Streamz: Vlaamse Netflix

Ander computer/it/software/hardware nieuws.
SPR
Pro Member
Pro Member
Berichten: 439
Lid geworden op: 23 jan 2021, 10:34
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 9 keer

Wij betalen voor de films bij maar de laatste maand is er praktisch niets bijgekomen van topfilms, enkel wat (slechte) B films en amper nieuwe series die de moeite waard zijn. Zelfs op prime en Disney+ en Netflix komen er topfilms bij voor de helft of zelfs een zevende van van de prijs. Ik ga Streamz even op pauze zetten. Heb gezien dat ik 1 maand betalen en 2 gratis krijg via Cera, denk dat ik dat gewoon even ga nemen onder een andere login. Compleet maf dat ik de volle pot blijf betalen en ze her en der met gratis maanden gooien.
thomiwilli
Pro Member
Pro Member
Berichten: 232
Lid geworden op: 19 apr 2020, 23:49
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 21 keer

bollegijs schreef:
Een succes a la Videoland zal het wel niet worden :lol:
Met deze prijzen/aanbod inderdaad niet :/

Wat me ook zorgen baart: "De pakketten “Play” en “Play More” hadden eind maart 2019 434.000 abonnees" lees ik in Het Nieuwsblad. Dus quasi geen nieuwe klanten door Streamz (her Play-) lancering. Als je naar deze cijfers kijkt, kan je wel vaststellen dat het grootste deel betalende klant is (overgezet van Telenet).
dime
Starter
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 28 mar 2021, 13:43

veel te duur, en zoals al gezegd is geweest "het zal niet blijven duren of ze moeten iets aan de prijs gaan doen.
bollegijs
Premium Member
Premium Member
Berichten: 654
Lid geworden op: 31 jul 2019, 13:26
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 18 keer

Telenet neemt belang van 49% in productiehuis Caviar

De samenwerking tussen Telenet en Caviar kan dan weer wel gevolgen hebben voor het platform Streamz, met name door het leveren van nieuwe, kwaliteitsvolle content. “Dat hopen we”, aldus Porter, maar volgens hem was het niet de belangrijkste drijfveer voor de deal. “Het creëert wel een mooie opportuniteit.”

:beerchug:
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

Uit de jaarlijkse studie digimeter blijkt dat we meer streamen. Het bevestigd ook mijn mening over Streamz:
Streamz en Disney+ kwamen allebei pas in september op de Vlaamse markt. Volgens Lieven De Marez zijn ze intussen doorgegroeid naar elk 10 à 15%. Maar Netflix bijbenen zit er niet in: 70% van de Vlamingen zegt geen enkele belangstelling te hebben voor Streamz. Misschien komt er zelfs een terugval aan.
Reken daarbij dat bij de huidige groep "klanten" een deel niet-betalende zitten en mensen die al alles gezien hebben wat hen zou kunnen interesseren en dan is de aankondiging van het einde eerder nabij dan iets anders. Dit verhaal was even voorspelbaar als een aflevering van de kampioenen :lol:
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
thomiwilli
Pro Member
Pro Member
Berichten: 232
Lid geworden op: 19 apr 2020, 23:49
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 21 keer

Dizzy schreef:
Reken daarbij dat bij de huidige groep "klanten" een deel niet-betalende zitten en mensen die al alles gezien hebben wat hen zou kunnen interesseren en dan is de aankondiging van het einde eerder nabij dan iets anders. Dit verhaal was even voorspelbaar als een aflevering van de kampioenen :lol:
Wie dan precies? De 14-dagen gratis proefperiode? Of op welke groep wordt hier altijd verwezen?
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2929
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 190 keer

Op pagina 69 kan je die tabel over Streamz zien: https://www.imec.be/nl/expertises/techt ... 20#rapport
Internet & TV: Orange Love Trio
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

Men heeft via verschillende kanalen gratis periodes aangeboden dus ik bedoel die groep. In deze topic staan al een aantal getuigenissen van mensen in dat geval, de teneur is meestal, even geprobeerd maar te weinig aanbod en zeker als je ervoor moet betalen.

