Ik zit met een ingewikkelde vraag.
Ik krijg plots een rekening in de bus van belgacom (74.11 €)
dit voor een student by night abonnement welk is aangevraagd op 15/4/99.
Het idiote is nu dat ik vanaf 2000 naar telenet ben overgestapt, dus niks meer bij belgacom had (noch telefoon noch internet)
de rekening van belgacom is wel steeds jaarlijks betaald geweest (van de kredietkaart van m'n vader) - die had het niet door - nu de kredietkaart van m'n vader vervallen is komt nu de rappelbrief voor de betaling.
Er is dus 5 jaar betaald geweest voor een internetaansluiting die er praktisch nooit geweest is, ik heb al gebeld met belgacom maar die houden voet bij stuk dat het betaald moet worden (ze beweren dat het abonnement nooit is afgesloten geweest) maar als ik naar telenet overstap ben ik dan niet automatisch weg bij belgacom ? -> telenet is digitaal, belgacom analoog, dus het is praktisch zelfs onmogelijk om beide aansluitingen te hebben.
Een hele boterham ik weet het, maar weet iemand welk recht ik heb ?
Kan ik geld terug eisen, moet ik de rappelrekening betalen ??
Merci op voorhand al ...
Belgacom laat me betalen voor iets dat ik niet heb ...
- X-2datop
- Pro Member
- Berichten: 449
- Lid geworden op: 21 jun 2005, 21:44
- Locatie: Antwerpen
- Contacteer:
Een abbo moet je altijd opzeggen !! Het is niet omdat jij overstapt, dat BGC zomaar ff vriendelijk jouw abbo gaat opzeggen. En het is niet omdat jij het niet technisch kunt gebruiken, dat je het niet moet betalen ...
Grtz,
X
Grtz,
X
The best way to hack a digital network is an analogue phonecall !
dus een abonnement kan blijven doorlopen hoewel het er technisch onmogelijk kan zijn.
Zowiezo is het abonnement wel telefonisch afgesloten geweest, telenet kan namelijk hun abonnement niet leveren vooraleer belgacom is opgezegd (of ben ik hier fout in ?)
Nog een klein detail dat misschien kan meespelen, het contract is destijds door mezelf ondertekent, ik was toen maar 15 jaar (5 jaar geleden dus)
is dat normaal ook niet ongeldig dan ?
het grootste knelpunt vind ik toch dat er betaald werd voor iets dat er fysiek niet was, hier was geen belgacom (noch telefoon noch internet)
als ik betaal voor een abonnement dat idd nooit is opgezegd geweest, dan zou ik nu ergens een kabeltje moeten kunnen leggen en meteen internet hebben via belgacom niet ?
Zowiezo is het abonnement wel telefonisch afgesloten geweest, telenet kan namelijk hun abonnement niet leveren vooraleer belgacom is opgezegd (of ben ik hier fout in ?)
Nog een klein detail dat misschien kan meespelen, het contract is destijds door mezelf ondertekent, ik was toen maar 15 jaar (5 jaar geleden dus)
is dat normaal ook niet ongeldig dan ?
het grootste knelpunt vind ik toch dat er betaald werd voor iets dat er fysiek niet was, hier was geen belgacom (noch telefoon noch internet)
als ik betaal voor een abonnement dat idd nooit is opgezegd geweest, dan zou ik nu ergens een kabeltje moeten kunnen leggen en meteen internet hebben via belgacom niet ?
- Ken
- Elite Poster
- Berichten: 4229
- Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
- Locatie: België
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 94 keer
Ja amai, ook geen geld tekort zeker? Die connectie nooit gebruiken en automatisch laten debiteren op de KK van je pa.
edit: Ja je kan nu inloggen met je wachtwoord en gebruikersnaam van belgacow via een adsl modem behalve dat het nu echt afgesloten is.
edit: Ja je kan nu inloggen met je wachtwoord en gebruikersnaam van belgacow via een adsl modem behalve dat het nu echt afgesloten is.
Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
-
- Elite Poster
- Berichten: 2759
- Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
- Locatie: 053 Aalst
- Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
- Bedankt: 194 keer
Ik dacht dat operatoren geen ADSL abonnement mogen verkopen als het technisch onmogelijk is om ADSL op je lijn te zetten ?
Probeer de ombudsdient eens, want hier zitten nogal rare kantjes aan:
http://www.ombudsmantelecom.be/xml/inde ... GE=Onthaal
'k heb er wel geen ervaring mee.
