzigingen zijn. Want dat is dan ook de eerste keer sinds lang dan, dat legacy producten toch nog een soort upgrade krijgen.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

stevenvs schreef: En nu gaan ze nog een onderscheid maken tuissen onbeperkt voor klanten met oudere packs en klanten met nieuwe packs
Blijkbaar is 3T de nieuwe FUP, dus voor alle "onbeperkte" formules ..
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Acemath
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 40
Lid geworden op: 11 feb 2010, 14:19
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Iemand die al pro-aktief door Telenet op de hoogte is gebracht? Blijkbaar gingen ze dat doen bij klanten die verbetering zouden krijgen als ze zouden wisselen van abbo?
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2929
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 190 keer

philippe_d schreef:
stevenvs schreef: En nu gaan ze nog een onderscheid maken tuissen onbeperkt voor klanten met oudere packs en klanten met nieuwe packs
Blijkbaar is 3T de nieuwe FUP, dus voor alle "onbeperkte" formules ..
Dus ook voor Orange klanten dan?
Internet & TV: Orange Love Trio
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

Vaganzza dat is helemaal niet zeker
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
Luc Watrin
Pro Member
Pro Member
Berichten: 271
Lid geworden op: 19 okt 2010, 17:10
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 121 keer

Ik denk dat Orange de snelheid zal optrekken als VOO zijn portfolio zal hernieuwen. Ik zie dat niet komen in de voorkomende weken. Eerst 1Gbps bieden overal en dan de producten herzien.
Dat zal dus een paar maanden duren voor Orange. Natuurlijk als Orange een hogere snelheid wil aanbieden, zal het ook duurder zijn.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

ik weet nu niet of orange veel grote gezinnen heeft maar als we max simkaarten vergelijken is het verschul wel heel groot als ze allen onbeperkt willen.

orange 49+15 +31+31+31+31+31+3 = 222€ en als het heel correct is 232 met vaste lijn

telenet 86+20+20+18+15+10 = 169€

telenet gaat 2.5x sneller 50gb meer mobiele data terugkijk tv 7 dagen

tenzij ik nu verkeerd ben
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2798
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 112 keer

Acemath schreef:Iemand die al pro-aktief door Telenet op de hoogte is gebracht? Blijkbaar gingen ze dat doen bij klanten die verbetering zouden krijgen als ze zouden wisselen van abbo?
De lancering van de nieuwe formules is pas volgende week.
SPR
Pro Member
Pro Member
Berichten: 439
Lid geworden op: 23 jan 2021, 10:34
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 9 keer

flt schreef:
Je vergelijkt dan wel met 100Mbps bij Orange met 1Gbps bij Telenet of bedoel je ONE + Tv-box? Ik vermoed dat je bij Orange niet de optie internet boost (15eur) hebt, die slechts 400Mbps is. Er zit ook een gratis vaste lijn bij (ik ga er van uit ook onbeperkt, zeker in BE vast en mobiel en wat extra landen), die bij Orange 10eur extra kost. Een echte vergelijking zal pas kunnen gemaakt worden wanneer de details bekend zijn.
Klopt, maar ik heb echt niet meer nodig dus ik zou gek zijn om 23,5 euro extea te gaan betalen voor one + box en iets meer snelheid als ik perfect toe kom met mijn huidig abo. Voor veel mensen is die snelheid vergelijkbaar met een auto. 99 procent van de tijd staat deze werkloos. :-)
Yargo
Pro Member
Pro Member
Berichten: 239
Lid geworden op: 16 apr 2008, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 1 keer

Bijzonder interessant dat uitgesteld kijken nu inbegrepen zit in het tv pakket van 20 euro en niet meer bij Streamz zit voor de mensen die dit enkel hadden voor dat uitgesteld kijken. Ik heb nog steeds Whoppa aan 95,51 euro (eigenlijk toch schandalig duur hé) voor internet 200mbit + tv + streamz + vaste telefonie. Als ik One zou nemen aan 66 euro en de tv optie aan 20 euro kom ik dus uit op 86 euro maar daarbij zit dan wel nog 1 sim kaart. Enige nadeel is dat ik van 200 naar 150 mbit ga maar who cares. En dan kan ik mijn Orange Giga herlaadkaart + sim voor de auto schrappen wat me nu 18 euro kost. Win win.

