waar kopen jullie en gsm
- Goztow
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
Gewoonlijk bij coolblue of Vandenborre / Mediamarkt indien hun prijs een stuk lager is dan cooleblue.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op te klikken
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
- Bedankt: 717 keer
Meest recente gsm (Oppo reno2) komt van Amazon Duitsland wegens een pak goedkoper dan in België. In het verleden een Sony gekocht, ook bij Amazon.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 23 keer
Oneplus gsm via de site van Oneplus zelf!
-
- Elite Poster
LOL, ja, ook al gedaanlukadad schreef:Gewoon, tweedehands op userbase.
-
- Elite Poster
Oppo is chinees. Heeft tientallen talen aan boord zoals zowat elke smartphone. Welke simlock? Geen enkele gsm die ik kocht via Amazon heeft dat probleem.glda19 schreef:EN wat met gsm uit Duitsland geen probleem voor Nederlandse instellingen?
Wat met simlock ?
Laatst gewijzigd door Jack Daniels 20 apr 2021, 12:17, in totaal 1 gewijzigd.
- heist_175
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
Nog nooit last van gehad, met GSM's uit China, DE, NL, FR, UK, ...glda19 schreef:EN wat met gsm uit Duitsland geen probleem voor Nederlandse instellingen?
Wat met simlock ?
- TheCeet
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
- Bedankt: 50 keer
Vroeger de nieuwe iPhone op launchday in Duitsland gaan halen (vroeger zat paar maand verschil op tussen Duitsland en België).
Indien in nu nieuwe nodig heb gewoon via Apple.com
Indien in nu nieuwe nodig heb gewoon via Apple.com
iPhone 13 Pro: Proximus Business Unlimited
ISP: Telenet All-Internet
Running AdGuard Home: network-wide software for blocking ads & tracking
ISP: Telenet All-Internet
Running AdGuard Home: network-wide software for blocking ads & tracking
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 21 keer
Coolblue!
- devilkin
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
- Bedankt: 341 keer
- Contacteer:
Coolblue. Laatste via een leasing plan van het werk (eigendom na 2j)
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
-
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 8 keer
SIM lock vind je soms terug op toestellen die vaak "goedkoop" worden aangeboden door een provider.
Je kan dan de GSM goedkoop aankopen, maar het is dan wel de bedoeling dat je bij die provider blijft.
Koop je het los toestel in een gewone winkel aan een normale prijs dan zit er geen SIM lock op.
SIM lock kan je dus tegenkomen als het een aanbieding is van een provider zelf.
Mvg
Je kan dan de GSM goedkoop aankopen, maar het is dan wel de bedoeling dat je bij die provider blijft.
Koop je het los toestel in een gewone winkel aan een normale prijs dan zit er geen SIM lock op.
SIM lock kan je dus tegenkomen als het een aanbieding is van een provider zelf.
Mvg
- keerekeerweere
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
- Bedankt: 19 keer
- Contacteer:
Recentelijk een xiaomi redmi 9t voor net geen 120,- eur via gshopper met verzending uit Tsjechië gekocht.
als tweede gsm, reserve toestel en als fietsnavigatie voorzien.
Kost minder dan specifieke fietsnavigatie toestellen.
Voor als het echt goedkoop moet zijn, kan soms toestellen voor 60-70,- eur vinden, echt los-end maar nog steeds bruikbaar.
Voorlopig werkt alles naar behoren zonder Mi account.
als tweede gsm, reserve toestel en als fietsnavigatie voorzien.
Kost minder dan specifieke fietsnavigatie toestellen.
Voor als het echt goedkoop moet zijn, kan soms toestellen voor 60-70,- eur vinden, echt los-end maar nog steeds bruikbaar.
Voorlopig werkt alles naar behoren zonder Mi account.