Uit het onderzoek blijkt ook dat de meerderheid een streamingdienst wenst zonder reclame en met een prijs rond de 10 EUR. Ook dit werd hier al eens aangehaald. Het Netflix model beantwoordt gewoon aan wat de klant wil, groot aanbod zonder reclame en tegen een schappelijke prijs. Bij Streamz is dat aanbod een pak minder en dus zou ook de prijs een pak minder moeten zijn maar dat kan niet om financiële redenen. Gevolg: onvoldoende klanten en op termijn niet rendabel en dat het einde van Streamz.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4657
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 344 keer
Contacteer:

thomiwilli schreef:Wie dan precies? De 14-dagen gratis proefperiode? Of op welke groep wordt hier altijd verwezen?
Er zijn een aantal telenet paketten waar streamz 'gratis' in zit.
Er zijn ook vele acties geweest dat je 1 maand gratis kreeg.
Ik vermoed dat het hierover gaat.
thomiwilli
Pro Member
Pro Member
Berichten: 232
Lid geworden op: 19 apr 2020, 23:49
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 21 keer

€12 is inderdaad (veel) te veel vergeleken met het aanbod/app die je ervoor krijgt. Ik ben grote fan van de Videoland prijssetting:
Schermafbeelding 2021-04-20 om 14.12.56.png
Gebruikersavatar
jutuiz
Premium Member
Premium Member
Berichten: 608
Lid geworden op: 23 okt 2016, 15:26
Locatie: West-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 30 keer

Vaganzza schreef:Zoals ik hier ook al meermaals zei: Streamz kan een succes zijn als het de all-in-one wordt van live tv + terugkijktv + streaming. Dan pas zal het van de grond komen gezien de kleine markt hier.
+1
Hetgeen dichtst in de buurt komt van wat hier wordt opgesomd bestaat al (technisch compleet imperfect, maar kom) ... TV Vlaanderen.

Wij hebben Netflix, Prime, Disney+, en TV Vlaanderen.
Wat Streamz aan meerwaarde zou kunnen betekenen voor ons is toegang tot HBO.
Jammer voor de Bende van Jan de Lichte. Daar had ik nu zo achter verlangd...
thomiwilli
Pro Member
Pro Member
Berichten: 232
Lid geworden op: 19 apr 2020, 23:49
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 21 keer

jutuiz schreef:
Vaganzza schreef:Zoals ik hier ook al meermaals zei: Streamz kan een succes zijn als het de all-in-one wordt van live tv + terugkijktv + streaming. Dan pas zal het van de grond komen gezien de kleine markt hier.
+1
Hetgeen dichtst in de buurt komt van wat hier wordt opgesomd bestaat al (technisch compleet imperfect, maar kom) ... TV Vlaanderen.
Inderdaad!!! In tussentijd pakken we om de zoveel maanden 1 maand Streamz, om de HBO parels & Streamz Originals/Previews te kijken. Ik kijk niet veel series, maar FairTrade, The Undoing, Red Light & De Dag zijn écht parels! Deze maand staan Succession & Deja Vu op de planning.

Meest comfortabele zou zijn zoals Netflix: doorlopend abonnement. Maar daarvoor is het toch écht te duur/klein aanbod.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

Imec-digimeter: 164 blz vullen met antwoorden van minder dan 3000 proefpersonen! De auteur zal geen tegenspraak verwachten want weinigen kennen de echte cijfers... :-D
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
thomiwilli
Pro Member
Pro Member
Berichten: 232
Lid geworden op: 19 apr 2020, 23:49
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 21 keer

Uit De Standaard:

"De helft van de ondervraagden kijkt nu naar een betalende streamingdienst zoals Netflix, dat is 5 procent meer dan het jaar voordien. Netflix was in 2020 ongenaakbaar: het klom van 40 procent naar 45 procent bij de Vlaamse kijkers, ook al kreeg de streamingreus er een hele reeks uitdagers bij. Twaalf procent ­cumuleert een Netflix-abonnement met een ander betalend abonnement – meestal is dat Streamz (zo’n 8 procent) en/of Disney+ (ook 8 procent). Streamz en Disney+ kwamen allebei pas in september op de Vlaamse markt. Volgens Lieven De Marez zijn ze intussen doorgegroeid naar elk 10 à 15 procent. Maar Netflix bijbenen zit er niet in: 70 procent van de Vlamingen zegt geen enkele belangstelling te hebben voor Streamz. Misschien komt er zelfs een terugval aan."