Ik twijfel alleen over het mobiel netwerk van Telenet. Vroeger was Base dramatisch met momenten. Hoe is dat nu sinds de overname door Telenet?
Stiaan
Plus Member
Plus Member
Berichten: 206
Lid geworden op: 04 aug 2012, 19:38
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 2 keer

Het BASE netwerk van toen en dat van vandaag kan je niet vergelijken, niet te veel zorgen over maken, Telenet/BASE netwerk moet niet meer onder doen voor Orange & Proximus
Gebruikersavatar
Data technicus
Pro Member
Pro Member
Berichten: 394
Lid geworden op: 21 mei 2020, 14:39
Locatie: Spalbeek (Hasselt)
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 43 keer

Dat moederbedrijf orange Belgium maar rap helemaal overneemt dan zul je een prijzen oorlog zien. Je moet maar eens zien wat de prijzen in Frankrijk zijn voor mobiel en vast internet.
Bijlagen
Screenshot_20210423-073753_Google.jpg
Screenshot_20210423-073745_Google.jpg
Screenshot_20210423-073623_Google.jpg
Screenshot_20210423-073617_Google.jpg
Screenshot_20210423-073611_Google.jpg
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

Data technicus er zal juist niets komen, alles is hier veel duurder kijk maar naar uurlonen electriciteit al de taksen enz. Mooiste voorbeel albert heyn belgie is ook geen oorlog zoals nederland. Electriciteit engie is veel duurder dan moederbedrijf in frankrijk. Bijkomend orange heeft hier geen eigen netwerkt moet daarvoor aankloppen bij telenet voor vast internet. Want tenslotte orange france doet al wat ze willen ze hebben de meerderheid !
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
Gebruikersavatar
Data technicus
Pro Member
Pro Member
Berichten: 394
Lid geworden op: 21 mei 2020, 14:39
Locatie: Spalbeek (Hasselt)
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 43 keer

proximusboyke schreef:Data technicus er zal juist niets komen, alles is hier veel duurder kijk maar naar uurlonen electriciteit al de taksen enz. Mooiste voorbeel albert heyn belgie is ook geen oorlog zoals nederland. Electriciteit engie is veel duurder dan moederbedrijf in frankrijk. Bijkomend orange heeft hier geen eigen netwerkt moet daarvoor aankloppen bij telenet voor vast internet. Want tenslotte orange france doet al wat ze willen ze hebben de meerderheid !
Klopt niet wat u zegt. In alle bedrijven die u noemt zitten ook externe aandeelhouders waar je verantwoording moet aan afleggen en die je dividenden elk jaar moet uitbetalen. Maar als de aandelen in handen komen van de firma zelf moet dit niet en kunnen bedrijven zelf hun prijzen van hun producten kiezen zonder aan de aandeelhouders verantwoording af te leggen en je haalt dan meer klanten binnen waardoor je u winsten blijft houden. En als het openbaar fiber netwerk van fluvius er in de toekomst ook nog is zal orange daar wel opspringen want die kosten zullen goedkoper liggen dan bij Telenet voor gebruik van de infrastructuur. Mobiel netwerk hebben ze wel zelf in handen dus die prijzen kunnen ze dan wel verlagen.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

ooh maar daar zeg je het fluvius ALS, wel als ik zie hoe rap het gaat voor hun profproject schat ik dat hun fiber zal klaar zijn in 2199. Laat ook ons niet vergeten dat je niet zomaar een prijs kan neerzetten of een promo. Het is nie zoals beenhouwe paul die zijn biefstukken morgen in reclame kan zetten aan 8.95€. Neeneenee voor alles moet toestemming en zeggen krijgen van het bipt om de telecommarkt niet te verstoren dat een operator niet te groot wordt. Ik heb het van nabij meegemaak en gezien, 1999 base kwam op de markt en proximus wilde iedereen wegblazen geen aansluitkosten geen maandabonnement bellen 3 bef per minuut en 3 bef voor sms. Wat spotgoedkoop was, maar is nooit erdoor gekomen mobistar en base gingen vele te veel kante verliezen en proximus te dominant.

on topic, persoonlijk vind ik het een meesterzet, zeker de doelgroep die ze beogen, klanten die all-in willen met kids (die dan later ook internet nemen) . Een ruime limiet aan volle snelheid. En voor deze groep zakt de prijs in de meeste gevallen. Zoals ik nu zie is hun wigo unlimited gezakt van 220 naar 169€ met dubbel zoveel mobiele data
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2273
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 153 keer

proximusboyke schreef: on topic, persoonlijk vind ik het een meesterzet, zeker de doelgroep die ze beogen
Wel, het is bij mij lang geleden dat ik nog zo enthousiast werd van een Telenet persbericht... :-)
(nog afwachten tot maandag tot we alle details kennen)
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

wel nog veel onduidelijkheid over de free G en het aantal gb te verbruiken in europa
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
thomiwilli
Pro Member
Pro Member
Berichten: 232
Lid geworden op: 19 apr 2020, 23:49
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 21 keer

proximusboyke schreef:wel nog veel onduidelijkheid over de free G en het aantal gb te verbruiken in europa
Free G lijkt me nutteloos geworden, toch? Of het moet al niet meetellen in onze 120 (!) GB met 4 simkaarten. Ben ook wel benieuwd hoe 'onbeperkt' het zal zijn in de EU.
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1061
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 40 keer

Blijft dit bv aan 750GB limiet of gaat het ook mee naar 3TB limiet?

https://www2.telenet.be/nl/producten/in ... elenet-tv/
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

antwoord is hier al paar keer gezegd ook door mij :-D
ja zou ook 3tb zijn
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1061
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 40 keer

proximusboyke schreef:antwoord is hier al paar keer gezegd ook door mij :-D
ja zou ook 3tb zijn
Ok.