Fastic Subfastic VDSL 100/40 - BBox 3V+ - OPNSense - VOIP OVH on Fritz!Box 7390
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 195 keer
- Bedankt: 106 keer
Samsung bij Coolblue. Eén keer een exemplaar gekocht dat niet direct aan de verwachtingen beantwoordde. Ruil met een glimlach.
Coolblue wordt bij mij een vaste waarde voor aankoop multimedia. Nooit problemen bij defecten na aankoop of indien toestel niet doet / is wat je verwacht had.
Onlangs mijn neef ook naar daar verwezen voor aankoop dekstop. Twee dagen later begaf zijn monitor het en kocht hij een nieuwe aan in een lokale kleinhandel die na installatie een pixel defect bleek te hebben. Hij kan hem houden omdat het pixel defect binnen de toegelaten "norm" valt.
Bij Coolblue was hij geruild zonder het minste probleem ... En eens je weet dat een pixel defect is, word je er naar toe gezogen. Dus zuur geld ...
Coolblue wordt bij mij een vaste waarde voor aankoop multimedia. Nooit problemen bij defecten na aankoop of indien toestel niet doet / is wat je verwacht had.
Onlangs mijn neef ook naar daar verwezen voor aankoop dekstop. Twee dagen later begaf zijn monitor het en kocht hij een nieuwe aan in een lokale kleinhandel die na installatie een pixel defect bleek te hebben. Hij kan hem houden omdat het pixel defect binnen de toegelaten "norm" valt.
Bij Coolblue was hij geruild zonder het minste probleem ... En eens je weet dat een pixel defect is, word je er naar toe gezogen. Dus zuur geld ...
- sandbert
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 27 keer
I.v.m. de monitor met het pixeldefect:
Heb jij zoiets al voorgehad om het hier zo stellig te beweren?
Immers, bij dode of vaste pixels hanteert Coolblue het volgende https://www.coolblue.be/nl/monitoren: Dode pixels op je monitor oplossen: “Maak gebruik van de garantie die op je monitor zit.”
Heb er de Philips garantieregeling uitgepikt https://manuals.coolblue.be/2f/philips- ... qupbeb.pdf en daar spreekt men ook over “een aanvaardbaar aantal”.
Ook LG lijkt niet vrijgeviger te zijn https://www.lg.com/ca_en/products/docum ... Policy.pdf
Maar goed, ik hoor je graag vertellen dat omruilen daar zo gemakkelijk gaat, mijn volgende monitor zal ook bij Coolblue gekocht worden!
En om de topicstarter zijn vraag te beantwoorden: ik kocht m’n gsm’s tot nu toe al altijd bij Mediamarkt
Ik wil je heel graag geloven maar twijfel wel of dit effectief hard te maken is.koenraaddeconinck schreef:Bij Coolblue was hij geruild zonder het minste probleem ...
Immers, bij dode of vaste pixels hanteert Coolblue het volgende https://www.coolblue.be/nl/monitoren: Dode pixels op je monitor oplossen: “Maak gebruik van de garantie die op je monitor zit.”
Heb er de Philips garantieregeling uitgepikt https://manuals.coolblue.be/2f/philips- ... qupbeb.pdf en daar spreekt men ook over “een aanvaardbaar aantal”.
Ook LG lijkt niet vrijgeviger te zijn https://www.lg.com/ca_en/products/docum ... Policy.pdf
Maar goed, ik hoor je graag vertellen dat omruilen daar zo gemakkelijk gaat, mijn volgende monitor zal ook bij Coolblue gekocht worden!
En om de topicstarter zijn vraag te beantwoorden: ik kocht m’n gsm’s tot nu toe al altijd bij Mediamarkt
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
- Bedankt: 313 keer
Ik heb een monitor gekocht bij Coolblue en in de winkel gaan afhalen omdat ik liever niet heb dat ze met die dingen in een camionette beginnen jongleren. De verkoper vroeg waarom ik voor dat model gekozen had (Benq 2700PT) en ik zei dat ik even getwijfeld had. Geen probleem zei hij, staat hij u niet aan breng hem dan gewoon terug!