Quasi onmogelijk dus om de vooropgestelde 1 miljoen klanten te halen. Zou dit aan het aanbod liggen (Vlaams/lokaal & internationale parels) of de prijs? Of de prijs/kwaliteit? Met andere woorden; hoeveel procent zou wél geïnteresseerd zijn voor hetzelfde aanbod aan een lagere prijs.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4657
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 344 keer
Contacteer:

Tenzij je echt voor het aanbod van Streamz wilt gaan is het economisch gewoon niet te verantwoorden...
Streamz kost evenveel als Netflix + Prime. :roll:

Ik vraag me af wanneer Discoveryplus (eindelijk) naar België komt...
Nu aan €20 voor een jaar, dat heb ik er zeker voor over.
Ik heb me proberen lid te maken, maar een BE kredietkaart wordt geweigerd. Een VPN naar NL was ook geen oplossing. :evil:
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Paypal?
Amex? Geen idee of Amex een regio-indicatie heeft?
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4657
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 344 keer
Contacteer:

staan ze niet toe:
Afbeelding
thomiwilli
Pro Member
Pro Member
Berichten: 232
Lid geworden op: 19 apr 2020, 23:49
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 21 keer

cadsite schreef: Ik vraag me af wanneer Discoveryplus (eindelijk) naar België komt...
Nu aan €20 voor een jaar, dat heb ik er zeker voor over.
Ik ook :-(
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

Misschien dit overwegen in afwachting:
https://curiositystream.com/categories
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
thomiwilli
Pro Member
Pro Member
Berichten: 232
Lid geworden op: 19 apr 2020, 23:49
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 21 keer

wied schreef:Misschien dit overwegen in afwachting:
https://curiositystream.com/categories
Ziet er zeker interessant uit, maar voor dit gezin zoeken we specifiek naar TLC & HGTV content.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

Interessante ontwikkeling in medialand en ook over Videoland wordt er gesproken.
In het pakket van RTL Nederland zit ook de streamingdienst Videoland. Die telt ondertussen meer dan 1 miljoen abonnees, maar is verlieslatend. De prijzen voor de abonnementen substantieel verhogen, is niet evident omdat de abonnee dit wellicht niet zou slikken.
Dit model is al beter dan Streamz maar ondanks veel meer abos ook nog verlieslatend. Het zegt veel over de kansen van streamz. DPG kan bij overname de boel samengooien maar het is duidelijk dat er andere kapers op de kust zijn en dat de prijs dus hoog zal zijn, en dat voor iets dat al niet rendeert.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
Gebruikersavatar
jutuiz
Premium Member
Premium Member
Berichten: 608
Lid geworden op: 23 okt 2016, 15:26
Locatie: West-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 30 keer

De kern van de zaak is dat het idee van een "zender" achterhaald is. De VTM's en VT4's vna deze wereld doen nog efkes alsof, maar de stekker gaat er onverbiddelijk uit binnen onafzienbare tijd. Ik hoorde dit weekend een trouwe Familiekijker (jaja,... op de zender VTM) klagen dat de helft van de aflevering uit reclame bestaat. Als je als "zender" uw reclame en bron van bestaan maximaal moet gaan slijten bij uw enige nog resterende trouwe publiek waardoor er nauwelijks iets van uit"zending" overlblijft... dan hoor ik de doodsklokken al in de verte.

Ik heb al het dikwijls vergeleken met het KODAK verhaal. Dat zijn geen domme mensen, ze weten al 15 jaar wat er aan het gebeuren staat (ook KODAK voorspelde al in 1977 de opkomst van digitale fotografie via smartphone), en toch lijken '"zenders" systematisch de weg te kiezen die naar de slachtbank leidt. En dat is niet met leedvermaak dat ik het zeg, integendeel, maar een soort economische verbazing en verwondering.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4657
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 344 keer
Contacteer:

wied schreef:Misschien dit overwegen in afwachting:
https://curiositystream.com/categories
Dat ziet er inderdaad heel interessant uit, maar ik heb toch nog graag ondertitels
Mijn Engels is niet altijd even goed.
tien
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1264
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:48
Locatie: Attenhoven (Landen)
Uitgedeelde bedankjes: 102 keer
Bedankt: 65 keer