Probeer de ombudsdient eens, want hier zitten nogal rare kantjes aan:
http://www.ombudsmantelecom.be/xml/inde ... GE=Onthaal
'k heb er wel geen ervaring mee.
- meon
- Administrator
- Berichten: 16609
- Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
- Twitter: meon
- Locatie: Bree
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
Volgens mij moogt ge ook een televisieabonnement hebben zonder dat je een televisie hebt, een abonnement hebben op mobistar zonder dat je een gsm hebt, ...
Het is niet aan de operator om te bewijzen volgens mij dat jij de dienst kan gebruiken!
Het is niet aan de operator om te bewijzen volgens mij dat jij de dienst kan gebruiken!
-
- Premium Member
- Berichten: 579
- Lid geworden op: 06 sep 2004, 14:56
- Locatie: /var/www
- Bedankt: 1 keer
Telenet liet ons bedrijf ook betalen voor kabeltv, terwijl er zelfs nergens een coax aansluiting voor een tv is...
Je kan toch niet verwachten dat ze bij u binnen komen kijken of je een abonnement gebruikt?
Je kan toch niet verwachten dat ze bij u binnen komen kijken of je een abonnement gebruikt?
maar dat is nog niet hetzelfde denk ik, je betaalt voor kabeltv dus als je een tv toestel aansluit heb je tv, je betaald een gsm abonnement dus als je hebt een simkaart die je in een gsm kan proppen. Ik betaalde internet abonnement bij belgacom maar was bij telenet, ik moet betalen voor lucht bij wijze van spreken.
Als je naar de winkel gaat voor een pak koffie ga je ook niet betalen om dan met lege handen door te gaan denk ik toch ...
Als je naar de winkel gaat voor een pak koffie ga je ook niet betalen om dan met lege handen door te gaan denk ik toch ...
-
- Premium Member
- Berichten: 579
- Lid geworden op: 06 sep 2004, 14:56
- Locatie: /var/www
- Bedankt: 1 keer
thejukilo schreef:maar dat is nog niet hetzelfde denk ik, je betaalt voor kabeltv dus als je een tv toestel aansluit heb je tv, je betaald een gsm abonnement dus als je hebt een simkaart die je in een gsm kan proppen. Ik betaalde internet abonnement bij belgacom maar was bij telenet, ik moet betalen voor lucht bij wijze van spreken.
Als je naar de winkel gaat voor een pak koffie ga je ook niet betalen om dan met lege handen door te gaan denk ik toch ...
Je bent niet of bij TN, of bij BGC... dat is een misvatting.
Je kan bij alletwee tegelijk geabonneerd zijn op al hun producten. Het maakt niet uit of je abbo's lopen hebt bij TN: je kan dan nog steeds telefonie en dsl hebben bij BGC ook. Er is geen sprake van een technische beperking of zo: koper en coax staan volledig los van elkaar.
-
- Starter
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 12 jun 2005, 08:46
- Locatie: Brussel
[quote="thejukilo"]dus een abonnement kan blijven doorlopen hoewel het er technisch onmogelijk kan zijn[/quote]
Technisch is dit zeer goed mogelijk :
Telenet werkt via de kabel
Belgacom via telefoonlijn
Beiden hebben dus niks met elkaar te zien. Bovendien is e niemand die U belet van beide te hebben en te gebruiken.
Het feit dat Telenet Uw abonnement bij Belgacom automatisch zou opzegggen klopt ook maar gedeeltelijk.
Als U hen vermeld hebt dat U van provider wilt veranderen, vermoed ik dat dit wel zo zal zijn.
Als U gewoon een abonnement vraagt bij hen zullen zij zeker niet beginnen uit te zoeken welke andere abonnement U eventueel hebt ...
Technisch is dit zeer goed mogelijk :
Telenet werkt via de kabel
Belgacom via telefoonlijn
Beiden hebben dus niks met elkaar te zien. Bovendien is e niemand die U belet van beide te hebben en te gebruiken.
Het feit dat Telenet Uw abonnement bij Belgacom automatisch zou opzegggen klopt ook maar gedeeltelijk.
Als U hen vermeld hebt dat U van provider wilt veranderen, vermoed ik dat dit wel zo zal zijn.
Als U gewoon een abonnement vraagt bij hen zullen zij zeker niet beginnen uit te zoeken welke andere abonnement U eventueel hebt ...