Uiteindelijk ben ik tevreden van het scherm maar zo'n houding geeft wel vertrouwen om nog iets te kopen.
Uiteindelijk ben ik tevreden van het scherm maar zo'n houding geeft wel vertrouwen om nog iets te kopen.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 100 keer
Mwa Sandbert
Ik weet niet meer hoe die shops heetten die door base zijn overgenomen(waar ze smartphones verkoopten) maar daar had ik een gsm waarbij ik 3x heb moeten terugsturen naar de fabrikant wegens dode pixels. Eerste keer beweerden ze dat het niet zo was. 2de keer erkennen ze het probleem en vermaken ze het maar krijg ik het terug met hetzelfde euvel. 3rde keer stuur ik het op hebben ze het gemaakt maar na een paar weken kwam het probleem terug.
Dan kan je zeggen garantie maar als je een slecht model hebt heb je een slecht model.
Ik weet niet meer hoe die shops heetten die door base zijn overgenomen(waar ze smartphones verkoopten) maar daar had ik een gsm waarbij ik 3x heb moeten terugsturen naar de fabrikant wegens dode pixels. Eerste keer beweerden ze dat het niet zo was. 2de keer erkennen ze het probleem en vermaken ze het maar krijg ik het terug met hetzelfde euvel. 3rde keer stuur ik het op hebben ze het gemaakt maar na een paar weken kwam het probleem terug.
Dan kan je zeggen garantie maar als je een slecht model hebt heb je een slecht model.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
- Bedankt: 153 keer
Volgens hem was het al direct bij installeren zichtbaar. Je kan alles binnen 14d terugsturen zonder uitleg.sandbert schreef:Ik wil je heel graag geloven maar twijfel wel of dit effectief hard te maken is.
- sandbert
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 27 keer
Ok, fijn om te weten.ddd schreef:Je kan alles binnen 14d terugsturen zonder uitleg.
Zo kan je inderdaad die garantieregeling omzeilen.
(Maar gaan ze dan niet gaan zeuren over geopende dozen en zo?)
- WalterB1
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
- Bedankt: 133 keer
Ik heb gelezen dat LG zich terugtrekt van de smartphone markt. Ze gaan wel hun bestaande toestellen nog een aantal jaren ondersteunen. Zou wel eens kunnen zijn dat die toestellen van LG nu in sterke promotie gaan komen.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 9 keer
Toch loont het van rond te kijken. Onlangs een Nord besteld voor de dochter, was 50 euro goedkoper op Coolblue dan op de Oneplus website zelf! Dag erna in huis.murdock447 schreef:Oneplus gsm via de site van Oneplus zelf!
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 18 keer
Realme via hun site zelf en de laatste via amazon spanje (goedkoper en zoals hierboven heeft amazon nog nooit moeilijk gedaan met retours of garantiegevallen).
Het is wat rondijken want c
hinese telefoons (zeker de meest populaire) zijn niet altijd goedkoper bij de coolblues of amazons van deze wereld, heb de indruk dat de fabrikanten met hun nl/be websites zelf de prijzen willen zetten en bepalen.
Laatste moto G 5G plus bij belsimpel.nl. Kwam aan met defecte nabijheidsensor waardoor telefoneren niet ging (scherm steeds zwart, dacht steeds dat er een hoofd in de buurt was). Even stress aangezien belsimpel deze doorstuurde naar dynafix stuurde en dat bedrijf nogal veel slechte beoordelingen heeft op het internet. Bleek dan toch ( na 2 weken) allemaal (kosteloos en onder garantie) in orde te komen.