jutuiz schreef:Ik hoorde dit weekend een trouwe Familiekijker (jaja,... op de zender VTM) klagen dat de helft van de aflevering uit reclame bestaat.
Dat zijn dan ook de mensen die al 20 jaar klagen over reclame en toch blijven zien :lol:
thomiwilli
Pro Member
Pro Member
Berichten: 232
Lid geworden op: 19 apr 2020, 23:49
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 21 keer

jutuiz schreef:De kern van de zaak is dat het idee van een "zender" achterhaald is. De VTM's en VT4's vna deze wereld doen nog efkes alsof, maar de stekker gaat er onverbiddelijk uit binnen onafzienbare tijd.
Ikzelf ben hier 100% mee akkoord, maar...programma's als De Mol, De Twaalf, Thuis, De Slimste Mens Ter Wereld, The Voice, ... die elke dag makkelijk over de miljoen kijkers zitten, dat zie ik niet van vandaag op morgen zomaar veranderen, helaas.
jutuiz schreef:Ik hoorde dit weekend een trouwe Familiekijker (jaja,... op de zender VTM) klagen dat de helft van de aflevering uit reclame bestaat.
Raad haar aan via VTM Go te kijken op Apple/Android TV, wel nog beetje reclame (max 2 minuten), maar o zo veel gebruiksvriendelijker! Nu wachten op VRT Nu & GoPlay app....
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

thomiwilli schreef:
jutuiz schreef:De kern van de zaak is dat het idee van een "zender" achterhaald is. De VTM's en VT4's vna deze wereld doen nog efkes alsof, maar de stekker gaat er onverbiddelijk uit binnen onafzienbare tijd.
Ikzelf ben hier 100% mee akkoord, maar...programma's als De Mol, De Twaalf, Thuis, De Slimste Mens Ter Wereld, The Voice, ... die elke dag makkelijk over de miljoen kijkers zitten, dat zie ik niet van vandaag op morgen zomaar veranderen, helaas.
Die moeten ook niet veranderen, ze kunnen even goed in een VOD of uitgesteld bekeken worden, wat ik nu al doe en ik zal niet alleen zijn.

De reactie dat men toch blijft kijken is net een symptoom van wat jutuiz zegt, men weet dat dit nefast is en toch doet men verder alsof men Thelma en Louise achterna wil rijden :bang:

Steeds meer mensen ontwijken de reclame. Oplossing: meer reclame :roll:

De tijd van wachten tot op TV komt wat men u wil serveren is wat aflopend is. Men heeft geen zin noch tijd om al die reclame te zien. Je kijkt naar TV voor een programma niet voor de reclame maar ondertussen lijkt het haast omgekeerd. En dan verbaasd zijn dat het model niet meer werkt :roll:
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
dragonflo
Premium Member
Premium Member
Berichten: 734
Lid geworden op: 30 dec 2009, 23:49
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 22 keer

Het probleem is niet enkel vod. Vroeger had je enkel radio, magazines en TV. Ineens komt sociale media niet enkel een stuk van hun gebruikers kapen maar ook enorme deel van de reclame inkomsten. Als je nu jongeren wil bereiken gaat dat amper via die oude kanalen.
Gebruikersavatar
jutuiz
Premium Member
Premium Member
Berichten: 608
Lid geworden op: 23 okt 2016, 15:26
Locatie: West-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 30 keer

thomiwilli schreef: Ikzelf ben hier 100% mee akkoord, maar...programma's als De Mol, De Twaalf, Thuis, De Slimste Mens Ter Wereld, The Voice, ... die elke dag makkelijk over de miljoen kijkers zitten, dat zie ik niet van vandaag op morgen zomaar veranderen, helaas.
[denkt na :roll: ]

Mocht er nu een Vlaams streamingplatform bestaan waar produktiehuizen hun materiaal kunnen aan verkopen, zo los van "zenders"?
Heeft daar nog niemand aan gedacht? Een soort Vlaamse Netflix zeg maar? #irony
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 100 keer

cadsite schreef:staan ze niet toe:
Afbeelding
Ik heb 1 keer met men bankkaart kunnen inschrijven en tot de licentie van revolut is gewijzigd naar litouwen ipv VK kon ik ook kijken maar nu zijn beide geen mogelijkheid meer.

Vraag me af hoe het komt.