Nog vraagske; Wie heeft er ervaring met de tv-box? Voorbeeldje; mijn ouders hebben nog een box mee harde schijf in van telenet. Je neemt iets op en je kan die kutreclame doorspoelen, zalig niet :).
De vraag is hoe zit dat dan met zo nen tv box? Ken er niks van, is dat dan ook opnemen en dat je kan vooruit spoelen of kan je niet opnemen en ist gewoon terug kijk tv? Tis vooral datk wil weten of je kan opnemen en reclame kan doorspoelen want bv nu bij terug kijk tv die mijn ouders ook hebben kan je die reclame niet doorspoelen en neem je het programma op dan gaat het wel, groot verschil dus.

Ik zou overschakelen maar ik weet nog niet wat ik zou nemen haha.
blaatpraat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1279
Lid geworden op: 10 jan 2014, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
Bedankt: 101 keer

Data technicus schreef:Dat moederbedrijf orange Belgium maar rap helemaal overneemt dan zul je een prijzen oorlog zien. Je moet maar eens zien wat de prijzen in Frankrijk zijn voor mobiel en vast internet.
Kan Orange in FR dit dan ook aan quasi gans het land aanbieden, zoals Telenet dit doet in Vlaanderen?
Kunnen de Fransen ook van de ene dag op de andere dag veranderen van provider zonder verbrekingsvergoeding, want ik zie overal op die afbeeldingen aan contractduur vermeld staan?
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 100 keer

We vergelijken hier ook snel met Nederland maar daar moet je weten dat je sowieso vasthangt aan een contractduur van 1 jaar...
quovadis
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 891
Lid geworden op: 15 feb 2016, 12:19
Uitgedeelde bedankjes: 234 keer
Bedankt: 39 keer

boonpwnz schreef:We vergelijken hier ook snel met Nederland maar daar moet je weten dat je sowieso vasthangt aan een contractduur van 1 jaar...
liever 1 jaar vast aan die lage tarieven dan vrij om te kiezen tussen hogere tarieven :wink:
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

ze noemen het tv box maar je kan kiezen met of zonder hdd. beiden kan je opnemen.
Als je bvb om 21.50 thuiskomt en je box staat aan en hij staat al op de gewenste zender bvb vtm dan kan je gewoon terugspoelen naar familie en aan de reclames dooorspoelen . Maar terugkijktv is iets anders en kan je inderdaad niet doorspelen bij de commercieele zenders ook nie bij proximus. Dit zal echter nooit veranderen. Want de de zenders willen zelfs laten blokkeren bij opnames.
Toen ik een keer op een event zat met gasten van medialaan en sbs in een debat en de vraag stelde de digitale vooruitgang wat is dat nu als jullie dat willen blokeren dan keren we toch gewoon terug naar de ouderwetse videorecorder daar kan je opnemen als een programma echt begint en kan je de reclames ook doorspoelen, keken ze boos draaiden ze rond de pot maar geen antwoord.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1061
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 40 keer

proximusboyke schreef:ze noemen het tv box maar je kan kiezen met of zonder hdd. beiden kan je opnemen.
Als je bvb om 21.50 thuiskomt en je box staat aan en hij staat al op de gewenste zender bvb vtm dan kan je gewoon terugspoelen naar familie en aan de reclames dooorspoelen . Maar terugkijktv is iets anders en kan je inderdaad niet doorspelen bij de commercieele zenders ook nie bij proximus. Dit zal echter nooit veranderen. Want de de zenders willen zelfs laten blokkeren bij opnames.
Toen ik een keer op een event zat met gasten van medialaan en sbs in een debat en de vraag stelde de digitale vooruitgang wat is dat nu als jullie dat willen blokeren dan keren we toch gewoon terug naar de ouderwetse videorecorder daar kan je opnemen als een programma echt begint en kan je de reclames ook doorspoelen, keken ze boos draaiden ze rond de pot maar geen antwoord.
Gelijktijdig opnemen tot wel 200 uur, terwijl je opnames veilig bewaard worden in de cloud. Dus opnemen gaat maar dan in de cloud, voordeel is dan waarschijnlijk dat je bv 5 programma's terzelfdertijd kan opnemen terwijl met een harde schijf je maar 2 terzelfdertijd kan opnemen. Nadeel is dan weer zekers alst internet plat ligt heel de boel plat ligt????
https://www2.telenet.be/nl/klantenservi ... et-tv-box/
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

inderdaad maar voor zover ik weet zou het nog altijd mogelijk zijn een box te hebben met hdd.
He kan ook veranderen, zijn nog geen maandag
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”