Dynafix blijkt eigendom te zijn van bpost
Ik zou wel bij grotere websites blijven. Vond een Nederlandse site met goedkope xiaomi (kleine 50€ onder de prijs van andere winkels) hoewel deze zeer gelijkaardig was aan andere site's die xiaomi verkopen had die enkele rare vertaalfouten. Ze zouden verzenden naar België maar kon dit nergens ingeven. Na met wat fake info naar de betaalpagina te gaan bleek die ook een platform te zijn dat ik niet kende. Na al deze alarmbellen naar het adres gezocht, bleek wel degelijk een gsm winkel te zitten. Deze gecontacteerd via facebook en die was enorm blij dat ik niets had gekocht, want website was fake.
Het is wat rondijken want c
hinese telefoons (zeker de meest populaire) zijn niet altijd goedkoper bij de coolblues of amazons van deze wereld, heb de indruk dat de fabrikanten met hun nl/be websites zelf de prijzen willen zetten en bepalen.
Laatste moto G 5G plus bij belsimpel.nl. Kwam aan met defecte nabijheidsensor waardoor telefoneren niet ging (scherm steeds zwart, dacht steeds dat er een hoofd in de buurt was). Even stress aangezien belsimpel deze doorstuurde naar dynafix stuurde en dat bedrijf nogal veel slechte beoordelingen heeft op het internet. Bleek dan toch ( na 2 weken) allemaal (kosteloos en onder garantie) in orde te komen.
Dynafix blijkt eigendom te zijn van bpost
Ik zou wel bij grotere websites blijven. Vond een Nederlandse site met goedkope xiaomi (kleine 50€ onder de prijs van andere winkels) hoewel deze zeer gelijkaardig was aan andere site's die xiaomi verkopen had die enkele rare vertaalfouten. Ze zouden verzenden naar België maar kon dit nergens ingeven. Na met wat fake info naar de betaalpagina te gaan bleek die ook een platform te zijn dat ik niet kende. Na al deze alarmbellen naar het adres gezocht, bleek wel degelijk een gsm winkel te zitten. Deze gecontacteerd via facebook en die was enorm blij dat ik niets had gekocht, want website was fake.
Laatst gewijzigd door Fluppeke 22 apr 2021, 10:04, in totaal 2 gewijzigd.
VoIP: OVH (vaste nummers geporteerd), Scarlet , betamaxen.
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 100 keer
Wacht dynafix is eigendom van bpost? geldt dat dan ook voor dynalogic?
Ik weet zoals ik hier al meermaals zei dat bol hun zondagleveringen via bpost laat doen waardoor dynalogic in onderaanneming levert voor bpost op zondag.
Ik weet zoals ik hier al meermaals zei dat bol hun zondagleveringen via bpost laat doen waardoor dynalogic in onderaanneming levert voor bpost op zondag.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 18 keer
Ze hebben blijkbaar een belang van 100% in de dynagroup, dus ook logistics. Lijkt me ook meer aan te sluiten bij hun core business dan reparatie van smartphones.
VoIP: OVH (vaste nummers geporteerd), Scarlet , betamaxen.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 23 keer
Heb dat ook al gezien maar de dag dat je een probleem hebt met de gsm zit ik liever direct aan de bron en voor zover ik van vrienden weet(zelf nog nooit een probleem gehad met een oneplus) is de service van oneplus wel goed. Ik weet niet of ze bij coolblue(waar ik trouwens ook regelmatig zaken koop) een oneplus zelf zullen "herstellen" indien nodig, of dat ze deze doorsturen naar een Oneplus service. In het laatste geval is dit dan al minstens een twee staps beweging wat meestal tot vertraging en "misverstanden" kan leiden en je als klant dikwijls de dupe wordt. Anderzijds als het prijsverschil aanzienlijk is(in verhouding tot de aankoopwaarde) kan het misschien wel de moeite lonen.SPR schreef:Toch loont het van rond te kijken. Onlangs een Nord besteld voor de dochter, was 50 euro goedkoper op Coolblue dan op de Oneplus website zelf! Dag erna in huis.murdock447 schreef:Oneplus gsm via de site van Oneplus zelf!