Sowieso wat ik ook heb opgemerkt is dat als je de launch datum weet van een aflevering op discovery+ dat je de dag zelf en de dag nadien het gratis op youtube kan vinden wel zonder ondertiteling. Zo heb ik al het laatste seizoen van gold rush gratis gekeken haast.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

jutuiz schreef:
thomiwilli schreef: Ikzelf ben hier 100% mee akkoord, maar...programma's als De Mol, De Twaalf, Thuis, De Slimste Mens Ter Wereld, The Voice, ... die elke dag makkelijk over de miljoen kijkers zitten, dat zie ik niet van vandaag op morgen zomaar veranderen, helaas.
[denkt na :roll: ]

Mocht er nu een Vlaams streamingplatform bestaan waar produktiehuizen hun materiaal kunnen aan verkopen, zo los van "zenders"?
Heeft daar nog niemand aan gedacht? Een soort Vlaamse Netflix zeg maar? #irony
Of waarom ze gewoon niet op Netflix aanbieden, het platform dat veel Belgen al gebruiken? Te eenvoudig en vooral te weinig controle op de inkomsten voor bepaalde Van Thillo's.

De zenders moeten opletten dat ze niet blijven met enkel programma's die niet op VOD passen omdat je ze live moet zien, quiz, wedstrijdjes en live sport.

Ook pijnlijk dat ze nu beginnen over meer kijkers... omdat men verdorie niets anders kon dan in uw kot zitten :bang: Benieuwd hoeveel er in hun kot gaan blijven voor de zoveelste herhaling als de poorten der vrijheid heropenen :lol:
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Opzeggen van Streamz gaat eigenlijk wel vlot... Eigenlijk zet je het gewoon op pauze en kan je daarna terug activeren.
Wellicht is dat de nieuwe manier van kijken? "Deze maand kijken we Netflix, volgende maand Streamz, dan terug Netflix en daarna Prime en Disney+"?
Want in de streaming-oorlog van de kijker die alle content ten alle tijden aan zijn vingertoppen ter beschikking wilt hebben... Dan ben je straks 100 euro per maand kwijt.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4657
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 344 keer
Contacteer:

Als je al begint met klassieke TV buiten te gooien heb je een mooi budget voor streaming diensten.
Mocht ik het uitgespaarde geld (telenet -> edpnet) uitgeven aan streaming, ik kon disney+, netflix en prime nemen en ik houd nog over.
Gebruikersavatar
jutuiz
Premium Member
Premium Member
Berichten: 608
Lid geworden op: 23 okt 2016, 15:26
Locatie: West-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 30 keer

cadsite schreef:Als je al begint met klassieke TV buiten te gooien heb je een mooi budget voor streaming diensten.
Mocht ik het uitgespaarde geld (telenet -> edpnet) uitgeven aan streaming, ik kon disney+, netflix en prime nemen en ik houd nog over.
Laten we rekenen:

EDPnet 36 euro (onbeperkt, inclusief forfait telefonie vaste lijn, 2000 minuten)
Spotify 15 euro (en geven we gratis aan 2 gezinnen v/d volwassen kinderen)
Netflix 16 euro (- 5 euro krijg ik terug van m'n schoonbroer, die zeer zelden eens gebruik maakt v/h systeem)
Prime beschouw ik als gratis (je hebt in een paar Amazon bestellingen het jaarabonnement teruggewonnen)
TV Vlaanderen 9.95 euro
Disney+ 1,45 euro (ik weet niet van waar dit abo vandaan komt, maar bon, we hebben het, en we betalen er iets voor)
Smartphone Orange abo 33 euro (full onbeperkt + nog één extra simcard voor de laptop)
Smartphone MV voor echtgenote 10 euro / 6 weken of zo?
Ik heb ook levenslange Plexpass, daarvan weet ik niet meer hoeveel dat ding kostte.

Voor 113 euro / maand kan ik echt niet veel meer bedenken dat ik nog zou willen hebben.
Twintig jaar geleden had je daar gewoon één mobiel telefoonabonnement voor, zonder data, en met beperkt aantal uren.

