A Quiet Place 2 (2020): degelijke suspense en eigenlijk de nodige "
closure" op het eerste deel, al weegt dit deel net ietsje lichter.
1917 (2019): een mooie film, al had hij toch nog wat dieper in de emoties mogen snijden à la Saving Private Ryan.
Skylines (2020): één of ander derde deel van iets dat ik niet gezien heb. B-movie of lager maar toch nog uitgezeten om mezelf te pijnigen. Enkel bedoeld voor de fans, neem ik aan.
Black Widow (2021): Scarlet, toeken op bakkes, en wat grappigheid -- ge gaat toch geen hogere eisen stellen aan een actiefilm?
Fast and Furious F9 (2021): ik zag redelijk wat kritiek online maar de stunts lijken me nog altijd even goed als de vorige, en er heeft natuurlijk altijd wel een "Machete Kills" geurtje van onsterfelijkheid aangezeten.
The Hitman's Wife's Bodyguard (2021): ook wat kritiek gezien maar ik vond de eerste goed en dit vervolg is even vermakelijk. Uiteraard is het zowat noodzakelijk dat je
The Hitman's Bodyguard (2017) al gezien hebt om alle referenties te herkennen.
The Tomorrow War (2021): actiefilm met een goed idee maar niet echt onvergetelijk te noemen. Een beetje in dezelfde categorie als
Ava (2020) en
The Old Guard (2020). Uw chipkes maken de film.
The Island (2005): nog eens teruggezien vanwege Scarlet, "hello there", en nog steeds goed bevonden.
Tenet (2020): ook nog eens herbekeken en mijn "geen hoogvlieger" in een eerdere post was eigenlijk een beetje te hard want het zit toch wel goed in elkaar. Misschien was mijn oordeel toen beïnvloed door Nolan's vorige:
Dunkirk (2017), wat ik maar een flauwe film vond, en 't is natuurlijk een complex verhaal.
De laatste tijd zijn er verschillende UFO gerelateerde dingen verschenen, naar aanleiding van de officiële bevestiging van het Pentagon dat bepaalde gelekte filmpjes door militair personeel werden opgenomen. Vooral de gebeurtenissen rond het vliegdekschip USS Nimitz in 2004, waar UFOs in de vorm van een tictac de piloten deden schrikken, en een geheime onderzoeksdienst (AATIP) werd opgezet om dit soort dingen te onderzoeken, waarna de baas ervan (Lue Elizondo) uit frustratie opstapte omdat hij meer "
disclosure" wil. Anyway, de tv serie
Unidentified - UFOs, Inside America’s UFO Investigation (2019-2020) is degene die ik zou aanraden.
Als afsluiter nog een oude aanrader,
MacGruber (2010): dolkomisch (voor mijn boertige smaak) -- uiteraard een parodie op MacGyver, dat eerst als sketches in Saturday Night Live voorkwam, en die vind je eventueel als voorproefje op YouTube.