Mocht ik geen gezin te onderhouden/entertainen hebben, dan blijft voor mij enkel EDPnet + Orange over.
Dan kom ik rond met 70 euro, en dan is één van de zovele packs op de markt misschien interessant.
FredjeFr
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 36
Lid geworden op: 28 mei 2015, 09:54
Bedankt: 1 keer

Raad haar aan via VTM Go te kijken op Apple/Android TV, wel nog beetje reclame (max 2 minuten), maar o zo veel gebruiksvriendelijker! Nu wachten op VRT Nu & GoPlay app....
Voor VRT Nu, zoek op "nuplayer", als je androidTv hebt.
ToMiKoN
Pro Member
Pro Member
Berichten: 390
Lid geworden op: 31 okt 2002, 12:12
Locatie: Blankenberge
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 34 keer

thomiwilli schreef:Uit De Standaard:

"De helft van de ondervraagden kijkt nu naar een betalende streamingdienst zoals Netflix, dat is 5 procent meer dan het jaar voordien. Netflix was in 2020 ongenaakbaar: het klom van 40 procent naar 45 procent bij de Vlaamse kijkers, ook al kreeg de streamingreus er een hele reeks uitdagers bij. Twaalf procent ­cumuleert een Netflix-abonnement met een ander betalend abonnement – meestal is dat Streamz (zo’n 8 procent) en/of Disney+ (ook 8 procent). Streamz en Disney+ kwamen allebei pas in september op de Vlaamse markt. Volgens Lieven De Marez zijn ze intussen doorgegroeid naar elk 10 à 15 procent. Maar Netflix bijbenen zit er niet in: 70 procent van de Vlamingen zegt geen enkele belangstelling te hebben voor Streamz. Misschien komt er zelfs een terugval aan."

Quasi onmogelijk dus om de vooropgestelde 1 miljoen klanten te halen. Zou dit aan het aanbod liggen (Vlaams/lokaal & internationale parels) of de prijs? Of de prijs/kwaliteit? Met andere woorden; hoeveel procent zou wél geïnteresseerd zijn voor hetzelfde aanbod aan een lagere prijs.
Steamz is dus gewoon een flop! Hadden ze de Telenet Play (More) klanten niet gehad, was het nu al gestopt!.
Veel mensen komen volgens mij al toe met VRTNu, VTM Go (Go Play) en één betalnde dienst zoals netflix! Je moet het nog allemaal gekeken krijgen.
Mobiel: iPhone 11 + Proximus werk abonnement
Tablet: iPad 2020 128 Gb
Home: Proximus Flex S - AndroidTV Picks
thomiwilli
Pro Member
Pro Member
Berichten: 232
Lid geworden op: 19 apr 2020, 23:49
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 21 keer

FredjeFr schreef:
Raad haar aan via VTM Go te kijken op Apple/Android TV, wel nog beetje reclame (max 2 minuten), maar o zo veel gebruiksvriendelijker! Nu wachten op VRT Nu & GoPlay app....
Voor VRT Nu, zoek op "nuplayer", als je androidTv hebt.
Apple/Samsung TV hier.
ToMiKoN
Pro Member
Pro Member
Berichten: 390
Lid geworden op: 31 okt 2002, 12:12
Locatie: Blankenberge
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 34 keer

Onze tweede tv heeft een Mi Box Android TV
- Chromecast 4k
Apps voor:
- VTM Go
- NuPlayer (VRT Nu)
- Netflix
- YouTube
- Prime video (als we het gratis krijgen van Amazon)

De eerste tv heeft nog een Orange decoder, al wordt deze minder gebruikt. Als er nog een App voor GoPlay en wat kinderkanalen zou komen, dan gaat deze er ook misschien wel uit!
Mobiel: iPhone 11 + Proximus werk abonnement
Tablet: iPad 2020 128 Gb
Home: Proximus Flex S - AndroidTV Picks
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1061
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 40 keer

Vtmgo is leuk maar tis nog steeds hetzelfde : spraak en klank nooit of zelden goed. Irritant dus.
thomiwilli
Pro Member
Pro Member
Berichten: 232
Lid geworden op: 19 apr 2020, 23:49
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 21 keer

Unicorn1 schreef:Vtmgo is leuk maar tis nog steeds hetzelfde : spraak en klank nooit of zelden goed. Irritant dus.
Hier geen problemen mee (Apple TV), werkt fijnloos.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

VTMGO op Xiaomi Mi TV stick evenmin syncro problemen...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
Plaats reactie

Terug naar “Ander nieuws”